ihmettelen tätä suomen mielenterveyshoitoa joka perustuu lääkkeisiin suurimmaltaosin. lääkkeisiin jotka aih euttavat haittavaituksia, joista yritetään juuri eroon? lääkkeisiin jotka tuhovat aivoja ja aiheuttavat jopa elinikäisen muutoksen aivoissa ja veressä? niihin voi jopa kuolla. Sellaisia lääkkeitä minäkin olen syönyt! sitten kun niitä on kauemmin syönyt ei kukaan tiedä onko psykoosi oikeasti vaan lääkkeitten sivuvaikutus... mä valitin unettomuutta ja he antoivat lääkkeitä siihen. tutkin kyseisen lääkkeen vaikutus alueita ja huomasin ne juurikin vaikuttivat tuhoavasti sille osalle aivoja joka saa ihmisen luontaisesti nukkumaan... ihmettelen sitä myös kun lääkkeillä tehdään niin kutsuttu "mielisairas" toiminta kyvyttömäksi lääkkeillä. ajatus ei kulje, tunteita ei ole, jatkuva väsymys ja näitä lääkevaikutuksia voisi jatkaa loputtomiin... lopotomia ei ole minnekään hävinnyt, sillä nykyisin se tehdään lääkkeillä... aika surullista mun mielestä... 40 prosentille vanhuksista syötetään psyykelääkkeitä vaikka mitään siihen suuntaavaa diaknosia ei ole annettu. mutta ymmärrän kyllä sen että hoitajia ja virikkeitä ei tarvitse niin paljon olla kun ihmisestä tehdään toiminta kyvytön! voiko tälläistä toimintaa hyväksy? pitää muistaa että mekin ollaan joskus vanhoja! eletäänkö me tosissaan muka hyvinvoiti yhteiskunnassa? minun mielipide ei eletä ainakaan terveydenhoito puolella ja varsinkaan ei mielenterveys puolella... muissa maissa lääkekäyttöä on vähennetty... suomessa tullaan siinäkin asiassa 10 vuotta jäljessä..
lääkelopotomia
18
568
Vastaukset
- mania sans deliré
Niin kauan kuin nämä jo viittäkymppiä lähestyvät pyövelit ovat psykiatrian vallankahvassa Suomessa, ei muutosta tule. Ehkä uuden sukupolven mukana sitten?
- poikkeavianäkemyksiä
Miksu80 on niin oikeassa.
Olen miettinyt aivan samoja asioita. On toisinaan tuskastuttavaa kun on näistä asioista niin erimieltä massavirran kanssa, ja sinua ei ymmärretä vaikka mitä sanoisit ja olisit oikeassa. Silloin voidaan pitää jopa outona kun on niin erikoisia kommentteja mihin ei ole tottunut.
Monet eivät ajattele itse, he luottavat korkeassa asemassa olevaan esim lääkäriin, silloinkin kun se ei olisi luottamuksen arvoinen. Uskovat jotain vanhoja uskomuksia kyseenalaistamatta mitään.
Miten kukaan voi tuntea sinut ja vaivasi jos et sinä itse. sitten jos sellaisen neuvoja uskoo joka ymmärtää väärin, ei osaa auttaa, tekee vain työtään, niin luulisi että ei sellainen mitään apua olekkaan, päinvastoin.
Ei koskaan pitäisi lakata ajattelemasta itse ja uskomasta itseensä jos on varma.
.............
Seuraava osa tekstistäni kertoo mitä mieltä ajattelen pää asiassa neurolepteistä.. Ne kun on niitä lääkkeitä joita syötetään vielä ihmisille eniten. Niin hullujenhuoneella, kuin vanhainkodissa, myös pienille lapsille.
Vaikka ihmisellä olisi todettu miten vakava sairaus tahansa, ja hän syö siihen neuroleptejä jotka:
tuhoavat aivojen tunne elämää ja järkeä sääteleviä osia pysyvästi, ovat korvanneet lobotomian, kahden vuoden käyttö pienentää aivoja 40 % pysyvästi, aiheuttaa pysyvää sedaatiota ( eli välinpitämättömyyttä ja sitä ettei mikään tunnu miltää, mistään ei saa mielihyvää yms) ei pysty ajattelemaan mitään monimutkaista, ei pysty keskittymään mihinkään, nukkuu vuorokaudessa 18 tuntia, ruoka halu lisääntyy älyttömästi, päässä ei pyöri mitään, tulee uusia hallusinaatioita ja aiheuttaa psykooseja, yms ( - Löytyykö apua
Psykiatrit ovat neuvottomia ja heitä vain rauhoittaa, kun voivat määrätä lääkkeitä potilaita rauhoittaakseen. Psykiatria ei ymmärrä potilaita, jos ei ole itse käynyt elämässään esim. psykoosia tai masennusta...
- SairasLääkitty
Toisaalta lääkkeet pitää äänet poissa. Itse pystyn käymään töissä, opiskelemaan ja keskittymään lääkkeiden ansioista. Voi olla että elämäni jää muita lyhyemmäksi tämän vaikean sairauden takia, mutta muutama vuosi aktiivista elämää uran huipulla on parempi kuin harhaisena jossain lähiössä häiritsemässä naapureita on.
Vaikka lääkkeet väsyttävätkin illalla kun ne otan, ei se minua haittaa, koska olen aamulla valmis töihin:) Minusta on huvittavaa, että ihmiset mainitsevat risusavotat yms jutskat parempina vaihtoehtoina kuin lääkkeet, nykyiseen elämän menoon ei sovi laiskottelu ja makoilu, toista se oli varmaankin ennen
Eli syökää lääkkeet, jotka lääkäri on määrännyt, harrastakaa liikuntaa, tavatkaa ihmisä yms yms...Se kestää sen mitä se kestää:)
Näillä palstoilla tuskin kukaan on lääketieteen ammattilainen tms, paras tapa vaikuttaa omaan lääkitykseen on keskustella oman lääkärin kanssa. Tollaset ihmiset, jotka muutenkin esittäytyvät suurina "tietäjinä" ovat perseestä ja tuskin koskaan tulevat kuntoutumaan työelämään tms.
.
Hyvää talven alkua - i-see-stubid-people.
Itse jopa mielummin kuulisin ääniä ja näkisin pikkuukkoja, kun söisin neuroleptejä ( noin vakinaisesti varsinkin) jotka tutkitusti tuhoavat aivoja pysyvästi. Ne tekisivät tekisivät kenestä tahansa esim. yllä olevan kirjoittajan tapaisen tunne vammaisen ja älyllisesti tuhoutuneen yksilön. Siinä tilanteessa en haluaisi edes elää. Ei sellainen elämä ole elämänarvoista jos on turrutettu.
Mutta hienoa jos jotain on muka auttanut. Onhan lumelääkkeilläkin todettu apua =) Jossain vaiheessa luulen että sinulle on taas psykoosi tulossa, siitä voit kiittää rakkaita antipsykoottisia lääkkeitäsi.
Mutta äsk. kirjoittaja onkin hyvin sairas yksilö omienkin sanojensa mukaan ja harvemmin sellaisia tapaakaan missään, joten tosiaan ei kannata ottaa tuon puheita tosissaan kun ei hän tiedä mistä edes puhuu. Minä tiedän ja se tieto ei olekkaan valitettavasti todellisuudessa niin ruusunpunaista kuin hän luulee.
Nämä neuroleptit yleensä tekevät ihmisistä työkyvyttömiä mitä he eivät muuten olisi joten kyseessä on harvinaislaatuinen tapaus. en usko että tuon "sairaanlääkityn" työssä käyntiin pystyminen johtuu mitenkään lääkkeistä.
Itse olen lääkkeetön ja esim. näitä kyseisiä lääkkeitä vastaan ja silti minulla on oma yritys ja olen keskitasoa kovapalkkaisempi.
Hyvää talven jatkoa myös ja mukavaa työn iloa (tod näköisesti metrosiivoojan ammatissa) sinulle :)!
Hienoa että pystyt esim. lakaisemaan lattioita!
Mutta turha semmoisella on ylpeillä, ei se työnteko sinusta parempaa ihmistä tee.
Tuo "sairaslääkitty" on hyvä esimerkki ihmisestä joka ei ajattele itse vaan kehottaa kaikkia kysymään asiaihmiseltä mitä kannattaa tehä. Niin sitä oikeasti sairaaksi tullaan jos neuvoja ei edes tiedä mitä tekee.
Täällä sitä horiset neuroleptien hyvista vaikutuksista "tietäjänä" ja dissaat niitä vastustavia, vaikket tiedä asiasta mitään.
Hyi. - SairasLääkitty
Mitä sää teet elääkses?
Kirjottelet klo 3.10 nettiin ja auot päätäs?:)
Oma yritys näyttää pojalla olevan, minkä alan yritys?
Mä tästä lähden tonne mun metrosiivoojan duuniiin, ei vaiskaan ihan duunari hommia teen, mut saan sen mediaanin eli 35000€ vuodessa.
Niinkuin sanoin, jos meinaat olla uskottava kirjoita edes ihmisten aikaan, todennäköisesti oot vain työtön lusmu.
Olisit esittäytynyt lääkärinä, ni vois kuvitella et oot päivystyksessä:) - psykiatri
olen psykiatri
- i-see-stubid-people
Tässä on päänaukomisen aloittanut ihan vain sinä ei kukaan muu.
("Tollaset ihmiset, jotka muutenkin esittäytyvät suurina "tietäjinä" ovat ********** ja tuskin koskaan tulevat kuntoutumaan työelämään tms.")
,mutta voivoi kun sinulle takaisin sanoo jotain tosiasioita, niin tulee taas tuommoista kateellisen ja elämäänsä kyllästyneen luuserin typeriä kommentteja sieltä.
Itselläni ei ainakaan ole mitään mainisemaasi kuntoutumisen tarvetta edes ja olen jo työelämässä, enkä ole esiintynyt minään tympeänä "suurena tietäjänäkään", niin hieman v ituttaa saada tuollaisia vähätteleviä kommentteja, kun todellakin tiedän mistä puhuin ja tarkoitus on ollut hyvä.
Luulet olevasi niin näppärä kun kellon ajastakin saat kaikenlaisia "singaaleja" mutta niinkai ne sinun tapaiset skitsofrenikot yleensäkkin saa, oot kuitenkin valitettavasti väärässä, olet idiootti.
eh. Sun mielestä lääkärin työ on se hieno työ minä kannattaa esiintyä.
Mutta joo.. mua ei kiinnosta paskaakaan sun kämäinen palkkasi, mutta niillä rahoilla voit tosiaan vaikka ostella niitä psykoosilääkkeitä itsellesi oikeen roppakaupalla. Tai no sen sun jutuista kyllä huomaakin...
Tiesitkö että yrittäjyyttä on myös semmosilla aloilla missä ollaan ilta/yötyössä. Sitä paitsi tällä alalla on hyvä pitää vapaapäivät arkisin tuotto syistä. Ja muutenkin onhan sitä vapaa aikaa enemmän kun on muutama työntekijäkin itsellä :). Sen tarkemmin ei vaivaudu kertomaan, koska et ole edes sen tiedon arvoinen. Mutta tuosta voit päätellä ihan mitä haluat. Sinua se niin ihmeellisen kovasti kiinnostaa minuun liittyvät asiat.. Mutta ookoo voinhan minä kertoa että huomattavasti paremmin tienaan kuin sinä. =) olen imarreltu kiinnostuksestasi, mutta minua ei valitettavasti kiinnosta sinun asiasi p askaakaan. Sitä paitsi en ole poika, vaan älykäs ja kaunis nainen.
Sinusta ei varmastikkaan voi sanoa samaa. - SairasLääkitty
Sen verran noista kellonajoista voi päätellä, et oot oikeasti yhteiskunnan ulkopuolella ja et missään töissä käy, saati pyöritä mitään yritystä!
Mun viesti on seuraava Lääkäri määrittää lääkityksen ja niistä voi hoitoneuvotteluissa jutskailla, jos on siis siinä kunnossa että siihen pystyy.
Itsellä ainakin on lääkitystä vähennytty mun omasta aloitteesta, koska olen sujava ja supliikki kaveri ja tulevaan suuntautunut sellasta ja tuhat muuta myönteistä asiaa:)
Ja kaiken lisäks mä oon kelan mukaan vitun sairas ku mulla on 112 kelakortissa...ja mä pystyn ihan kaikkeen,, vaikkakin lääkittynä:)
Mut nyt opiskeleen...heissan- ei enää ikinä
Mä lopetin lääkityksen. Koska lääkärit ja hoitajat eivät voi tunnustaa että diagnoosini on väärä! Pystyn käymään esim. koulussa ilmankin niitä. Olen saanut lääkkeistä vain helvetisti lisäkiloja ja lattean elämän. Tämä on jo toinen kerta kun lopetan lääkityksen, kun pistivät minuun väkisin lääkkeitään niin lopetus katkesi injektion vaikutuksen ajaksi. Nyt alkaa taas ajatus kirkastumaan onneksi. Mun pitää vaan olla erittäin salainen tämän lpetuksen suhteen tälläkertaa, että eivät laita uudestaan laitokseen. Viimeksi kun ilmoitin heille asiasta niin alkoi se vikojen hakeminen, haettiin vikoja oikein kissojen ja koirien kanssa. Sitten löysivät taas jonkun tekosyyn, minkä varjolla laittoivat mut suljetulle. En enää ikinä tule ottamaan yhtäkään nappia tai injektiota, mieluummin hyppään junan alle.
- kkkkkkkkkkääääääääää
ei enää ikinä kirjoitti:
Mä lopetin lääkityksen. Koska lääkärit ja hoitajat eivät voi tunnustaa että diagnoosini on väärä! Pystyn käymään esim. koulussa ilmankin niitä. Olen saanut lääkkeistä vain helvetisti lisäkiloja ja lattean elämän. Tämä on jo toinen kerta kun lopetan lääkityksen, kun pistivät minuun väkisin lääkkeitään niin lopetus katkesi injektion vaikutuksen ajaksi. Nyt alkaa taas ajatus kirkastumaan onneksi. Mun pitää vaan olla erittäin salainen tämän lpetuksen suhteen tälläkertaa, että eivät laita uudestaan laitokseen. Viimeksi kun ilmoitin heille asiasta niin alkoi se vikojen hakeminen, haettiin vikoja oikein kissojen ja koirien kanssa. Sitten löysivät taas jonkun tekosyyn, minkä varjolla laittoivat mut suljetulle. En enää ikinä tule ottamaan yhtäkään nappia tai injektiota, mieluummin hyppään junan alle.
Lopetin myös. olen jokauan tehnyt mitä ennenkin. Ilopillereistä vieroitus kesti, mutta ihan hyvin silti on menny.
- zzzombigsi
ei enää ikinä kirjoitti:
totta.annan täs myös vinkkejä miten selvitä suljetulla "minimi"neuroleptimäärällä(jos teet jotain väärää, outoa tai ylipäänsä mitään,nostetaan annos moninkertaiseksi annetaan muitakin neuroleptejä).
tärkein sääntö ÄLÄ PUHU. kaikki puhe tulkitaan persoonallisuushäiriöksi tai lieväksi maniaksi. sääntö 2 ÄLÄ KATSELE tai ole kiinnostunut ympäristöstä, tulkitaan epäluuloiseksi(paranoidiseksi persoonallisuushäiröksi) ole äärimmäisen apaattinen ja monotoninen.kas kummaa masentuneen oloista apaattista ihmistä ei kirjailla vihkoihin ja kansiin hulluksi.siis jos juttelet ja katselet joudut moninkertaiselle neuroleptilääkitykselle. ja siitä lääkityksestä muuten päättää hoitajat,lääkäri ehkä virallisesti, mutta 100% hoitajien suosituksista ja he kirjaavat kaikki tekemisesi manian/psykoosin pahenemiseksi. ÄLÄ TEE MITÄÄN jos haluat saada vain perusmaksimäärän myrkkyä hoitojakson aikana, automaattisesti se joka tapauksessa annetaan.
itse en eka hoitojaksolla tätä oikeen tajunnu vaan jutustelin, kattelin ympäristöö yms. ihan normaalia, seurauksena oli 3kk ja 3 eri neuroleptia yli hoitoannosten.
- i-see-stubid-people
Tosi ikävä kuulla kirjoittaja "ei enää ikinä"..... Voin vaan uskoa millasessa vankilassa joutuu olee jos myöntää että ei syö lääkkeitä ja sitten ne laittavat piikillä.. Varsinkin jos on lätkästy niin dramaattinen diagnoosi. Kamalaa.
Nuo lääkkeethän ne monesti just toimintakyvyttömäks tekevät :<
NIin sun ei tosiaan kannata myöntää ettet syö niitä lääkkeitä muuten ne laittaa sut sun sisäiseen vankilaan takas noilla piikeillä...
Hirveetä...
Jos saisit sen sun diagnoosin jotenkin pois :S mutta miten... Jos käyt "terapiassa" ja oot normaalinen oloinen niin onnistuisko se diagoosin purkaminen tai vaihtaminen ees johonkin lievempään diagnoosiin.
Tai sitten jos valitat jonnekkin ylemmälle taholle siitä.
.............
Sulle "sairaslääkitty" niin mulla ei kans oo oikeen mitään sanottavaa. Oot vaan ihan erimieltä näistä asioista ja oot väärässä eikä sun mielipide perustu mihinkään todellisuuteen, vaan uskomuksiin siitä mitä sulle sanotaan.
Mut sulla on ollu ihan erilainen tuuri varmaan noitten lääkevalintojen ja "terapeuttienkin" kohalla. mut jaa a. On todella poikkeuksellista mutta hyvä vaan jos on auttanut, useemmiten ne kokemukset on vaan ihan päinvastaisia.
Ja mua ei kiinnosta väitellä jostain työasioista sun kanssa eikä mulle ole muutenkaan sulle mitään tarvetta todistella mitään. Pää asia että itse tietää onko töissä vai ei. Mutta jos nyt vaivaudun kertomaan niin taksi firma on meitsillä. Mutta evvk sun sanomiset.- ei enää ikinä
Onneksi minulla ei vielä ole skitsofrenia diagnoosia, vaikka tänne välillä kirjoittelenkin. Toistaiseksi se on ei elimellinen psykoosi, mutta sanoivat viimeisen "psykoosini" yhteydessä että jos ei meno muutu niin tulen saamaan sen skitsofrenia diagnoosin. Olen ollut jo kahdesti pakkohoidossa, jossa viimeksi lopuksi pistivät minua piikillä. Onneksi ne eivät voi valvoa lääkkeen ottoani, koska minun täytyisi käydä ottamassa injektio aina terveyskeskuksessa. Joten ainakin teoriassa lääkkeetön elämä on mahdollista järjestää, en vaan saa kertoa siitä kenellekkään.
Teoriassa voin vielä vapautua järjestelmästä. Mutta se vie ikuisuuden, koska minun pitäisi jotenkin vakuuttaa lääkärit terveydestäni. Yritän antaa itsestäni heille mahdollisimman täyspäisen kuvan. Luulen vaan että tämä viimeisin "psykoosini" pidensi hoitojaksoani entisestään.
Kiitos tuesta i-see-stubid-people
- SairasLääkitty
Miten teidän elämä voi olla noin vitun dramaattista?
Mistäpain te olette, mä oon Tampereelta..
Ja mitä vittua sitten vaikka olis skitsofrenia diagnoosi, ihan oikeesti?
Mua on oikeastaan säästelty diagnooseilla ja se on tällä hetkellä f29, jotta se ei vaikuttaisi liikaa työelämään, ihan ku se olis iso asia että on joku vitun diagnoosi, mikä ei muuta ihmistä millään tavalla.
"Mä saan skitsofrenia dignoosin" nyyh nyyh
Ei teillä muuta taida olla kuin sairautenne, koittakaa päästä yli elämä on ihanaa:) - i-see-stubid-people
Sulla on varmasti tosi rankkaa eienääikinä :S Mut toivottavasti noi asiat menis hyvin.. Voin vaan kuvitella millasta on. Mut onneks sulla ei sitä diagnoosia viellä oo. Älä kuitenkaan missään nimessä luovuta ikinä.
--------------
Sairaslääkitty, onhan se todella iso asia jos on skitsofrenia diagnoosi, varsinkin jos itse tietää ettei sellaista itsellä ole, vaan on väärä diagnoosi jos on tulkittu väärin, niin todellakin häiritsisi kantaa tuota leimaa otsassaan.
Ei mulla mitään vastaan oo niitä joilla semmonen diagnoosi ois, mutta monilla on jtn "vastaan" se nyt on vähän väärä sana mutta kuitenkin. Onhan se sääli jos tommonen ois lätkästy.
Skitsofrenia diagnoosi on vähän sellainen kortti että siitä ei niin vain pääsekkään, joutuisi syömään erittäin tuhoavia lääkkeitä koko elämän tahdosta riippumatta, ja jos myöntää ettei syö tuollaisen diagnoosin kanssa, silloin saa sen piikkinä mikä on todella vahvaa ainetta myös ja tekee todellakin toimintakyvyttömäksi. Minulle se ainakin olisi mielensisäinen vankila.
Työn teolle voi silloin melko varmasti heittää hyvästit, ainakin pitkäksi aikaa. Eihän niiden droppien takia monet mitään jaksa tehä vaikka muuten jaksais. Tilastotkin puhuvat puolestaan.
Muita huonoja puolia tuommoisen diagnoosin saamisesta on se että yleisesti ihmiset pitävät hullumpana kuin onkaan. Sitten voi alkaa uskoa että kai minä sitten olen mielisairas, vaikkei olisikaan. Ja voi alkaa elää sairautta itse ja jotenkin "tyytyä" siihen eikä koittaa edes parantua, ja kun ei edes yleisesti uskota että voi parantua. Se on todella iso itsetuntoa musertava seikka.
Itsetunto on vielä avain parantumiseen muutenkin kaikessa ja itsetuntemus ja muutenkin asioiden käsittely realistisesti.
Sitten muutenkin esim lääkärissä asioidessa voidaan pitää pöpipäänä ja käytöskin voi olla sen mukaista jos on mulkku työntekijä.
Ei pääse töihin tiettyihin ammatteihin.
Ja voi vaan arvata että mitäs sitten jos vanhana joutuu vanhainkotiin että millaset dropit saa ( vaikka saisi siellä kai muutenkin)
Jos on esim naimissa ja tulee kumppanin kanssa ero, voi vain arvata kumpi saa yksin huoltajuuden jos siitä tulee taistelua..
Muutenkin se että monet eivät enään ota vakavasti mitään sanomisia.
Ja lisäksi, en oikein edes usko koko sairauteen. Uskon että voi olla psykooseja/manioita/sekoamisia... Mutta niilläkin on itse toipuva itsenäinen prosessi, ja sen jälkeen on ns. normaalia aikaa.
Sitä vaan niin pelotellaan että noi "psykoosit" vois olla koko aika kestäviä eikä koskaan katoavia mutta ei se niin ole. Sen takia noita psykoosilääkkeitä kai tuputetaankin "ennalta ehkäisevästi", vaikka ne voivat aiheuttaa sitten niitä uusia psykooseja ( - i-see-stubid-peoples
Kirjotin ton yhen kommentin näköjään vähän epäselvästi tos äskeisessä viestissä, nii saatto merkitys vaikuttaa ihan toiselta, kun unohin yhen sanan välistä. piti kirjottaa et :
"Sitten muutenkin esim lääkärissä asioidessa voidaan pitää pöpipäänä ja Se lääkärin käytöskin voi olla sen mukaista jos on mulk ku työntekijä. "
(että huomaan kyllä jos katsotaan kieroon tai muuten ollaan vittumaisia)
by the way :) piti selventää :P - A am so grazy, so ..
Lääkelobotomiasta sanoisin, että itselläni 18 vuoden neuroleptien käytön jälkeen vahingoittumisesta esiintyy selviä merkkejä tiedollisten kykyjen heikentymisenä. Ja myös muisti krakaa aikalailla joskus. Mutta annokseni on niin pieni, ettei vaikutus ole vielä dramaattinen. Pahempi vaikutus on seksuaalisuuteen. Erektiota on vaikea saada, mutta kyllä se harvakseltaa onnistuu. Toisaalta ei minusta kukaan nainen olisi kiinnostunutkaan ... olenhan hullu ( skitso ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742527Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672190Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231215Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411035Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59955