Markku Ahdeoja

lottamari<3

49

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku Ahdeoja

      Kyllä varmaan molempia tai ainakin tunnen itseni tyhmäksi.

      Sallin viranomaisten huijata minua. Sallin narsistin huijata minua toistaiseksi 40 vuotta.

      Kirjoitan iltalehteen nykyään ja käyn istumassa oikeudessa syytettyjen penkillä.

    • 13+3=16

      Noh...minäkin kävin pintapuolisesti "tutustumassa" kyseiseen henkilöön...ja jotain tuttuakin hänestä löysin...ainakin narsismista kertoo itse esiintyen asiantuntijana...

      http://markkuahdeoja.blogit.fi/narsistinen-persoonallisushairio/

      Toiseen hän on valinnut linkin ns. kevyemmästä päästä...http://markkuahdeoja.blogit.fi/tunnista-narsisti/

      Myös tuo maininta iltalehdestä tuntuu tutulta...olen kuullut sen täällä ennenkin...

      noh..pitänee tutustua häneen tuota kautta paremmin...kun hänkin tuntuu täällä narsismi palstalla kovin viihtyvän...

      • 1+12=13

        Kiitos sinulle lottamari tästä linkistä...hänen kuulumisiaan olen tainnut täällä saattanut monesti lukeakkin...

        narsismilla on todella monet kasvot...minun kokemukseni narsismista tuntuu hyvin vähäpätöiseltä tähän verrattuna...


      • 1+10=11
        1+12=13 kirjoitti:

        Kiitos sinulle lottamari tästä linkistä...hänen kuulumisiaan olen tainnut täällä saattanut monesti lukeakkin...

        narsismilla on todella monet kasvot...minun kokemukseni narsismista tuntuu hyvin vähäpätöiseltä tähän verrattuna...

        Mutta löysin minäkin tästä joitain kosketuspintaa omaan henk. koht. kokemuukseeni...

        "minunkin narsistini" kertoi kokeneensa vääryyttä perinnön jaossa...oli joku palsta joka olisi kuulunut hänelle...ja muutenkin...oli katkera kun isä aikoinaan luotti toiseen...mutta isää ei koskaan arvostellut...

        Sen sijaan Hän halveksi ja mitätöi tuota sukulaistaan..naureskeli hänen "surkeudelleen", nimitteli sovinistiksi...hommaili jopa naisia hänelle...vaikka yhtäältä mukamas yritti auttaa häntä...kun läheinen oli alkoholisoitunut...

        Huijui, vetää hiljaiseksi...mieli ei tahdo uskoa kaikkea todeksi...


      • Markku Ahdeoja
        1+10=11 kirjoitti:

        Mutta löysin minäkin tästä joitain kosketuspintaa omaan henk. koht. kokemuukseeni...

        "minunkin narsistini" kertoi kokeneensa vääryyttä perinnön jaossa...oli joku palsta joka olisi kuulunut hänelle...ja muutenkin...oli katkera kun isä aikoinaan luotti toiseen...mutta isää ei koskaan arvostellut...

        Sen sijaan Hän halveksi ja mitätöi tuota sukulaistaan..naureskeli hänen "surkeudelleen", nimitteli sovinistiksi...hommaili jopa naisia hänelle...vaikka yhtäältä mukamas yritti auttaa häntä...kun läheinen oli alkoholisoitunut...

        Huijui, vetää hiljaiseksi...mieli ei tahdo uskoa kaikkea todeksi...

        Niin olenko minä narsisti? Vai olenko vain loppuun palanut uhri, joka on päättänyt taistella vastaan?

        Minä en esiinny asiantuntijana, koska minä en sitä ole. Minulla vain on paljon kokemusta asiasta.

        Minä itse olen kokenut burn outin. Narsisti ei koskaan pysty siihen. Narsistin itsekkyys estää loppuun palamisen. Narsisti rakastaa itseään niin paljon ettei anna temppelinsä mennä liian heikkoon kuntoon.

        Narsistit myös helposti alkavat käyttämään päihteitä. Alkoholismi ei olekkaan itse sairaus vaan oire narsistin tapauksessa.
        Varmaan yksi järkyttävimmistä narsisteista on itävaltalainen FRanz fritzl, joka piti tytärtään vankina yli 20 vuotta. Raiskasi ja saattoi raskaaksi useita kertoja.

        Narsistina hän kykeni manipuloimaan ihmiset uskomaan tarinaa tyttärestään, joka oli karannut vaikka vankina kellarissa.

        narsisti on huijareiden kuningas


      • 15+3=18
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Niin olenko minä narsisti? Vai olenko vain loppuun palanut uhri, joka on päättänyt taistella vastaan?

        Minä en esiinny asiantuntijana, koska minä en sitä ole. Minulla vain on paljon kokemusta asiasta.

        Minä itse olen kokenut burn outin. Narsisti ei koskaan pysty siihen. Narsistin itsekkyys estää loppuun palamisen. Narsisti rakastaa itseään niin paljon ettei anna temppelinsä mennä liian heikkoon kuntoon.

        Narsistit myös helposti alkavat käyttämään päihteitä. Alkoholismi ei olekkaan itse sairaus vaan oire narsistin tapauksessa.
        Varmaan yksi järkyttävimmistä narsisteista on itävaltalainen FRanz fritzl, joka piti tytärtään vankina yli 20 vuotta. Raiskasi ja saattoi raskaaksi useita kertoja.

        Narsistina hän kykeni manipuloimaan ihmiset uskomaan tarinaa tyttärestään, joka oli karannut vaikka vankina kellarissa.

        narsisti on huijareiden kuningas

        edelleenkään kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, eivätkä sarjamurhaajia...olet keskustellut noista jo iltalehdessä...

        Minä nyt välttämättä en ole ihan niin kiinnostunut noista median kertomista julkisuuteen tulleista tapauksista siten, että haluaisin niitä pohtia ja niistä keskustella...

        maailma on pahuutta täynnä, eikä kaikki edes tule julkisuuteen...

        Mieluusti ny pitäydyn vain niissä asioissa joista minulla on henk. koht. kosketuspintaa...tähän aiheeseen(narsismiin) liittyen...

        vaikka joku muu noista jutuista kiksejä voikin saada...
        itsekin kyllä luen dekkareita, mutta ne ovat fiktiota...

        kiinnitin myös huomiota...että ikäänkuin maallikona tarjoat narsismista kärsineille apua...jollain LAKI nimikkeellä ...

        Vaikka kuitenkin lähialueellasi on jonkin verran narsismiin perehtynyt lakiasiantuntijakin...mikset käänny omissa asioissasi hänen puoleensa...laitan linkin, jossta voit lukea hänen näkemyksiään...

        narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/


      • Markku Ahdeoja
        15+3=18 kirjoitti:

        edelleenkään kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, eivätkä sarjamurhaajia...olet keskustellut noista jo iltalehdessä...

        Minä nyt välttämättä en ole ihan niin kiinnostunut noista median kertomista julkisuuteen tulleista tapauksista siten, että haluaisin niitä pohtia ja niistä keskustella...

        maailma on pahuutta täynnä, eikä kaikki edes tule julkisuuteen...

        Mieluusti ny pitäydyn vain niissä asioissa joista minulla on henk. koht. kosketuspintaa...tähän aiheeseen(narsismiin) liittyen...

        vaikka joku muu noista jutuista kiksejä voikin saada...
        itsekin kyllä luen dekkareita, mutta ne ovat fiktiota...

        kiinnitin myös huomiota...että ikäänkuin maallikona tarjoat narsismista kärsineille apua...jollain LAKI nimikkeellä ...

        Vaikka kuitenkin lähialueellasi on jonkin verran narsismiin perehtynyt lakiasiantuntijakin...mikset käänny omissa asioissasi hänen puoleensa...laitan linkin, jossta voit lukea hänen näkemyksiään...

        narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/

        Markku Salo on ihan hyvä ja kirjat asiallisia.

        Minä olen lukenut niitä.

        Lainsääsdäntöhän perustuu itsekkyyden rajoittamiseen.

        esimerkiksi kavallus on rikos jossa ihminen tulee ahneeksi ja vie toisen omaisuutta. Narsistit ovat ihmisiä, jotka mielellään ottavat toisen ihmisen omaisuutta.

        Tai tappavat.

        esim Aino Nykop Sarjamurhaaja. Hän varasti omaisuutta ja tappoi. Narsistinen persoonallisuushäiriö.

        Insuliinisurmaaja jäi kiinni kun yritti tappaa veljenä vauvan. Hän oli sille kateellinen. vauva onneksi selvisi hengissä. narsistinen persoonallisuushäiriö.

        Sama Karl Fritzl. suomessa viranomaiset eivät tunnista narsismia vaikka he pyörivät rikoksissa koko ajan. Yhdysvalloissa ollaan näissä asioissa noin 30 vuotta Suomea edellä. Siellä esimerkiksi valelääkäri Laiho napattiin kiinni ja karkotettiin Suomeen, jossa mies kykeni huijaamaan vuosia.

        Vain narsistilla on riittävät kyvyt tehdä tuo temppu kuin valelääkäri laiho teki. Narsisti on riittävän häikäilemätön hoitaakseen homman.

        Tavallisen ihmisen kyvyt eivät siihen riitä. NArsisti kykenee olemaan riittävän vakuttava.


      • 5+10=15
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Markku Salo on ihan hyvä ja kirjat asiallisia.

        Minä olen lukenut niitä.

        Lainsääsdäntöhän perustuu itsekkyyden rajoittamiseen.

        esimerkiksi kavallus on rikos jossa ihminen tulee ahneeksi ja vie toisen omaisuutta. Narsistit ovat ihmisiä, jotka mielellään ottavat toisen ihmisen omaisuutta.

        Tai tappavat.

        esim Aino Nykop Sarjamurhaaja. Hän varasti omaisuutta ja tappoi. Narsistinen persoonallisuushäiriö.

        Insuliinisurmaaja jäi kiinni kun yritti tappaa veljenä vauvan. Hän oli sille kateellinen. vauva onneksi selvisi hengissä. narsistinen persoonallisuushäiriö.

        Sama Karl Fritzl. suomessa viranomaiset eivät tunnista narsismia vaikka he pyörivät rikoksissa koko ajan. Yhdysvalloissa ollaan näissä asioissa noin 30 vuotta Suomea edellä. Siellä esimerkiksi valelääkäri Laiho napattiin kiinni ja karkotettiin Suomeen, jossa mies kykeni huijaamaan vuosia.

        Vain narsistilla on riittävät kyvyt tehdä tuo temppu kuin valelääkäri laiho teki. Narsisti on riittävän häikäilemätön hoitaakseen homman.

        Tavallisen ihmisen kyvyt eivät siihen riitä. NArsisti kykenee olemaan riittävän vakuttava.

        Niin niin...tiedän kyllä nuo julkisuuteen tulleet asiat...mutta mitä ne sinun asiaasi auttavat, että luet niitä...

        Ovat kuitenkin kukin eri henkilöitä, vaikka narsisteja/psykopaatteja olisivatkin...ei heillä kuitenkaan ole mitään tekemistä sinun ongelmiesi kanssa...

        Käyttäisit voimavarasi omiin asioihisi, etkä noiden ihmisten tekojen tutkimiseen...

        on olemassa sellainenkin asia kuin alitajuntasi voima/Joseph Murphu

        Mielesi laki on
        uskon laki

        uskon laki on
        elämän laki

        usko mielessäsi oleva ajatus,
        ja niinkuin uskot, niin sinulle tapahtuu

        Muuta ajatuksesi, niin muutat kohtalosi...

        mille kaikelle sinä uhraat ajatuksesi ja aikasi...
        hyville vai pahoille ajatuksille

        ajattele hyvää, niin sillä on hyvät seuraukset,
        ajattele pahaa ja siitä seuraa pahaa..
        olet sitä mitä ajattelet päivät pitkät...

        koitas ny pikkusen kääntää kurssia,
        maailmassa on paljon hyviäkin ihmisiä.


      • 17+11=28
        1+12=13 kirjoitti:

        Kiitos sinulle lottamari tästä linkistä...hänen kuulumisiaan olen tainnut täällä saattanut monesti lukeakkin...

        narsismilla on todella monet kasvot...minun kokemukseni narsismista tuntuu hyvin vähäpätöiseltä tähän verrattuna...

        Tai ei sittenkään lottamari tainnut olla hyvä idea kutsua häntä tänne kyselemällä hänen kuulumisiaan...ilmeisesti tunsit hänet jo entuudestaan..


      • näkemiin
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Niin olenko minä narsisti? Vai olenko vain loppuun palanut uhri, joka on päättänyt taistella vastaan?

        Minä en esiinny asiantuntijana, koska minä en sitä ole. Minulla vain on paljon kokemusta asiasta.

        Minä itse olen kokenut burn outin. Narsisti ei koskaan pysty siihen. Narsistin itsekkyys estää loppuun palamisen. Narsisti rakastaa itseään niin paljon ettei anna temppelinsä mennä liian heikkoon kuntoon.

        Narsistit myös helposti alkavat käyttämään päihteitä. Alkoholismi ei olekkaan itse sairaus vaan oire narsistin tapauksessa.
        Varmaan yksi järkyttävimmistä narsisteista on itävaltalainen FRanz fritzl, joka piti tytärtään vankina yli 20 vuotta. Raiskasi ja saattoi raskaaksi useita kertoja.

        Narsistina hän kykeni manipuloimaan ihmiset uskomaan tarinaa tyttärestään, joka oli karannut vaikka vankina kellarissa.

        narsisti on huijareiden kuningas

        Huijareitapa hyvinkin. Ehkä sinäkin olet suomi24 palsta huijari. Koko Markku Ahdeojahan on keksitty nikki, häntä ei ole olemassakaan, muuta kuin sinun huijaripäässäsi. Aluksi sait minut uskomaankin, että olet oikea, mutta yhtä kaikki, yksi ja sama naama täällä kirjoittelee eri nimillä näitä viestejä. Ei todellakaan kiinnosta nämä huijari jutut


      • Markku Ahdeoja
        näkemiin kirjoitti:

        Huijareitapa hyvinkin. Ehkä sinäkin olet suomi24 palsta huijari. Koko Markku Ahdeojahan on keksitty nikki, häntä ei ole olemassakaan, muuta kuin sinun huijaripäässäsi. Aluksi sait minut uskomaankin, että olet oikea, mutta yhtä kaikki, yksi ja sama naama täällä kirjoittelee eri nimillä näitä viestejä. Ei todellakaan kiinnosta nämä huijari jutut

        Markku Ahdeoja on minun oikea nimeni ja asun Salossa Vaskiolla. Minä en piiloudu nimimerkin taakse. Jos oikein haluaa minut nähdä naamatusten niin minut kyllä löytää. Jos haluaa niin Salon poliisiasemalta voi käydä kysymässä missä minä olen. He kun aina haluavat sen tietää ja tietävät.

        Lainsäädäntö on nimenomaan syntynyt tarpeesta rajoittaa itsekkyyttä. Narsistihan on itsekkyyden huipentuma.

        Narsisti on ihminen, joka ei voi olla rikkomatta lakia. ja minä tiedän maailmassa olevan paljon hyviä ihmisiä. narsisteja on noin 1-2 % väestöstä, mutta he aiheuttavat noin 70 % vaikeuksista. joskus yli 90 %. Siksi he ovat merkityksellisiä. Suomen yhteiskunta on erittäin haavoittuva narsistin edessä. On todella vakavaa kuinka meidän narsisti on onnistunut myös vaikuttamaan viranomaisiin. Koko järjestelmä voi pettää, kun se ei ole kunnossa, niin se on pelkkä narsistin temmellyskenttä. Narsisti saa jopa syyttömälle vankeustuomion. Minulla on siitä kirjallinen todistuaineisto.


      • Markku Ahdeoja
        17+11=28 kirjoitti:

        Tai ei sittenkään lottamari tainnut olla hyvä idea kutsua häntä tänne kyselemällä hänen kuulumisiaan...ilmeisesti tunsit hänet jo entuudestaan..

        :D
        Nähtävästi oli aivan hyvä. Narsistit vaviskoon kun minä ilmestyn ;)

        Sitäpaitsi Sam Vaknin on narsisti ja yksi maailman parhaista asiantuntijoista :)

        Te ette tiedä olenko minä vai en. Jos tietää mikä narsisti on, niin minut tunnistaa olenko vai enkö. Vaikka väitetään kuinka narsistia on vaikea havaita, niin ei ole.

        Minä pystyn testaamaan sen, onko jossain taipumusta vai ei. Aikaa tarvitsen noin 5-6minuuttia. en kuitenkaan voi sanoa onko joku narsisti vai ei vaan sen, kuinka itsekäs ihminen on. Kyse on vain yksinkertaisesti ärsyttämisestä.

        Hyvin itsekäs ihminen on herkkä suuttumaan. Suorastaan raivokas. Jos testaan, niin 5-6 minuutin kuluessa emppis on edelleen ok. Hyvin itsekäs ihminen raivoaa minulle naama punaisena :) emppis alkaa hymyilemään ja itsekäs suuttuu todella lujaa. Kyse on käsitteistä sarkasmi ja itseironia. Narsisti ei tajua todellista huumoria. Sarkasmi vaatii joustavuutta. Itseironia taas on narsistille täysin tuntematon käsite. Eli kuinka kykenee nauramaan itselleen. Kasvot myös kertovat tunnetiloja ja vastaavatko ne puhetta. Narsisti on taitava matkimaan tunteita. Pitää tunnistaa aito ja valetunne. Pala Kakkua :) Koska on myös olemassa näitä emppiksiä, jotka ovat ikäänkuin narsistin vastakohta. Heillä on taas kyky itseironiaan ja sarkasmiin. Kun opettelee tunnistamaan aidot tunteet ja kuinka kasvot reagoivat niihin, niin alkaa oppia kuka on feikki ja kuka ei :) Se kuka tunnistaa oikeasti kumpi olen on itse emppis. Tekstissäni on tunnisteita, joista tietää kumpi olen. Olenko aito vai olenko manipuloiva narsisti?


      • Markku Ahdeoja kirjoitti:

        :D
        Nähtävästi oli aivan hyvä. Narsistit vaviskoon kun minä ilmestyn ;)

        Sitäpaitsi Sam Vaknin on narsisti ja yksi maailman parhaista asiantuntijoista :)

        Te ette tiedä olenko minä vai en. Jos tietää mikä narsisti on, niin minut tunnistaa olenko vai enkö. Vaikka väitetään kuinka narsistia on vaikea havaita, niin ei ole.

        Minä pystyn testaamaan sen, onko jossain taipumusta vai ei. Aikaa tarvitsen noin 5-6minuuttia. en kuitenkaan voi sanoa onko joku narsisti vai ei vaan sen, kuinka itsekäs ihminen on. Kyse on vain yksinkertaisesti ärsyttämisestä.

        Hyvin itsekäs ihminen on herkkä suuttumaan. Suorastaan raivokas. Jos testaan, niin 5-6 minuutin kuluessa emppis on edelleen ok. Hyvin itsekäs ihminen raivoaa minulle naama punaisena :) emppis alkaa hymyilemään ja itsekäs suuttuu todella lujaa. Kyse on käsitteistä sarkasmi ja itseironia. Narsisti ei tajua todellista huumoria. Sarkasmi vaatii joustavuutta. Itseironia taas on narsistille täysin tuntematon käsite. Eli kuinka kykenee nauramaan itselleen. Kasvot myös kertovat tunnetiloja ja vastaavatko ne puhetta. Narsisti on taitava matkimaan tunteita. Pitää tunnistaa aito ja valetunne. Pala Kakkua :) Koska on myös olemassa näitä emppiksiä, jotka ovat ikäänkuin narsistin vastakohta. Heillä on taas kyky itseironiaan ja sarkasmiin. Kun opettelee tunnistamaan aidot tunteet ja kuinka kasvot reagoivat niihin, niin alkaa oppia kuka on feikki ja kuka ei :) Se kuka tunnistaa oikeasti kumpi olen on itse emppis. Tekstissäni on tunnisteita, joista tietää kumpi olen. Olenko aito vai olenko manipuloiva narsisti?

        Juu ei siinä kauan tosiaan mene, että tekstistäkin näkee, mitä kukakin on. Ei siihen kyllä empatiaa tarvita, yleensä kyky lukea rivien välistä riittää vallan mainiosti. :)


      • xcch
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        :D
        Nähtävästi oli aivan hyvä. Narsistit vaviskoon kun minä ilmestyn ;)

        Sitäpaitsi Sam Vaknin on narsisti ja yksi maailman parhaista asiantuntijoista :)

        Te ette tiedä olenko minä vai en. Jos tietää mikä narsisti on, niin minut tunnistaa olenko vai enkö. Vaikka väitetään kuinka narsistia on vaikea havaita, niin ei ole.

        Minä pystyn testaamaan sen, onko jossain taipumusta vai ei. Aikaa tarvitsen noin 5-6minuuttia. en kuitenkaan voi sanoa onko joku narsisti vai ei vaan sen, kuinka itsekäs ihminen on. Kyse on vain yksinkertaisesti ärsyttämisestä.

        Hyvin itsekäs ihminen on herkkä suuttumaan. Suorastaan raivokas. Jos testaan, niin 5-6 minuutin kuluessa emppis on edelleen ok. Hyvin itsekäs ihminen raivoaa minulle naama punaisena :) emppis alkaa hymyilemään ja itsekäs suuttuu todella lujaa. Kyse on käsitteistä sarkasmi ja itseironia. Narsisti ei tajua todellista huumoria. Sarkasmi vaatii joustavuutta. Itseironia taas on narsistille täysin tuntematon käsite. Eli kuinka kykenee nauramaan itselleen. Kasvot myös kertovat tunnetiloja ja vastaavatko ne puhetta. Narsisti on taitava matkimaan tunteita. Pitää tunnistaa aito ja valetunne. Pala Kakkua :) Koska on myös olemassa näitä emppiksiä, jotka ovat ikäänkuin narsistin vastakohta. Heillä on taas kyky itseironiaan ja sarkasmiin. Kun opettelee tunnistamaan aidot tunteet ja kuinka kasvot reagoivat niihin, niin alkaa oppia kuka on feikki ja kuka ei :) Se kuka tunnistaa oikeasti kumpi olen on itse emppis. Tekstissäni on tunnisteita, joista tietää kumpi olen. Olenko aito vai olenko manipuloiva narsisti?

        Kiitoksia Markku, kuvauksesi narismista on yksi parhaista jos peräti paras johon ole netissä törmännyt. Olit onnistunut tiivistämään kaikki narsistin olennaisimmat piirteet sopivan pituiseen kirjoitukseen.


        Kiitos Lottamarille lanauksesta, tallensin kirjoituksen koneelle tulevaa käyttöä varten. .


      • xcch
        dizel kirjoitti:

        Juu ei siinä kauan tosiaan mene, että tekstistäkin näkee, mitä kukakin on. Ei siihen kyllä empatiaa tarvita, yleensä kyky lukea rivien välistä riittää vallan mainiosti. :)

        "yleensä kyky lukea rivien välistä riittää vallan mainiosti. :)"

        Jees, sitä kykyä ei vain kaikilla ole, yritystä kyllä, muutama esimerkki :)

        Otin etäisyyttä = kielsit vaimolta läheisyyden
        Narsistin kanssa ei kannate riidellä = alistat vaimoasi.
        Kaikki narsistin tekoja ei ole pakko hyväksyä = kohtelet häntä huonosti.
        Läheiset holhoaa narsistia = vaimollasi täytyy olla muitakin henkisiä ongelmia.
        Tarkoitin että ennenkuin tietävät puolison olevan narsisti = jos vaimosi tarvitsee holhousta niin hän on psyykkisesti sairas.
        Narsistin kanssa ei voi käydä järkeviä keskusteluja = olet narsisti..

        Siinä muutama tulkinta joka tuli mieleen :)


      • xcch kirjoitti:

        "yleensä kyky lukea rivien välistä riittää vallan mainiosti. :)"

        Jees, sitä kykyä ei vain kaikilla ole, yritystä kyllä, muutama esimerkki :)

        Otin etäisyyttä = kielsit vaimolta läheisyyden
        Narsistin kanssa ei kannate riidellä = alistat vaimoasi.
        Kaikki narsistin tekoja ei ole pakko hyväksyä = kohtelet häntä huonosti.
        Läheiset holhoaa narsistia = vaimollasi täytyy olla muitakin henkisiä ongelmia.
        Tarkoitin että ennenkuin tietävät puolison olevan narsisti = jos vaimosi tarvitsee holhousta niin hän on psyykkisesti sairas.
        Narsistin kanssa ei voi käydä järkeviä keskusteluja = olet narsisti..

        Siinä muutama tulkinta joka tuli mieleen :)

        Xcch:ta alkoi näköjään pelottamaan...Älä huoli, kaikki ovat jo varmasti nähneet lävitsesi jo aikoja sitten, joten ei sulla mitään menetettävää pitäisi olla.
        Don't worry, be happy. ;)


      • lottamari<3
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        :D
        Nähtävästi oli aivan hyvä. Narsistit vaviskoon kun minä ilmestyn ;)

        Sitäpaitsi Sam Vaknin on narsisti ja yksi maailman parhaista asiantuntijoista :)

        Te ette tiedä olenko minä vai en. Jos tietää mikä narsisti on, niin minut tunnistaa olenko vai enkö. Vaikka väitetään kuinka narsistia on vaikea havaita, niin ei ole.

        Minä pystyn testaamaan sen, onko jossain taipumusta vai ei. Aikaa tarvitsen noin 5-6minuuttia. en kuitenkaan voi sanoa onko joku narsisti vai ei vaan sen, kuinka itsekäs ihminen on. Kyse on vain yksinkertaisesti ärsyttämisestä.

        Hyvin itsekäs ihminen on herkkä suuttumaan. Suorastaan raivokas. Jos testaan, niin 5-6 minuutin kuluessa emppis on edelleen ok. Hyvin itsekäs ihminen raivoaa minulle naama punaisena :) emppis alkaa hymyilemään ja itsekäs suuttuu todella lujaa. Kyse on käsitteistä sarkasmi ja itseironia. Narsisti ei tajua todellista huumoria. Sarkasmi vaatii joustavuutta. Itseironia taas on narsistille täysin tuntematon käsite. Eli kuinka kykenee nauramaan itselleen. Kasvot myös kertovat tunnetiloja ja vastaavatko ne puhetta. Narsisti on taitava matkimaan tunteita. Pitää tunnistaa aito ja valetunne. Pala Kakkua :) Koska on myös olemassa näitä emppiksiä, jotka ovat ikäänkuin narsistin vastakohta. Heillä on taas kyky itseironiaan ja sarkasmiin. Kun opettelee tunnistamaan aidot tunteet ja kuinka kasvot reagoivat niihin, niin alkaa oppia kuka on feikki ja kuka ei :) Se kuka tunnistaa oikeasti kumpi olen on itse emppis. Tekstissäni on tunnisteita, joista tietää kumpi olen. Olenko aito vai olenko manipuloiva narsisti?

        Olet huijari ja tiedän sen, mutta ei se minua haittaa sen kun olet. Sitäpaitsi "Markku" olet täysin väärässä tuon analyysisi suhteen, se ei nimittäin mene noin, etkä todellakaan pysty sanomaan 5-6 min kuluttua keskusteletko naamatusten narskun kanssa. Katsos, narsisti ei aina ala raivoamaan, hän voi olla viileän rauhallinen kuin viilipytty tai ironisesti nauttia siitä, kun sinä mesoat, huudat ja hypit seinille. Narsisti osaa olla aivan hiljaa ja rauhallinen vaikka naamion takana sapettaisi kuinka, hän ei välttämättä murru. Riippuu siitä mihin kohtaan hänessä isket, jos isket oikeaan kohtaan saatat saada raivohärkäisen hullun esiin hänessä, mutta siihen menee hieman aikaa, että opit tuntemaan narsistin luonteen ja mitkä kohdat hänessä ovat se kaikkein heikoin lenkki, josta hän kipunoi.

        Sinä olet huijari, valepukuun empaattisesti ja "asiantuntevasti" kätkeytynyt narsisti. Olet itsekin tietoinen toimistasi ja huijaus on sinulle elämän työ.

        Et asu Salossa, eikä sinun oikea nimesikään ole tuo, mutta jatka sinä sitä missä olet hyvä ja nauti siitä, jos se sinut tekee onnelliseksi, muuta en osaa sanoa.


      • lottamari<3
        xcch kirjoitti:

        Kiitoksia Markku, kuvauksesi narismista on yksi parhaista jos peräti paras johon ole netissä törmännyt. Olit onnistunut tiivistämään kaikki narsistin olennaisimmat piirteet sopivan pituiseen kirjoitukseen.


        Kiitos Lottamarille lanauksesta, tallensin kirjoituksen koneelle tulevaa käyttöä varten. .

        Mistä kiittelet "Markkua" xcch? Pelkkää potaskaa, luulottelua ja omia päättömiä johtopäätöksiä. Täyttä soopaa.

        Kiitä itseäsi vain xcch, olet sen tarpeessa enemmän kuin minä.


      • xcch
        dizel kirjoitti:

        Xcch:ta alkoi näköjään pelottamaan...Älä huoli, kaikki ovat jo varmasti nähneet lävitsesi jo aikoja sitten, joten ei sulla mitään menetettävää pitäisi olla.
        Don't worry, be happy. ;)

        dizel, sinulla näkyy olevan edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi myös havinainen kyky, eli taito kirjoittaa rivien väliin :)


      • xcch
        lottamari<3 kirjoitti:

        Mistä kiittelet "Markkua" xcch? Pelkkää potaskaa, luulottelua ja omia päättömiä johtopäätöksiä. Täyttä soopaa.

        Kiitä itseäsi vain xcch, olet sen tarpeessa enemmän kuin minä.

        "Kiitä itseäsi vain xcch, olet sen tarpeessa enemmän kuin minä."

        Tarkoitin kuvausta narismista, joka oli täysin sopusoinussa asiantuntija kirjoitusten kanssa, mutta hyvin tiivistetty versio jossa oli kaikki olennainen, en ota muuhun kirjoitteluun tai asioihin kantaa.


      • lottamari<3
        xcch kirjoitti:

        "Kiitä itseäsi vain xcch, olet sen tarpeessa enemmän kuin minä."

        Tarkoitin kuvausta narismista, joka oli täysin sopusoinussa asiantuntija kirjoitusten kanssa, mutta hyvin tiivistetty versio jossa oli kaikki olennainen, en ota muuhun kirjoitteluun tai asioihin kantaa.

        Minkä asiantuntija kirjoitusten kanssa se oli sopusoinnussa, kerro minulle?


      • xcch kirjoitti:

        dizel, sinulla näkyy olevan edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi myös havinainen kyky, eli taito kirjoittaa rivien väliin :)

        Ja vielä kun sinä oppisit kirjoittamaan kirjaimia sanojen väliin. :)


      • 8+4=12
        xcch kirjoitti:

        "yleensä kyky lukea rivien välistä riittää vallan mainiosti. :)"

        Jees, sitä kykyä ei vain kaikilla ole, yritystä kyllä, muutama esimerkki :)

        Otin etäisyyttä = kielsit vaimolta läheisyyden
        Narsistin kanssa ei kannate riidellä = alistat vaimoasi.
        Kaikki narsistin tekoja ei ole pakko hyväksyä = kohtelet häntä huonosti.
        Läheiset holhoaa narsistia = vaimollasi täytyy olla muitakin henkisiä ongelmia.
        Tarkoitin että ennenkuin tietävät puolison olevan narsisti = jos vaimosi tarvitsee holhousta niin hän on psyykkisesti sairas.
        Narsistin kanssa ei voi käydä järkeviä keskusteluja = olet narsisti..

        Siinä muutama tulkinta joka tuli mieleen :)

        Vai tällaista...

        Tunnistan kyllä itseni noiden väittämiesi takaa...

        hetken jo mietin, että pitäisikö minun etsiä ja kopoida nuo väittämiesi/tulkintojesi kohdat sinun omista kirjoitukistasi, joissa noita asioita käsitellään...

        Esim, tuon läheisyyden kieltämisen...sinä itse alunperin kerroit sillä tavoin hallitsevasi vaimoasi...kuin myös tuo holhoamisen ajatus on sinun käsitteesi hoivasta, kun puhuttiin ihmisen perustarpeista...joihin kuuluu rakastamisen ja hoivan tarve...itse kerroit holhoavasi vaimoasi ja minä vain kerroin milloin aikuinen ihminen on holhoamisen tarpeessa...

        Mutta joo...sinulla on oma totuutesi ja minulla omani...

        Mutta vaikka täällä ny joku täysin tuntematon kirjoittaa mitä kirjoittaa...

        niin eihän se mitenkään sinua uhkaa ja muuta mitään sinun oikeassa elämässäsi ja avioliitossasi...elät sellaista elämää jota itse haluat...

        Tämä nyt kuitenkin on vaan on suomi kaksnelosen keskustelupalsta...oikea elämä (se todellisuus) eletään jossain muualla...vain se on tärkeää...


      • 14+19=33
        lottamari<3 kirjoitti:

        Olet huijari ja tiedän sen, mutta ei se minua haittaa sen kun olet. Sitäpaitsi "Markku" olet täysin väärässä tuon analyysisi suhteen, se ei nimittäin mene noin, etkä todellakaan pysty sanomaan 5-6 min kuluttua keskusteletko naamatusten narskun kanssa. Katsos, narsisti ei aina ala raivoamaan, hän voi olla viileän rauhallinen kuin viilipytty tai ironisesti nauttia siitä, kun sinä mesoat, huudat ja hypit seinille. Narsisti osaa olla aivan hiljaa ja rauhallinen vaikka naamion takana sapettaisi kuinka, hän ei välttämättä murru. Riippuu siitä mihin kohtaan hänessä isket, jos isket oikeaan kohtaan saatat saada raivohärkäisen hullun esiin hänessä, mutta siihen menee hieman aikaa, että opit tuntemaan narsistin luonteen ja mitkä kohdat hänessä ovat se kaikkein heikoin lenkki, josta hän kipunoi.

        Sinä olet huijari, valepukuun empaattisesti ja "asiantuntevasti" kätkeytynyt narsisti. Olet itsekin tietoinen toimistasi ja huijaus on sinulle elämän työ.

        Et asu Salossa, eikä sinun oikea nimesikään ole tuo, mutta jatka sinä sitä missä olet hyvä ja nauti siitä, jos se sinut tekee onnelliseksi, muuta en osaa sanoa.

        Niin...en tiedä enää aina mitä ajatella...

        Puhutaanko vain narsismista, vaiko puhutaanko jo jostain muustakin...

        Tähän "monipersoonaan" verrattuna minun ja muidenkin kokemukset narsisteista ovat "kevyttä" kamaa mitenkään vähättelemättä kenenkään henk. koht. kärsimyksiä...

        mutta hän nyt kuitenkin katsoo tarpeelliseksi antaa "tukea" narsistien uhreillekkin...jopa parisuhdeasioissa niin sitä sitten itse kokee tarvetta oikoa pahimpia ristiriitaisuuksia...

        Syystä että pelkällä vihan lietsonnalla narsisteja kohtaan ns. uhri ei pääse eteenpäin, kykene "unohtamaan" vaan kantaa sitä narsistia sydämessään, sielussaan joka hetkessä loppuelämänsä...pilaten kaunalla, katkeruudella omankin loppuelämänsä...

        Mutta siihen kai narsisti pyrkiikin...että uhri jäisi samaan vihan vankilaan missä hän itsekin elää...


      • 11+12=23
        17+11=28 kirjoitti:

        Tai ei sittenkään lottamari tainnut olla hyvä idea kutsua häntä tänne kyselemällä hänen kuulumisiaan...ilmeisesti tunsit hänet jo entuudestaan..

        Tai olipas sittenkin hyvä idea kutsua hänet tänne...

        palaset alkavat vihdoin loksahtaa oikeille kohdilleen...
        kun ensin liian montaa väärää palaa turhaan pyörittelee...

        asia tulee aina parhaiten ymmärretyksi sen oman oivalluksen kautta...ei valmiiksi pureskeltuna hopealautasella tarjoiltuna "totuutena"..

        Joka tarttuu kurkkuun, aiheuttaa pahoinvointia ja on pakko sylkäistä se suustaan pois....


      • xcch
        dizel kirjoitti:

        Ja vielä kun sinä oppisit kirjoittamaan kirjaimia sanojen väliin. :)

        Jos kirjoittasin sanojen väliin niin muistuttaisin liikaa sinua,
        minun pitäisi mielummin olla huolellisempi ja kirjoittaa kaikki kirjaimet sanojen SISÄÄN, ei väliin :)


      • xcch
        lottamari<3 kirjoitti:

        Minkä asiantuntija kirjoitusten kanssa se oli sopusoinnussa, kerro minulle?

        Tuossapa muutama, olisi ollut vielä joitakin, esim. tuo omistaminen ja esineellistäminen on jossakin englannin kielisessä artikkelissa, mutta en nyt ehdi sitä hakea..

        Tää Markku on minulle täysin tuntematon henkilö enkä tosiaan ota mihinkään muuhun kantaa, koska en tiedä asiosita mitään enkä halua muutenkaan sotkeentua muiden asioihin.

        Minusta nämä kertomukset täällä elävät omaa elämäänsa ja ainkaan minulla ei ole tarvetta tuomita kenekään kokemuksia. Keskustelen mielummin asioista kuin jonkun tekemisistä tai sittä on jonkun kertomus totta vai ei. Mitä sillä on väliä, sitä kun ei voi tarkistaa eikä ole syytä tarkistaa.


        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
        SANDY HOTCHKISS: MIKSI AINA SINÄ
        Lapsi narsistisen vanhempansa jatkeena. .... kun alettiin tutkia niitä yksilöitä, joilla
        oli samanlaisia persoonallisuuden piirteitä kuin alkoholistien aikuisilla lapsilla, ...

        Narsistista selviäminen
        Ihmiset ovat narsistille vaihdettavissa eikä hän erota yhtä yksilöä toisesta. ...
        Narsistin täytyy omistaa koko maailman paras, hohdokkain, säihkyvin, kyvykkäin, ...
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        http://www.narsistienuhrit.info/narsismi.html


      • xcch
        xcch kirjoitti:

        Tuossapa muutama, olisi ollut vielä joitakin, esim. tuo omistaminen ja esineellistäminen on jossakin englannin kielisessä artikkelissa, mutta en nyt ehdi sitä hakea..

        Tää Markku on minulle täysin tuntematon henkilö enkä tosiaan ota mihinkään muuhun kantaa, koska en tiedä asiosita mitään enkä halua muutenkaan sotkeentua muiden asioihin.

        Minusta nämä kertomukset täällä elävät omaa elämäänsa ja ainkaan minulla ei ole tarvetta tuomita kenekään kokemuksia. Keskustelen mielummin asioista kuin jonkun tekemisistä tai sittä on jonkun kertomus totta vai ei. Mitä sillä on väliä, sitä kun ei voi tarkistaa eikä ole syytä tarkistaa.


        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
        SANDY HOTCHKISS: MIKSI AINA SINÄ
        Lapsi narsistisen vanhempansa jatkeena. .... kun alettiin tutkia niitä yksilöitä, joilla
        oli samanlaisia persoonallisuuden piirteitä kuin alkoholistien aikuisilla lapsilla, ...

        Narsistista selviäminen
        Ihmiset ovat narsistille vaihdettavissa eikä hän erota yhtä yksilöä toisesta. ...
        Narsistin täytyy omistaa koko maailman paras, hohdokkain, säihkyvin, kyvykkäin, ...
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        http://www.narsistienuhrit.info/narsismi.html

        Ja vielä että asia sisältö on sama kuin asintuntijoilla, mutta toki tiivistelmässä ei voi olla kaikkia asioita kuin jossakin monisivuisessa perusteelliseessa selvityksessä.

        Tuo pätkä erityisesti kiehtoi kun se täsmää omien ja lähipiirin kokemusten kanssa...

        "Narsistin ominaisuudet

        Narsisti etsii elämäänsä täydellistä rakkautta, jota ei ole olemassa.

        Narsisti elää toisten ihmisten kautta.

        Narsisteilla on hyvin lyhyt pinna

        Narsisti on taitava manipuloimaan toista ihmistä.

        Narsisti kerää ympärilleen “hovia” ihmisiä, jotka tukevat narsistin ajatusmaailmaa.

        Narsisti valehtelee aina, kun katsoo sen hyödyttävän itseään.

        Narsisti on taitava sekoittamaan faktaa ja fiktiota.

        Narsistin kyvyt

        Koska narsistilla ei ole omaatuntoa, niin hän kykenee hämmästyttäviin asioihin. Narsistille ei ole rajoituksena omantunnon kolkuttamista tai häpeän tunnetta. Narsistin maailmankuva on “normaaliin” verrattuna täysin toisenlainen.

        Narsisti kokee olevansa parempi ihminen kuin kukaan toinen. Normaali ihminen pitää, kun kehutaan, mutta jossain vaiheessa liiallinen kehuminen saa normaalin ihmisen kiusaantumaan,

        Narsisti sen sijaan haluaa kuulla ylistystään eikä mikään kehuminen riitä."


        Tämä oli aivan naulan kantaan

        "Narsisti ei miellytä toista, ellei narsisti halua jotakin itselleen."


      • xcch kirjoitti:

        Jos kirjoittasin sanojen väliin niin muistuttaisin liikaa sinua,
        minun pitäisi mielummin olla huolellisempi ja kirjoittaa kaikki kirjaimet sanojen SISÄÄN, ei väliin :)

        Pilkunnuisija. :)



      • Markku Ahdeoja
        lottamari<3 kirjoitti:

        Olet huijari ja tiedän sen, mutta ei se minua haittaa sen kun olet. Sitäpaitsi "Markku" olet täysin väärässä tuon analyysisi suhteen, se ei nimittäin mene noin, etkä todellakaan pysty sanomaan 5-6 min kuluttua keskusteletko naamatusten narskun kanssa. Katsos, narsisti ei aina ala raivoamaan, hän voi olla viileän rauhallinen kuin viilipytty tai ironisesti nauttia siitä, kun sinä mesoat, huudat ja hypit seinille. Narsisti osaa olla aivan hiljaa ja rauhallinen vaikka naamion takana sapettaisi kuinka, hän ei välttämättä murru. Riippuu siitä mihin kohtaan hänessä isket, jos isket oikeaan kohtaan saatat saada raivohärkäisen hullun esiin hänessä, mutta siihen menee hieman aikaa, että opit tuntemaan narsistin luonteen ja mitkä kohdat hänessä ovat se kaikkein heikoin lenkki, josta hän kipunoi.

        Sinä olet huijari, valepukuun empaattisesti ja "asiantuntevasti" kätkeytynyt narsisti. Olet itsekin tietoinen toimistasi ja huijaus on sinulle elämän työ.

        Et asu Salossa, eikä sinun oikea nimesikään ole tuo, mutta jatka sinä sitä missä olet hyvä ja nauti siitä, jos se sinut tekee onnelliseksi, muuta en osaa sanoa.

        Ahas. No kuten sanoin niin asun Vaskiolla ja tuo nyt on oikea nimeni. Sille en voi mitään mitä sinä kuvittelet. Minä perustan tietoni mielelläni tietoon enkä luuloon.
        Pitkäojan tiehaaran kohdalla asuvilta ihmisiltä voit kysyä missä asuu MArkku Ahdeoja. Ne kyllä tuntevat minut. :)

        Joo narsisti voi olla viilipytty, mutta 5-6 minuuttia riittää saamaan selville ihmisen itsekkyyden. Eivielä narsismia, Tavallaan määritelmällä narsismi ei ole väliä, koska se tarkoittaa tiettyä asiaa. Minä puhun terveydelle vaarallisista ihmisistä, äärettömän hankalista ihmisistä. Se miksi heitä kutsutaan ei ole väliä, mutta sana narsisti nyt on olemassa ja sen määritelmät täsmäävät terveydelle vaarallisiin ihmisiin. Narsisti on sanana helppo sanoa ja siitä tietää mitä tarkoittaa.

        Minä olen tahtomattani perehtynyt aiheeseen vuosia. Ennenkuin tiesin mitä narsistinen persoonallisuuhäiriö tarkoittaa tiesin olevani tekemisissä äärettömän hankalan, ilkeän ja kostonhimoisen ihmisen kanssa. ennenkuin minulla on tietoa sanasta narsisti olin jo selvittänyt meidän narsistin persoonallisuuden. En vain tiennyt sille olevan nimeä. MInä itse kutsuin sitä viinarappioksi. Aivojen alkeellisimpien vaistojen esilletulona, jota narsismi oikeastaan onkin.

        Olen ollut narsistin hovia, olen ollut narsistin suosikki ja narsistin vihollinen. Minulla on yli 70 vuoden historia narsistin elämästä. Tiedän hänen vanhemmat ja kaikki mitä siellä on lapsuudessa ja ennen syntymää tapahtunut. Aineisto on todella laaja ja tieteelliset julkaisujen teoriat pitävät suunnilleen paikkansa. Minulla on yhdestä narsista hänen koko elämänsä kattava tieto. Olen haastatellut uhreja kymmenittäin. Olen tutustunut hovin jäseniin ja ollut itse mukana. En haluaisi olla, mutta minulla ei ole vaihtoehtoja


      • pröt
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Ahas. No kuten sanoin niin asun Vaskiolla ja tuo nyt on oikea nimeni. Sille en voi mitään mitä sinä kuvittelet. Minä perustan tietoni mielelläni tietoon enkä luuloon.
        Pitkäojan tiehaaran kohdalla asuvilta ihmisiltä voit kysyä missä asuu MArkku Ahdeoja. Ne kyllä tuntevat minut. :)

        Joo narsisti voi olla viilipytty, mutta 5-6 minuuttia riittää saamaan selville ihmisen itsekkyyden. Eivielä narsismia, Tavallaan määritelmällä narsismi ei ole väliä, koska se tarkoittaa tiettyä asiaa. Minä puhun terveydelle vaarallisista ihmisistä, äärettömän hankalista ihmisistä. Se miksi heitä kutsutaan ei ole väliä, mutta sana narsisti nyt on olemassa ja sen määritelmät täsmäävät terveydelle vaarallisiin ihmisiin. Narsisti on sanana helppo sanoa ja siitä tietää mitä tarkoittaa.

        Minä olen tahtomattani perehtynyt aiheeseen vuosia. Ennenkuin tiesin mitä narsistinen persoonallisuuhäiriö tarkoittaa tiesin olevani tekemisissä äärettömän hankalan, ilkeän ja kostonhimoisen ihmisen kanssa. ennenkuin minulla on tietoa sanasta narsisti olin jo selvittänyt meidän narsistin persoonallisuuden. En vain tiennyt sille olevan nimeä. MInä itse kutsuin sitä viinarappioksi. Aivojen alkeellisimpien vaistojen esilletulona, jota narsismi oikeastaan onkin.

        Olen ollut narsistin hovia, olen ollut narsistin suosikki ja narsistin vihollinen. Minulla on yli 70 vuoden historia narsistin elämästä. Tiedän hänen vanhemmat ja kaikki mitä siellä on lapsuudessa ja ennen syntymää tapahtunut. Aineisto on todella laaja ja tieteelliset julkaisujen teoriat pitävät suunnilleen paikkansa. Minulla on yhdestä narsista hänen koko elämänsä kattava tieto. Olen haastatellut uhreja kymmenittäin. Olen tutustunut hovin jäseniin ja ollut itse mukana. En haluaisi olla, mutta minulla ei ole vaihtoehtoja

        Höpö höpö temppu, lopeta tuo Markku Ahdeojana esiintyminen.


      • mix9
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Markku Ahdeoja on minun oikea nimeni ja asun Salossa Vaskiolla. Minä en piiloudu nimimerkin taakse. Jos oikein haluaa minut nähdä naamatusten niin minut kyllä löytää. Jos haluaa niin Salon poliisiasemalta voi käydä kysymässä missä minä olen. He kun aina haluavat sen tietää ja tietävät.

        Lainsäädäntö on nimenomaan syntynyt tarpeesta rajoittaa itsekkyyttä. Narsistihan on itsekkyyden huipentuma.

        Narsisti on ihminen, joka ei voi olla rikkomatta lakia. ja minä tiedän maailmassa olevan paljon hyviä ihmisiä. narsisteja on noin 1-2 % väestöstä, mutta he aiheuttavat noin 70 % vaikeuksista. joskus yli 90 %. Siksi he ovat merkityksellisiä. Suomen yhteiskunta on erittäin haavoittuva narsistin edessä. On todella vakavaa kuinka meidän narsisti on onnistunut myös vaikuttamaan viranomaisiin. Koko järjestelmä voi pettää, kun se ei ole kunnossa, niin se on pelkkä narsistin temmellyskenttä. Narsisti saa jopa syyttömälle vankeustuomion. Minulla on siitä kirjallinen todistuaineisto.

        Työpaikkojen huono ilmapiiri johtuu aina siitä, että sinne on pesiytynyt joku narsisti. Jos taas siellä ei sellaista ole, on tilanne hyvä. Meillä on konsernissa pari tuhatta henkilöä ja aina sama tilanne, joka osastolla. Syöpäläisiä, joista on vaikea päästä eroon.


      • uiouiuopou
        1+10=11 kirjoitti:

        Mutta löysin minäkin tästä joitain kosketuspintaa omaan henk. koht. kokemuukseeni...

        "minunkin narsistini" kertoi kokeneensa vääryyttä perinnön jaossa...oli joku palsta joka olisi kuulunut hänelle...ja muutenkin...oli katkera kun isä aikoinaan luotti toiseen...mutta isää ei koskaan arvostellut...

        Sen sijaan Hän halveksi ja mitätöi tuota sukulaistaan..naureskeli hänen "surkeudelleen", nimitteli sovinistiksi...hommaili jopa naisia hänelle...vaikka yhtäältä mukamas yritti auttaa häntä...kun läheinen oli alkoholisoitunut...

        Huijui, vetää hiljaiseksi...mieli ei tahdo uskoa kaikkea todeksi...

        "Huijui, vetää hiljaiseksi...mieli ei tahdo uskoa kaikkea todeksi..."

        Helmikuun lopulla 2012..uskoitko kuitenkin, vaikkei mieli tahtonut silloin uskoa todeksi?

        Kiinostavaa, että sinulla oli ihan oma narsisti , jonka osoittaa seuraava lainaus tekstistä: "minunkin narsistini" kertoi . Mieli ei tahtonut uskoa, mutta halusi uskoa, mikä ihme ja kumma se oikein houkutteli? Omistaminen?


    • lottamari<3

      Uhri ei jää kiinni narsistiin vaan se on päinvastoin narsisti jää kiinni uhriin ja kääntää uhrin syylliseksi, tekee hänestä narsistin ja ottaa itse uhrin aseman ja esiintyy asiantuntijana täällä kertomassa millainen narsisti on. Koska Vaknin on narsisti hän tietää tasan tarkaan miten narsisti ajattelee ja toimiin, niin tekee Markku Ahdeojakin, hänellä on kiivas työ käydä sotaa kaikkia vastaan, jotka hänen mielestään ovat häntä vastaan. Takana on katkeruus ja häpeä, josta narsistin on mahdotonta irrottautua.

      Kaikki tämä tieto täällä tulee narsitin ajatusmaailmasta, hänen tietonsa on hän itse, se mikä hän on. Hän on kuin Sam Vaknin, joka ymmärrettyään pitkän tutkiskelun jälkeen kuka ja mikä hän on päätti alkaa puhumaan siitä mitä narsimi on ja miten se hänessä vaikuttaa.

      Mitä syvemmälle tätä narsismikeskustelua viedään, mitä enemmän siitä täällä puhutaan sen paremmalta narsistista tuntuu ja sen paremmin hän voi. Kun katse kääntyy hänestä pois ja kiinnostus lakkaa, narsisti masentuu ja hän lamaantuu ja hänen on lakkaamatta kehiteltävä jotain uutta saadakseen taas lähteen pulppuamaan ja olonsa kohentumaan.

      • 13+1=14

        Niin niin...ymmärrän kyllä...

        Mutta erotukseksi Vakninista...

        tämä käänteisversio on vaarallisempi...

        Vaknin puhuu itsestään....minä olen, minä katson oikeudekseni...jopa mitätöidä toista...hän kertoo mitä kaikkea uhri narsistin mielestä on...

        Kun taas tämä versio, oli ny nikiltään mikä tahansa...puhuu tyyliin...en minä vaan toinen on...hän kertoo "uhrin" roolissa millainen narsisti...

        tavallaan haukkuessaan narsistia, kertoo kuitenkin enemmän itsestään...

        "päinvastoin narsisti jää kiinni uhriin ja kääntää uhrin syylliseksi, tekee hänestä narsistin ja ottaa itse uhrin aseman ja esiintyy asiantuntijana täällä kertomassa millainen narsisti on."

        Tuosssahan se kylllä tulikin...

        En tiedä, voivatko kaikki ihmiset ymmärtää tuota...
        Enkä itsekään aina ihan ymmärrä...mikä logiikka siinä on...


      • 17+5=22
        13+1=14 kirjoitti:

        Niin niin...ymmärrän kyllä...

        Mutta erotukseksi Vakninista...

        tämä käänteisversio on vaarallisempi...

        Vaknin puhuu itsestään....minä olen, minä katson oikeudekseni...jopa mitätöidä toista...hän kertoo mitä kaikkea uhri narsistin mielestä on...

        Kun taas tämä versio, oli ny nikiltään mikä tahansa...puhuu tyyliin...en minä vaan toinen on...hän kertoo "uhrin" roolissa millainen narsisti...

        tavallaan haukkuessaan narsistia, kertoo kuitenkin enemmän itsestään...

        "päinvastoin narsisti jää kiinni uhriin ja kääntää uhrin syylliseksi, tekee hänestä narsistin ja ottaa itse uhrin aseman ja esiintyy asiantuntijana täällä kertomassa millainen narsisti on."

        Tuosssahan se kylllä tulikin...

        En tiedä, voivatko kaikki ihmiset ymmärtää tuota...
        Enkä itsekään aina ihan ymmärrä...mikä logiikka siinä on...

        Lisään vielä...että kun hän otti keskusteluun mukaan, jopa sarjamurhaajia...ja ammattitappajan palkkaamisia...

        Niin yrittääkö hän heidän avullaankin pönkittää egoaan...todistella miten pelottavia narsistit voivat olla...vaiko ihan samaistuu heihin...

        Että ns. keinot kovenevatko...jos ei tule huomatuksi...
        vai onko se vain puhetta, yritystä luoda pelkoa oikeissa uhreissa...


      • 15+3=18
        17+5=22 kirjoitti:

        Lisään vielä...että kun hän otti keskusteluun mukaan, jopa sarjamurhaajia...ja ammattitappajan palkkaamisia...

        Niin yrittääkö hän heidän avullaankin pönkittää egoaan...todistella miten pelottavia narsistit voivat olla...vaiko ihan samaistuu heihin...

        Että ns. keinot kovenevatko...jos ei tule huomatuksi...
        vai onko se vain puhetta, yritystä luoda pelkoa oikeissa uhreissa...

        Huijuijui...tieto kyllä tavallaan lisää tuskaa...

        Jos minä nyt yritän suhteuttaa tätä tietoa narsismista omaan sammakko perspektiivini...omaan eläämääni...omaan kokemukseeni...

        Niin...ennen narsistin kohtaamista minulla oli jo tietyllä lailla jo "uhri" taustaa...se tavallinen tarina, onneton lapsuus...ja aviolitto alkoholistin kanssa...

        Mutta minä olin jo "toipinut" tavallaan menneisyydestä, elellyt monta "huoletonata" vuotta...ennenkuin kohtasin HÄNET...

        Siinä tutusmisvaiheessa sitten kerroin menneisyyteni kipukohdista...

        Nyt näitä asioita pohtiessani...annoinko minä itse niinkuin avaimet ja mahdollisuuden väärinkohtelulle...

        mietin, että oliko se mitätöinti sitten tahallista ja tarkoituksellista...yrittikö hän murtaa minut...vihasiko hän minun selvitymistäni...

        jotenkin tuo ajatuskuvio saa voimaan pahoin, vaikea uskoa todeksi...miten paljon narsisti sitten voi vihata "viattomia" ihmisiä...joilla ei osaa eikä arpaa hänen ongelmiinsa...

        Tulin tänne omine syineni, ymmärtääkseni...
        jotenkin tässä kohtaa tuntuu, että sitä tietoa nyt tullut liikaakin...tekee pahoinvoivaksi...

        vaikka tietyllä lailla, kun sitä mitätöintiä alkoi tulla, en niellyt sitä, pullikoin vastaan ja lopulta päätin suhteen...


      • Markku Ahdeoja
        15+3=18 kirjoitti:

        Huijuijui...tieto kyllä tavallaan lisää tuskaa...

        Jos minä nyt yritän suhteuttaa tätä tietoa narsismista omaan sammakko perspektiivini...omaan eläämääni...omaan kokemukseeni...

        Niin...ennen narsistin kohtaamista minulla oli jo tietyllä lailla jo "uhri" taustaa...se tavallinen tarina, onneton lapsuus...ja aviolitto alkoholistin kanssa...

        Mutta minä olin jo "toipinut" tavallaan menneisyydestä, elellyt monta "huoletonata" vuotta...ennenkuin kohtasin HÄNET...

        Siinä tutusmisvaiheessa sitten kerroin menneisyyteni kipukohdista...

        Nyt näitä asioita pohtiessani...annoinko minä itse niinkuin avaimet ja mahdollisuuden väärinkohtelulle...

        mietin, että oliko se mitätöinti sitten tahallista ja tarkoituksellista...yrittikö hän murtaa minut...vihasiko hän minun selvitymistäni...

        jotenkin tuo ajatuskuvio saa voimaan pahoin, vaikea uskoa todeksi...miten paljon narsisti sitten voi vihata "viattomia" ihmisiä...joilla ei osaa eikä arpaa hänen ongelmiinsa...

        Tulin tänne omine syineni, ymmärtääkseni...
        jotenkin tässä kohtaa tuntuu, että sitä tietoa nyt tullut liikaakin...tekee pahoinvoivaksi...

        vaikka tietyllä lailla, kun sitä mitätöintiä alkoi tulla, en niellyt sitä, pullikoin vastaan ja lopulta päätin suhteen...

        Narsistin uhreiksi ajautuu tietyn tyyppisiä ihmisiä. He ovat alistuvaisuuteen taipuvaisia. Narsismissa on kyse itsekkyydestä ja sen eri asteista. Toisessa ääripäässä on täysin epäitsekäs ihminen. Jos ajatellaan itsekkyyden janaa, niin " normaali ihminen on siinä puolivälissä.

        Narsisti on juuri ennen psykopaattia. " Normaali ihminen pitää sisällään aika itsekkäitäkin ihmisiä ja epäitsekkäitä ihmisiä. Normaalin narsistin puoleisessa osassa olevat ihmiset ovat turvassa. Heillä on riittävästi itsekkyyttä ettei narsisti ole kiinnotunut heistä uhreina. Mutta he voivat toimia hovina.

        Normaalin empaattisella puolella olevat ihmiset ovat vaarassa tulla narsistin uhreiksi. Mutta onneksi uhri on henkisesti yllättävän vahva. Uhri sietää jatkuvaa kiusaamista ja alistamista vuosia, jopa vuosikymmeniä. Se vaatii todella vahvaa ihmistä. Tosi emppis ja toiset huomioon ottavaa. Uhrit ovat joskus niin näännyksissä ja jumissa etteivät edes kykene apua hakemaan. keskustelupalstalle hakeutuva uhri on jo ottanut askeleen irtaantumisessa ja on siis todella hyvä asia. Olet jo onnekas. Vaikka ei ehkä siltä tunnu itsestä mutta silti on onnekas.


    • JK

      EN TIEDÄ

      • 7+4=11

        No on tuossa MA;n loppukappaleessa jotain järkeäkin...

        "Normaalin empaattisella puolella olevat ihmiset ovat vaarassa tulla narsistin uhreiksi. Mutta onneksi uhri on henkisesti yllättävän vahva. Uhri sietää jatkuvaa kiusaamista ja alistamista vuosia, jopa vuosikymmeniä. Se vaatii todella vahvaa ihmistä. Tosi emppis ja toiset huomioon ottavaa. Uhrit ovat joskus niin näännyksissä ja jumissa etteivät edes kykene apua hakemaan. keskustelupalstalle hakeutuva uhri on jo ottanut askeleen irtaantumisessa ja on siis todella hyvä asia."

        Jos itseäni ajattelen...toki minun toipumiseni on alkanut sillä, että olen ensin hankkinut tietoa alkoholismista ja mitä se läheisille aiheuttaa...ja eronnut..

        Että ikäänkuin vahvuuteni sai lopun, "kärsimyksen" malja tuli täyteen ja alkoi vuotaa yli...

        Sen jälkeen hakeuduin aikoinaan päihdelinkin keskustelupalstalle keskustelemaan asiasta...

        Tämä toinen suhde sitten...päätin sen tilanteessa, jossa en ymmärtänyt, miksi koin, että minua ja elämääni mitätöitiin...etten enää sietänyt huonoa kohtelua kovin pitkään...

        Suhteen päättymisen jälkeen aloin etsiä tietoa ko. käyttäytymisestä ja päädyin narsismiin, sana jonka kumppanini oli tuonut tutuksi jo aiemmin, kertomalla, että hänen entiset naisensa olivat narsistin uhreja...ja että joku oli nimitellyt häntäkin sellaiseksi...

        että joo...empatia on kykyä asettua toisen asemaan...
        mutta ns. uhrin pitäisi muistaa katsoa itseään ja elämäänsä myös ikäänkuin toisen silmin...

        miltä se silloin näyttää jos antaa jonkun kiusata ja alistaa itseään vuosikausia, ilman etei itse tee mitään tilanteen muuttamiseksi...

        Itse muistan aikoinaan naapurini puhuteleen minua vakavasti, kertoi että ympäristö on huolissaan minusta, sanoi jopa että pahimmassa tapauksessa pääsen vielä hengestäni jos en lähde...

        Että jonkun muun piti tuokin asia minulle sanoa, kun en itse ymmärtänyt...


    • asdfghjklöä

      Tsemppiä Markku. Tunnen Elinan ja tiedän, että tämä on totta.

    • heheee4444
    • blaablaab

      Jos homma menee todella niin kuin Iltalehdessä kerrotaan...

      (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015122620851871_uu.shtml)

      ...niin mielestäni vaikuttaa uutteralta henkilöltä jollaisia joka iikan pitäisi olla, olettaen että juttu on tosi. Juuri siihen lammasmaiseen vässyttelyyn koko valtakunta nykyään perustuukin; jatketaan kaikkea pxxxxkaa ellei joku laita kampoihin. Ikäänkuin olisi joku testi jolla katsotaan kuinka paljon pxxxxxkaa kansalainen nielee. Yleensä tässä on tietenkin joku hyöty takana; ansion, pääomatulojen tms. aiheeton menetys on jonkun toisen rahoilla (tai vätystelyllä) saavutettu oikeudeton etu, ja kun oikeudettomuuden päättää kyseenalainen taho se Suomen oikeusvaltiolallatus vain jatkuu. Kumma kun tätä vastustava ihminen on hetikohta hullu tai vastaavaa! Turhaan silloin lakeja edes laaditaan. Lääkärin lausunto mielentilastakin (tai: lääkäri tai koko lausunto) kaikki turhia nekin kun kansankomissio/yleinen mielipide tjsp. jakaa tuomiota.

      Jos syyttömänä saa tuomion niin eikös ole oikeutettu rikokseen josta tuomion sai, olkoonkin jo etukäteen? Muutoinhan saa kaksi tuomiota yhdestä rikoksesta, kai? Ja yhä vain Suomi on oikeusvaltio iankaikkisesti, kenties sentään jollekulle.

      Seuraavaksi Haagin/EU:n tms. oikeusasteeseen, turha Suomessa mihinkään on luottaa.

    • oikeutta

      Alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Markku Ahdeoja on rohkea ja peräänantamaton. Keskustelussa on menty väärille raiteille jotka eivät selvitä onko hän rohkea vai tyhmä mies. Olen toiminut työsuojeluvaltuutettuna sekä myöskin luottamusmiehenä. Luottamustoimissa on tullut esiin miten aivan selvät tapaukset jäävät selvittämättä poliisilla olevan virkamiehen harkinnanvallan vuoksi.
      Oikeusavustaja ei saanut asiaa etenemään. Haastehakemus ei kelvannut oikeudelle. Oikeusavustajan töppäys.
      Kaikessa raha ratkaisee.
      Tavallisella duunarilla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia hakea oikeuksiaan vaikka olisi kuinka asiassaan oikeassa.
      Oikeuslaitos kadottaa äänitallenteet. (keskiuusimaan kirjoitus) olen nähnyt kirjeen missä Turun Hovioikeus ilmoittaa äänitteiden kadonneen.
      Olemme poliisivaltiossa missä oikeuslaitos ei toimi.

    • Anonyymi

      Mitä tämän ajattelijan arkeen kuuluu, näin vuosia myöhemmin,

    • Anonyymi

      pari täysin asiallista migreeniavausta on lähtenyt taivaan tuuliin ja muutama muukin ysin asiallinen keskustelu milloin mistäkin. En ole edes mistään löytynyt listaa kielletyistä aihepiireistä; mitä oikein poistetaan suoralta kädeltä vaikka esim julkisuuden henkilöiden elämää saatetaan vatvoa hyvinkin pitkissä ketjuissa.

      Sanoma oy pahoittelee munatonta linjaansa.

    • Anonyymi

      Tein aloituksen siitä, jossa ihmettelin Ylen uutisoimia vaalilukuja. En epäillyt vilppiä tms., kunhan vaan ihmettelin, miten luvut voivat muuttua yhdessä yössä niin valtavasti. Ketju poistui melkein heti, ilman että kukaan oli siihen edes vastannut.

      Osui arkaan paikkaan....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe