vaimo valvottaa

jessejee

Hei. Mikä neuvoksi kun vaimollani on tapana valvottaa minua iltaisin? Itse käyn töissä, hän ei, joten hänellä ei ole mitään syytä herätä aamulla aikaisin -> illalla häntä ei väsytä. Minä olen huono saamaan unen päästä kiinni ja vaimo haluaa mennä aina yhdessä nukkumaan joten hän aina onnistuu venyttämään iltoja. Yleensä tarpeeksi väsyneenä hermostun hänelle ja tulee riitaa. Aina hän vaan tekee saman uudestaan. Ei ole kovin kivaa elää joka päivä 6-7h yöunilla. Työni on vielä vaativaa henkisesti, joten pirteä pitäisi olla. Kun valitan hänelle asiasta, hänen mielestään työt menee hänen edelle... Mikä auttaisi? Meillä ei ole siis lapsia. Olen yrittänyt ehdotella hänelle, että heräisi aina samaan aikaan kuin minä, mutta ei hän halua.

11

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile tätä

      Jos kerran ei lapset valvota niin pidä puolesi. Sanot asiallisesti että tarvitset enemmän unta ja aiot laittaa nukkumaan työpäivää edeltävänä iltana ajoissa. Voisitko puolestasi joustaa silloin kun on vapaapäivä edessä. Ja tämän jälkeen toimit niin kuin olet sanonut. Kun vaimo valittaa, kerrot että ymmärrät häntä ja toivot että hänkin ymmärtää sinua. Älä mene "peliin" mukaan samalla tavalla kuin aiemmin ts. älä suostu riitelemään. Sinun pitää vain käyttäytyä/puhua erilailla kuin aiemmin samassa tilanteessa - silloin vaimosi ei voi jatkaa riitelyään. Mieti etukäteen mitä teet kun hermostut - annatko jälleen mahdollisuuden riitelyyn vai teetkö jotain muuta entisestä poikkeavaa, jolloin vaimollasi ei ole valmista opittua mallia miten riitelypeli jatkuu. Jos teillä jossain vaiheessa on lapsia valvomista tulee haluamatta.

      • merihädässä

        Ryhdy harrastamaan marjastusta Mikki Hiiri.


    • tutululluuu

      auttaisi ?, noh, menet vaikka nukkumaan, jos tulee perässä papattamaan, hommaa korvatulpat tai sano, että suksi suolle, minä nukun nyt !

    • omgh

      mies valvoo yömyöhään, minä haluaisin mennä samaan aikaan nukkumaan..ja tästä meille tulee riitaa...hänen mielestään ratkaisu on se, että minä valvon hänen kanssaan 1 tai 2 yöllä ja herään aamulla lasten kanssa klo 7 (koska kyllä hänkin pärjää 5 tunnin yöunilla) minun mielestäni ratkaisu on se että hän voisi opetella normaalin päivärytmin..mutta mitä sinne sänkyyn tulee jos ei väsytä niin ei väsytä ja perkele jos mua väsyttää niin sitten sanon että mä menen nyt nukkumaan.. Et kai sä nyt ihan tossun alla ole?!! Kai aiuinen ihminen voi sanoa toiselle että mua väsyttää joten menen nyt nukkumaan ja jos aiot jtn räyhätä, pistä tekstari, luen sen aamulla..

      • --------------------

        Tätä en ymmärrä: miksi päitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan?


      • mk

        ihminen pärjää 5 tunnin yöunella ja jos tota tekee 20 vuotta niin varmasti terveys pettää. Suomi on siitä tyhmä maa kun työt alkaa klo 7.00 -8.00 se on aamu-uniselle vaikeaa ja aina viikolla on väsynyt kun aamu-uninen ei voi mennä illalla klo 21.00 kun ei nukuta. Hyvä työiaka oli klo 9.00-17.00 niin jaksaisi paremmin harastaa.


      • omgh
        -------------------- kirjoitti:

        Tätä en ymmärrä: miksi päitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan?

        nukahtaa oman rakkaan lämpimään kainaloon ja vähän höpötellä ennen unia :)


      • bgbzb
        omgh kirjoitti:

        nukahtaa oman rakkaan lämpimään kainaloon ja vähän höpötellä ennen unia :)

        Mitä jos asialla ei ole sille toiselle yhtä suurta merkitystä?
        Pitääkö hänen joustaa vai kenen?
        Jos vuorokausirytmi on ihan erilainen, ja silti toinen vaan haluaa kumppaninsa samaan aikaan nukkumaan, eikö sekin ole jonkinlaista painostusta? Samoin kuin ns. valvottaminen.


      • mk
        -------------------- kirjoitti:

        Tätä en ymmärrä: miksi päitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan?

        saa harrastaa sitä seksiä ennen nukkumaan menoa ja kun sitä tekee niin varmasti nukuttaa.


      • omgh
        bgbzb kirjoitti:

        Mitä jos asialla ei ole sille toiselle yhtä suurta merkitystä?
        Pitääkö hänen joustaa vai kenen?
        Jos vuorokausirytmi on ihan erilainen, ja silti toinen vaan haluaa kumppaninsa samaan aikaan nukkumaan, eikö sekin ole jonkinlaista painostusta? Samoin kuin ns. valvottaminen.

        kuten jo sanoin, meillä tämä onkin ongelma..
        eikä asialla varmaan toiselle olekkaan suurta merkitystä vaikka olen sanonut että minulle olisi...
        ei meillä kyllä jousta kumpikaan... :) nukkumaan mennään silloin kun väsyttää :)
        On sekin varmaan jonkinmoista painostusta, mutta meillä ei tosiaan mennäkkään nukkumaan samaan aikaan muuten kuin ihan sillon tällöin vahingossa...mutta kyllähän tuota nyt on tossa 9 vuotta kateltu ja kuten sanoinkin, että turhaan sinne tulee vielä jos ei väsytä :) miehellä vaan paha tapa nukahtaa sohvalle tv-illan päätteeksi...ja tätä saattaa tapahtua jopa 2 vkoa putkeen...


    • mk

      Otat töiden jälkeen max. perintunnet unet niin jaksat valvoa ja unto on riittävästi. Itse kanssa niitä pitkäunisia joka tarvitsiisi unta 8-10 tuntia ja olen umpiaamu-uninne mutta kun työt alkavat klo 7.00 niin viikolla ei kerkiä nukkua kuin 6tuntia yössä niin lauantaiaamuisin sitten nukutaa univelat pois ja aamupala silloin puolenpäivän aikaan ja niin edelleen. Kyllä vaimollasi on kumma tapa häiritä jos toinen haluaa mennä aikaisin nukkumaan eikä itse käy töissä. Laita rahapussi kiinni jos vaimosi kiusaa ja otat sen oman ajan nukkumiseen eikä sinullä mene työ vaimosi edelle koska kaikkilla on kotona oikeus riittävään yöuneen ja silleen. Sanot muijallsei että meneppä töihin että saadaan tahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe