ryhmätyöt amk

ahdistunut

onko amk:ssa paljon ryhmätöitä? pelottaa ihan hirveästi, että selviänkö niistä varsinkin jos niitä on useinkin, koska lukiossakin ne aiheuttivat niin kovaa ahdistusta ja ylipäänsä sos. tilanteet. mutta sitten toisaalta haluaisin päästä peloistani eroon ja tulevaisuudessa työskennellä ihmisten kanssa..

3

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa lukea aiem
    • 4rs6kid7t

Riippuu varmaan alasta, koulusta ja opettajista.

Onko tulevaisuuden ala sellainen, jossa toimitaan paljon ihmisten kanssa? Jos on ihmisläheinen työ, niin peloista on päästävä ennemmin tai myöhemmin eroon, mieluiten jo opintojen aikana. Vaikka ei olisi ihmisläheisessä työssä, kannattaa silti pyrkiä eroon näistä ongelmista, sillä ne vaikuttavat kuitenkin koko elämään. Jos yksin ei onnistu, kannattaa kääntyä esim. koulupsykologin tai psykiatrisen terveydenhoitajan pariin. Ei näiden ongelmien kanssa kannata yksin jäädä tai niiden takia jättää opiskelematta alaa, joka muuten kiinnostaisi. Itse olen myös opetellut eroon hiljalleen itseäni haastaen esim. esiintymisjännityksestä ja jossakin määrin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta.

• Lave89

Itse opiskelen liiketaloutta Haaga-Heliassa, ja kyllä meillä ainakin on ollut paljon ryhmätöitä ja sitten lisäksi vielä näiden aikaansaannosten esittämistä. Muista ammattikorkeakouluista en sitten tiedä, luulen kyllä että jokaisessa täytyy edes jonkin verran noita tehdä.

Mäkin olin kuin mikäkin pas*ahousu pitkään ainakin esiintymisten suhteen, mutta se vaan on totta että mitä enemmän joutuu tekemään sitä vähemmän kammottavaa siitä tulee. En mä vieläkään kovin luonteva ole, mutta nykyään pystyn nukkumaan jo edellisinä öinä! Ryhmätyöt ja esiintyminen tekee siis sullekin luultavimmin pelkästään hyvää "ahdistunut", itteään täytyy joskus karaistaa. :) Ja mieluummin harjoittelee koulussa, kuin ensi kertaa vasta tulevaisuuden työpaikallaan.

Ja tosiaan, kannattaa reippaasti tutustua ympärillä oleviin ihmisiin alusta alkaen, tuttujen tyyppien kanssa on ryhmätöitä ja esityksiä kivempi tehdä. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe