Canon EOS 1000D mitä mieltä ootte ?

singSONGalong

Olen saamassa jonkinlaista kameraa. Tai no maksaisin siitä puolet (: Haluaisin hyvän kameran, ja ajattelin järkkäriä. Oikeastaan olen halunnut aina järkkärin.. Ensin olen kattonut tota Canon EOS 550D mutta se on ehkä vähän liian kallis ja sitten päädyin tähän Canon EOS 1000D :hen. Ois tästä nyt pari kysymystä. Onko teillä kokemuksia tai mitä arvelisitte ? En ole mikään kameraekspertti, vaikka ymmärränkin aika paljon tällaisista mutta pari kysymystä. Eli saako tällä hyviä ja selkeitä kuvia ? Ei mitään pikselimössöö..? Luulisin et järkkärit on aika hyvii mut mitä mieltä ite ootte järkkäreistä ? Kannattaako ostaa ? Tykkään valokuvata tosi paljon ja haluisin saada selkeitä ja laadukkaita/hyviä kuvia... että jos tän järkkärin sitte ottaisin (:

11

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin....

      Ensimmäisellä rungolla ei ole niin suurta väliä, mikä se on, sen haluaa kuitenkin vaihtaa parin vuoden kuluttua. Tärkeämpää on hankkia sellaiset objektiivit, ettei niiden kanssa heti joudu pulaan. Objektiivien käyttöikä on myös huomattavasti runkoa pidempi.
      Ensimmäinen kamera on liki poikkeuksetta "susi", ellei ole vähääkään kokemusta käytöstä, niin pian huomaa toisen käyttökelpoisemmaksi.
      Kaikilla nykyään myytävillä saa "hyviä kuvia", mutta jos haluaa nopeutta, suuria herkkyyksiä, täyttä HD-videokuvausta, säänkestävyyttä, helppokäyttöisyyttä, erikoislisälaitteita, käyttöliittymän ohjelmoitavuutta, tiettyjä mukana tulevia ohjelmia jne, niin valinta on vaikeaa varsinkin vähällä rahalla.
      Monet hankkii kameran tiettyä tarkoitusta varten, mutta hyvin pian huomaavat, että myös jokin toinenkin alue on hyvin kiinnostava ja silloin on usein edessä kameran ja joskus myös objektiivien vaihto monipuolisempaan ja kyseisellä alueella parempaan.
      Olematta ennustaja on mahdotonta mennä mitään suosittelemaan. Jos jotakin määrättyä suosittelee tietämättä käyttäjän tarpeita se menee mainostamisen puolelle.

      • back up

        1000 d:llä saa ihan hyviä kuvia ( mulla back up runkona). Ota se sitten tuolla paremmalla 18 - 55 putkella eli IS versio jos mahdollista. Myöhemmin siihen saa sitten mitä putkea tahansa kun kokemus karttuu ja tietää mitä haluaa kuvata.


      • singSONGalong
        back up kirjoitti:

        1000 d:llä saa ihan hyviä kuvia ( mulla back up runkona). Ota se sitten tuolla paremmalla 18 - 55 putkella eli IS versio jos mahdollista. Myöhemmin siihen saa sitten mitä putkea tahansa kun kokemus karttuu ja tietää mitä haluaa kuvata.

        joo aattelinkin tota IS versiota (:


    • Mahdollista,

      ja budjettisi sallii, niin kannattaisi varmaan minimissään ostaa tuo 550D.

    • Vilkaise tuo

      Rajalalla on Nikonin D90 paketoituna f/1.8 35mm objektiivin kanssa hintaan 750€. Se on paras tarjous aloittelijalle tällä hetkellä. Paketissa on sekä hyvä runko että siedettävä objektiivi!

      Jos päädyt 1000D:hen, koita saada se paketoitua f/2.0 35mm objektiivin kanssa järkevään hintaan. Se paras edullinen vaihtoehto tällä hetkellä Canonille.

      • Canonisti oon

        Multa löytyy kyseinen järkkäri putkilla 18-55mm II sekä 50mm 1.8 II. :) Tyytyväinen oon ollut, kevyt, helpot asetukset ja enitenhän se objektiivi vaikuttaa kuvausjälkeen. Eikä järkkärillä saa automaattisesti hyviä kuvia, pitää ymmärtää jotain ISO-arvoista, valotusajoista ja aukon säädöstä.


      • Nyt hyviä kauppoja
        Canonisti oon kirjoitti:

        Multa löytyy kyseinen järkkäri putkilla 18-55mm II sekä 50mm 1.8 II. :) Tyytyväinen oon ollut, kevyt, helpot asetukset ja enitenhän se objektiivi vaikuttaa kuvausjälkeen. Eikä järkkärillä saa automaattisesti hyviä kuvia, pitää ymmärtää jotain ISO-arvoista, valotusajoista ja aukon säädöstä.

        Canon julkaisi 1100D:n, joten 1000D:stä on varmasti hyviä tarjouksia. Varsinkin, jos sattuu saamaan f/2.0 35mm:llä kohtuu hintaan, niin kannattaa ottaa pois.


    • Hyvät kuvat

      Kamerasta, tai ainakaan rungosta riipu... Kuvaajasta ja asetuksista. Itselläni on runko ja kitti plus 80-200mm. Kitillä et mitään tee...

      • kysynpähän vain

        miksi ihmeessä sitten kun astronautit meni eka kertaa kuuhun 1969 kamera niillä taisi olla Hasselblad? eikö Kodak Instamatic olisi riittänyt?


      • syitä
        kysynpähän vain kirjoitti:

        miksi ihmeessä sitten kun astronautit meni eka kertaa kuuhun 1969 kamera niillä taisi olla Hasselblad? eikö Kodak Instamatic olisi riittänyt?

        Olisiko niin, että kuulennon kokonaiskustannuksissa yksi Hasseli ei tuntunut enää yhtään missää? Ei siis tarvinut kustannuksista välittää.

        Toinen syys saattaisi kenties löytyä myös sieltä, että Hasselbladilla oli ehkä suhteita henkilöihin jotka kameran lennolle valitsivat. Oli varmaan aika hyvää mainosta merkille.

        Ja kolmas syy voisi olla se, että kun noinkin ainutkertainen tilaisuus kuin kuussa käynti halutaan ikuistaan, niin silloin ehkä kannattaa jo vähän panostaa kuvauskalustoonkin. Toista se on silloin, kun kuvaillaan puluja torilla.


      • singSONGalong
        syitä kirjoitti:

        Olisiko niin, että kuulennon kokonaiskustannuksissa yksi Hasseli ei tuntunut enää yhtään missää? Ei siis tarvinut kustannuksista välittää.

        Toinen syys saattaisi kenties löytyä myös sieltä, että Hasselbladilla oli ehkä suhteita henkilöihin jotka kameran lennolle valitsivat. Oli varmaan aika hyvää mainosta merkille.

        Ja kolmas syy voisi olla se, että kun noinkin ainutkertainen tilaisuus kuin kuussa käynti halutaan ikuistaan, niin silloin ehkä kannattaa jo vähän panostaa kuvauskalustoonkin. Toista se on silloin, kun kuvaillaan puluja torilla.

        en oo pitkää aikaa käyny täällä mut oon päättäny ostaa Canon EOS 500D :n [: eikä oo mikää kallis..:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe