Olisi aika saada työkkäri tulosvastuulliseksi ja eikö sille miesvirkailijalle saisi jo käytösopastusta, kun ei luonnistu
asiakaspalvelu. Samaa työharjoittelua aina tarjolla ja koulutuksia, jotka ei ketään kiinnosta. Koulutuksien
täytyy johtaa työpaikkaan, eikä työttömyyteen.
Haloo työvoimatoimisto.
41
1434
Vastaukset
- Työtä minullekkin
Itsekkin kävin kyseisellä miesvirkailijalla kun toista kertaa kävin työvoimatoimistossa uusimassa työnhakuni. Ei ollut töitä tarjolla mutta kehotti hakeutumaan työharjoitteluun. Vaikka kokemusta on muutenkin, en viitsisi lähteä ilmaiseen orjatyöhön jossa ei ole takuita työllistymisestä.
- jooeikiitti.
Itelle kans aina tyrkyttää vaan harjotteluja. Sori, ei kiinnosta! Joko oikeaa työtä tai ei mitään! TYÖVOIMAtoimiston pitäs auttaa oikean työpaikan hankkimisessa, mutta ei, nimi pitäs muuttaa TYÖHARJOITTELUtoimistoksi.
Kaikista inhottavinta on kun heti lyödään listaa eteen että tässä on näitä harjottelupaikkoja, ala kyselemään.
- Työhön kelpaamaton
että työkkärissä käynnit ovat täysin turhia, hyödyttömiä tapahtumia. Samoja työpaikkasivuja käydään läpi, joita kotonakin voi selata. Kursseja tosiaan aina esitellään, mutta kun en halua siivoojaksi ja minulla on jo ammatti, niin miksi käydä vielä joku turha kurssi? Mitään oikeata apua tai tukea sieltä ei saa. Koko systeemi pitäis rempata aivan uusiksi. Mutta ihan hyvin minua on aina kohdeltu, siinä ei ole ollut mitään vikaa toisin, kun koko touhussa muuten.
- molli harava
Ei työvoimatoimistoja ja typ:piä mihinkään tartte, ilmankin pärjää ihan hyvin.
3 vuotta olen ollut jo työttömänä, enkä ole työvoimatoimiston ovea avanut kertaakaan.
Ihan joutavia laitoksia, ei ne ketään työllistä oikeaan palkkatyöhön, vaan joutavanpäiväisiin työharjoitteluihin ja turhille kursseille.
Niihin kuluu suuret määrät verovaroja, kun siellä on yli 2000 euron kuukausipalkalla virkailijoita pelkästään papereita pyörittämässä päivästä toiseen.
Eivät tee mitään tuottavaa työtä, vaan se on näiden työvoimavirkailijoiden päivähoitopaikka, kuten lapsille on lastentarha, niin virkailijoille on työvoimatoimisto ynnä työvoiman palvelukeskus eli typ.
Kyllä niitä töitä löytyy ilman mitään työvoimatoimistojakin, mutta ongelmahan on se, ettei työpaikkoja ole juurikaan tarjolla eli työttömiä vaan kyykytetään, kun eivät anna rauhassakaan olla, jos on työnhakijana.
Jos työtä menee kysymään, niin ei kannata missään tapauksessa mainita yhtään mitään mistään, että on työnhakijana työvoimatoimistossa, koska se tiputtaa tynhakijan maineen pohjalukemiin.
Työvoimatoimiston mielestä työttömyys on vain ja ainoastaan työttömän omaa syytä.- (OO)
ei voi paljon lisätä tähän kommenttiin...
- ei niin laiska
(OO) kirjoitti:
ei voi paljon lisätä tähän kommenttiin...
mie teen täyspäiväistä työtä ja sen lisäksi pimeetä niin paljon ku jaksan.Päätyön lisäksi en valikoi,vaan otan kaikki haasteet vastaan.Töitä löytyy,jos vain haluja on!Äläkää vihtikö valittaa,vaan tehkää sitä,mitä on tarjolla!
- sgdf23
ei niin laiska kirjoitti:
mie teen täyspäiväistä työtä ja sen lisäksi pimeetä niin paljon ku jaksan.Päätyön lisäksi en valikoi,vaan otan kaikki haasteet vastaan.Töitä löytyy,jos vain haluja on!Äläkää vihtikö valittaa,vaan tehkää sitä,mitä on tarjolla!
"Töitä löytyy,jos vain haluja on!Äläkää vihtikö valittaa,vaan tehkää sitä,mitä on tarjolla!"
Vitut, työstä pitää saada palkkaa! - monopolia
sgdf23 kirjoitti:
"Töitä löytyy,jos vain haluja on!Äläkää vihtikö valittaa,vaan tehkää sitä,mitä on tarjolla!"
Vitut, työstä pitää saada palkkaa!Ettekö saa..na ole vieläkään huomanneet?????On monopoli asema eräillä yrityksillä,pitää töissä ilmaiseksi ihmisiä.Tavaraa kerjätään ilmaiseksi,työntekijät ilmaisia.Hurskas ilme naamalla kun tehdään bisnestä.Perkele hyväksikäyttöä sieltä surkeimmasta päästä.Ihmisarvo poletaan niin saatanan alas kuin se on mahdollista.Eikö se kerjääminen ole kiellettyä.Nostakaa pää pystyyn ja suksikaa tuommoisista,hyväksikäyttöpaikoista mahdollisimman kauas.EI,ei ja viellä kerran ei
- rahaa pitää saada.
Siinä on vaan se että jos et ilmottaudu työkkäriin työnhakijaks, et myöskään saa päivärahaa, kun työkkäri antaa kelalle lausunnon työttömyydestäsi ja sitten voit hakea päivärahaa.
Itse onneksi liityin liittoon joitakin vuosia sitten, ja viimeinkin pääsin liiton päivärahalle, tosin kun edellinen työ loppui niin taas piti ilmottautua työkkärissä, sillä työkkäri laittaa menemään liitolle lausunnon siitä, että mitään esteitä päivärahan hakemiselle ei ole..
Eli jos haluat saada rahaa edes jostain, niin joka tapauksessa joudut olla kytköksissä työvoimatoimistoon.. - lupa riistää
rahaa pitää saada. kirjoitti:
Siinä on vaan se että jos et ilmottaudu työkkäriin työnhakijaks, et myöskään saa päivärahaa, kun työkkäri antaa kelalle lausunnon työttömyydestäsi ja sitten voit hakea päivärahaa.
Itse onneksi liityin liittoon joitakin vuosia sitten, ja viimeinkin pääsin liiton päivärahalle, tosin kun edellinen työ loppui niin taas piti ilmottautua työkkärissä, sillä työkkäri laittaa menemään liitolle lausunnon siitä, että mitään esteitä päivärahan hakemiselle ei ole..
Eli jos haluat saada rahaa edes jostain, niin joka tapauksessa joudut olla kytköksissä työvoimatoimistoon..Hyväksikäyttö työvoiman ilmaiskäyttöön tehty lailliseksi.Liiketoiminta on tuotollista toimintaa,kenen perseeseen ne rahat menee??????Liikevoitto kuuluu firmassa tekevien ihmisten palkanmaksuun.Koittakaa nyt nostaa päänne pystyyn,pitäkää puolenne näissä suojatyöpaikoissa.Katsokaa minkäläisilla autoilla pomonne ajelevat.Helppo laskutoimitus,sinne ne teidän työnne tulokset menevät.Hinkatkaa sillä ruosteisella polkupyörällä loppuelämänne.Toinen vaihtoehto,vaaditte palkkaa kun työpaikka tahkoaa voittoa.Lopettakaa tuo saatanan ilmaiseksi tekeminen.
- löysässä hirressä vi
lupa riistää kirjoitti:
Hyväksikäyttö työvoiman ilmaiskäyttöön tehty lailliseksi.Liiketoiminta on tuotollista toimintaa,kenen perseeseen ne rahat menee??????Liikevoitto kuuluu firmassa tekevien ihmisten palkanmaksuun.Koittakaa nyt nostaa päänne pystyyn,pitäkää puolenne näissä suojatyöpaikoissa.Katsokaa minkäläisilla autoilla pomonne ajelevat.Helppo laskutoimitus,sinne ne teidän työnne tulokset menevät.Hinkatkaa sillä ruosteisella polkupyörällä loppuelämänne.Toinen vaihtoehto,vaaditte palkkaa kun työpaikka tahkoaa voittoa.Lopettakaa tuo saatanan ilmaiseksi tekeminen.
Näissä "suojatyöpaikoissa" ei ole mahdollista pitää puoliaan. Työllistettyä sorsitaan joskus avoimestikin. Jos pidät puoliasi, saat leiman otsaasi jopa lopuksi ikää.
Vaatii hyvää itsetuntoa pysyä tasapainossa oltuasi työllistettynä ja ns. normaali ihminen. Joka työpaikalla on ainakin joku, joka sorsii joko avoimesti tai salaa.
Esimiehet ovat usein tietämättömiä todellisuudesta, ei aina kuitenkaan.
Kumpa joku toisi julkisuuteen työllistettyjen kokemukset. - molli harava
monopolia kirjoitti:
Ettekö saa..na ole vieläkään huomanneet?????On monopoli asema eräillä yrityksillä,pitää töissä ilmaiseksi ihmisiä.Tavaraa kerjätään ilmaiseksi,työntekijät ilmaisia.Hurskas ilme naamalla kun tehdään bisnestä.Perkele hyväksikäyttöä sieltä surkeimmasta päästä.Ihmisarvo poletaan niin saatanan alas kuin se on mahdollista.Eikö se kerjääminen ole kiellettyä.Nostakaa pää pystyyn ja suksikaa tuommoisista,hyväksikäyttöpaikoista mahdollisimman kauas.EI,ei ja viellä kerran ei
Onhan tämä Kokkosäätyö oiva esimerkki työttömien hyväksikäytöstä.
Eikös tuon puljun liikevaihto ollut yli miljoonan euron ja työtä teetetään työttömillä ilmaiseksi.
Siellä ensinnäkin työtöntä syyllistetään siitä, että työttömyys on omaa syytä.
Toiseksi teroitetaan sitä, että täällä on voimassa kaikki työehtosopimuksessa mainitut asiat, joita työttömän tulee noudattaa tarkasti, paitsi että minimipalkka ei koske työttömiä.
Siellä pidetään työkokeilussa työttömiä pelkällä päivärahalla, ei edes olematonta ylläpitorahaa makseta, että nälissäänkö siellä pitää työttömän olla, kun se ylläpitoraha ruokailua varten, ei se muuhun riitäkään.
Ei olisi uskonut, että tuokin firman liikevaihto on noinkin suuri.
Mulla on kytkimet irti työvoimatoimiston palveluksekukseen, kyllästyin ja väsyin jatkuvaan työharjoittelussa olemiseen palkatta, olisivat maksaneet oikeaa palkkaa,kun samoja töitä tein, kuin vakituiset työntekijätkin ja myös vastuullista työtä tuuraamalla vakituista työntekijää. Tuli totaalinen väsyminen. Nyt oon vähän jo toipunut, mutta minkäs teet, kun on krooninen väsymys päällä koko ajan.
Tässä pitäis aloittaa kuutamon valossa työskentely pimeässä varastossa ihan hiljaa salassa!
Vois tehä vähän pimeää työtä vaikka 10 tuntia viikossa iltaisin. Voi muuten mennä koko suomi konkurssiin, jos muutaman kympin otan verottomana kuukaudessa.
Eihän suomi konkurssiin mene, vaikka joku herra tienaa salaa muutaman miljoonan, mutta jos työtön tienaa muutaman kympin pimeästi, niin sehän on sentään paljon enemmän, kuin nämä herrojen tienaamat miljoonat, nääs kateellisten virkamiesten mielestä. - hipt
molli harava kirjoitti:
Onhan tämä Kokkosäätyö oiva esimerkki työttömien hyväksikäytöstä.
Eikös tuon puljun liikevaihto ollut yli miljoonan euron ja työtä teetetään työttömillä ilmaiseksi.
Siellä ensinnäkin työtöntä syyllistetään siitä, että työttömyys on omaa syytä.
Toiseksi teroitetaan sitä, että täällä on voimassa kaikki työehtosopimuksessa mainitut asiat, joita työttömän tulee noudattaa tarkasti, paitsi että minimipalkka ei koske työttömiä.
Siellä pidetään työkokeilussa työttömiä pelkällä päivärahalla, ei edes olematonta ylläpitorahaa makseta, että nälissäänkö siellä pitää työttömän olla, kun se ylläpitoraha ruokailua varten, ei se muuhun riitäkään.
Ei olisi uskonut, että tuokin firman liikevaihto on noinkin suuri.
Mulla on kytkimet irti työvoimatoimiston palveluksekukseen, kyllästyin ja väsyin jatkuvaan työharjoittelussa olemiseen palkatta, olisivat maksaneet oikeaa palkkaa,kun samoja töitä tein, kuin vakituiset työntekijätkin ja myös vastuullista työtä tuuraamalla vakituista työntekijää. Tuli totaalinen väsyminen. Nyt oon vähän jo toipunut, mutta minkäs teet, kun on krooninen väsymys päällä koko ajan.
Tässä pitäis aloittaa kuutamon valossa työskentely pimeässä varastossa ihan hiljaa salassa!
Vois tehä vähän pimeää työtä vaikka 10 tuntia viikossa iltaisin. Voi muuten mennä koko suomi konkurssiin, jos muutaman kympin otan verottomana kuukaudessa.
Eihän suomi konkurssiin mene, vaikka joku herra tienaa salaa muutaman miljoonan, mutta jos työtön tienaa muutaman kympin pimeästi, niin sehän on sentään paljon enemmän, kuin nämä herrojen tienaamat miljoonat, nääs kateellisten virkamiesten mielestä.se tuntuu noilla työkkäreillä, keloilla ja sossuilla olevan tärkein tavoite, ettei kukaan vahingossakaan saa yhtään ylimääräistä rahaa. oman elintason nostaminen on aika lailla mahdotonta ja turhauttavaa paperirallin, tukihakemusten ja takaisinperintöjen takia vaikka joskus työtä sattuis löytymäänkin.
- Oikea työ ainoa työ
lupa riistää kirjoitti:
Hyväksikäyttö työvoiman ilmaiskäyttöön tehty lailliseksi.Liiketoiminta on tuotollista toimintaa,kenen perseeseen ne rahat menee??????Liikevoitto kuuluu firmassa tekevien ihmisten palkanmaksuun.Koittakaa nyt nostaa päänne pystyyn,pitäkää puolenne näissä suojatyöpaikoissa.Katsokaa minkäläisilla autoilla pomonne ajelevat.Helppo laskutoimitus,sinne ne teidän työnne tulokset menevät.Hinkatkaa sillä ruosteisella polkupyörällä loppuelämänne.Toinen vaihtoehto,vaaditte palkkaa kun työpaikka tahkoaa voittoa.Lopettakaa tuo saatanan ilmaiseksi tekeminen.
Harjoittelupaikan täytyy aina johtaa työhön. Vaatikaa aina työnantajilta työsopimus työn jatkosta, niin loppuu häikäilemätön hyväksikäyttö.Kun vilkaisee molli sivujen työharjoittelupaikkoja, niin ei hyvältä näytä.
Boikottiin tällaiset sivut.Näissä täytyy olla aina jatkomahdollisuudet. Näissä ns. työharjoittelu paikoissa
saattaa olla yksi syy nuorten pahoinvointiin ja masennukseen, kun ei kelpaa harjoittelun jälkeen oikeaan työhön!
- säästö
Työvoimatoimisto ei ole enää työnvälitystoimisto. I
Se voitaisiin lakkauttaa, kortistointi onnistuu kelalta. Siinä valtiolle säästökohde. Kelan auloihin voitaisiin siirtää keskitetty tieto avoimista työpaikoista ja yleisökoneet.
Kelan asiakaspalvelijat ovat ihan miellyttäviä, ilmeisesti sinne valikoitunut tehtäviinsä sopivat.- palkkanne
Olette ansainneet samanlaiset autot perseenne alle,kuin nämä pomotkin.Tehän työn teette,älkää jatkako tuota saatanan riistämistyöpaikan ylläpitämistä.Kaikki suojatyöpaikat verenimiöitä,vaatikaa kunnnon palkka.
- 8* harjoittelija
palkkanne kirjoitti:
Olette ansainneet samanlaiset autot perseenne alle,kuin nämä pomotkin.Tehän työn teette,älkää jatkako tuota saatanan riistämistyöpaikan ylläpitämistä.Kaikki suojatyöpaikat verenimiöitä,vaatikaa kunnnon palkka.
Laitetaan firmat maksamaan palkkaa työharjoittelu ajalta. Johan loppuu ilmaistyövoiman käyttö. Palvelualalla koko ajan "töissä" paljon ihmisiä jotka, ovat työ harjoittelussa. Kun harjoittelu aika loppuu, sanotaan kiitos ja hei. Samaan firmaan seuraavana päivänä uusi harjoittelija, taas ilmaista työ voimaa. Näin saadaan koko ajan pidettyä ilmaista porukkaa töissä läpi vuoden. Työ paikkoja ei tule uusia tämän takia. Kertokaa jos olen väärässä. Kiitos.
- kannatan
8* harjoittelija kirjoitti:
Laitetaan firmat maksamaan palkkaa työharjoittelu ajalta. Johan loppuu ilmaistyövoiman käyttö. Palvelualalla koko ajan "töissä" paljon ihmisiä jotka, ovat työ harjoittelussa. Kun harjoittelu aika loppuu, sanotaan kiitos ja hei. Samaan firmaan seuraavana päivänä uusi harjoittelija, taas ilmaista työ voimaa. Näin saadaan koko ajan pidettyä ilmaista porukkaa töissä läpi vuoden. Työ paikkoja ei tule uusia tämän takia. Kertokaa jos olen väärässä. Kiitos.
Minä olen ollut harjoittelussa kahteen kertaan.Ekalla kerralla työllistyin kyseiseen paikkaan 3kkharjoittelun jälkeen.Töissä olin 3vuotta.Sitten hakeuduin harjoitteluun ja työllistyin kuukauden harjoittelun jälkeen.Harjoittelussa pääsee kokemaan mitä se työ oikeasti on ja näyttämään työnantajalle mihin pystyy.
- päällikköainesta
kannatan kirjoitti:
Minä olen ollut harjoittelussa kahteen kertaan.Ekalla kerralla työllistyin kyseiseen paikkaan 3kkharjoittelun jälkeen.Töissä olin 3vuotta.Sitten hakeuduin harjoitteluun ja työllistyin kuukauden harjoittelun jälkeen.Harjoittelussa pääsee kokemaan mitä se työ oikeasti on ja näyttämään työnantajalle mihin pystyy.
Allekirjoitin työnhakjan kanssa sopimuksen tällä viikolla, jossa mainitaan, että harjottelun tarkoituksena/päämääränä on harjoittelijan työllistyminen harj.paikkaan jakson jälkeen. Näin tulee tapahtumaan; harjoittelija terästää ammattitaitoaan kk ajan ja työllistyy yli 2000 e palkalla sen jälkeen. Kunpikon hyötyy: työnantaja varmistaa, että työntekijä päivittää osaamisensa ja työntekijä vakuuttuu osaamisestaan. Missä kohdassa joku voi sanoa tapahtuvan väärin??
- JunttiPaavo
päällikköainesta kirjoitti:
Allekirjoitin työnhakjan kanssa sopimuksen tällä viikolla, jossa mainitaan, että harjottelun tarkoituksena/päämääränä on harjoittelijan työllistyminen harj.paikkaan jakson jälkeen. Näin tulee tapahtumaan; harjoittelija terästää ammattitaitoaan kk ajan ja työllistyy yli 2000 e palkalla sen jälkeen. Kunpikon hyötyy: työnantaja varmistaa, että työntekijä päivittää osaamisensa ja työntekijä vakuuttuu osaamisestaan. Missä kohdassa joku voi sanoa tapahtuvan väärin??
Normaalissa firmassa tuota aikaa kutsutaan koeajaksi eli siis työntekijä SAA normaalia palkkaa siltä ajalta. Mikä olisi reiluinta työntekijän kannalta.
- m
päällikköainesta kirjoitti:
on saanut "lottovoiton" kauttasi. Hieno homma, että työ ja tekijä ovat kohdanneet toisensa. Toivottavasti näin käy joskus minunkin kohdalla.
- päälliköainesta
JunttiPaavo kirjoitti:
Normaalissa firmassa tuota aikaa kutsutaan koeajaksi eli siis työntekijä SAA normaalia palkkaa siltä ajalta. Mikä olisi reiluinta työntekijän kannalta.
täsmennys: harjoittelijaa ei käytetä korvaamaan ketään vaan hän seuraa työtä toisen opastuksella eli ei vie kenenkääntyöpaikkaa tai ole lisänä "vahvuudessa"
- voi video.
päälliköainesta kirjoitti:
täsmennys: harjoittelijaa ei käytetä korvaamaan ketään vaan hän seuraa työtä toisen opastuksella eli ei vie kenenkääntyöpaikkaa tai ole lisänä "vahvuudessa"
En minä ainakaan harjottelussa ole seurannut kenenkään työtä toisen opastuksella, vaan nimenomaan on jätetty "oman onnensa nojaan" hetimiten.
Kaikista paskamaisinta, että kerranki menin eräällä paikkakunnalla toimistotöihin, lupailtiin että on hirveesti hommaa..no sitten laitettiinki ekana pesemään ikkunoita ku mitään hommaa ei ollu, ja kyseisen kunnan sosiaalijohtaja joka homman nakitti, naureskeli vain ikkunan takana! En menny siivoojan avuksi vaan koulutustani vastaavaan harjoitteluun, vaan kuinkas kävikään. Loppuajan siitä parista kuukaudesta vietin sitten pelaamalla pasianssia ja surffaamalla netissä, kun hommia ei ollut, kaikki sanoi "eioo" kun kysyi onko jotain tekemistä...lopulta sain tarpeeksi ja vaihdoin paikkaa sellaiseen jossa oikeasti sain sitä hommaa mitä olen opiskellut. Olin sen verran nuori ja ujo vielä etten kehdannut asiasta kellekään heti valittaa.
Eli useimmissa paikoissa tuo harjotteluki on täyttä PASKAA, ja harjottelijalle annetaan KAIKKI paskahommat. - Että harjoittelua
voi video. kirjoitti:
En minä ainakaan harjottelussa ole seurannut kenenkään työtä toisen opastuksella, vaan nimenomaan on jätetty "oman onnensa nojaan" hetimiten.
Kaikista paskamaisinta, että kerranki menin eräällä paikkakunnalla toimistotöihin, lupailtiin että on hirveesti hommaa..no sitten laitettiinki ekana pesemään ikkunoita ku mitään hommaa ei ollu, ja kyseisen kunnan sosiaalijohtaja joka homman nakitti, naureskeli vain ikkunan takana! En menny siivoojan avuksi vaan koulutustani vastaavaan harjoitteluun, vaan kuinkas kävikään. Loppuajan siitä parista kuukaudesta vietin sitten pelaamalla pasianssia ja surffaamalla netissä, kun hommia ei ollut, kaikki sanoi "eioo" kun kysyi onko jotain tekemistä...lopulta sain tarpeeksi ja vaihdoin paikkaa sellaiseen jossa oikeasti sain sitä hommaa mitä olen opiskellut. Olin sen verran nuori ja ujo vielä etten kehdannut asiasta kellekään heti valittaa.
Eli useimmissa paikoissa tuo harjotteluki on täyttä PASKAA, ja harjottelijalle annetaan KAIKKI paskahommat.Mitä minä olen nuorempana ollut näissä työttömille tarkoitetuissa harjoitteluissa, en minä ketään siinä ole seurannut. Eihän siinä pikkupuljussa ollut edes muita toimistohenkilökuntaa. Minä yksin niitä tein ja sain haukkuja pomolta jos jotain meni pieleen. Ensin 3 kk sitten vielä kehtasi jatkaa toiset 3kk sillä verukkeella että työllistetään. Mutta kilin kakka. Työttömäksi jäin. Hommaa tuli jatkamaan eräs pomon sukulainen.
Sitä ei nuorena ja sinisilmäisenä kaikkea aina tiedä eikä kehtaa vaatiakkaan vaan on tyytyväinen siihen mitä saa. - hapuli23
voi video. kirjoitti:
Eli useimmissa paikoissa tuo harjotteluki on täyttä PASKAA, ja harjottelijalle annetaan KAIKKI paskahommat.Olin minäkin muutamia vuosia sitten työharjoittelupaikassa. Työn piti olla toimstotyötä. no kaikkea muuta se oli. Minulle määrätty Opastaja vei minut kierreportaita pitkin homeiseen pimeään kellariin. Ovessa oli lukko, jossa pitkä avain.pastaja jätti mninut sinne lukinverkkojen sekaan ja kertoi, että työtehtävänäni oli laittaa siellä olevat pölyiset, likaiset mapit uusiin kansiin. Sanottiin vielä, että saat suunnitella miten työn teet. Voi jeesus.
Onneksi tuossa työpaikassa oli yksi oikea ihminen, jonka kanssa raahattiin mapit päivänvaloon ja siellä sitten niitä laitoin ne uuteen uskoon.
Se ei haihdu mielestä varmaan ikinä. aina se palaa mieleen kun lukee jostain samantapaisesta asiasta.
- ........
Työkkäri on kyllä yksi inhottavimmista paikoista. Mikään ei ole niin turhaa kuin työharjoittelu eli ilmaistyö. Se on juuri sitä, että otetaan puoleksi vuodeksi työtön tekemään kaikki yrityksen likaiset hommat ja puolen vuoden jälkeen otetaan tilalle taas uusi. Itse olen ollut muutamissa harjoitteluissa. Lukion jälkeen se vielä oli ihan mukavaa, kun ei ollut ammattia. Vielä kun olin mukavassa paikassa. Nyttemmin kun on jo parikin ammattia, tuntuu ilmaistyön tekeminen aika inhottavalta. Ensinnäkin siitä pitäisi saada ehdottomasti parempaa rahaa. 9 euroa päivässä on aivan järjetöntä. Sen pitäisi olla vähintään kaksinkertainen. Ei kukaan halua harjoitteluun, jos melkein saman rahan saa makaamalla sohvalla ja katsomalla tv:tä. Lisäksi työtunnit ovat aivan väärin mitoitettuja. 6 tuntia on vähimmäisaika, minkä mielestäni voi palkatta olla "töissä". 7-8 tuntia on aivan liikaa.
Myös koulutuksista pitäisi tehdä oikeasti kaikenlaisille ihmisille mielekkäitä ja hyödyllisiä. Nykyiset palvelevat lähinnä kuntoutujia ja niin sanotusti elämän kolhimia. On hienoa, että elämänhallintansa menettäneille järjestettään mahdollisuus saada uusi ote arkeen, mutta mitä ihmettä tekee "tavallinen" ihminen kurssilla opettelemassa elämänhallintaa: miten maksat laskut, miten selviät velkakiertestä, miten käytät sosiaalitoimiston palveluita, mistä saat apua päihdeongelmiin, miten opettelet itsestäsi huolehtimista (peseytyminen, ruokailu) jne. Juuri tällaisia minulle on tyrkytetty. Kun on kieltäytynyt, vihjaistaan hienovaraisesti, että työttömyysrahan saamisen eteen pitää tehdä jotain tai se saattaa lakata. Kerran pakotettuna jouduin ATK-kurssille, joka onneksi kesti vain pari päivää. No, hyötyä siitä oli vierustoverilleni, jolle annoin yksityisopetusta, kun jostain syystä tietokonen käynnistys ja sähköposti ovat minulle aika tuttuja.... Siis tällaista ihan turhaa. Varmasti elämänhallintakurssit palvelevat tiettyä asiakaskuntaa, mutta ei niistä ole hyötyä muille ihmisille. Enemmän hyötyisi, jos annettaisiin vaikka lippu kansalaisopistoon, missä saisi opiskella sellaista, mikä itseään kiinnostaa ja mistä oikeasti hyötyisi vaikkapa työelämää ajatellen. Esimerkkinä vaikkapa kielet. Varmasti tulisi halvemmaksi kuin pakottaa ihmiset näille pilipalikursseille.
Työharjoitteluissakin työtöntä käytetään törkeästi hyväksi. Sattumoisin se 10 vuotta siivoamatta ollut varasto pitää siivota juuri silloin kun työharjoittelija tulee taloon. Ja sattumoisin sitä ei voi siivota kukaan muu. Jostain syystä kaikki muutkin muiden välttelemät työt on hyvä heittää työharjoittelijalle. Onhan se hauskaa saada ilmaiseksi työntekijä, mutta työharjoittelu pitäisi saada työttömällekin hyödylliseksi. Jos harjoittelija taas on tunnollinen ja ahkera luonnoltaan, niin hän voi jopa tehdä enemmän ja ahkerammin työtä kuin palkkaa saavat. Sitä paitsi harjoitteluista ei edes kaikilla työpaikoilla ole haastatteluissa mitään hyötyä. Jotkut katsovat niitä kieroon ja ohittavat ne paperit tyystiin. Eli sitä ei edes pidetä työkokemuksena.
Itse voin sanoa kestäväni paljon kaikkea enkä pienestä hermostu, mutta silloin aloin nähdä punaista, kun minua yritettiin saada mukaan johonkin päihdekuntoutujien toimintaan. Siis minua, joka en käytä pisaraakaan alkoholia enkä ole koskaan käyttänyt, puhumattakaan huumeista. En edes tupakkaa polta. Olen siis kaikin puolin raitis. Ja minulle ehdotettiin päihdekuntoutujien toimintaa. Mutta tätä se juuri työkkärissä on. Ihmistä ei nähdä yksilönä vaan jokaista kohdellaan automaattisesti kuin olisi joko päihdeongelmainen, mielisairas, arjenhallinnan menettänyt tai jotenkin tyhmä.- Muutoksia
Missä viipyy työttömien puolue? Työttömien määrä on jo n.300.000 ja kun nämä saisi aktivoitua ja äänestämään,
niin loppuisi työnhakukeskuksien toimimaton systeemi. Mitä mieltä olette? - TammiEinari
Muutoksia kirjoitti:
Missä viipyy työttömien puolue? Työttömien määrä on jo n.300.000 ja kun nämä saisi aktivoitua ja äänestämään,
niin loppuisi työnhakukeskuksien toimimaton systeemi. Mitä mieltä olette?Ei muutakuin työttömien puolue pystyyn. Alatko vetäjäksi? Tulen mukaan.
- Tuumasta toimeen
TammiEinari kirjoitti:
Ei muutakuin työttömien puolue pystyyn. Alatko vetäjäksi? Tulen mukaan.
Tietääkö täällä kukaan miten puolue perustetaan? Ihan alusta alkaeen?
- TammiEinari
Tuumasta toimeen kirjoitti:
Tietääkö täällä kukaan miten puolue perustetaan? Ihan alusta alkaeen?
http://www.vaalit.fi/15365.htm. Löytyy jonkinlaista tekstiä. Laita googleen haku puolueen perustaminen niin saat lisää infoa.
- Vastuuta !!!
Lakiin nojaten kaikille ihmisille täytyy löytyä työpaikka, mutta työnhakukeskus ei noudata velvollisuuksiaan.
Samaa "mantraa" hoetaan joka kerta kun siellä käy.Kun nimeni heidän papereihinsa laitan,ja sitoudun yhteistyöhön, niin vaadin myös työpaikkaa lakiin nojaten.Samalla lailla virkailijoille myös ns. "karenssia", jos ei tuloksia, työpaikkoja työttömille löydy. Työharjoittelupaikkoja kyllä suositellaan, mutta ei ne johda mihinkään,koulutuksiin,jotka ovat vuodesta toiseen aina samoja ja jotka suurimmaksi osaksi työllistää vain sijaisuuksiin tai pätkätöihin. (Olen tämän huomioinnut aika monen kohdalla). Auta armias, jos on "vain duunari", niin ei arvosteta millään lailla. Duunareitakin tarvitaan,ei ainoastaan "kynänpyörittäjiä!" - 12apa
Vastuuta !!! kirjoitti:
Lakiin nojaten kaikille ihmisille täytyy löytyä työpaikka, mutta työnhakukeskus ei noudata velvollisuuksiaan.
Samaa "mantraa" hoetaan joka kerta kun siellä käy.Kun nimeni heidän papereihinsa laitan,ja sitoudun yhteistyöhön, niin vaadin myös työpaikkaa lakiin nojaten.Samalla lailla virkailijoille myös ns. "karenssia", jos ei tuloksia, työpaikkoja työttömille löydy. Työharjoittelupaikkoja kyllä suositellaan, mutta ei ne johda mihinkään,koulutuksiin,jotka ovat vuodesta toiseen aina samoja ja jotka suurimmaksi osaksi työllistää vain sijaisuuksiin tai pätkätöihin. (Olen tämän huomioinnut aika monen kohdalla). Auta armias, jos on "vain duunari", niin ei arvosteta millään lailla. Duunareitakin tarvitaan,ei ainoastaan "kynänpyörittäjiä!"Tekemätöntä työtä on, mutta onko palkanmaksajia.
Eli siis: työpaikka ja työsopimus vähintään vuodeksi, jotta saa ihmisarvon takaisin. Ei mitään harjoittelupaikkoja, Jos työntekijää tarvitaan se palkataan rahalla eikä vanhoilla vaatteilla.
Yhteiskunnnan tarkoituksena on ilmeisesti saada ihmiset hyväksymään itsensä työharjoittelijoiksi ja kuntoutujiksi "kolmannelle sektorille " lopuksi ikää ja hyväksymään se,
Mikäli työpaikkoja, joissa maksetaan palkka ei ole yhteiskunnassa tarjottavana, niin kansalaispalkka on mainio vaihtoehto. Se ei nöyryytä ihmistä kuten nämä työharjoittelupaikat tekevät.
Sieltä reservistä vain sitten työhön, jos niitä ilmaantuu.
Miksi maahanmuuttajia otetaan aina vain lisää, vaikka suomalainen kultuurri ja ilmasto lumineen ja pakkasineen ovat heille kestämättömiä puhumattakaan kielestä, jota vain harva tuntuu haluavan tosissaan opetella. Kun heitä kohtaa niin aikamoinen molotus kuuluu, eikä yhtään suomen sanaa. Tokihan maan, joka heitä ottaa tulisi olla níin varakas, että pystyisi tarjoamaan heille opetusta heidän omall akielellään. Mutta se on kallista eikä opettajiakaan niin vain löydy. Mahdoton tehtävä. - Pois kuopasta
12apa kirjoitti:
Tekemätöntä työtä on, mutta onko palkanmaksajia.
Eli siis: työpaikka ja työsopimus vähintään vuodeksi, jotta saa ihmisarvon takaisin. Ei mitään harjoittelupaikkoja, Jos työntekijää tarvitaan se palkataan rahalla eikä vanhoilla vaatteilla.
Yhteiskunnnan tarkoituksena on ilmeisesti saada ihmiset hyväksymään itsensä työharjoittelijoiksi ja kuntoutujiksi "kolmannelle sektorille " lopuksi ikää ja hyväksymään se,
Mikäli työpaikkoja, joissa maksetaan palkka ei ole yhteiskunnassa tarjottavana, niin kansalaispalkka on mainio vaihtoehto. Se ei nöyryytä ihmistä kuten nämä työharjoittelupaikat tekevät.
Sieltä reservistä vain sitten työhön, jos niitä ilmaantuu.
Miksi maahanmuuttajia otetaan aina vain lisää, vaikka suomalainen kultuurri ja ilmasto lumineen ja pakkasineen ovat heille kestämättömiä puhumattakaan kielestä, jota vain harva tuntuu haluavan tosissaan opetella. Kun heitä kohtaa niin aikamoinen molotus kuuluu, eikä yhtään suomen sanaa. Tokihan maan, joka heitä ottaa tulisi olla níin varakas, että pystyisi tarjoamaan heille opetusta heidän omall akielellään. Mutta se on kallista eikä opettajiakaan niin vain löydy. Mahdoton tehtävä.Tosi hyvin sanottu.Tässä olisi Kataiselle ratkaisun avainta työllistymiseen esim.kansalaispalkalla työttömät velvoitetyöhön firmoihin, jotta yhteiskunnan rattaat saataisiin pyörimään tuotantoa ja myyntiä lisäämällä.
- tienaamaan
Pois kuopasta kirjoitti:
Tosi hyvin sanottu.Tässä olisi Kataiselle ratkaisun avainta työllistymiseen esim.kansalaispalkalla työttömät velvoitetyöhön firmoihin, jotta yhteiskunnan rattaat saataisiin pyörimään tuotantoa ja myyntiä lisäämällä.
Työtä mennään tekemään tessillä, eli sama palkka kuin muillekin työläisille.
Kansalaispalkka on vain sille ajallekun ollaan vailla työtä. Kun mennään normaaliin työhön työttömyyden jälkeen maksetaan samaa palkkaa kuin muillekin ko. paikassa työtä tekeville!!
Työ, työsopimus ja palkka.
Kaupungin, valltion töisä ihmiset ovat jo tavallaan "kansalaispalkalla", sillä hehän saavat palkkansa veronmaksajien rahoista.
- Antakaa töitä olen
Antakaa töitä olen työtön.
Ihan mitä vain en ole laiskuri. - Sdfg
Lopeta sinäkin se ulina ja mene töihin. Tuollaisten lusmujen takia työkkäri ainoastaan on olemassa.
- Lusmuri
Kalahtiko kovasti omaan nilkkaan? Kenties?
eikä olen tyytyväinen, mulla on töitä, mutta palkka on huono
- käytännössä nähnyt
Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa pitäisi olla ilman muuta seivää, että työvoimatoimisto tälläisenaan on turha laitos. Kirjaushomma sujuu pienemmälä organisaaatiolla avrsinkin näin tietokoneaikana.
- kyllästynyt
pitäiskö kaikki Suomen työkkärit lakkauttaa
- Lisää palkkaa
kyllähän niitä työhön kannustajiakin pitää olla kun on niin paljon epätoivoa työnhaussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241