Terve, olen 15vuotias ja minun ongelmani on saunan jälkeinen paukamien tuleminen. Olen nyt puolivuotta potenut samaa vaivaa eikä se hellitä ollenkaan. Eli kun olen saunassa ja astun suihkun puolelle , kehoani rupee lähes välittömästi kutittamaan ja niskan ja rinnan suetuville ilmaanuu punaisia paukamia.Myös muuta kehoa kutittaa mut näppyjä ei ilmesty. Voisko joku antaa neuvoja tai tietää mikä tähän oon syynä? Nokkosallergia?
Olen myös huomannut sen että yläselkää kutittaa myös silloin kun hikoilen mutta ei niin paljoa kun saunan jälkeen . Apua kaivataan kiitos!
Paukamia saunan jälkeen
4
475
Vastaukset
- yk
Ensimmäisenä tulee mieleen, että voisitko olla allerginen omalla hiellesi? Tuleeko samoja oireita esim. hikilenkillä?
- j
Veikkaan että vähän liioittelin tuon urheilun jälkeisen hien kanssa. Ei se kutittanut tänäänkään pätkän vertaakaan kun tulin jalkapalloharjoituksista , jossa tietysti hikoilee. Niin eli niitä paukamia tulee vain ja pelkästään saunan jälkeen , häipyvät noin puolessa tunnissa .
- Dimdomdimdom
Ehkäpä herkkä, atooppinen iho? Itse kokeilisin hydrokortisoonivoidetta. Pitäisi ainakin tehota.
- punapaju
Varmaan nokkosrokkoa. Käytätkö saunassa esim. saunatuoksua, vihtaa, tai jotain kemikaalia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi et katoa mielestäni
Pitäisikö minun yrittää unohtaa sinut? Pidän sinusta edelleen ja haluaisin kyllä selvittää välimme. Mutta tämä välimatk364692Kuinkahan paljon taas itken tulevina öinä
meitä ja sitä, miten kaikki meni. Miten rikki se repi sydäntä ja jäljelle jäi pysyvä suru. En vain pääse siitä, ei hetke502619Miehen statusta laskee
Useat se*sikumppanit. Jos munia lotraa useissa liejuissa on sitä todennäköisempää että kantaa oireettomia viruksia ja ta1661113Voisiko olla niin että olette kumpikin palstalla
Kaipaamansa toisianne, kenties rakastuneitakin toisiinne, mutta jostain syystä ette uskalla irl antaa palaa tämän asian90998Mistä tunnistaa köyhät naapurit?
No siitä, kun sähkönhinta nousee ei pala sisällä valot eikä myöskään ulkona. Ainoastaan pieni kynttilän valon välke hei120960- 54959
Miestenkin partnereiden määrällä on väliä
Kukasta kukkaan hyppelevä mies ei saa pisteitä aviomiestä etsiessä. Juorut liikkuu eikä savua ilman tulta. Miehet voi us122883- 40873
Riikka Purra meni halpaan
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011036701.html Jokaisen pitäisi viimeistään nyt ymmärtää. että perussuomalaiset on198861Hei sinä nainen
Jolla niin kauniit silmät etten ole eläissäni nähnyt. Minkä väriset ne edes on kun näytti eri valoissa aina eri värisilt30821