sähköyliherkkyydestä

vaikkei tätä sairaudeksi vielä lääkärit kutsukkaan, eikä ollut parempaa paikkaa kirjoittaa siitä kuin allirgia puoli. voihan sitä myös kutsua sähköallergiaksi. itse en aikaisemmin ollut asiaa miettinyt, mutta katsoessani ohjelmaa sähköyliherkkyydestä kärsivistä ihmisistä. tuli mieleen tälläinen henkilökohtainen kokemus. erään kerrostalon katolla sijaitsevan varastokoppien seinäpellit tuli vaihtaa. kyseisen urakan teettäjät ilmoittivat että siellä siellä seinissä on sitten sähköisiä vastaan ottimia, emme suosittele että menisitte 1.5 metriä lähemmäksi niitä. nämä olivat ohjeet. kyseistä työtä ikävä kyllä ei voinut suorittaa kyseisessä kohteessa ettei tota metri rajaa olisi rikkonut. huomioita työmaalla ollessani tein seuraavia. radiokuulosuojaimen radio ie kuulunut laitteiden lähellä kanava kuului selvästi kun oli noin 2 metriä laitteesta ja lähemmäksi jos meni radiosta ei kuulunut kuin epämääräistä särinää.. toinen huomio eräänä päivänä ajattelematta asiaa jäin laitteen eteen noin 40 cm päähän hetkeksi seisomaan, tuli huono olo, alkoi pyöryttää ja vatsa meni sekaisin. no tämä etäisyys suositus piti paikkaansa. sähköyliherkkyyttä ei ole nimetty sairaudeksi koska sähkövirta puhelimen tia jonkun netin esimerkiksi väitetään olevan niin pientä että siitä ei muka voi olla haittaa. mietityttää vaan että on ihmisillä vaikka minkälaisia herkkyyksiä ja allergioita miksi ei voisi olla sähköyliherkyyttä?

6

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukko...........

      Sähköyliherkkyys.

      Olen 66 mies eläkkeellä ja olen elektroniikan ystävä.
      Viime kesänä kokosin itselleni uuden pöytätietokoneen keskusyksikön, viimeisen päälle.
      Sitten tarvitsin tietysti uuden reitittimen.
      Sitten alkoivat ongelmat, ihmettelin mikä minulle on tullut.
      Onnekseni näin edellispäivänä televisio-ohjelman joka käsitteli sähköyliherkkyyttä.
      Menin nettiin tutkimaan asiaa koska oireet sopivat minuun.
      Tietoa oireista linkissä:
      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91494&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
      Siispä kokeilemaan.
      Maanantai-iltana otin virran pois kaikista mahdollisista "vermeistä".

      Luettelen tässä mistä otin täydellisesti sähköt pois:
      Televisio
      Stereot
      Modemi
      Reititin
      Keskusyksikkö
      Näyttö
      Läppäri
      Minulla on myös USP varavirtalaitteet, siirsin ne mahdollisimman kauas sängystäni.
      Siirtomahdollisuudet rajalliset 52neliön yksiö.
      Jääkaappi ja pakastin jäivät tietysti toimimaan.

      En odottanut että olisi jotain apua, mutta ajattelin että onhan tuokin kokeiltu, koska pidin sähköyliherkkyyttä huuhaana.
      Nyt olen asiasta aivan toista mieltä.
      Maanantaina sammutettuani sähköt "vermeistä" oloni alkoi kohentua parissa tunnissa, ja ja menin nukkumaan
      saaden unen päästä kiinni ilmeisesti heti, ja nukuin yhtä soittoa heti 8h.
      Eilen illalla tein samoin, ja menin nukkumaan yhdentoista aikoihin ilman ongelmia, ja nukuin aamuun puoli seitsemään.
      Ja olo tuntuu nyt aamukahvia juoden hurjan hyvältä.

      En ikinä olisi uskonut että sähkö voi vaikuttaa tuolla tavalla, ja toivon ettei tämänhetkinen tilani ole mitään psyykkistä placeboa,
      vaan todellista apua nukkumisongelmiini.
      Ajattelin jo että olen tulossa mielenvikaiseksi.

      Nyt kirjoitan tätä pirteänä, hyvin nukutun yön jälkeen.
      Hyvää huomenta kaikille.

      • hyvä jos kokeilusta oli apua... kyllä taidetaan olla kaiken laisten sähkökenttien ympäröivässä maailmassa varsinkin tällä nykyisenä nettiaikana:) uni ongelmat ovat kyllä raskas ongelma pidemmmän päälle. hyvää huomenta sinulle myös:)


      • antisähkö
        Miksu80 kirjoitti:

        hyvä jos kokeilusta oli apua... kyllä taidetaan olla kaiken laisten sähkökenttien ympäröivässä maailmassa varsinkin tällä nykyisenä nettiaikana:) uni ongelmat ovat kyllä raskas ongelma pidemmmän päälle. hyvää huomenta sinulle myös:)

        Ruotsinpuolella on tuttava jolla on tämä tauti, kaikki sähköjohdot pitää kotona olla erikoisjohtoja eristelyllä suojavaipalla, loistelampuja ei saa olla. On erittäin herkkä sähkökentille, pahoivintia muuta seurauksena altistumisesta. Periaatteessa ihminen voi olla allerginen mille tahansa, jopa auringonvalolle.

        Myös eläimet voivat olla allergisia jopa ihmisille, Saksalaisen tutkimuksen mukaan kisoilla oleva astma johtuu usein siitä että kissa on allerginen ihmisille.


      • Ukko............

        Huomenta kaikille.

        Olo on huomattavasti parempi.
        Tajusin ottaa läppäriä varten laittamani langattoman nettiyhteyden pois päältä reitittimestäni.
        Olo on helpottunut huomattavasti.
        Mutta katselen juuri tuolla läppärilläni että ympäristössä on toisten reitittimiä,
        joissa on langaton yhteys päällä.
        Kaksi näyttää teholtaan neljää palkkia viidestä.
        Yksi kolmea palkkia.
        Kaksi kahta palkkia.
        Ja viisi yhtä palkkia.
        Ja niile en mitään mahda.
        Tämän lisäksi on vielä kännyköiden tukiasemat.
        Näiden lähetykselle en voi mitään.
        Nyt olen ainakin saanut selvyyden aiheuttajasta huonoon olooni.
        Sitten kysyisin tietoa kännykän vaikutuksesta.
        Onneksi itse käytän kännykkää parin lyhkäisen puhelun verran päivässä, mutta kiinni sitä on vaikea pitää,
        silloin olisin monelle tavoittamattomissa.
        Oma kännykkäni näyttää täyttä viiden palkin vastaanottoa.
        Onko kenelläkään tietoa siitä että saanko helpotusta olooni, jos pidän kännykkäni kiinni?
        Olen aina kotona pitänyt kännykkäni tässä tietokonepöydälläni.


      • Ukko........

        P.S.
        On tämä surkea kohtalo ihmiselle joka on viihtynyt hyvin tietokoneen kanssa.
        Osaako joku kertoa paheneeko tilanne ja olotila pysyvästi kun itse yrittää karsia
        sähkö/radioaalto kenttiä lähiympäristöstään.
        Vai johtuuko tämä vain ainoastaan liiallisesta sähkö/radioaalto kenttien määrästä lähiympäristössäni ?
        Vai onko mahdollista että tilanteeni pahenee, vaikka olen puhdistanut omaa lähiympäristöäni ?


      • mixmax56
        Ukko........ kirjoitti:

        P.S.
        On tämä surkea kohtalo ihmiselle joka on viihtynyt hyvin tietokoneen kanssa.
        Osaako joku kertoa paheneeko tilanne ja olotila pysyvästi kun itse yrittää karsia
        sähkö/radioaalto kenttiä lähiympäristöstään.
        Vai johtuuko tämä vain ainoastaan liiallisesta sähkö/radioaalto kenttien määrästä lähiympäristössäni ?
        Vai onko mahdollista että tilanteeni pahenee, vaikka olen puhdistanut omaa lähiympäristöäni ?

        Minulla on ollut sähköallergiaa ja olen nyt 99% parantunut siitä. Sain noin kymmenen vuotta sitten allergian, joka turvotti kasvot ja teki pahat ihottumat. Hoitoina sain antibiootteja ja paljon kortisonia. Sain mielestäni ihan liikaa kortisonia, koska jouduin hakeutumaan sairaalaan, kun verenpaine oli huippulukemissa ja sydän löi niin nopeaan, että en voinut enää nukkuakaan Sairaalan mittarit näyttivät ensin, että olisi ollut lievä sydänkohtaus, mutta otettuaan kokeita, tulivat siihen tulokseen, että ei ole voinut olla. Kun siellä laitettiin rintaan joitakin piuhoja, tuntui ihan hirveältä ja luulin, että kuolen. Kuin sydän irtoaisi tai jotain sellaista. Hoitajat sanoivat, että ei voi tuntua miltään.

        Kotona minulla oli eri huoneissa tuntemuksia, toisissa paikoissa sydän alkoi hakata mielettömästi, sama oli mm. kaupassa käydessä. Koska en voinut allergiatestien jälkeen enää opiskella, enkä mennä kauppaan töihin pahojen ihottumien vuoksi, suosittelivat tietokonekurssia, jolle sitten meninkin. Siellä minulle tuli myös oireita, käsien iho kuivui ja kadet olivat verillä. Sydän hakkasi ja sain käsien kautta kuin pieniä sähköiskuja. Pidin sitten hanskoja käsissä ja jotenkin sain kurssin loppuun.

        Olin tullut yliherkäksi auringolle myös. Iho paloi varjossakin ja tuli erittäin kipeäksi. Koko kesän vietin sisätiloissa päiväsaikaan verhot ikkunoissa. Kädet olivat niin kipeät ja iho rikki, että en oikein voinut tehdä mitään. Elämä oli kuin painajaisunta. Onneksi, aviomies oli tukena.

        Olin siisä samalla korjannut ruokavalion mahdollisimman hyväksi ja aloin sydä lisäravinteita. Tietokonetta käytin käsineet kasissä, koska tunsin käsissä ja kasvoissa pistelyä ja kuumotusta sitä käyttäessä, mutta eihän minulla ollut mitään muutakaan, yritin etsiä parannusta itse.

        Ensimmäisen pahan vuoden jälkeen aloin hitaasti parantua, vain kesät olivat hankalat. Minulla on kasviallergia, joka haittaa kesällä. Tuo sähköallergia lieveni ja lähes hävisi muutamassa vuodessa, jotain pientä on jäljellä, Mm. kännykkää en voi pitää kauan kädessä ym.

        Tällä hetkellä tunnen oloni erittäin hyväksi, koska olo on kohentunut vuosien mittaan ja allergia huomattavasti lieventynyt. Viime kesä vaikka oli kuuma, ei aiheuttanut enää kuin ihan vähän punoitusta käsiin. Huomasin suuremman muutoksen hyvään oloon,kun aloin pari vuotta sitten ottaa melko suurta annosta D-vitamiinia päivittäin, enhän ollut voinut olla auringossa vuosiin.

        Eli voi parantua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1066
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      137
      990
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      866
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      838
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe