Terve, olen 15vuotias ja minun ongelmani on saunan jälkeinen paukamien tuleminen. Olen nyt puolivuotta potenut samaa vaivaa eikä se hellitä ollenkaan. Eli kun olen saunassa ja astun suihkun puolelle , kehoani rupee lähes välittömästi kutittamaan ja niskan ja rinnan suetuville ilmaanuu punaisia paukamia.Myös muuta kehoa kutittaa mut näppyjä ei ilmesty. Voisko joku antaa neuvoja tai tietää mikä tähän oon syynä? Nokkosallergia?
Olen myös huomannut sen että yläselkää kutittaa myös silloin kun hikoilen mutta ei niin paljoa kun saunan jälkeen . Apua kaivataan kiitos!
Paukamia saunan jälkeen
4
487
Vastaukset
- yk
Ensimmäisenä tulee mieleen, että voisitko olla allerginen omalla hiellesi? Tuleeko samoja oireita esim. hikilenkillä?
- j
Veikkaan että vähän liioittelin tuon urheilun jälkeisen hien kanssa. Ei se kutittanut tänäänkään pätkän vertaakaan kun tulin jalkapalloharjoituksista , jossa tietysti hikoilee. Niin eli niitä paukamia tulee vain ja pelkästään saunan jälkeen , häipyvät noin puolessa tunnissa .
- Dimdomdimdom
Ehkäpä herkkä, atooppinen iho? Itse kokeilisin hydrokortisoonivoidetta. Pitäisi ainakin tehota.
- punapaju
Varmaan nokkosrokkoa. Käytätkö saunassa esim. saunatuoksua, vihtaa, tai jotain kemikaalia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816