Helmikuu koitti ja ensimmäiset siemenet laitettu multaan. Chilit ja paprika olivat vuorossa ensimmäisenä ja tästä se tahti vaan kiihtyy. Ihanaa kun tulee kevät!
Se on taas aloitettu.
9
402
Vastaukset
- samaa täällä
Sama täällä.Nyt on chilipaprikan ja punaisen ja keltaisen paprikan siemenet mullassa.Mitähän voisi laittaa seuraavaksi ja koska?
- 20+14
Chilit mullassa, samoin ensimmäinen erä persiljaa ja basilikaa. Heti maaliskuun puolella alan katsella tomaatin siemeniä "sillä silmällä".
Olisi kiva tietää joku pidemmän ajan sääennuste, mistä saisi vinkkiä kevään tulosta, jäisi karaisuvaihe lyhyemmäksi. Ei muuten mutta ei jaksaisi kiikuttaa taimia ulos-sisään-ulos-sisään jne... - sormet syyhyää
20+14 kirjoitti:
Chilit mullassa, samoin ensimmäinen erä persiljaa ja basilikaa. Heti maaliskuun puolella alan katsella tomaatin siemeniä "sillä silmällä".
Olisi kiva tietää joku pidemmän ajan sääennuste, mistä saisi vinkkiä kevään tulosta, jäisi karaisuvaihe lyhyemmäksi. Ei muuten mutta ei jaksaisi kiikuttaa taimia ulos-sisään-ulos-sisään jne...En ole laittanut persiljaa enkä basilikaa,vaan syödään viimeisiä pakastimesta pois.
- guuggelilampi
20+14 kirjoitti:
Olisi kiva tietää joku pidemmän ajan sääennuste, mistä saisi vinkkiä kevään tulosta, jäisi karaisuvaihe lyhyemmäksi. Ei muuten mutta ei jaksaisi kiikuttaa taimia ulos-sisään-ulos-sisään jne...Kesäkuun kymmenennen päivän jälkeen ei pitäisi enää tulla hallaa, joten siitä kun laskee pari kuukautta taakse päin selviää kylvöajankohta
- Kevättä odotellessa
Paprika siemenet olen minäkin tänään kylvänyt. Viime vuonna kylvin vasta maaliskuussa ja se oli pikkuisen liian myöhään. Miten toimitte taimienne kanssa, etteivät ne venähdä liian pitkiksi ja honteloiksi? Ja milloin aloitatte lannoittamisen? Viime kesänä hommasin kasvihuoneen ja siellä taimet kasvoivat hyvin. Kasvihuoneessa ei ole mitään lämmittimiä tai valoja lämpöä tuomaan. Mitä te suosittelisitte lämmittämisen suhteen, jotta kasvihuoneesta voisi ottaa kaiken hyödyn irti ja käyttää kasvihuonetta mahdollisimman varhain?
- hulluhortonomi
Mulla on vanha naapurilta saatu lämpöpatteri johon mies laittoi "jalat" kasvihuoneen keskikäytävällä. Sen kanssa olen pari kevättä pelannut kasvihuoneella. Eräs tuttavani polttelee lämpökynttilöitä omassa kasvikopissaan kevätiltaisin. Konstit on monet.
- Hätähousunen
Se hontelous häviää kyllä ulos päästyä, purkkiin vaan kunnon tuet heti lähdössä. Latvoakin voi kohtuudella, ettei tule nypittyä kukka-aihioita liiaksi pois. Lannoittamisen aloitan sitten, kun koulitut taimet alkaa kasvaa. Silloin niillä on jo sen verran juuria, että osaavat hyödyntää ravinteet.
Itelläni on pieni öljytäytteinen sähköpatteri, jossa on termostaatti. Käytän sitä kasvihuoneessa ens alkuun ja silloin, kun luvataan yöpakkasta. Pelkän hallan saa pidettyä loitolla parilla kynttilälyhdyllä. Pienessä kasvihuoneessa yksi iso kynttilälyhty nostaa lämpötilaa melkein 2 astetta, isoon ei varmaan enää riitä moinen kikka vaikka ois mimmonen juhlavalaistus.
Viime vuonna kuskasin kaikki muut paitsi daaliat huoneeseen vappuna, parina yönä meinas iskeä paniikki mut mitään ei paleltunu:)) Siis täällä Oulun korkeudella, etelässä onnistunee aiemmin?
- tumeloidentumpelo
Itse kasvatan ensimmäistä kertaa lanttua, sipulia, hernettä ja erilaisia yrttejä.
Suurimmassa osassa noita siemenpusseja sanotaan, että suoraan maahanistutus. Kannattaako noita kuitenkin esikasvattaa? - hulluhortonomi
Hernettä ei tarvitse esikasvattaa. Sipuli, siis riippuu sipulista. Aiotko laittaa istukassipuleista vai vihersipulia? Istukassipulit suorakylvönä, viher- ja purjosipuli kannattaa vähän esikasvatella. Lanttua en ole itse kokeillut, mutta eiköhän se suorakylvönä mene sekin kuten muutkin juurikkaat. Yleisimpiä yrttejä voi viljellä sisällä suotuisissa olosuhteissa ympäri vuoden joten niiden suhteen oikeastaan ihan sama vaikka laittaisit jo nyt sisälle viljellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882