Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mäyräkoira kylpyhuoneessa

johannamariia

Asun tällä hetkellä vielä hetken aikaa isossa kaksiossa, jossa on paljon ovia ja koirien kulkeminen olohuoneeseen ja makuuhuoneeseen on mahdollista estää/rajata. Koirilla on tilava keittiö ja eteinen käytössää. Toinen on chihu (sisäsiisti ja muutennkin kiltti) ja toinen 6 kk ikäinen kääpiömäykky. Muutan yksiöön tupakeittiöllä ja makuuhuone on todella pieni ja keittiö siis olohuoneen yhteydessä.. muita ovia ei ole kuin kylpyhuoneen ja makkarin ovi .. mäykyllä on tapana syödä tapetit, jyrsiä seiniä, pissiä ympäriinsä, vaikka käytän sen ulkona 3-4 kertaa päivässä. Tv ja nettijohdot on syönyt muutaman kerran ja tämän vuoksi olen joutunut rajaamaan koirien liikkuma tilaa. uudessa asunnossa on iso tilava kylppäri (ei lattialämmitystä) niin olisiko koiria mahdollista pitää siellä? Kylppärissä on pieni ikkuna, josta tulee päivisin valoa sisälle ja öisin voisin jättää valon päälle. Kylppärin ovea ajattelin pitää auki ja laittaa aidan oven eteen. Antaisin koirien liikkua asunnossa vapaasti, kun olen itse paikalla, mutta 8 tunnin työpäivien ajaksi olisi hyvä jos voisivat olla poissa johtojen ja tapettien kimpusta.. :) Mielestäni koirien kuuluu saada liikkua vapaasti asunnossa, mutta nytkin 1140e vakuuvuokrarahani menivät mäykyn aiheuttamien vahinkojen korvaamiseen, eikä niitä palauteta :/ Itselläni on ollut aiemmin 5 koiraa, mutta yksikään ei ole aiheuttanut näin paljon tuhoja ..

3

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustaon21

      Kääpiömäykyt osaa olla tosi energisiä ja työläitä. Varsinkin tuossa pentuiässä on tosi tärkeää että aktivoit koiraasi tarpeeksi. Pitkät lenkitkään ei todellakaan riitä. Vaikka koirat onkin pieniä niin on aika mälsää mun mielestä jättää ne yksin kylppäriin.

      Hyvällä ystävällä on kääpiömäykky, nyt kohta 2 vuotta. Tuhoaminen loppu kuin seinään tässä 5kk sitten. En tiedä liittyykö tämä vimman loppumiseen, mutta: koira oli kaverin vanhemmilla hoidossa. Tulivat kotiin töistä ja saivat itse teossa koiran kiinni sohvatyynyjen syömisessä. Veivät yöksi vai kahdeksi koirahotelliin samantien. Ihmettelin huvittuneena vähän, mutta taisi ottaa opikseen... KAikki kalliit johdot ja sohvat söi aikoinaan, sen jälkeen EI MITÄÄN :D

      Mutta tosiaan tosi energinen ja vaativa rotu. Saat kyllä 8h työpäivien lisäksi kuluttaa varmasti vapaa-aikasi tähän koiraan jos yksin sen hoidat, tai sitten turha valittaa seurauksista. Ja pidä huolta johtajuudestasi.

      Itse ainakin ajattelen aina (ehkä liikaakin) koiran parasta, varsinkin jos ovat yksin pitkiä aikoja. Mietin että miten koirallani olisi paras olla ettei tarvitsisi tylsistyä. Ja, varmasti koiraa hankkiessasi olet ajatellut että siitä koituu kustannuksia.. :)

      • Mäykky on paras

        Osta ehdottomasti koiralle raakaluita yms .. jotka meillä ainakin autto puruvimmaan. Eikä meidän mäykky loppujenlopuksi purru kuin yhteen mattoon pikku reiän.
        Meillä oli niitä lattialla vaikka kuinka ja paljon muita luita. Olihan se aika siivotonta :) mutta palkaksi sain sen, että mitään huonekaluja yms, ei ole ikinä purrut.
        Ja meillä ainakin tykätään kun saa metässä juosta vapaana..siinä se energia purkautuu hyvin.
        Nyt mun mäykky on 9kk ja edelleen mkun lähden töihin niin nakkaan raakaluun tms . Ja koira on meillä saanu aina olla vapaasti koko talossa. Paitsi ihan pentuna rajattiin olohuone pois mutta sekin hyvin nopeaa otettiin "käyttöön". itse en raaskis laittaa omaani kylppäriin, vaikka tiedän monen tekevän niin....


    • Niih!

      Aika kauhealta kuulostaa, että kaksi pientä koiraa on suljettuna kylppäriin päivän/yön ajaksi..Ja aina työpäivänajaksi.
      Missä päin Suomea asustelet mäykyn kanssa? Nimittäin monissa kaupungeissa on hyviä koira kouluttajia jotka ei edes maksa niin hirveän paljoa! Niiltä monesti saa hyvää apua koiran kasvattamiseen!

      Meillä on ollut 2 lyhytkarvaista kääpiömäykkyä ja ensimmäisen kanssa huomattiin, että jos tarpeeksi sille antaa tekemistä niin silloin myös tuhoaminen jne loppuu. Myös tämä tuhoaja kaveri oli sellainen, ettei oikein osannut tulla toimeen muiden koirien kanssa. Ei ollut kauheasti mitään tappelua, vaan se ei yksinkertaisesti kylässä, hoidossa jne. pystynyt olla rauhassa muiden koirien lähellä. Silloin kun se sai olla ns. ainoa koira niin se oli tosi kiltti ja silloinkin sille riitti kun sen kanssa oli ja teki kaikenmoista. Jos tuolla sun mäykyllä on yhtään samoja taipumuksia kuin meidän ensimmäisellä, niin ehdottaisin kyllä harkitsemaan myös kodin vaihtoa sille. Nyt vielä kun se on 6kk ni se uusi koti voi helposti löytyäkin, eri asia on sitten kun se on esim. 7-vuotias jne. Meillä ei ollut ollut tuota ennen mäykkyä tai muitakaan koiria, mutta kun tajusi sen antaa olla rauhassa "ainoana" koirana niin kaikki toimi hienosti.
      Kauhealtahan se kuulostaa, mutta joskus se on vain helpompi koirallekin kun saa olla "se ainoa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe