onko kukaan kasvattanut?

*multakänny*

siemenestä coji-marjoja, tämä on aika uusi suomessa ja siksipä kysynkin onko kukaan kasvattanut itse näitä marjoja?

Näitä kuivattuja marjoja saa luontaistuote kaupoista ja ovat tosi ravinteikkaita, niistä saa hivenaineita ja vitamiineja jopa enempi kuin kotimaisista marjoista ja ovat aikas hyvän makuisiakin, kuivattuna käy jukurtin mukaan ja voi popsia ihan tosta vaan suuhun;)

Näissä marjoissa on pienenpieniä siemeneitä ja ajattelinkin kokeilla, ensin liottamalla marjat vedessä ja sitten laittaa multaan, mutta ajankohta voisi olla vasta joskus maaliskuulla...
olis kiva kuulla jos jokin on näitä viljellyt, miten on onnistunut/ kannattaako edes kokeilla/ tai miten sitten kesällä, voiko taimet viedä ulkoilmaan ym.ym.yms. SIIS KOKEMUKSIA!

10

783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guuggelilampi

Goji-marjaa eli pukinmarjaa (lycium barbarum tai lycium chinense). Viime kesänä kasvoi vajaan metrin mittaiseksi risuksi, nyt kinoksen alla talvehtimassa ja keväällä katsotaan onko henkeä jäljellä. Lähtee helposti itämään kun laittaa lämpimää paikkaan esim. patterin päälle

• *multakänny*

tarkoitan, miten muuten tekikö jo viime kesänä marjoja?

• guuggelilampi

• goji-

Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa.

Itse olen käyttänyt iherb-sivustoa. Vaatii kylläkin luottokortin, eli esim. paypal ei käy.

Uusi asiakas saa lisäksi 5 dollarin alennuksen, jolloin kokonaishintakin jää noin 6-7 euroon postikuluineen. Täytyy vain muistaa tilatessa käyttää alennuskoodia LAL900.

http://www.iherb.com

• guuggelilampi

"Goji-marjoja kannattaa tilata ehdottomasti ulkomailta, ovat maukkaampia mitä mistään suomen marketeista saa." On vähän huono paikka mainostaa, eiköhän nämäkin marjat maistu parhaimmilta omasta pensaasta kerättynä ja ei ainakaan ole torjunta-aine jäämiä. Viileässä talvehtineet gojit alkavat muuten heräilemään kevääseen. :)

• Vitut, sillä niitä marjoa myydään myös tavallisissa kaupoissa, joten ei tarvitse odotella milloin ne tulee ja ei tarvitse maksaa postikuluja!

• Cittarin asiakas

Kaupasta(cittarista) löytyy kuivattuja Goji-marjoja, mutta ennen kuin ostaisin niitä niin haluaisin tietää mille ne marjat maistuu?

• Cittarin asiakas

Tänään ostin cittarista Gojin kuivattuja marjoja, vaikka en tiennyt millaiselle ne maistuu.

Pussi 160gr ja maksoi alle 6€. Maku on ihan hyvä. ;)

• Varmasti jo olet nähnyt taimesi kasvavan.
      Itse tilasin taimet puutarhalta ja kokeilen kasvatusta.
      Nehän tekevät marjoja vasta toisena vuotena.
      On joku kokeillut sisäkasvatustakin ja on kuulemma viihtynyt.
      Pärjää ulkona ja talvehtii ainakin 30 asteen pakkasessa lämmittämättömässä kasvihuoneessa. Lajikkeita on tietysti monenlaisia, että kannattaa sitten jättää vaikka yksi ulos ja viedä toinen pakkasettomaan viileään tilaan talveksi.
      Sehän kasvaa suureksi pensaaksi ja kannattaa latvoa, että saa oikein tuuhean.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      121
      4600
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      69
      2662
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1695
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1176
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      892
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      886
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      863
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      849
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      817
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe