Terve, olen 15vuotias ja minun ongelmani on saunan jälkeinen paukamien tuleminen. Olen nyt puolivuotta potenut samaa vaivaa eikä se hellitä ollenkaan. Eli kun olen saunassa ja astun suihkun puolelle , kehoani rupee lähes välittömästi kutittamaan ja niskan ja rinnan suetuville ilmaanuu punaisia paukamia.Myös muuta kehoa kutittaa mut näppyjä ei ilmesty. Voisko joku antaa neuvoja tai tietää mikä tähän oon syynä? Nokkosallergia?
Olen myös huomannut sen että yläselkää kutittaa myös silloin kun hikoilen mutta ei niin paljoa kun saunan jälkeen . Apua kaivataan kiitos!
Paukamia saunan jälkeen
4
481
Vastaukset
- yk
Ensimmäisenä tulee mieleen, että voisitko olla allerginen omalla hiellesi? Tuleeko samoja oireita esim. hikilenkillä?
- j
Veikkaan että vähän liioittelin tuon urheilun jälkeisen hien kanssa. Ei se kutittanut tänäänkään pätkän vertaakaan kun tulin jalkapalloharjoituksista , jossa tietysti hikoilee. Niin eli niitä paukamia tulee vain ja pelkästään saunan jälkeen , häipyvät noin puolessa tunnissa .
- Dimdomdimdom
Ehkäpä herkkä, atooppinen iho? Itse kokeilisin hydrokortisoonivoidetta. Pitäisi ainakin tehota.
- punapaju
Varmaan nokkosrokkoa. Käytätkö saunassa esim. saunatuoksua, vihtaa, tai jotain kemikaalia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762534Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2852237Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1441194Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 76830
- 71815
- 106808
- 65807