Olen ollut sairauslomalla liki 12 viikkoa (leikkaus). En tiedä vielä jatkuuko. Olen kunnalla töissä ja siten KVTES:n alainen. Minulle tulee palkka sairausloman 60 ensimmäiseltä arkipäivältä kalenterivuodessa eli viime vuoden loput sairauslomapäivät ovat ikäänkuin eri "laskussa". Ymmärsinkö oikein. Sen 60 palkallisen päivän jälkeen/vuosi saan sitten vain 2/3 palkkaa eli jos sairausloma jatkuu, niin joskus maalsikuun alussa tulot putoavat. 1.1 alkaen 60 arkipäivää menee maaliskuun alkuun.
Onko siihen erotukseen mahdollista saada apua mistään? Jos työnantaja saa enemmän sairauspäivärahaani kuin minä palkkaa niin sen erotuksenhan saa silloin potilas. Vaan kuinkapa laskea se paljonko Kela maksaa sille työnantajalle........
Neuvokaa, jos tiedätte.
Minä olen ole onneksi sairastellut aiemmin ja olen tietämätön. Toivottavasti selviän töihin..
2/3 palkkaa ja työnantajalle s-päivärahat - niinkö?
eka kertaa sairas
1
2995
Vastaukset
- ny
juup. eli kun ja jos palkkasi putoaa siihen 2/3 maksettavaksi niin kela maksaa sulle sitten sen erotuksen. eli päivärahan ja sairausajan palkan erotuksen. olettaen tietenkin että palkka putoaa niin että sairauspäivärahaa jää maksettavaksi. ja päätös työnantajalle maksettavasta ja sulle maksettavasta määrästä tulee kyllä sulle itelles tiedoksi ja siinä on eriteltynä ne summat. ja tämä tietenkin siis olettaen että työnantajasi on tajunnut sairauspäivärahaa kelasta hakea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291869Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1621844Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3631639- 1501237
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151199Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 121071
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51019- 2851005
- 82991