Moi.
Kävin aikoinani ihotautilääkärillä, joka oli erikoistunut hiustenlähtöön, kysyin, että voisiko päänahan kireys aiheuttaa hiustenlähtöä, hän sanoi että ei.
Hän sanoi, että ihmisen päänahka on niin hyvin suonitettu, että tuollainen ei ole mahdollista, siis että päänahka olisi jotenkin kireä ja ei saisi verta, hän lisäsi, että kun päänahkaan tulee haava, niin siitä tulee verta kuin härän kurkustä, eli kyllä siellä veri aina kiertää.
Tuli nyt vain mieleen, kun toisilla sivustoilla ns. hiusasiantuntijat sanovat, että päänahan kireys voi aiheuttaa hiusten lähtöä, hiusten harvenemista.
Että kai tuo lääkäri nyt asian tiesi, kun vielä ihotautilääkäri oli ja erikoistunut hiusten lähtöön.
Eli taitaapi olla se päänahan kireysjuttu ja hiustenlähtö pelkkä myytti.
Päänahan kireys ->hiustenlähtö on
3
5165
Vastaukset
- Mnrnbgy
Eksyinpä tänne sivulle joten vastaan. Olen hieroja ja kyllä sen helposti päähieronnassa tuntee, ihmisillä on erilaiset päänahat. Toisilla on kireät ja toisilla päänahka liikkuu kun sormenpäillä liikuttaa päänahkaa. Toisilla on myös ohut päänahka, toisilla paksumpi, rasvaa on alla. Itselläni on ohut päänahka ja hyvin liikkuva. Minulla on huomiota herättävän paksu, pitkä ja hyväkuntoinen tukka. Kaljuilla miehillä on ihan käsittämättömän liikkumaton päänahka. Eli kannattaa vähän liikutella ja vaikka tukistella tukkaa. Tai vaikka seistä päällänsä.
Suosittelen silikonittomia tuotteita, luonnonkosmetiikkaa ja mahdollisimman luonnonmukaista ruokavaliota ym. terveellistä. Itselläni paksuni tukka huomattavasti kun jätin silikonit, föönit ja muut kuumalaitteet. Käytän vain herbatint-väriä. - obf1234
Milläs kaljusta sais kiillon pois kun rasvaaminen ei tunnu riittävän?
- Hieronta auttaa
siihenkin ja ajoissa aloitettuna estää hiustenlähtöä. Jossain oli ohje, että päänahkaa täytyy sormenpäillä venyttää niin, että sormien väliin jää poimu ja erityisesti päälakea tai kaljuja alueita kohti. Toimii ainakin minulla. Alkuun joutui hieromaan jopa puoli tuntia päivittäin, nykyään ehkä minuutti silloin tällöin.
Ei se ole pelkästä verenkierrosta kiinni, vaan hiusjuuret työntyy päänahan läpi, kun iho on liian kireä. Ohimoilla tunsi selvästi sormenpäissä ja lähtivät helposti irti. Hieronnan ja lääkkeiden ansiosta ei ole irronnut vuosiin. Myös verenkierron TUNTEE päänahassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890