Minulla on iso monimutkainen taulukko jossa osaan soluja tulee arvot kaavoista.
Kuinka kopioin toiseen taulukkoon sellaiset solut joiden arvo on laskettu kaavoista. Haluan siis kopioida näkyvät arvot mutta en pohjalla lymyäviä kaavoja.
Solujen arvojen kopiointi ilman kaavoja
4
6648
Vastaukset
- -namiskuukkeli-
Valitse solut jotka haluat kopioida. Kopioi ne hiirulaisen oikealla namiskuukkelilla. Valitse solualue johon haluat liittää kopioidut. Liitä hiirulaisen oikealla namiskuukkelilla mutta valitse avautuvasta ikkunasta kohta liitä määräten. Siinä ikkunasa on valikko josta voit valita haluamasi vaihtoehdon joita on useita.
Kokeiile ensin jollain huuhaa taulukolla niin huomaat että se on helppoa mutta joskus vaan ei muista eikä osaa kaikkea ja se tekee ihmisestä ihmisen eikä robottia. ; ) - 15+4
Seuraava funktio palauttaa kaavalla saadut sisällöt.
Function kaavantulos(r As Range)
f = r.Formula
v = r.Value
If (InStr(f, "=") = 1) Then
kaavantulos = v
Else
kaavantulos = ""
End If
End Function kopioi kaavasolut aktiivisesta taulukosta taulukko2 samoihin soluihin...
Sub b()
For Each solu In Cells.SpecialCells(xlCellTypeFormulas)
solu.Copy
Worksheets("Taul2").Range(solu.Address).PasteSpecial xlPasteValues
Next
Application.CutCopyMode = False
End Sub
Keep EXELing
@KundeFunction kaavantulos(r As Range)
f = r.Formula
v = r.Value
If (InStr(f, "=") = 1) Then
kaavantulos = v
Else
kaavantulos = ""
End If
End Function
turhaa testailua kun excelissä valmis funktio...
sama
Function kaavantulos2(r As Range)
If r.HasFormula Then
kaavantulos2 = r.Value
Else
kaavantulos2 = ""
End If
End Function
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2911764IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471569Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1521284Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021131- 1421093
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701047Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.781042Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73963Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48922Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152877