Neuvoja kaivattais

-mopottelija-

Mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa käytettyä mopo-skootteria (tai miksei uuttakin) ?
Mitä käytetyssä kannattaa eteenkin tarkistaa, eli mitkä ne herkimmin hajoavat osat ovat ?
Minkä hintaiset on kaikki maksut / vakuutukset ym. noissa ?

9

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeintähän on että ostaja/käyttäjä itse on mieltynyt malliin ja väriin yms yms ja se että jalat riittävät maahan kun moposkootteri esim odottaa liikennevaloissa...
      Uusi tai vanha käytetty niin kannattaa katsoa mitä muut saman merkkiset/malliset maksavat eikä osta sitä ekää joka kiiltää ja on juuri pesty...
      Huoltojen suoritys ajallaan eli täytetty huoltokirja ja mahdolliset kuitit tehdyistä huolloista jne...
      Mutta jos olisin "kädetön" ja ekaa moposkootteria ostamassa niin ehdottomasti ostaisin uuden jossa takuu ja voi samalla olla varma että sillä ei ole kaaduttu tai tehty mitään heppoisia virityksia myyntiä avittamaan...
      Kannattaa miettiä hintahaarukka minkä on valmis sijoittamaan laitteeseen jonka jälkeen on helpompaa se laite kartoittaa...
      Suuriosa käyttäjistä ja kirjoittajista on vannoutunut joko 2 tai 4-tahtiseen mutta jos uutta hankit niin tahdeilla ei juurikaan ole merkitystä... 2-tahinen pitää kovempaa ääntä ja 4-tahtinen hiljaisempi...
      Kannattaa myös miettiä ajaako yleensä pitkää vaiko lyhyttä matkaa ja miettiä renkaan kokoa... pienirengas hyvä kaupungissa ja taasen isompi on hyvä melkein jokapaikassa...
      siinä nyt ensialkuun miettimistä...

      • -mopottelija-

        Onko mitä eroja sillä, että onko mopedi kaasarilla vai ruiskulla ?
        Ja kai noilla 2- ja 4-tahtisilla on muitakin eroja kuin vain ääni ?
        Ja minkähän hintaisia osat ovat missäkin merkissä ja mallissa ?
        Vakuutukset lienee kaikissa mopo-malleissa sama ... jostain näin, että Lähivakuutus olis halvin ?


      • -mopottelija- kirjoitti:

        Onko mitä eroja sillä, että onko mopedi kaasarilla vai ruiskulla ?
        Ja kai noilla 2- ja 4-tahtisilla on muitakin eroja kuin vain ääni ?
        Ja minkähän hintaisia osat ovat missäkin merkissä ja mallissa ?
        Vakuutukset lienee kaikissa mopo-malleissa sama ... jostain näin, että Lähivakuutus olis halvin ?

        viestissäni toin vain sen julki että KÄYTÄNNÖSSÄ jos uuden ostat niin kummatkin helppokäyttöisiä ja kulkee yhtä lujaa jne... toiseen vaihdetaan moottoriin yljyt ja toiseen taas lisätään 2t öljyä erilliseen säiliöön toisessa enemmän venttiilejä kuin toisessa ja oisessa enemmän vääntöä ja ja ja...
        mutta käytössä ei jurikaan eroja vaikka usea onkin erimieltä... määrittele ensin se hintahaarukkasi ja kysy sitten lisää...


    • Ei vanhoja paskoja

      Uuden moposkootterin saa Citymarketista noin 695,- ei paljon kannata harkita käytettyä.
      Se Kymco Agilityn näköinen Cittarimopo kestää saman kuin 1295 maksava Kymcokin.
      Käytetyssä saa heti uusia kaasarin osia, remmin ja sitten ne on lisäksi usein laittomia
      virityksiä tai huonosti viritetty. Kun ostat uuden, saat itse tehdä tuninkia, on uudet
      renkaat ja takuu voimassa.

      • ei kiinan ihmeille

        ei todellakaan mikään 700€ mopo kestää yhtään mitään

        itte mielummi ostasin 5 vuotta vanhan merkkimopon tai vanhemmankin jos on siististi pidetty ku uuden kiinanihmeen,

        joskus ostin 6 vuotta vanhan peugeot skoden jolla 13000km ajettu ja ku myin pois ni oli yli 20000km mittarissa eikä tarvinnu hihnaa tai kaasarin osia vaihtaa,muutamia pikku vikoja oli mutta vei aina perille ja aina käyntiin läks ,että näin, uusi kiinan skode ei varmasti olis kulkenu tota 7000km määrää jättämättä tielle :) tai muute totaalisesti leviämättä

        yks kinkkiki oli joskus ja se levis kolmessa kuukaudessa käsiin ja möin pois enkä saanu ku hiluja ja se oli 2 vuotta vanha ostettaessa ja alle 1000km ajettu


      • tmkö taas väärässä
        ei kiinan ihmeille kirjoitti:

        ei todellakaan mikään 700€ mopo kestää yhtään mitään

        itte mielummi ostasin 5 vuotta vanhan merkkimopon tai vanhemmankin jos on siististi pidetty ku uuden kiinanihmeen,

        joskus ostin 6 vuotta vanhan peugeot skoden jolla 13000km ajettu ja ku myin pois ni oli yli 20000km mittarissa eikä tarvinnu hihnaa tai kaasarin osia vaihtaa,muutamia pikku vikoja oli mutta vei aina perille ja aina käyntiin läks ,että näin, uusi kiinan skode ei varmasti olis kulkenu tota 7000km määrää jättämättä tielle :) tai muute totaalisesti leviämättä

        yks kinkkiki oli joskus ja se levis kolmessa kuukaudessa käsiin ja möin pois enkä saanu ku hiluja ja se oli 2 vuotta vanha ostettaessa ja alle 1000km ajettu

        lueppas tekniikan maailman testi mis in kiinan ihmeella ajettu 14 000 km viime kesänä.
        ai ettei kestä vai ?


      • rthrdthdrth
        tmkö taas väärässä kirjoitti:

        lueppas tekniikan maailman testi mis in kiinan ihmeella ajettu 14 000 km viime kesänä.
        ai ettei kestä vai ?

        jotku kinkit kestää jotku ei ,itellä ei kestäny :)


      • 12+6
        rthrdthdrth kirjoitti:

        jotku kinkit kestää jotku ei ,itellä ei kestäny :)

        700 € Baotian vm 2007, että 5500 km vasta mittarissa, tosin ilman ongelmia.


    • Paljonko maksaa,Gilera 70cc kaasuttimen ilmaruuvi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe