Moi!
Pari kysymystä olisi viisaammille.
Kuuluuko tossa isg off kytkimessä itsessään palaa koko ajan valo. Painaessa kytkintä, ei tapahdu muutosta, vaan valo palaa koko ajan. Myöskään mittaristossa ei tapahdu painettaessa mitään informaatiota.
Kytkin samanlainen, kun esim. takalain lämppärissä, niin kuvittelisin, että valo pitäisi painaessa myös sammua ja näin kait isg aktivoitua?
Toinen kysymys, kun ei ole näitä teknisia apulaitteita ollut aikaisemmin, niin onko ton esp:n yhteydessä myös luistonesto järjestelmä.
Ja kuuluisko etupyörien ruvetessa sutimaan liukkaalla alustalla liikkeelle lähtiessä, vilkkua mittaristossa jokin esp valo ja tai pitäiskö tän mahdollisen luistoneston myös rajoittaa kierroksia, että pito rupeaisi löytymään.
(Tuo esp off kytkin kyllä toimii siten, kun sitä painaa,niin mittaristoon tulee esp off informaatio, mutta sitä en siis pidä poiskytkettynä?)
Kiitos etukäteen tietäville!
i30 kysymys
23
7228
Vastaukset
- ole hyvä vaan
viisaampi kehoittaa kysymään merkkiliikkeestä, sieltä saat se oikean vastauksen.
- Hyundai kuski
Jos siinä palaa valo on se merkki ettei ole toiminta valmis. Yleensä on vika, ettei akussa ole riittävästi varausta. Laita auto latautumaan laturilla muutamaksi tunniksi tai aja joku pitempi ajolenkki.
- Masala
Hyundai kuski kirjoitti:
Jos siinä palaa valo on se merkki ettei ole toiminta valmis. Yleensä on vika, ettei akussa ole riittävästi varausta. Laita auto latautumaan laturilla muutamaksi tunniksi tai aja joku pitempi ajolenkki.
Ei auta minunkaan autossani pitkäkään ajo. ajoin viimekesänä 1600 Km viikon aikana eikä start stop toiminut kertaakaan. vein huoltoon taas ladattiin ja toimi viikon. siinä oli kesän toiminnat. Huolto vain sanoo että ei ole vikaa. Taitaa olla hujiausta koko start stop. Siihen tulokseen olen tullut
- gtwon
Isg:stä en tiedä niinkuin otsikosta voisi päätellä, ei ole kokemusta. Mutta arvailusi vaikuttaisi ihan järkevältä. Luistonestosta on kokemusta enemmän. Se sallii pyörien vähäisen sutimisen varsinkin kevyemmällä kaasulla, kaasua lisättäessä puuttuu sutimeseen entistä tanakammin. Jos näin ei olisi niin liikkeelle pääsy liukkaissa oloissa olisi vaikeaa koska pyörien pito olisi muutenkin heikko ja sutimista kuitenkin tapahtuisi. Mutta taasen kaasun kun painaa pohjaan esim. pöpperölumessa niin auto pysähtyy koska luistonesto pistää hanttiin entistä tanakammin. Pois päältä kytkemällä menee sudittamalla huonostakin paikasta niin pitkään kuin pyörät vähänkin pitoa jostain saavat, tosin pitää muistaa laittaa takaisin koska ajonvakautus toimii siinä samalla. Muuten perä saattaa olla irtonaisen tuntuinen, nykyisin autot suunnitellaan noin että saadaan esp:n toimintamahdillisuudet paremmiksi. Mutta kannattaa kokeilla miten se toimii, kyllä se hyvä järjestelmä on. Tyhjällä liukkaalla parkkipaikalla kun kiertää ympyrää lisäten vauhtia esp päällä ja sitten sama ilman niin huomaa eron, ei tiellä eikä muiitten lähellä ollessa ettei satu mitään hämminkiä. Ilman esp:tä lähtee ympyrästä kuin kivi Goljatin lingosta.
- i30 cw
Näin talvella se järjestelmä on automaattisesti poiskytkettynä eli siinä palaa valo koko ajan. Kun ilmat lämpenee ja järjestelmä alkaa taas toimimaan, niin järjestelmän päällä ollessa valo on sammuksissa. Jos haluat kytkeä ISG:n manuaalisesti pois päältä, painat nappia ja valo syttyy palamaan ilmoittaen että ISG ei ole toiminnassa.Kesälläkin se voi olla poiskytkettynä riippuen akun varaustasosta, moottorin lämpötilasta, sisäilman lämpötilasta yms. Ohjekirjasta nämä löytyy.
Kyllä tuossa esp:n mukana on myös vetoluistonesto. Kun järjestelmä on toiminnassa esim. pyörien sutiessa liikkelle lähdössä, mittaristossa vilkkuu esp valo. - maturer
ISG: valo vaihtuu himmeän vihreäksi kun ; moottori on väh.80 asteinen, katalysaattori väh. 200 asteinen, akun varaustaso väh. 80%. Käytännössä kovilla pakkasilla (-10c eteenpäin) kaikki näistä kriteereistä ei täyty, joten ISG ei kytkeydy päälle. Siksi valo on kirkkaampi keltainen.
ESP: on ajonvakautusjärjestelmä joka vaatii toimiakseen abs-jarrut. ESP on myös vetoluistonesto. Kun järjestelmä havaitsee että pyörä sutii se pyrkii tasaamaan pyörimiserot . Siis sutivan pyörän/akselin pyöriä jarrutetaan ABS-jarrujärjestelmää hyväksi käyttäen.- ripexyz
minulla uudehko 1,6 crdi ajettu hiukan yli 5000 km. Isg ei ole toiminut kertaakaan vaikka ulkoilma ollut jopa plussan puolella. Auton lämpömittari näyttänyt plus 3 astetta ja silti nappulassa palaa kirkas keltainen valo eikä isg kytkeydy päälle.Vaikka nappia painelee. Kaikki ne asiat mitä ohjekirjassa sanotaan turvavoistä, konepellista lämpötiloista yms on varmasti ollut Ok, mutta siitä huolimatta isg ei toimi. Kiinnostaiskin kuulla millaisissa lämpötiloissa muilla tämä isg toimii. Auto ollut minulla uudesta lähtien hiukan yli 2,5 kuukautta.
- ISG
ripexyz kirjoitti:
minulla uudehko 1,6 crdi ajettu hiukan yli 5000 km. Isg ei ole toiminut kertaakaan vaikka ulkoilma ollut jopa plussan puolella. Auton lämpömittari näyttänyt plus 3 astetta ja silti nappulassa palaa kirkas keltainen valo eikä isg kytkeydy päälle.Vaikka nappia painelee. Kaikki ne asiat mitä ohjekirjassa sanotaan turvavoistä, konepellista lämpötiloista yms on varmasti ollut Ok, mutta siitä huolimatta isg ei toimi. Kiinnostaiskin kuulla millaisissa lämpötiloissa muilla tämä isg toimii. Auto ollut minulla uudesta lähtien hiukan yli 2,5 kuukautta.
Merkkivalo kytkimessa ilmoittaa, että olosuhteet ei ole kunnossa. Toisaalta kaikki olosuhteet ei välttämättä ole kunnossa vaikka valo ei palakkaan, hiukan epäloogista, mutta näin on. Jos kytkimen valo vilkkuu niin silloin järjestelmässä on vika.
Tuo lämpötilaraja on varmasti häilyvä, ts auto saattaa näyttää 3 eikä ISG toimi tai 0 ja se toimii.
Menkää kokeilemaan toimintaa lämpimään parkkihalliin jos mahdollista ja kiinnostaa. Pitää muistaa myös, että autolla pitää ajaa 10 km/ h ennen kuin moottori sammuu. - ripexyz
ISG kirjoitti:
Merkkivalo kytkimessa ilmoittaa, että olosuhteet ei ole kunnossa. Toisaalta kaikki olosuhteet ei välttämättä ole kunnossa vaikka valo ei palakkaan, hiukan epäloogista, mutta näin on. Jos kytkimen valo vilkkuu niin silloin järjestelmässä on vika.
Tuo lämpötilaraja on varmasti häilyvä, ts auto saattaa näyttää 3 eikä ISG toimi tai 0 ja se toimii.
Menkää kokeilemaan toimintaa lämpimään parkkihalliin jos mahdollista ja kiinnostaa. Pitää muistaa myös, että autolla pitää ajaa 10 km/ h ennen kuin moottori sammuu.Kyllä isg mielestäni pitäisi toimia kun ulkoilma alle plus 2 astetta. Tämä 2 astetta on huoltokirjan mukaan akun lämpötila joka tarvitaan, eikä vaadittava ulkoilman lämpötila. Oletan lämpötilan olevan moottoritilassa ajon aikana selvästi lämpimämpi kuin ulkoilman lämpötilan. Missä ulkoilman lämpötilassa toiminta ylipäätänsä on mahdollista on tieto, jota ei kerrota esitteissä eikä Hyundai huoltoliikkeet sitä ainakaan ole mitään täsmällistä sanoneet, vaikka olen vartavasten kysynyt . Tämän vuosi kyselenkin muilta, että missä lämpötilassa heillä isg toimii.
Tämä asia on mielenkiintoinen siksi, että esim keskisessä Suomessa vuoden keskiarvolämpötilat lienevät luokkaa muutama aste, pohjoisemmassa vielä vähemmän. Eli onko isg-systeemillä mahdollista toimia esim Keski-Suomessa puolta kalenterivuotta. - Kevättä odotellaan
ripexyz kirjoitti:
Kyllä isg mielestäni pitäisi toimia kun ulkoilma alle plus 2 astetta. Tämä 2 astetta on huoltokirjan mukaan akun lämpötila joka tarvitaan, eikä vaadittava ulkoilman lämpötila. Oletan lämpötilan olevan moottoritilassa ajon aikana selvästi lämpimämpi kuin ulkoilman lämpötilan. Missä ulkoilman lämpötilassa toiminta ylipäätänsä on mahdollista on tieto, jota ei kerrota esitteissä eikä Hyundai huoltoliikkeet sitä ainakaan ole mitään täsmällistä sanoneet, vaikka olen vartavasten kysynyt . Tämän vuosi kyselenkin muilta, että missä lämpötilassa heillä isg toimii.
Tämä asia on mielenkiintoinen siksi, että esim keskisessä Suomessa vuoden keskiarvolämpötilat lienevät luokkaa muutama aste, pohjoisemmassa vielä vähemmän. Eli onko isg-systeemillä mahdollista toimia esim Keski-Suomessa puolta kalenterivuotta.Täällä etelässäkin toiminta loppui syksyllä vähän alle kymmenen asteen ulkolämpötilan.
- Huurteinen
Kevättä odotellaan kirjoitti:
Täällä etelässäkin toiminta loppui syksyllä vähän alle kymmenen asteen ulkolämpötilan.
Yksi tärkeimmistä ISG:n toiminnan edellytyksistä on riittävä akun varaustaso. Varsinkin kun ajomatkat ovat lyhyitä, ei akussa ole useinkaan virtaa niin paljon että isg toimisi kesäkeleilläkään. Kannattaa ladata akku laturilla täyteen, tai sitten ajaa pitempiä matkoja. Näillä eväillä kyseinen toiminto alkaa pelittää melkoisella varmuudella varsinkin sitten kun lämpötilat asettuvat kevään edetessä enimmäkseen plussan puolelle.
- igssgi
Huurteinen kirjoitti:
Yksi tärkeimmistä ISG:n toiminnan edellytyksistä on riittävä akun varaustaso. Varsinkin kun ajomatkat ovat lyhyitä, ei akussa ole useinkaan virtaa niin paljon että isg toimisi kesäkeleilläkään. Kannattaa ladata akku laturilla täyteen, tai sitten ajaa pitempiä matkoja. Näillä eväillä kyseinen toiminto alkaa pelittää melkoisella varmuudella varsinkin sitten kun lämpötilat asettuvat kevään edetessä enimmäkseen plussan puolelle.
kun se pienentää autoveron määrää ja vuotuista käyttömaksua? Itsellä ainakin vaikka ajelenkin pääkaupunkiseudulla niin polttoaineen säästö IGS:n avulla on lähinnä teoreettinen, vaikka välillä ruuhkissa seisonkin. Noin niinkuin äkkiä laskettuna.
- ripexyz
ripexyz kirjoitti:
minulla uudehko 1,6 crdi ajettu hiukan yli 5000 km. Isg ei ole toiminut kertaakaan vaikka ulkoilma ollut jopa plussan puolella. Auton lämpömittari näyttänyt plus 3 astetta ja silti nappulassa palaa kirkas keltainen valo eikä isg kytkeydy päälle.Vaikka nappia painelee. Kaikki ne asiat mitä ohjekirjassa sanotaan turvavoistä, konepellista lämpötiloista yms on varmasti ollut Ok, mutta siitä huolimatta isg ei toimi. Kiinnostaiskin kuulla millaisissa lämpötiloissa muilla tämä isg toimii. Auto ollut minulla uudesta lähtien hiukan yli 2,5 kuukautta.
Isg toiminto lähti toimimaan maaliskuun 2: na päivänä lämpötila 3 astetta. Autolla nyt ajettu 7500 km. Kulutuslukematkin korjaantuneet melkoisesti keskikulutus alle 5 L/100 km toteutuu helposti maltillisessa ajossa. Tien päällä
olen päässyt lukemaan 4,3 L/100 km 200km matkalla. Tämä on aivan toista kuin -25 asteen pakkasilla. Tekis mieli sanoa että kulutus luokkaa 1l/100 km pienempi kuin kylmässä. Hyundai i 30 crdi 85 kW.
- mATULA 32
Autini on hyndai i30. Ajettu 1200 km. pisin ajo 180 loput lyhyttä ajoa ISG ei toimi vaikka on ollut 12. Autoliike sanoo että ei mitään vikaa osaako joku sanoa syytä
- qopiws
Jos lyhyttä ajoa paljon ja sähkönviejiä päällä niin ettei akunvaraustaso kerkiä nousemaan riittävästi niin voi olla ettei isg kytkeydy. Näin äkkiä arvattuna. Itse ajelen enimmäkseen 13-20 kilsan matkoja ja autona i30:nen bensa, itsellä laite (isg) toiminut yllävänkin hyvin, 1,5 vuotta minkä nykyinen auto ollut. Joskus ruuhkissa kun jono vähän nytkähtää ja taas seistään paikoillaan ja radio ja lämmittimet päällä, niin välillä saattaa käyttää konetta kun ollaan paikoillaan. Itse olen halunnut ymmärtää että ilmiö johtuu akun lataustason tähden kun varaustaso alkaa laskea liikaa. Laite todellakin näyttäisi pienentävän kulutusta n. 0,5 litraa satasella taajama-ajossa jos valoja ja seisauksia on vähän enemmän. Kylmemmässä kuin 2 laite ei toimi ja hyvä niin, joissakin autoissa toimii ja tuhoo akun pätkäajossa kun pitää akun jännitteen liian alhaalla.
- matula 32
qopiws kirjoitti:
Jos lyhyttä ajoa paljon ja sähkönviejiä päällä niin ettei akunvaraustaso kerkiä nousemaan riittävästi niin voi olla ettei isg kytkeydy. Näin äkkiä arvattuna. Itse ajelen enimmäkseen 13-20 kilsan matkoja ja autona i30:nen bensa, itsellä laite (isg) toiminut yllävänkin hyvin, 1,5 vuotta minkä nykyinen auto ollut. Joskus ruuhkissa kun jono vähän nytkähtää ja taas seistään paikoillaan ja radio ja lämmittimet päällä, niin välillä saattaa käyttää konetta kun ollaan paikoillaan. Itse olen halunnut ymmärtää että ilmiö johtuu akun lataustason tähden kun varaustaso alkaa laskea liikaa. Laite todellakin näyttäisi pienentävän kulutusta n. 0,5 litraa satasella taajama-ajossa jos valoja ja seisauksia on vähän enemmän. Kylmemmässä kuin 2 laite ei toimi ja hyvä niin, joissakin autoissa toimii ja tuhoo akun pätkäajossa kun pitää akun jännitteen liian alhaalla.
Kiitos vastauksestasi. Täytyy tehdä pitempi lenkki ja katsoa jos sitten toimisi
- Miksu1234557
Itselläni auttoi ainakin kun turvavyön laittoi kiinni ennen kun kytki virran päälle.
- Fortte
Olen ajanut Hynday i30 1.6 bensa autolla 11.000 Km. Ei start stop toimi. Ajin kesällä 1200 Km matkan eikä sittenkään toiminut. huoltoliike latasi akun ja toimi lyhyttä ajoa 4 päivää se toimi. ajoin myöhemmin 300 Km eikä toiminut joten se toimii vain jos ajat kokoajan pitkiä matkoja. Eihän se näin pitäisi toimia. Huolto sanoi että ei siinä mitään vikaa ole. Mikä sitten on vikana?
- bt43
Ei mikää, juurihan huolto niin sanoi.
- sdsdsd
Mulla on kuukauden vanha uuskoppainen i30 diisseli, ja ISG on toiminut koko ajan... ikävä kyllä. En yhtään tykkää tosta jonninjoutavasta sammuttelusta. Aina kun se yllättää mut, tulee vaistomainen tunne että unohdin vaihteen päälle ja stumppasin koneen. Parkkipaikallakin se jo sammuu jos käytät kytkintä äkkiä ylhäällä laittaessasi pakkia päälle! Saahan sen ISG:n napista pois päältä, mutta ei sitä läheskään aina muista lähtiessä painaa. Säästäisi paljon hermoja jos se nappi pysyisi Offilla kun sitä kerran on painettu! Millähän tuonkin sais hakkeroitua että se pysyisi pois päältä...
Ristiriitaista sekin että että turbodieseliä ei suositella sammutettavaksi välittömästi varsinkaan raskaamman ajon jälkeen, mutta ISG ei siitä välitä vaan sammuttaa koneen silti!
Mut joo, kylmä ilma ja/tai akun riittämätön varaus on ne tyypilliset syyt ISG:n toimimattomuudelle. Vaatimus akun varaustasosta on laitettu aika korkealle, ja tehtaan käyttämät ensiasennusakutkaan ei ole mitään parasta laatua. - Anonyymi
Aamupalalle pojat.
- Anonyymi
Minua nyppii puolestani radion toiminta, kun en saa lukittua asemataajuutta pikavalintaan.
Auto on i30 -14 . Olen yrittänyt ohjekirjan mukaan toimia, vaan ei kun ei aina viitsisi pelkkää Poppia kuunnella. Neuvoista kiitollinen.- Anonyymi
Koita pitäää nappia pohjassa..pari sekunttia:: kuuluu klik
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822