miten turhaa ja naurettavaa tällainen väittely onko sun vai mun raamatuntulkinta parempi , onko sun vai mun usko oikeampi ,onko mun heteroparisuhde jumalallisempi kuin sun homoparisuhde tai päinvastoin . Kun ei ole mitään vertailukohtaa , niin ratkaisemattomana pysyy.
Kaikkiin noihin väittelyihin käytetyn ajan voisi oikeasti paremmin käyttää vaikka oman perheen kanssa olemiseen tai tietojensa avartamiseen tai vaikka nukkumiseen.
Jospa keskustelu lähtisi siltä pohjalta , että minä nyt olen tätä mieltä , entäs sinä?? Ja sen toisen mielipide olisi yhtä arvokas ja oikea kuin omakin . Tietysti maan lakien ja hyvän tavan mukainen mielipide.
Pelkän raamatun mukaan ei kukaan ajatteleva ihminen enää mielipiteitään rakenna , koska siinä on niin paljon paikkansapitämättömäksi todistettua aineistoa alkaen maailmankuvan hahmottamisesta. Eikö myös suvaitsemattomuuden ajan voisi antaa vaipua historiaan.
Yhteiskunnan tulisikin suuntautua uskonnoista riippumattomien , puhtaasti sekuläärin , humanistisen ajattelun pohjalle. Juuri on saatu näyttöä uskonnollisen puolueen johtajan yhden kansanosan halventamisesta . "Eheyttäminen " olisi kai sama kuin kansanryhmän eliminoiminen , mikä sinäsnsä tietysti utopiaa mutta osoitus kieroutuneesta ajattelusta.
Kirkko on tärkeä omalla paikallaan uskonnollisena instituutiona , sen sijaan politiikasta kaikki uskonnollisuuteen viittaava pitäisi riisua . Kristinuskoa voi vallanhalussaan käyttää pahaan siinä kuin muitakin uskontoja , ja tällainen kehitys pitäisi estää.
Tälle palstalle mielestäni kuuluu myös tämä aihe , koska paljon kirkkoon kuuluvia kuuluu myös uskonnollisen puolueen kannattajiin ja nythän toinenkin puolue ratsastaa uskonnollisella johtajallaan ja tiettyä kansanryhmää painostavin puheenvuoroin..Itse nimim. ei kannata mitään puoluetta eikä äänestä. Vaikuttaa muuten.
annetaan kaikkien kukkien kukkia
24
510
Vastaukset
- kysyn vain
käytät nimimerkissäsi sanaa uskis.
Etkös ole ateisti.
Vai tarkoitatako ateistiuskontoa.- Lukija...
Aloittaja "häirikköuskis" käyttää tällä palstalla myös nim. "kräsäläinen", ja jossain muualla nim. "tanssisyntinen", ja hän viihtyy hyvin äärikristillisessä viidennessä herätysliikkeessä. Hän puhuu toisinaan sitä ja toisinaan tätä. Ei ole vielä itsekään selvittänyt itselleen mitä mieltä hän on, tai sitten jostain syystä vaihtaa väriä kuin kameljontti.
- Kristitty kuulolla
Lukija... kirjoitti:
Aloittaja "häirikköuskis" käyttää tällä palstalla myös nim. "kräsäläinen", ja jossain muualla nim. "tanssisyntinen", ja hän viihtyy hyvin äärikristillisessä viidennessä herätysliikkeessä. Hän puhuu toisinaan sitä ja toisinaan tätä. Ei ole vielä itsekään selvittänyt itselleen mitä mieltä hän on, tai sitten jostain syystä vaihtaa väriä kuin kameljontti.
"Häirikköuskis" kärsii ilmeisesti kaksisuuntaisesta mielialahäriöstä. Eräässä kirjoituksessaan hän olisi ollut "eheyttämässä" juutalaiset ja lestaadiolaisetkin päiviltä mikäli ymmärsin häntä oikein.
- häirikköuskis
Kristitty kuulolla kirjoitti:
"Häirikköuskis" kärsii ilmeisesti kaksisuuntaisesta mielialahäriöstä. Eräässä kirjoituksessaan hän olisi ollut "eheyttämässä" juutalaiset ja lestaadiolaisetkin päiviltä mikäli ymmärsin häntä oikein.
no et ymmärtänyt oikein. Siellä kritisoin poikien ympärileikkausta ja naisten halveksimista ja alistamista , mielestäni ihan kritisoitavia asioita , vai eikö sinusta??
Tuo eheyttämisesi jossain kommentissani on sinun ikioma keksintösi , mitä olet jo tyrkyttänyt moneen ketjuun.
Sivistys alkaa sisälukutaidosta ja luetun ymmärtämisestä. Näinkö tuota raamattuakin luetaan ja ymmärretään sisältö miten sattuu??
Onko sinulla mitään rakentavaa annettavaa keskusteluihin??
kiitos kirkko kuulolla vastaajalle , joka osasi poimia olennaisen avauksesta. - hyvä tyttö
Lukija... kirjoitti:
Jos kerran Jumala on kolmiyhteinen, ja ihminen Jumalan kaltainen, niin Ihminen muuttuu Jumalan kaltaiseksi. Siis haittaako jos on kolmiulotteinen tai kolmeniminen?
Kiitos häirikköuskis! Juuri noin toivoisin asian olevan. Miten paljon hyvää me voisimme tehdä sillä energialla, joka nyt kuluu väittelyyn, joka ei johda mihinkään. Koneen äärestä perheen pariin tai jos ei ole perhettä, ilahduttamaan ystävää tai naapuria.
En tarkoita, että palsta on turha ja juuri tuollaista rakentavaa erilaisten mielipiteiden vaihtoa tarvitaan. Inttäminen ja vaatimus olla itse oikeassa ja väheksyä muiden mielipiteitä ei johda mihinkään suuntaan eteenpäin.
Käytetään energiaamme ja uskoamme - oli se mikä tahansa - hyvään :)
siunauksin
pappi Sonja- vaarin housut ja
siis papi toivoo, että usko ja raamatut heitetään rojukoppaan.
Sitähän tuo aloitus käytännössä tarkoitti. Kirkko voi ola joku institutio, kunhan ei vain sanallakaan julista minkaanlaista sanomaa.
Anna mun kaikki kestää Sinä et koe saavasi väittelystä mitään, mutta tiedän monen saavan ja siksi lähteneen kirkostakin. Voima olkoon kanssasi.
- häirikköuskis
vaarin housut ja kirjoitti:
siis papi toivoo, että usko ja raamatut heitetään rojukoppaan.
Sitähän tuo aloitus käytännössä tarkoitti. Kirkko voi ola joku institutio, kunhan ei vain sanallakaan julista minkaanlaista sanomaa.
Anna mun kaikki kestääen kai minä sanonut mitään kirkon sanomasta?? Selvennyksenä että tarkoitin kirkon olevan oikea paikka uskonnollisuudelle mutta uskontoa ja politiikkaa jos sekoittaa , se on vaarallinen tie ja jäljet pelottaa. Niillä fundamentalistipoliitikoilla ei paljon järki päätä pakota , jos raamattu sanoo jotain vaikka kuinka älytöntä. Maakin kiertää aurinkoa ja taivas on joku kansi koska se on muuttumatonta jumalansanaa.
- häirikköuskis
häirikköuskis kirjoitti:
en kai minä sanonut mitään kirkon sanomasta?? Selvennyksenä että tarkoitin kirkon olevan oikea paikka uskonnollisuudelle mutta uskontoa ja politiikkaa jos sekoittaa , se on vaarallinen tie ja jäljet pelottaa. Niillä fundamentalistipoliitikoilla ei paljon järki päätä pakota , jos raamattu sanoo jotain vaikka kuinka älytöntä. Maakin kiertää aurinkoa ja taivas on joku kansi koska se on muuttumatonta jumalansanaa.
tulipa lapsus . Siis maa kiertää aurinkoa tottakai mutta raamattu antaa jossain kohdin ymmärtää asian olevan päinvastoin .
Tainnut tulla sen selvemmäksi....paras mennä nukkumaan
;D;D;D - nettifrendi
Oikeassa olemisen vimma sekä ahneus totuuden yksinomistamiseen tuottavat kyllä turhaa polemiikkia. Silti kirkon eräs keskeisistä perustoiminnoista on julistaa totuutta. Sillä lienee merkitystä mikä tuo totuus on, kuinka se kestää tarkastelua ja mikä on sen suhde muihin totena pidettyihin asioihin. Juuri tämä vaikuttaa olevan nykykirkolle sen kipupiste, mieluiten kuoliaaksi vaiettava asia.
Muistaakseni täällä vastailevista kirkon edustajista juuri sinä onnistuit lyömään minut ällikällä. Olin esittänyt mitä loogisia kestämättömyyksiä siihen sisältyy jos laajamittaista kärsimystä on ollut jo ennen syntiinlankeemusta ja sitä kuinka luomakunta joutui sen seurauksena kirouksen valtaan. Esitit kysymyksen millä tavoin maailma on mielestäni joutunut kirouksen alaiseksi.
Kysymykseen vastaamista vaikeutti hämmennys siitä miten olin pitänyt kristinuskon mukaisena itsestäänselvyytenä kyseistä oppia, ja nyt pappi kysyy kuin asia olisi tälle uusi, tai että kyseessä olisi nykykirkon edustajien mielestä harhaoppi. Siten pidin suoraa vastausta tärkeämpänä tarkistaa pikaisesti aiheesta muualta. Kuten arvata saattaa, luomakunnan joutumisesta kirouksen valtaan on runsaasti kirjoituksia. Sitä vasten luulisi, että kirkko näkisi vaivaa selvittää miksi nämä käsitykset ovat harhaoppisia/vääriä. Ei voida hyväksyä, että kirkon piirissä pelastustarve mitätöidään, tai pitäydytään kynsin hampain jossakin epämääräisessä linjattomuudessa. Muussa tapauksessa kirjoittamasi eli
"Käytetään energiaamme ja uskoamme - oli se mikä tahansa - hyvään :)"
voidaan yhtä hyvin esittää muodossa
'Käytetään energiaamme ja uskoamme hyvään - oli se mitä tahansa :)'
Tämä näyttäisi hieman irvokkaalta. Yritän tällä painottaa, että aivan kuten opillisesta pohjaa tarvitaan eli hyvää peruskäsitteiden tuntemusta ja hallintaa, myös usko vaatii perustansa. Paitsi että sen pohjalta voi kristitty tarkastella kaikkea, tämä tarvitsee myös sen miten kaiken avulla voi arvioida ja koetella kristillisyyttä.
"Miten paljon hyvää me voisimme tehdä sillä energialla, joka nyt kuluu väittelyyn, joka ei johda mihinkään."
Jeesus puolusti näkökantojansa ihmisille ja ajautui usein väittelyihin fariseusten kanssa, vaikka olisi senkin ajan voinut parantaa sairaita. Jeesuksen väittelyt eivät johtaneet mihinkään saati hyvään?
Joudun siis huomauttamaan, että totuudella on kyllä väliä.
- hyvä tyttö
Jaksoin lukea loppuun asti. Perään kuulutat dialogia vai olisiko eteen kuuluttamista?
Minä jätän äänestämättä siitä syystä, että silloin on vara valittaa, toisin kuin yleensä ihmiset sanovat, jos et äänestä, ei ole varaa valittaa.
"Kristinuskoa voi vallanhalussaan käyttää pahaan siinä kuin muitakin uskontoja , ja tällainen kehitys pitäisi estää." Siinäpä meille haastetta. Onko sulla ideoita? Minä ajattelen vähän samoin kuin taistelulajeissa, älä käytä vastavoimaa vaan myötävoimaa. Taistele puolesta ei vastaan. Käytä hyväksi toisen 'liikettä'.
Muistatko, että minä olen uskis ja sinä ateisti?- häirikköuskis
Jeesukseen ja kunnioitan hänen opetuksiaan.
Ateisteja ovat ne , joiden elämässä ei ole mitään korkeampaa voimaa tai jumaluutta . Minulla on. Kunnioitan myös ateisteja.
Mutta fundamentalisti en ole enkä usko vanhan testamentin julmurijumalaan.
Itse en ole asettanut kenenkään uskoa kyseenalaiseksi tai että uskoo "väärin".
Kiitos kaikista mielipiteistä ,vaikka joillekin nauran makeasti:D:D:D. Erityisesti tälle , joka ei osaa pysyä asiassa eikä hänellä ole muutenkaan mitään muuta asiaa kuin solvata milloin ketäkin. Vai olisiko sinulla jotain sanottavaa avauksesta?? - ???
häirikköuskis kirjoitti:
Ateisteja ovat ne , joiden elämässä ei ole mitään korkeampaa voimaa tai jumaluutta . Minulla on. Kunnioitan myös ateisteja.
Kiitos kaikista mielipiteistä ,vaikka joillekin nauran makeasti:D:D:D. Erityisesti tälle , joka ei osaa pysyä asiassa eikä hänellä ole muutenkaan mitään muuta asiaa kuin solvata milloin ketäkin. Vai olisiko sinulla jotain sanottavaa avauksesta??Miten sinä uskot Jeesukseen? Onko se jokin auktoriteetti KRS:ssa?
- hyvä tyttö
häirikköuskis kirjoitti:
Kiitos kaikista mielipiteistä ,vaikka joillekin nauran makeasti:D:D:D. Erityisesti tälle , joka ei osaa pysyä asiassa eikä hänellä ole muutenkaan mitään muuta asiaa kuin solvata milloin ketäkin. Vai olisiko sinulla jotain sanottavaa avauksesta??Sinun pitää olla ateisti yksi viikko. Aloitus on hyvä, minulle sopiva. Mutta uskotko Jumalan olemassaoloon, se nyt kiinnostaa? Voi kai uskoa jompaan kumpaan tai vain Pyhään Henkeen.
- häirikköuskis
hyvä tyttö kirjoitti:
Sinun pitää olla ateisti yksi viikko. Aloitus on hyvä, minulle sopiva. Mutta uskotko Jumalan olemassaoloon, se nyt kiinnostaa? Voi kai uskoa jompaan kumpaan tai vain Pyhään Henkeen.
unohdin ihan , on niin paljon kaikkea ajattelemista . Miten oma uskisviikkosi sujuu ?? Rukoilisitko mun ," viikkoateistin " puolesta .
Tässä on vaan se ongelma , että vaikka yritän olla uskomatta viikon ajan Jumalaan , niin tunnen , että Hän ei lakkaa uskomasta minuun . Eilenkin varjeli lompsani , mikä epähuomiossa jäi Tarjoustalon tiskille ja ehdin lähteä ennenkuin huomasin . palasin kipinkapin pelastamaan mitä jäljellä ja kaikki oli , Visakorttia myöten. Ihan vahingossa meni kädet ristiin pelkästä helpotuksesta ja suusta tuli " Kiitos Jeesus".
Että taisi mennä ranttaliksi koko juttu.
Vaikka minusta nuo oikeat uskovaiset yrittävät tehdä ateistia ja natsia ja skitsofreenikkoa ja en muista mitä kaikkea . No ihan mielelläni olen vähän hullu.
Mieliraamatunkohtani "Autuaita ovat ne , jotka osaavat nauraa itselleen , sillä heiltä ei tule hupia puuttumaan! Tähän syvään viisuteen lienee paatuneimmankin ateistin helppo yhtyä! - hyvä tyttö
häirikköuskis kirjoitti:
unohdin ihan , on niin paljon kaikkea ajattelemista . Miten oma uskisviikkosi sujuu ?? Rukoilisitko mun ," viikkoateistin " puolesta .
Tässä on vaan se ongelma , että vaikka yritän olla uskomatta viikon ajan Jumalaan , niin tunnen , että Hän ei lakkaa uskomasta minuun . Eilenkin varjeli lompsani , mikä epähuomiossa jäi Tarjoustalon tiskille ja ehdin lähteä ennenkuin huomasin . palasin kipinkapin pelastamaan mitä jäljellä ja kaikki oli , Visakorttia myöten. Ihan vahingossa meni kädet ristiin pelkästä helpotuksesta ja suusta tuli " Kiitos Jeesus".
Että taisi mennä ranttaliksi koko juttu.
Vaikka minusta nuo oikeat uskovaiset yrittävät tehdä ateistia ja natsia ja skitsofreenikkoa ja en muista mitä kaikkea . No ihan mielelläni olen vähän hullu.
Mieliraamatunkohtani "Autuaita ovat ne , jotka osaavat nauraa itselleen , sillä heiltä ei tule hupia puuttumaan! Tähän syvään viisuteen lienee paatuneimmankin ateistin helppo yhtyä!"Miten oma uskisviikkosi sujuu ?? Rukoilisitko mun ," viikkoateistin " puolesta ."
Kyllä se tästä. Kyllä minä rukoilen puolestasi, ainakin jotain.
"Tässä on vaan se ongelma , että vaikka yritän olla uskomatta viikon ajan Jumalaan , niin tunnen , että Hän ei lakkaa uskomasta minuun . Eilenkin varjeli lompsani , mikä epähuomiossa jäi Tarjoustalon tiskille ja ehdin lähteä ennenkuin huomasin . palasin kipinkapin pelastamaan mitä jäljellä ja kaikki oli , Visakorttia myöten. Ihan vahingossa meni kädet ristiin pelkästä helpotuksesta ja suusta tuli " Kiitos Jeesus"." Onko lompsan varjeleminen uskoa sinuun vai mikä oli jutun juoni? Jos lompsa olisi kadonnut, niin ketä olisit kiittänyt?
Kyllä sinä kykenet. Usko vaikka minuun elämäsi pelastajana.
- ~~~
Kun annetaan kaikkien kukkien kukkia, niin ehkä sellaistenkin kukkien, jotka kokevat näistä asioista keskustelun tärkeäksi ja haluavat sitä tehdä? Vaikka se sinusta ja joistakin muista vaikuttaisi 'turhalta ja naurettavalta'.
Sinällään itsekin arvostan keskustelua, jossa kunnioitetaan mielipiteitä. Silti, mikäpä minä olen vaatimaan muitakin keskustelemaan minun tavallani.- häirikköuskis
en mitenkään halua estää enkä arvostella rakentavaa keskustelua . Et liene tarkoittanut tätä tyypillistä: minä olen tässä tulkinnassani oikeassa , sinä tulkitset väärin ja joudut helvettiin! Näitähän ne monesti ovat .
Onneksi on monen sortin keskusteluketjuja joista monet on ihan hienosti rauhoitettu raamattukeskusteluksi , eikä sellaisia pidä häiritä . Minä keskustelen mieluiten elämästä , ja harvoin puutun raamattukeskusteluihin , kun en paljon VTtä kunnioita. Mutta muut vapaasti saavat.
Monet eivät osaa pysyä aiheessa , vaan menevät henkilökohtaisuuksiin. No,oma tyhmyys siinä paistaa läpi. Paljon sitten hienoja keskustelijoita , ollaan eri mieltä asiasta , mutta keskustelu on rakentavaa ja siitä jää hyvä mieli.
Eri herätysliikkeitä arvostellaan täällä väärin ja se on minusta ikävää . Nehän on sitä varten , että niistä saa oman makunsa mukaisesti valita . Joillakin ihmisillä on ihmeen hinku näyttää tyhmyytensä ihan kuin joku pakottaisi osallistumaan sellaiseen mistä ei pidä. Itse olen käynyt tutustumassa moneenkin kirkon sisäiseen järjestöön joista en ole pitänyt , mutta en uneksisi haukkuvani yhtään niistä julkisilla palstoilla nimimerkin suojasta sohien ja henkilöitä nimeltä mainiten.Omassa mielessä voin ajatella ,etten tarvitse mitään hengellistä rillumareitä , mutta jotkut tarvitsevat , hyvä että heille löytyy. Eri asia on ,kun on sellainen lahko ,joka uskon varjolla rikkoo ihmisoikeuksia vastaan ja sortaa heikoimpia , minusta sellaista on kansalaisvelvollisuus kritisoida.
Provot sitten tarvitsevat toisten haukkumista heikon egon tueksi. sitä varmaan on ihan aiheellista kritisoida, olettaisin? Tai ehkä parasta jättää omaan painoarvoonsa .
Tarkoititko jotain näistä mainitsemistani , vai olenko unohtanut jotain?? On hurjan kasvattavaa saada aiheellista kritiikkiä mielipiteistään , kiitos sinulle siitä.
- tolppaani
Sinun mielestä sellaiset kukat saa kukkia, jotka ajattelee kuten sinä. Toisin kuin sinä ajattelevat kukat pysyköön seinäruusuina.
Tajuatko oman tekstisi mahdottomuuden. Peräänkuulutat kaikkien kukkien kukkimista, mutta samalla vain yhdenlaisten kukkien.- häirfikköuskis
hieman enemmän ajatuksella, niin huomaat etten sulje ketään pois kukkasista , en paatuneintakaan fundista.Ainoastaan sitä kritisoin , että ketään muuta ei saa pakottaa , ei helvetillä pelotellen eikä lakeja säätämällä, kuten uskonnolliset puolueet pyrkivät toimimaan.
Kiitos silti noteerauksestasi. - Lilja saaronin
häirfikköuskis kirjoitti:
hieman enemmän ajatuksella, niin huomaat etten sulje ketään pois kukkasista , en paatuneintakaan fundista.Ainoastaan sitä kritisoin , että ketään muuta ei saa pakottaa , ei helvetillä pelotellen eikä lakeja säätämällä, kuten uskonnolliset puolueet pyrkivät toimimaan.
Kiitos silti noteerauksestasi.Kaikki rikkaruohot saa rehottaa, mutta se oikea nyppästään pois , niinkö ? Luin juttusi ja muutkin tällä palstalla, ja nauroin minäkin joitakin juttuja.. Mutta..
Toki pitää viettää aikaa perheen kanssa ja tehdä töitä yms. Mutta luulempa, että ne hoituu siinä sivussa muutenkin, en usko ,että täällä tuntikaupalla istutaan, itse en ainakkaan.
Mutta mitä tulee noihin kukkiin.. Ymmärrän erilaisia näkökantoja ja vihaan riitelyä, mutta jos ja kun
ollaan perimmäisten asioiden äärellä.
On totuus julki tuotava ja koska täällä on uskovia,nimikristittyjä, ateisteja, uskonnottomia ym. Niin
"" Sydämen kyllyydestä suu puhuu "",,,
mutta uskovana haluan olla ja elää Raamatun opetuksen mukaan, siinä sukset menevät ristiin,
( pidän kyllä sinusta , mutta en pidä siitä mitä teet..opetetaan lapsillekkin, jos he tekevät jotain mitä ei ole hyvä tehdä, jos panet kätesi tuleen se (iho) palaa tyyliin.)
Inttäminen, kilpailu ja ivallisuus eivät ole mitenkään eteenpäin vieviä. Väittelyä harva taitaa.
Luulen että on joukko ihmisiä jotka uskovat Jumalaan mutta eivät enää oikein hyväksy näitä vanhakantaisia käsityksiä. Pitävät niitä jopa hiukan ristiriidassa Raamatun mukaan, mutta sekin taas riippuu siitä, mitä kohtaa Raamatusta kukin pitää ”tärkeimpänä”.
En tiedä tarkkaa lukua kuinka moni kannattaa kristillisten puoluetta. Taitaa kuitenkin olla että enemmän on kokoomuksen ja keskustan kannattajia kirkossa? Oma näkemykseni on että tuo kristillisten puolue syntyi lähinnä näistä kiihkeimmistä uskonveljistä ja suuntauksista. En ikinä ole voinut hyväksyä heidän näkemyksiään, sillä ne ovat usein arvojeni vastaisia.
Olen pannut merkille että liikehdintää on muutakin. Nyt ateistit ovat oikeistolaistumassa ja vasemmistolaiset puolestaan etsimässä uskoa. Tunnen jo muutamia kommunisteja, jotka ovat kiinnostuneita uskosta. Käymme esim. keskustelua ”Köhien Raamatusta”, joka mielestäni palauttaa kristinuskon juurilleen ja tuo esiin sen, miksi kristinusko oli aikoinaan niin suuri asia.- häirikköuskis
mummomuorin kanssa.
Kommunismi aatteena on hyvinkin lähellä Jeesuksen opetuksia ."Jos sinulla on kaksi paitaa , anna toinen paidattomalle." Ja niin edelleen . Eri asia että kommunismia ihmiset on käyttäneet vallankäytön välineenä kuten raamattua ja vaikka Koraaniakin . Kaikesta saa tahtoessaan väännettyä pahuutta.
Samoja huomioita olen itsekin tehnyt uskonnollisesta puolueesta . Usein ihmisoikeuksien kannalta arveluttavia kannanottoja , joita humaani ajattelu ei voi hyväksyä. Nimenomaan sellaiset , joissa vedotaan raamattuun. Ihmisten hyvinvointi tulisi olla etusijalla.
Pikkupiikinkin iskit . Sain lieviä iho-oireita mainitessasi ivallisuuden , mikä ei liene aivan vierasta itselleni jos tarvis vaatii. Ivaan kyllä paljon itseänikin , se on minusta hauskaa.
Kaiken kaikkiaan, en toki luulottele olevani oikeutettu määrittelemään , miten ihmiset saavat keskustella . Rakentavaa keskustelua jos haluaa , niin siihen on pienet sääntönsä, kukin niitä sitten soveltaa.
Rakentavia keskusteluja edelleenkin toivoen!! ;D;D;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413132
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582492Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291979- 1301647
- 751464
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761415Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641408- 891105
- 901059
- 1351037