onko kukaan kasvattanut?

*multakänny*

siemenestä coji-marjoja, tämä on aika uusi suomessa ja siksipä kysynkin onko kukaan kasvattanut itse näitä marjoja?

Näitä kuivattuja marjoja saa luontaistuote kaupoista ja ovat tosi ravinteikkaita, niistä saa hivenaineita ja vitamiineja jopa enempi kuin kotimaisista marjoista ja ovat aikas hyvän makuisiakin, kuivattuna käy jukurtin mukaan ja voi popsia ihan tosta vaan suuhun;)

Näissä marjoissa on pienenpieniä siemeneitä ja ajattelinkin kokeilla, ensin liottamalla marjat vedessä ja sitten laittaa multaan, mutta ajankohta voisi olla vasta joskus maaliskuulla...
olis kiva kuulla jos jokin on näitä viljellyt, miten on onnistunut/ kannattaako edes kokeilla/ tai miten sitten kesällä, voiko taimet viedä ulkoilmaan ym.ym.yms. SIIS KOKEMUKSIA!

10

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guuggelilampi

      Goji-marjaa eli pukinmarjaa (lycium barbarum tai lycium chinense). Viime kesänä kasvoi vajaan metrin mittaiseksi risuksi, nyt kinoksen alla talvehtimassa ja keväällä katsotaan onko henkeä jäljellä. Lähtee helposti itämään kun laittaa lämpimää paikkaan esim. patterin päälle

      • *multakänny*

        tarkoitan, miten muuten tekikö jo viime kesänä marjoja?


      • guuggelilampi

    • goji-

      Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa.

      Itse olen käyttänyt iherb-sivustoa. Vaatii kylläkin luottokortin, eli esim. paypal ei käy.

      Uusi asiakas saa lisäksi 5 dollarin alennuksen, jolloin kokonaishintakin jää noin 6-7 euroon postikuluineen. Täytyy vain muistaa tilatessa käyttää alennuskoodia LAL900.

      http://www.iherb.com

      • guuggelilampi

        "Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa." On vähän huono paikka mainostaa, eiköhän nämäkin marjat maistu parhaimmilta omasta pensaasta kerättynä ja ei ainakaan ole torjunta-aine jäämiä. Viileässä talvehtineet gojit alkavat muuten heräilemään kevääseen. :)


      • Vitut, sillä niitä marjoa myydään myös tavallisissa kaupoissa, joten ei tarvitse odotella milloin ne tulee ja ei tarvitse maksaa postikuluja!


    • Cittarin asiakas

      Kaupasta(cittarista) löytyy kuivattuja Goji-marjoja, mutta ennen kuin ostaisin niitä niin haluaisin tietää mille ne marjat maistuu?

      • Cittarin asiakas

        Tänään ostin cittarista Gojin kuivattuja marjoja, vaikka en tiennyt millaiselle ne maistuu.

        Pussi 160gr ja maksoi alle 6€. Maku on ihan hyvä. ;)


    • Varmasti jo olet nähnyt taimesi kasvavan.
      Itse tilasin taimet puutarhalta ja kokeilen kasvatusta.
      Nehän tekevät marjoja vasta toisena vuotena.
      On joku kokeillut sisäkasvatustakin ja on kuulemma viihtynyt.
      Pärjää ulkona ja talvehtii ainakin 30 asteen pakkasessa lämmittämättömässä kasvihuoneessa. Lajikkeita on tietysti monenlaisia, että kannattaa sitten jättää vaikka yksi ulos ja viedä toinen pakkasettomaan viileään tilaan talveksi.
      Sehän kasvaa suureksi pensaaksi ja kannattaa latvoa, että saa oikein tuuhean.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8305
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4756
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3582
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1847
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1717
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      363
      1602
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1263
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      280
      1162
    Aihe