Uuden auton ruostesuojaus on ”ekoteko”

näin se vain on

Nykyautojen ruostesuoja on tehtaasta pihalle rullatessa nykyään lähes olematon. Perustuu siihen että ei haluta tehdä liian kestäviä autoja vaikka nykytekniikalla siihen pystyttäisiinkin. Myynti tippuisi ja joku jäisi vaille niitä miljardeja. Auto on nykyään kulutustavara vaikka niiden hinnat ei sellaista vastaa.

Jos haluaa kunnon suojan, on itse suojattava. On siinä samalla ”ekoteko” ja vaikuttaa autojen valmistuksen ja raaka-aineiden kulutuksen vähenemiseen.

http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

12

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • . ........ ......

      Autoissa ei paljon ruostetta ole mitä vois suojata .Siksi uudelle autolle kannattaneen tehdä ruosteen esto käsittely .

      • ethän

        http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

        Ruostetta löytyy yllättävänkin uusista autoista. Ruosteenestosuojaus on aina hyvä asia mikäli haluaa pitää autonsa hyvässä kunnossa.

        P.S. Epännostuit ihan pikkuisen tuossa "vitsissäsi".


      • Päivitykset!
        ethän kirjoitti:

        http://www.finikor.info/index.php/kuvagalleria

        Ruostetta löytyy yllättävänkin uusista autoista. Ruosteenestosuojaus on aina hyvä asia mikäli haluaa pitää autonsa hyvässä kunnossa.

        P.S. Epännostuit ihan pikkuisen tuossa "vitsissäsi".

        Melko "tuoreita" kuvia tuolla. Hohhoijjaa, puhutaan uusista autoista ja tarjolla on 90 luvun romuja.


    • 573745

      Eihän ne tehtaalla tee autoihin mitään kallista ruosteenestokäsittelyä ihan vaan koska muutamassa maassa ollaan niin tyhmiä että levitetään tuota perkeleen suolaa joka paikkaan. Uskon että se on enemmän Suomen valtio joka haluaa pitää autokannan nuorena tuhoamalla autot nopeasti tiesuolalla.

      • jalkaratas

        Kirjoituksesi perusteella saa sen käsityksen, että Suomen autokanta on nuorta. Totuus on kyllä päinvastoin. Suomessa ajetaan niillä ruosteromuilla niin kauan kuin on mahdollista ajaa.


      • lunta ja jäätä

        Suolaahan käytetään esim. Saksassa tiekilometria kohti huomattavasti enemmän kuin Suomessa, normaalitalvinakin, USA:n pohjoisista osavaltioista puhumattakaan.


      • 4343
        jalkaratas kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella saa sen käsityksen, että Suomen autokanta on nuorta. Totuus on kyllä päinvastoin. Suomessa ajetaan niillä ruosteromuilla niin kauan kuin on mahdollista ajaa.

        Ilman tiesuolausta suomen autokanta olisi keskiiältään vähintään 5 vuotta vanhempi koska ei tarvitsisi viedä autoja ennenaikaisesti romuttamolle suolan aiheuttamien pahojen ruostevauroiden takia. Tekniikan osia vaihtaa helposti uusiin, mutta ruostetta on hankala korjata. Tämän takia monet täysin hyvät autot joudutaan viemään romuttamolle paljon aiemmin kuin esim. moottori kestäisi.


      • ...
        4343 kirjoitti:

        Ilman tiesuolausta suomen autokanta olisi keskiiältään vähintään 5 vuotta vanhempi koska ei tarvitsisi viedä autoja ennenaikaisesti romuttamolle suolan aiheuttamien pahojen ruostevauroiden takia. Tekniikan osia vaihtaa helposti uusiin, mutta ruostetta on hankala korjata. Tämän takia monet täysin hyvät autot joudutaan viemään romuttamolle paljon aiemmin kuin esim. moottori kestäisi.

        Jos autot olisivat 30 - 40 % halvemmat, olisi autokanta varmasti nykyistä nuorempi. Kaikilla ei todellakaan ole mitään mahiksia ostaa auto joka maksaa yli 20 donaa.


    • vanhalla ajava

      Nykyisin vallitsevan käsityksen mukaan on ennemminkin ekoteko kun auto paalataan mahdollisimman nuorena, joten on parempi kun autoa ei massata, onpahan sitten vähemmän saasteita kierrätysmetallien seassa.

      • ...

        Nuorena romutettava auto ei todellakaan ole mikään ekoteko, vaan kannustaa kuluttamiseen ja raaka-aineiden tuhlaukseen.


      • kuka maksaa /hyötyy?
        ... kirjoitti:

        Nuorena romutettava auto ei todellakaan ole mikään ekoteko, vaan kannustaa kuluttamiseen ja raaka-aineiden tuhlaukseen.

        Niinpä jos menet vaihtamaan autoliikkeeseen autoasia niin eivät hyvitä siitä yhtään enempää jos siihen on tehty hyväkin ruostesuojaus. Eivät edes ole ruostesuojauksesta kiinnostuneitakaan siellä liikkeessä. Käytettyjen vanhojen autojen ostajat ruostesuojauksesta näyttävät eniten olevan kiinnostuneita ja siitä keskustelevat mutta tuskin ovat ruostesuojatusta hekään yhtään enempää ostaessaan valmiita maksamaan. Taitaa mennä ruostesuojaus vähän niin kuin kaupan päällisenä käytetyn ostajalle.


    • Ei ihan näinkään

      Vaihdappa myyjää, jos ei auton kunto kiinnosta lainkaan. Asiantuntevat myyjät kyllä huomioivat senkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2596
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1078
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      209
      1030
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      921
    6. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      866
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      122
      842
    9. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    10. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      3
      746
    Aihe