Heippa. Saksantuonti mondeo jolla on ajettu 140tkm. Missä vaiheessa jakopäänhihna pitää vaihtaa? Huoltokirjassa tehty lisätyö 120tkm. Onkohan tuo jakopäänhihnan vaihto? Saako Suomen Ford liikkeestä Saksan huolto tietoja, jos saa niin sieltä saisi varmuuden tuohon..
Moottori on 103Kw tdci diesel.
-Jebbe
TDCI -08 103kw jakopää?
23
21930
Vastaukset
- mondeo -10
2.0 TDCi:ssä hihnanvaihto pitää tehdä 10 vuoden tai 160tkm, vai oliko se peräti 200tkm välein, ainakin uusissa näin.
Huoltoohjelma löytyy netistä ja on yhteinen niin suomessa kuin saksassakin. Sivusto on englanninkielinen, löytyy fordin sivuilta- jebu-78
Tuota juuri olen ihmetellyt kun jossakin ilmoitetaan vaihtoväliksi 160tkm ja osassa paikoista 10v/200tkm jossakin oli myös maininta 100tkm??.. Pitänee mennä käymään fordin liikkeessä jos sieltä saisi varmaa tietoa. ;) Liekkö nämä eri vaihtovälit on eri moottori tyypeille?? Onko nämä hihnat muuten aiheuttaneet ongelmia paljon?
- suosiolla
jebu-78 kirjoitti:
Tuota juuri olen ihmetellyt kun jossakin ilmoitetaan vaihtoväliksi 160tkm ja osassa paikoista 10v/200tkm jossakin oli myös maininta 100tkm??.. Pitänee mennä käymään fordin liikkeessä jos sieltä saisi varmaa tietoa. ;) Liekkö nämä eri vaihtovälit on eri moottori tyypeille?? Onko nämä hihnat muuten aiheuttaneet ongelmia paljon?
uusi hihna ja muut kilkkeet sillä tuskin Friz on niitä vaihdellut, niin voit ajella rauhassa 120tkm.
- se
oo ketjulla?
- ilman huolta
vaihtaisin välittömästi. Nuo uittoauton kilometrit kun tuppaa olemaan luokassaa tuntematonta. Sittenhän voit sen puolesta päästellä huolettomasti.
- tuskin on vaihdettu
Jos sä et saa siitä merkinnistä selvää, niin aika rohkeaa olettaa että se on hihnan vaihto. Sehän voi olla jarrupalojen vaihto tai jarrrunesteen vaihto, sekin pitäisi tehdä 2v välein.
Jos asia ei selviä, niin suosittelen että vaihdatat sen hihnan, niin sitten ainakin on se 160 tonnia ajoa edessä sen puolseta.
Veikkaisin että saksassa ei autoihin hihjoja vaihdella, vaan paalataan kottero kun moottori posahtaa. Tai sitten myydään halvalla turkkilaisille jotka kauppaa sen suomeen tai puolaan.... 200thkm on vaihtoväli
- Tdci 2008
Suosittelevat kuitenkin vaihdettavaksi selkeästi aiemmin. On katkeillut hihnoja kuulemma. Itse vaihdatin 165 kohdalla.
Tdci 2008 kirjoitti:
Suosittelevat kuitenkin vaihdettavaksi selkeästi aiemmin. On katkeillut hihnoja kuulemma. Itse vaihdatin 165 kohdalla.
itse ajoin sen 200thkm...taksina oli kylläkin että kilsat tuli 1,5 vuodessa..ei ollut ongelmia
- jyrsijä
Automaateissa vaihtoväli 130 tkm,manuaaleissa 200tkm
- 120 000km/vuosi
Mulla on automaatti ja siinäkin vaihtoväli 200 000km.
Huoltokirjan mukainen vaihtoväli on aikuisten oikeasti liian pitkä. Itse ajoin 200tkm ja hihna oli kyllä sen näköinen ettei sillä kovin paljon pidemmälle olisi päässytkään. mm. takseihin suosittelevat nykyään 100tkm vaihtoväliä.
Fordin dieseli on PSA moottori, eli samaa pataa löytyy mm peugeotin pellin alta. Päsöllä samaan koneeseen on 120tkm vaihtoväli jakohihnalle. - Pelco
120 000km/vuosi kirjoitti:
Mulla on automaatti ja siinäkin vaihtoväli 200 000km.
Huoltokirjan mukainen vaihtoväli on aikuisten oikeasti liian pitkä. Itse ajoin 200tkm ja hihna oli kyllä sen näköinen ettei sillä kovin paljon pidemmälle olisi päässytkään. mm. takseihin suosittelevat nykyään 100tkm vaihtoväliä.
Fordin dieseli on PSA moottori, eli samaa pataa löytyy mm peugeotin pellin alta. Päsöllä samaan koneeseen on 120tkm vaihtoväli jakohihnalle.Mitäs jos poksahtaa ennen 200 000 km? ottaako maahantuoja osaa remontti kuluihin.Itsellä 140 hv tdci 2008 ajettu 175000
- dsfsghjklök
Pelco kirjoitti:
Mitäs jos poksahtaa ennen 200 000 km? ottaako maahantuoja osaa remontti kuluihin.Itsellä 140 hv tdci 2008 ajettu 175000
Enpä usko että ottaa kuluihin osaa, kannattaa vaihtaa. Pikku vinkki, kun vaihdatat hihnan niin vaihda tamalla vesipumppu vaikkei vielä vuotaisikaan.
Se on enää pieni kulu siinä vaiheessa kun jakopää on jo auki. Vesipumppujen kilsat alkaa olla yleensä täynnä noin 200 tmk kohdalla joka tapauksessa. - mahtaako hyötyä
dsfsghjklök kirjoitti:
Enpä usko että ottaa kuluihin osaa, kannattaa vaihtaa. Pikku vinkki, kun vaihdatat hihnan niin vaihda tamalla vesipumppu vaikkei vielä vuotaisikaan.
Se on enää pieni kulu siinä vaiheessa kun jakopää on jo auki. Vesipumppujen kilsat alkaa olla yleensä täynnä noin 200 tmk kohdalla joka tapauksessa.Arvatenkin Fordin huollossa työt on hinnoiteltu erillisinä ja samaan aikaan teettämisen hyöty jää ystävälliselle hultoliikkeelle. Huollattajan etu on lähinnä siitä että ei tarvi käydä huollossa kuin kerran.
- etis ford
Uudet korimallin 130hv:n vaihtoväli muutettiin 200 000km:stä 100 000km:iin.
- Kaitsu43
Koska muutettiin tämä vaihtoväli 200->100tkm?! Kävin meinaan tänään Fordilla, ja ilmoitettiin että 200tkm väli kun alla 130Hv Tdci ...
- toopet
joo joo, ota nyt saatana selvää mikä se vaihtoväli on...on tämäkin foorumi
- Audi A4 Q
Tuontiauton kilometreihin ei ole niin luottamista ja maahantuojalla tuskin on Saksan huoltotietoja tietokannassa. Suosittelen uusimaan hihnan mikäli todistettavaa todistusta Saksassa tehdystä vaihdosta ei ole.
- köf
vaihda koko auto, vielä kun voit...
- janne1962
Hei! Itsellä diesel mondeo 2008. Ford huollossa aikansa kinasteltiin vaihtovälistä, mutta se on nykyään 100000 tai 5-vuotta. Nyt oli ajettu 120000 ja vaihdatin hihnan muussa liikkeessä. Hihna oli kyllä ihan hyvä, mutta vesipumppu jo vuosi ja olisi sanonut sopimuksen irti hetimiten. Onneksi siis vaihdettiin!
- köf
vaihdoin uuteen mondeoon ja olen erittäin onnellinen!!!!!!!!
- jebu-78
Hei,
alkuperäisenä kysyjänä vastaan vielä tähän vanhaan viestiin. Remmin vaihdatin 180 000 kohdalla. Käyttöhihnassa oli kulumaa muuten oli kaikki kunnossa huoltomiehen mukaan. 500 eur maksoi koko pakett,i käyttöremmeineen, vesipumppuineen. jebu-78 - -S-
jebu-78 kirjoitti:
Hei,
alkuperäisenä kysyjänä vastaan vielä tähän vanhaan viestiin. Remmin vaihdatin 180 000 kohdalla. Käyttöhihnassa oli kulumaa muuten oli kaikki kunnossa huoltomiehen mukaan. 500 eur maksoi koko pakett,i käyttöremmeineen, vesipumppuineen. jebu-78Hei
Mondeo TDCI -08 103kw jakohihnan vaihtoväli on ennen 7/2008 valmistetuissa autoissa 100 tkm/5 vuotta. Tätä uudemmilla automaateilla ja käsivaihteisilla 200 tkm/10 vuotta (Auto Bild Suomi 8/2012). Tarkistutin omasta Modeosta tiedot Fordilta.
Tieto valmistusvuodesta löytyy etumatkustajan ovipielen laatasta WFO xxxx... koodista. Koodista ei suoraan näe valmistusvuotta ja kuukautta.
Varminta aina kysyä valmistajalta. Oman Mondeon tietoja katsoin myös täältä:
http://www.auto-vin-decoder.com/.
Tiedot näyttivät pitävän paikkaansa.
-S-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.746439- 1455957
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4963793Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1222240- 401455
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4081399- 741235
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471064Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja119994Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56980