Raskauteni on niinkinpitkällä kuin 24 4. Olen töissä käyvä ihminen. Aamuisin on mukava lähteä töihin ja tykkään työstäni. On alkanut tuntua että en jaksa mitään tai ketään. Haluisin vain olla ja makoilla vain mieheni vieressä. Mieheni on muuttanut toiselle paikkakunnalle töitten perässä ja mie muutan vähän myöhemmin.
Mistä tietää että onko miulla masennusta vai vain väsymystä?
Masennusta vai ei? Mistä tietää?
1
370
Vastaukset
- ökökökök
Jaa-a. Masennus oireilee monin tavoin joten siitä mitä lyhyesti kerrot, on vaikea sanoa juuta tai jaata. Raskauden aikana olotilat vaihtelee, itse just selvisin alkuraskaudesta jossa olin itkuherkkä ja ahdistunut päivittäin. Tuntui välillä ettei edes jaksa hengittää, saati jutella jonkun kanssa tai tehdä mitään ylimääräistä kotonakaan. Hoidin kuitenkin esikoisemme mahd. hyvin ja kodinkin jollain tavalla, vaikka tuntui että korvien väli oli muuttunut ihan jonkun toisen ajatusmaailmaksi. Rv. 16 paikkeilla alkoi helpottaa ja nyt ihmettelen mitä oikein tapahtuikaan, kun en ole ikinä aiemmin tuntenut tuollaisia ahdistuksia ja alakuloa. Ei ekassa raskaudessakaan.
Monestihan sanotaan että keskiraskaus on raskauden parasta aikaa kun alkuraskauden fyysiset vaivat, väsymys ja hormonimyrskyt laantuu ja toisaalta olo ei ole vielä tukala niinkuin loppuraskaudessa. Mutta tulipa mieleeni että oireiletko jotenkin miehesi muuttoa? Kerroit että haluaisit vain olla ja makoilla miehesi vieressä. Moni nainen kaipaa raskausaikana enemmän läheisyyttä ja jotkut haluavat vetäytyä enemmänkin ihan kotiin ja olla oman väen kesken. Eräs ystäväni sanoi osuvasti että olisi halunnut rakentaa suojaavan kuplan oman perheen ympärille (tosin jo lapsen synnyttyä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252490Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551806Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111204Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991067- 259992
- 146903
- 56884
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9797- 47780
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.111775