Puolivuotta vanha kone, nyt operaattori ilmoitta että minulla koneessa on haitallinen virus, jos en poista niin sulkevat linjat.
Minulla on koneessa kaikki operaattorin kehumat huippu virustorjunta ohjelmat ja konekkin päivitetty sitämukaa kun päivityksiä tulee.
Ohjelmat sanoo kun tuntitolkulla pyörittyään kone on virusvapaa ja ei mitään viruksia.
Kysymys... tekeekö noilla operaattorin ohjelmilla mitään jos ei auta edes tehtävässä joihin ne on muka rakennettu.
Koitin asentaa muita virusohjelmia...ei asetu ellen poista operaattorin ohjelmaa ensin.
Olenko järkevässä naimakaupassa operaattorini kanssa...Oli toinen kysymys.
Arvoisat tietäjät olen kiitollinen rakentavista neuvoistanne...
päässyt koneelle virus...
5
477
Vastaukset
"...konekkin päivitetty sitämukaa kun päivityksiä tulee."
Oikein, tee jatkossakin näin.
"Minulla on koneessa kaikki operaattorin kehumat huippu virustorjunta ohjelmat"
Joo, tämä on ongelma, sellaista asiaa ei ole olemassakaan kuin hyvä virustorjuntaohjelma. Olen muutaman kerran ladannut viruksia koneelleni ja lähetellyt niitä sitten virustotaliin ja heikoin tulos jonka sain oli 0 (nolla) örkintorjuntaa tunnisti. Lähetin saman tiedoston uudestaan päivän parin päästä uudelleen ja vasta silloin tunnistusprosentti oli kunnollinen, muistaakseni jotain 80-90%.
Tavallisimmin aktiivisesti tarjotuista tulee virustotalissa n. 50% tulos.
Haittaohjelmilla on usein sellainen ominaisuus että lataavat muita haittaohjelmia koneelle ja vaikka se alkuperäinen tunnistuisikin ja sen saisi poistetuksi niin koneella voi olla jo asennettuna muita haittaohjelmia joita ei vielä tunnisteta joten ainoa keino on käyttöjärjestelmän puhdas uudelleenasennus.
Jatkossa kannattaa kiinnittää huomio siihen, mitä asentaa koneelleen, tämä on ehdottomasti tärkein asia. Käyttää konetta netissä vain tavallisen käyttäjän oikeuksin ja niinkuin jo teetkin, pitää ohjelmat ajantasalla.
KAIKKI virustorjunnat ovat vain apuna ja aina heikoin lenkki tietoturvan kokonaisuudessa."Minulla on koneessa kaikki operaattorin kehumat huippu virustorjunta ohjelmat ja konekkin päivitetty sitämukaa kun päivityksiä tulee."
Sekoitat "koneen" ja Windowsin ilmeisesti. Virustorjuntaohjelmilla ei ole merkitystä. Windows ja kaikki lisäohjelmat mitkä käyttää verkkoyhteyttä tai jotka avaavat vieraita tiedostoja (esim. WWW-selain, sähköpostiojelma, Javakone, Flash Player, PDF-lukija, latausohjelmat, pikaviestimet, officepaketti, videosoittimet ja kodekit jne.) pitää KAIKKI päivittää kuukausittain.
Tämän lisäksi mitään tuntematonta ohjelmaa ei saa ikinä ajaa koneella jos et tiedä tarkkaan mitä se tekee ja kuka tehny. Eli kaikki .msi, .exe, .com, .bat, .scr, .pif, .vbs jne. päätteisiä tiedostoja ei saa ikinä klikkailla ellei tiedä mitä ne on.
"Kysymys... tekeekö noilla operaattorin ohjelmilla mitään jos ei auta edes tehtävässä joihin ne on muka rakennettu."
Niiden tehtävä on lähinnä se, että annat rahasi operaattorille ja sinulle tulee mukava ja turvallinen mieli kun saat jonkun ikonin Windowsiin kellon viereen joten eiköhän se tehnyt just sitä mihin oli tarkoitettukin.
Tietystikään MIKÄÄN turvahumpuukiohjelma ei tunnista kuin jotain 20-30% liikkeellä olevista haittaohjelmista joten turvallisuus lähtee siitä, että ei itse asentele mitään tuntemattomia ja huolehtii kaikkien ohjelmien päivityksistä joista kuuluukin huolehtia turvallisuussyistä.
"Koitin asentaa muita virusohjelmia...ei asetu ellen poista operaattorin ohjelmaa ensin."
Niitä saa olla korkeintaan yksi käytössä. Tietystikään niistä ei ole mitään apua jos koneesi on jo korkattu joten ensiksi pitää asentaa käyttöjärjestelmä tai laittaa kone tehdasasetuksille. Sitten voit poistaa vanhan humpuukiohjelman ja laittaa uuden tilalle mutta älä tietenkään webistä mene latailemaan mitään tuntematonta sillä sehän on sama kuin antaisit asuntosi avaimet tuntemattomalle. Saat helposti uuden haittaohjelman jos et selvitä ohjelman luotettavuutta ensiksi, että turvallisinta on yleensä ostaa ohjelma kaupasta tai käyttää niitä ohjelmia jotka on osana käyttöjärjestelmää.- äimänkäkenäkin
Vein koneen "ns" asiantuntijalle...
Jos en olisi maininnut, että operaattori ilmoitti haitallisesta sähköpostiviruksesta, ei olisi asiantuntija löytänyt sitä kun ei olisi uskonut minua viruksen olemassaolosta...
Mutta löyti kun sinnikkäänä etsi.Mutta ei operaattorin ohjelmilla.
Eli mulla vaihtui ainakin nyt virustorjuntaohjelma.Kiitoksia kaikille osaanotosta keskusteluun.
- Burlakov
Siirry käyttämään Linuxia.
Missä Windows, siellä ongelma. - örkki696
windows on pahin virus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057