Olen ollut sairauslomalla liki 12 viikkoa (leikkaus). En tiedä vielä jatkuuko. Olen kunnalla töissä ja siten KVTES:n alainen. Minulle tulee palkka sairausloman 60 ensimmäiseltä arkipäivältä kalenterivuodessa eli viime vuoden loput sairauslomapäivät ovat ikäänkuin eri "laskussa". Ymmärsinkö oikein. Sen 60 palkallisen päivän jälkeen/vuosi saan sitten vain 2/3 palkkaa eli jos sairausloma jatkuu, niin joskus maalsikuun alussa tulot putoavat. 1.1 alkaen 60 arkipäivää menee maaliskuun alkuun.
Onko siihen erotukseen mahdollista saada apua mistään? Jos työnantaja saa enemmän sairauspäivärahaani kuin minä palkkaa niin sen erotuksenhan saa silloin potilas. Vaan kuinkapa laskea se paljonko Kela maksaa sille työnantajalle........
Neuvokaa, jos tiedätte.
Minä olen ole onneksi sairastellut aiemmin ja olen tietämätön. Toivottavasti selviän töihin..
2/3 palkkaa ja työnantajalle s-päivärahat - niinkö?
1
2704
Vastaukset
- ny
juup. eli kun ja jos palkkasi putoaa siihen 2/3 maksettavaksi niin kela maksaa sulle sitten sen erotuksen. eli päivärahan ja sairausajan palkan erotuksen. olettaen tietenkin että palkka putoaa niin että sairauspäivärahaa jää maksettavaksi. ja päätös työnantajalle maksettavasta ja sulle maksettavasta määrästä tulee kyllä sulle itelles tiedoksi ja siinä on eriteltynä ne summat. ja tämä tietenkin siis olettaen että työnantajasi on tajunnut sairauspäivärahaa kelasta hakea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1092014- 2551754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos621124Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K651019En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉69870Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.38858The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut7842Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49825