Posliinin maalaus kurssin ,kiehtovaa kerran viikossa.Olen ikäni töitä tehnyt,niin kaipasin ihmisten kontaktia.todella mielen kiintoista.mutta joutuu pulpetissa istumaan se käy selälle. 5maljakkoa on melkein valmiina,joten hyvälle tuntuu.Jälkikasvulle ja1 tietysti itselle.Siinä näkyy kädenjälki.Monenlaisia kursseja on menkääpä kenellä on ikävä ihmis kontaktia.ps" siellä on miehiäkin...!
Olenpa löytänyt uuden harrastuksen KANSALAISOPISTOSTA
5
221
Vastaukset
- 69sid
muutin uuteen asuin ympäristöön.kansalaisopisto lähellä. aloin kutomaan.
tietsikan käyttöä,kielikurssejakin on tullut harrastettua.Pajutöiden kursseille seuraavaksi,toivottavasti siellä ei syötetä pajunköyttä.Mukavaa,että meille eläkeläisillekin on valinnanmahdollisuuksia"opinteillä iäkkäänä" ja eikun harrastamaan
- Satu*
Vesijuoksu on hyvä harrastus sekin, sinne olen lähdössä. Tosin on ensin "juostava" pitkä matka ennen uimahallia, mutta sehän käy alkuverryttelystä!
Iloista ja aurinkoista tiistaita!- *Kukkahame*
Kansalaisopistolla olen käynyt opiskelemassa posliininmaalausta, parin vuoden päästä jätin käynnit siellä ja maalailin omassa tahdissa poltot vain hoidin sitä kautta.
Mielenkiintoista puuhaa, moni joka piti syntymäpäiviään niinä kahtena vuotena sai minulta jonkun tekeleen.
Minulle mieluisin tekotapa oli raapetyöt, siksi jätinkin ne viikottaiset tunnit, koska sain omassa rauhassa tahdissa työskennellä.
Lysteritöinä tein maljakoita muutaman.
Kudontaa harrastin jo lapsena, meillä oli 'aina' kangaspuut viritetty jollekin kankaalle, ennen eläköymistä kun lapset olivat jo mikä missäkin kävin käsityöasemalla kutomassa mattoja, pöytäliinoja, verhoja, shaaleja mitä kaikkea siihen lie mahtunutkaan, ja vielä olisi valtavat määrät kuteita poppanaan ja mattoon.
Äitini oli käsityönopettaja ja häneltä olen perinyt tuon kiinnostuksen käsillä tekemiseen.
- Katleija viisi
Turun kansalaisopistolla on säilytetty vielä vanha nimensä Turun suomenkielinen työväenopisto. On suuri etu asua sitä lähellä. Monenmoista olen minäkin siellä harrastanut vuosien mittaan mm. croquis-piirustus, kielistä ruotsi, saksa ja englanti, atk-kursseja, kuntojumppaa.
Nyt olen siirtynyt kuuntelulinjalle ikääntyvien akatemiaan siellä työv.opistolla. Lunastan syksyllä luentokortin, jolla sitten voin käydä kuuntelemassa monenlaisia luentoja. Hieno nimitys luentosarjalle ikääntyvien akatemia. No mikä ettei nimi sille sovi, saammehan kuunnella emeritus proffien ja alojensa asiantuntijoiden ansiokkaita luentoja. Aiheet vaihtelevat laidasta laitaan.
Ryhmä tekee kesäkuun alkupäivinä perinteisen kevätkierroken yöpymisineen ympäri Suomea. Katsottavaa riittää kotimaassamme hyvässä seurassa hyvän matkaoppaan johdolla.
Kaupunkimme kannustaa eläkeläisiä liikkumaan, myöntämällä seniorikortin Yli 65-vuotiaille, se tarjoaa nyt vesiliikunnan ja kuntosaliharjoittelun lisäksi roimasti kulttuurinautintoja. Tarjolla on VIP-vierailuja taidenäyttelyihin, opastettuja kierroksia Turun kulttuurilaitoksiin ja museoihin. Seniorikortin vuosimaksu on 25 euroa.
On joskus aihetta antaa myös kiitosta, eikä aina valittaa että meitä sorsitaan. Itseltä vaaditaan vain aloitekykyä käyttää tarjottuja palveluita.
On se niin tärkeätä lähteä ulos kodin seinien sisäpuolelta, niin kauan kun suinkin pystyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947806- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?271912- 481902
- 601778
- 191773