Uuden auton ruostesuojaus on ”ekoteko”

näin se vain on

Nykyautojen ruostesuoja on tehtaasta pihalle rullatessa nykyään lähes olematon. Perustuu siihen että ei haluta tehdä liian kestäviä autoja vaikka nykytekniikalla siihen pystyttäisiinkin. Myynti tippuisi ja joku jäisi vaille niitä miljardeja. Auto on nykyään kulutustavara vaikka niiden hinnat ei sellaista vastaa.

Jos haluaa kunnon suojan, on itse suojattava. On siinä samalla ”ekoteko” ja vaikuttaa autojen valmistuksen ja raaka-aineiden kulutuksen vähenemiseen.

http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

12

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • . ........ ......

      Autoissa ei paljon ruostetta ole mitä vois suojata .Siksi uudelle autolle kannattaneen tehdä ruosteen esto käsittely .

      • ethän

        http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

        Ruostetta löytyy yllättävänkin uusista autoista. Ruosteenestosuojaus on aina hyvä asia mikäli haluaa pitää autonsa hyvässä kunnossa.

        P.S. Epännostuit ihan pikkuisen tuossa "vitsissäsi".


      • Päivitykset!
        ethän kirjoitti:

        http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

        Ruostetta löytyy yllättävänkin uusista autoista. Ruosteenestosuojaus on aina hyvä asia mikäli haluaa pitää autonsa hyvässä kunnossa.

        P.S. Epännostuit ihan pikkuisen tuossa "vitsissäsi".

        Melko "tuoreita" kuvia tuolla. Hohhoijjaa, puhutaan uusista autoista ja tarjolla on 90 luvun romuja.


    • 573745

      Eihän ne tehtaalla tee autoihin mitään kallista ruosteenestokäsittelyä ihan vaan koska muutamassa maassa ollaan niin tyhmiä että levitetään tuota perkeleen suolaa joka paikkaan. Uskon että se on enemmän Suomen valtio joka haluaa pitää autokannan nuorena tuhoamalla autot nopeasti tiesuolalla.

      • jalkaratas

        Kirjoituksesi perusteella saa sen käsityksen, että Suomen autokanta on nuorta. Totuus on kyllä päinvastoin. Suomessa ajetaan niillä ruosteromuilla niin kauan kuin on mahdollista ajaa.


      • lunta ja jäätä

        Suolaahan käytetään esim. Saksassa tiekilometria kohti huomattavasti enemmän kuin Suomessa, normaalitalvinakin, USA:n pohjoisista osavaltioista puhumattakaan.


      • 4343
        jalkaratas kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella saa sen käsityksen, että Suomen autokanta on nuorta. Totuus on kyllä päinvastoin. Suomessa ajetaan niillä ruosteromuilla niin kauan kuin on mahdollista ajaa.

        Ilman tiesuolausta suomen autokanta olisi keskiiältään vähintään 5 vuotta vanhempi koska ei tarvitsisi viedä autoja ennenaikaisesti romuttamolle suolan aiheuttamien pahojen ruostevauroiden takia. Tekniikan osia vaihtaa helposti uusiin, mutta ruostetta on hankala korjata. Tämän takia monet täysin hyvät autot joudutaan viemään romuttamolle paljon aiemmin kuin esim. moottori kestäisi.


      • ...
        4343 kirjoitti:

        Ilman tiesuolausta suomen autokanta olisi keskiiältään vähintään 5 vuotta vanhempi koska ei tarvitsisi viedä autoja ennenaikaisesti romuttamolle suolan aiheuttamien pahojen ruostevauroiden takia. Tekniikan osia vaihtaa helposti uusiin, mutta ruostetta on hankala korjata. Tämän takia monet täysin hyvät autot joudutaan viemään romuttamolle paljon aiemmin kuin esim. moottori kestäisi.

        Jos autot olisivat 30 - 40 % halvemmat, olisi autokanta varmasti nykyistä nuorempi. Kaikilla ei todellakaan ole mitään mahiksia ostaa auto joka maksaa yli 20 donaa.


    • vanhalla ajava

      Nykyisin vallitsevan käsityksen mukaan on ennemminkin ekoteko kun auto paalataan mahdollisimman nuorena, joten on parempi kun autoa ei massata, onpahan sitten vähemmän saasteita kierrätysmetallien seassa.

      • ...

        Nuorena romutettava auto ei todellakaan ole mikään ekoteko, vaan kannustaa kuluttamiseen ja raaka-aineiden tuhlaukseen.


      • kuka maksaa /hyötyy?
        ... kirjoitti:

        Nuorena romutettava auto ei todellakaan ole mikään ekoteko, vaan kannustaa kuluttamiseen ja raaka-aineiden tuhlaukseen.

        Niinpä jos menet vaihtamaan autoliikkeeseen autoasia niin eivät hyvitä siitä yhtään enempää jos siihen on tehty hyväkin ruostesuojaus. Eivät edes ole ruostesuojauksesta kiinnostuneitakaan siellä liikkeessä. Käytettyjen vanhojen autojen ostajat ruostesuojauksesta näyttävät eniten olevan kiinnostuneita ja siitä keskustelevat mutta tuskin ovat ruostesuojatusta hekään yhtään enempää ostaessaan valmiita maksamaan. Taitaa mennä ruostesuojaus vähän niin kuin kaupan päällisenä käytetyn ostajalle.


    • Ei ihan näinkään

      Vaihdappa myyjää, jos ei auton kunto kiinnosta lainkaan. Asiantuntevat myyjät kyllä huomioivat senkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5666
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      98
      4866
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4824
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      394
      2408
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      131
      2350
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      2007
    7. 112
      1923
    8. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1627
    9. 383
      1377
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1223
    Aihe