Masennusta vai ei? Mistä tietää?

mitähän sitten.. :s

Raskauteni on niinkinpitkällä kuin 24 4. Olen töissä käyvä ihminen. Aamuisin on mukava lähteä töihin ja tykkään työstäni. On alkanut tuntua että en jaksa mitään tai ketään. Haluisin vain olla ja makoilla vain mieheni vieressä. Mieheni on muuttanut toiselle paikkakunnalle töitten perässä ja mie muutan vähän myöhemmin.
Mistä tietää että onko miulla masennusta vai vain väsymystä?

1

421

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökökökök

Jaa-a. Masennus oireilee monin tavoin joten siitä mitä lyhyesti kerrot, on vaikea sanoa juuta tai jaata. Raskauden aikana olotilat vaihtelee, itse just selvisin alkuraskaudesta jossa olin itkuherkkä ja ahdistunut päivittäin. Tuntui välillä ettei edes jaksa hengittää, saati jutella jonkun kanssa tai tehdä mitään ylimääräistä kotonakaan. Hoidin kuitenkin esikoisemme mahd. hyvin ja kodinkin jollain tavalla, vaikka tuntui että korvien väli oli muuttunut ihan jonkun toisen ajatusmaailmaksi. Rv. 16 paikkeilla alkoi helpottaa ja nyt ihmettelen mitä oikein tapahtuikaan, kun en ole ikinä aiemmin tuntenut tuollaisia ahdistuksia ja alakuloa. Ei ekassa raskaudessakaan.

Monestihan sanotaan että keskiraskaus on raskauden parasta aikaa kun alkuraskauden fyysiset vaivat, väsymys ja hormonimyrskyt laantuu ja toisaalta olo ei ole vielä tukala niinkuin loppuraskaudessa. Mutta tulipa mieleeni että oireiletko jotenkin miehesi muuttoa? Kerroit että haluaisit vain olla ja makoilla miehesi vieressä. Moni nainen kaipaa raskausaikana enemmän läheisyyttä ja jotkut haluavat vetäytyä enemmänkin ihan kotiin ja olla oman väen kesken. Eräs ystäväni sanoi osuvasti että olisi halunnut rakentaa suojaavan kuplan oman perheen ympärille (tosin jo lapsen synnyttyä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1444
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      138
      671
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      36
      580
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      551
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      203
      551
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe