onko kukaan kasvattanut?

*multakänny*

siemenestä coji-marjoja, tämä on aika uusi suomessa ja siksipä kysynkin onko kukaan kasvattanut itse näitä marjoja?

Näitä kuivattuja marjoja saa luontaistuote kaupoista ja ovat tosi ravinteikkaita, niistä saa hivenaineita ja vitamiineja jopa enempi kuin kotimaisista marjoista ja ovat aikas hyvän makuisiakin, kuivattuna käy jukurtin mukaan ja voi popsia ihan tosta vaan suuhun;)

Näissä marjoissa on pienenpieniä siemeneitä ja ajattelinkin kokeilla, ensin liottamalla marjat vedessä ja sitten laittaa multaan, mutta ajankohta voisi olla vasta joskus maaliskuulla...
olis kiva kuulla jos jokin on näitä viljellyt, miten on onnistunut/ kannattaako edes kokeilla/ tai miten sitten kesällä, voiko taimet viedä ulkoilmaan ym.ym.yms. SIIS KOKEMUKSIA!

10

700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guuggelilampi

Goji-marjaa eli pukinmarjaa (lycium barbarum tai lycium chinense). Viime kesänä kasvoi vajaan metrin mittaiseksi risuksi, nyt kinoksen alla talvehtimassa ja keväällä katsotaan onko henkeä jäljellä. Lähtee helposti itämään kun laittaa lämpimää paikkaan esim. patterin päälle

• *multakänny*

tarkoitan, miten muuten tekikö jo viime kesänä marjoja?

• guuggelilampi

• goji-

Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa.

Itse olen käyttänyt iherb-sivustoa. Vaatii kylläkin luottokortin, eli esim. paypal ei käy.

Uusi asiakas saa lisäksi 5 dollarin alennuksen, jolloin kokonaishintakin jää noin 6-7 euroon postikuluineen. Täytyy vain muistaa tilatessa käyttää alennuskoodia LAL900.

http://www.iherb.com

• guuggelilampi

"Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa." On vähän huono paikka mainostaa, eiköhän nämäkin marjat maistu parhaimmilta omasta pensaasta kerättynä ja ei ainakaan ole torjunta-aine jäämiä. Viileässä talvehtineet gojit alkavat muuten heräilemään kevääseen. :)

• Vitut, sillä niitä marjoa myydään myös tavallisissa kaupoissa, joten ei tarvitse odotella milloin ne tulee ja ei tarvitse maksaa postikuluja!

• Cittarin asiakas

Kaupasta(cittarista) löytyy kuivattuja Goji-marjoja, mutta ennen kuin ostaisin niitä niin haluaisin tietää mille ne marjat maistuu?

• Cittarin asiakas

Tänään ostin cittarista Gojin kuivattuja marjoja, vaikka en tiennyt millaiselle ne maistuu.

Pussi 160gr ja maksoi alle 6€. Maku on ihan hyvä. ;)

• Varmasti jo olet nähnyt taimesi kasvavan.
      Itse tilasin taimet puutarhalta ja kokeilen kasvatusta.
      Nehän tekevät marjoja vasta toisena vuotena.
      On joku kokeillut sisäkasvatustakin ja on kuulemma viihtynyt.
      Pärjää ulkona ja talvehtii ainakin 30 asteen pakkasessa lämmittämättömässä kasvihuoneessa. Lajikkeita on tietysti monenlaisia, että kannattaa sitten jättää vaikka yksi ulos ja viedä toinen pakkasettomaan viileään tilaan talveksi.
      Sehän kasvaa suureksi pensaaksi ja kannattaa latvoa, että saa oikein tuuhean.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211