Ajokkina on 1994 Toyota Corolla 1.6 XLi, 327 tkm ajettu. Jäähdytinnestettä katoaa itsekseen ~1 litra/10 tkm. Hävikki kasvoi radikaalisti 300 tkm:n jälkeen. Neste on terveen punaista eikä mahdollisia vuotoja näy. Onko normaalia vai voiko asialle tehdä jotain? Muuten auto on loistavassa kunnossa, pellit terveet ja kone nöyrä.
Corollan jäähdytinneste katoaa
16
7751
Vastaukset
- cxz
onko pinkinvärinen neste,toyotalla sanoivat ja epäilivät kyseistä nestettä.
kysy kuitenkin vielä toyota huollosta,minulla corolla 2007,vajunut 2dl. 3 vuoden aikana.- mmje
Minnehän se vesipumppu sitten vuotaa kun mitään vuodon merkkejä siinä ei näy? Luulisi kosteuden indikoivan vuotokohdan. Toki pumpulla on ikää 17v/327tkm. Pitänee kysäistä huollosta tuota nesteen vaihtoa.
- Mylläri tieltä
Vuotaa niin ,että neste kuivuu samantien kuumasta ympäristöstä johtuen.
Tässä oli kansipahvivika.Ei meinannut Toyota merkkihuolto edes uskoa.
- irrtiurturiwutwi4rr
Minunkin autossa nestettä kului jotain 1-2 litraa/10 tkm sitten i 420 tkm kohdalla niin että vesipumppu hajosi totaaliseti ja puski nesteet ulos. Alkuperäinen vesipumppu kesti siis tuon 420 tkm siinä oli opel miehillä ihmetteemistä niihin kun vaihdetaan kuulemma joka 60tkm välein, siis 90 luvun alun malleihin.
- cxz
mennyt vesipumppuja,epäilevät edelleenkin "pinkki" nestettä,tiivisteet ei kestä.
luotettavaa tietoa toyota huollosta.
ei kestä 420tkm.vesipumppu on puppu puhetta. - mmje
Työpaikan kolmeen Volkkariin vaihdetaan vuosittain vesipumppu, kaikkiin tulee ~40 tkm vuodessa.
- Herra 22
Autosi on melkein 20 vuotta vanha. Vanhoissa autoissa on vikoja. Mahdollisia vuotokohtia ovat jäähdytin, lämppärin kenno, kannentiiviste, kumiletkut.
- mmje
Niinpä, mutta mikä niistä on se vuotokohta? Muita vuodon merkkejä ei ole kuin vajuva nestepinta.
- cxz
mmje kirjoitti:
Niinpä, mutta mikä niistä on se vuotokohta? Muita vuodon merkkejä ei ole kuin vajuva nestepinta.
silloin on kannentiiviste vuoto,tarkkaile öljypintaa.
- ??????
mmje kirjoitti:
Olen melko varma, että kansipahvi on entinen. Onko vaahtoa syylarissa, jos vedet ja öljyt sekaisin.
- mmje
mmje kirjoitti:
No kun ei ole noitakaan viitteitä.
- Itse vaihtasin
mmje kirjoitti:
No kun ei ole noitakaan viitteitä.
samalla pumpun kun nokkahihnan vaihtasin.. mutta katso kun kone on käynnissä taskulampulla
vesipumpun juureen jos sieltä vuotaa niin näkyy kuplina Jos taas syylärissä kuplii niin pikkasen isompi remppa kyseessä.. - mmje
Itse vaihtasin kirjoitti:
samalla pumpun kun nokkahihnan vaihtasin.. mutta katso kun kone on käynnissä taskulampulla
vesipumpun juureen jos sieltä vuotaa niin näkyy kuplina Jos taas syylärissä kuplii niin pikkasen isompi remppa kyseessä..Olen nuokin jo tarkistanut. Ei näy kuplia vesipumpun lähellä, letkujen liitosten lähellä eikä syylärissä. Ei näy kosteutta joka indikoisi vuotoa. Ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Jos vaan jatkan ajelua ja vaihdan kaiken varalta vesipumpun sitten 360 tkm kohdalla yhtä aikaa nokkahihnan kanssa.
- corollisti93lb
mmje kirjoitti:
Olen nuokin jo tarkistanut. Ei näy kuplia vesipumpun lähellä, letkujen liitosten lähellä eikä syylärissä. Ei näy kosteutta joka indikoisi vuotoa. Ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Jos vaan jatkan ajelua ja vaihdan kaiken varalta vesipumpun sitten 360 tkm kohdalla yhtä aikaa nokkahihnan kanssa.
Luultavasti vuotaa vesipumpulta lähtevän metalliputken juuresta (o-rengas) ei jätä lammikkoa alle mutta silloin tällöin joutuu lisäämään nestettä.
- ongelmaa.
corollisti93lb kirjoitti:
Luultavasti vuotaa vesipumpulta lähtevän metalliputken juuresta (o-rengas) ei jätä lammikkoa alle mutta silloin tällöin joutuu lisäämään nestettä.
Nestettä katoaa epäsäännöllisin väliajoin ilman mitään oireita. Vikaa on tähystelty ylhäältä ja alhaalta auton käydessä. Ei ole asentajatkaan löytäneet mitään syytä.
Nesteen vajentuminen on toki niin pientä, että siitä eik aiheudu muuta ongelmaa eli jäähdyttäjästä ei puutu mitään. menee monia kuukausia ettei vajene yhtään ja sitten taas äkisti katoaa jonkin verran paisuntasäiliöstä.
Jotenkin olen kytkenyt välillä ilmenevän makean hajun siihen, että starttauksen jälkeen lähtee kone ryypyllä ryntäämään ja tuohon tilanteeseen liittyisi nesteen purskahdus. Itse olen arvellut, että vuoto olisi jostakin letkuliitoksesta, mutta jälkiä en ole lyötänyt. Tuo O-rengaskin on ihan tervetullut tieto arpajaisiin. - -
ongelmaa. kirjoitti:
Nestettä katoaa epäsäännöllisin väliajoin ilman mitään oireita. Vikaa on tähystelty ylhäältä ja alhaalta auton käydessä. Ei ole asentajatkaan löytäneet mitään syytä.
Nesteen vajentuminen on toki niin pientä, että siitä eik aiheudu muuta ongelmaa eli jäähdyttäjästä ei puutu mitään. menee monia kuukausia ettei vajene yhtään ja sitten taas äkisti katoaa jonkin verran paisuntasäiliöstä.
Jotenkin olen kytkenyt välillä ilmenevän makean hajun siihen, että starttauksen jälkeen lähtee kone ryypyllä ryntäämään ja tuohon tilanteeseen liittyisi nesteen purskahdus. Itse olen arvellut, että vuoto olisi jostakin letkuliitoksesta, mutta jälkiä en ole lyötänyt. Tuo O-rengaskin on ihan tervetullut tieto arpajaisiin.Hei jos nestettä katoaa 1l/10tkm noin vanhassa autossa niin en huolehtisi liikoja. Se on normaalia. Tiivisteet flaskaa sen verran että tihkuu läpi ja höyrystyy sitten moottorin lämmöstä samantien eli liki mahdotonta löytää vuotokohtaa. Voi käytännössä vuotaa mistä vaan. Jopa sisäisesti hieman jolloin palaa bensan mukana jälkiä jättämättä. älä huolehdi vaan anna mennä. Tuon ikäistä/hintaista autoa ei kannata liikoja enää ropata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617540Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242969- 1431803
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1181483Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774