Itseinho

njlnhklrnfhnz

Miten ihmeessä siitä pääsee eroon? Tuntuu että tulen hulluksi jo siitä, että joudun elämään itseni kanssa. En kestä katsoa peiliin, en kestä kuulla omaa ääntäni. Joka ikinen solu inhottaa ja oksettaa. Vertaan itseäni kokoajan muihin. Miten voi päästä yli masennuksesta ja sosiaalisesta fobiasta kun vihaa itseään niin paljon, ettei usko IKINÄ tekevänsä MITÄÄN hyvää. Ansaitsisin vain hirveän tuskallisen kuoleman. Sitäkään voi tehdä omaisten takia prkl.

24

5455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeän vanki

      samanlaisia ajatuksia on minulla... itsetunto on poissa ja on ollut jo pitkään. en löydä itsestäni mitään hyvää. häpeä estää minua tapaamasta muita ihmisiä.

      • aloittaja-----

        häpeästä se itseinho alkaa. ei tarvita kuin muutama kunnon häpäisy - muille se on pelkkä hassu onnettomuus, sinua seuraa koko lopun elämän


    • kyseleväinen..

      Itselläkin on paljon tuollaista itseinhon tapaista, etenkin tälläviikolla ollut.

      Oletko töissä/koulussa? ,,,harrastatko liikuntaa/urheilua?
      ---

      • aloittaja -----

        olen työtön, vasta jäin. nyt pitäisi hakeutua lääkäriin ja johonkin nuorisotyökkärijutskaan.

        en harrasta liikuntaa. pitäisi! mutta masentuneena en jaksa ja se pahentaa fiiliksiä kun jokapaikkaan sattuu (paskat nivelet) ja vihaa itseään enemmän.

        noidankehä : itseinho estää itsensä kehittämisen, mikä lisää itseinhoa


      • sama+vuodatus
        aloittaja ----- kirjoitti:

        olen työtön, vasta jäin. nyt pitäisi hakeutua lääkäriin ja johonkin nuorisotyökkärijutskaan.

        en harrasta liikuntaa. pitäisi! mutta masentuneena en jaksa ja se pahentaa fiiliksiä kun jokapaikkaan sattuu (paskat nivelet) ja vihaa itseään enemmän.

        noidankehä : itseinho estää itsensä kehittämisen, mikä lisää itseinhoa

        Itsellä juuri työttömyys aikoina itseinho nousee todella korkealle, eikö sitä sitten ole niin aikaa pohtia kun on töissä, toisaalta työttömyys laskee kyllä itsetuntoa ja siihen vielä päälle aikaapohtia mitkä asiat on päin honkia.

        Liikunta taasen nostaa mielialaa ja jos saat liikunnasta fyysisiä tuloksia, esim paino tippuu, niin jo se nostaa mielialaa.

        Kerroit noista "paskoista" nivelistä, pitäisi ajatella sitten sellaista lajia joissa nivelet eivät kärsi.Liikunnan aloittaminen voipi olla raskasta, kun itseinho päällä ja joka asiasta menee hermot.

        -Tärkeämpää olisi varmaan saada ensiksi töitä tai opiskelu paikka.

        Minä tässä jaan neuvoja kuin apteekkari lääkkeitä, ymmärrän kumminkin sinua hyvin, kokoajan on hermot menossa, ongelmia on isokasa enkä niistä tahdopäästä, aloitan työt maanantaina mutta palkka on todella huono, velkaa, huono auto, ei tyttökaveria, koko elämä mennyt päin honkia, käyn psykoterapiassa, itseasiassa tänäänkin juuri, josta ei kyllä nopeaa apua ole, laskun sain kumminkin.Ainut ilo tuntuu olevan kaljan juonti, mutta sitä en suosittele.Niin ja mielialalääkkeitä on pakko syödä jos töihin menen.


      • Anonyymi
        aloittaja ----- kirjoitti:

        olen työtön, vasta jäin. nyt pitäisi hakeutua lääkäriin ja johonkin nuorisotyökkärijutskaan.

        en harrasta liikuntaa. pitäisi! mutta masentuneena en jaksa ja se pahentaa fiiliksiä kun jokapaikkaan sattuu (paskat nivelet) ja vihaa itseään enemmän.

        noidankehä : itseinho estää itsensä kehittämisen, mikä lisää itseinhoa

        Ratkaisu löytyy junanraiteilta.


    • huohhhh

      Eikä tähän itseinhoon ole auttanut mitkään terapiat ja lääkkeet. Kauneusleikkaus ei parantaisi mitään kun olen luonteelta niin * .....

      • aloittaja ----

        NIINPÄ. kyllähän sen ulkoisen rumuuden kestäisi. mutta mätä sisin oksettaa itseäkin.


    • Itseinho on pikemminkin seurausta masennuksesta. Luultavasti sinussa on paljon vihaa, pettymystä ja kaikenlaisia negatiivisia tunteita, ja ne kohdistuvat itseesi. Yritä ajatella asia myönteisesti. Ajattele miten surkeasti kaikki olisi, jos purkaisit vihaasi epäsosiaalisesti ulospäin. Voit kehaista itseäsi siitä, että ainakaan sellainen riesa et muille ihmisille ole.

      Olisi hyvä, jos saisit tasapainottavaa näkökulmaa itseinhoosi vaikkapa joltain ammattiauttajalta. Koska tosiasiahan on se, ettei sinussa sinänsä ole mitään inhottavaa yhtään enempää kuin muissakaan.

    • Sumppi pk-seudulta

      Miltä tuntuisi, jos kirjoittaisit kaiken itsessäsi inhoamasi asian, ja kirjoittaisit perään, että miksi näin on ja onko se todellakaan totta. Olen aivan varma, että se on itsepetosta, et tahdo olla itsesi paras kaveri, ja se pitäisi olla sinulle tavoitteena.

      Entä jos unohdat vertailun muihin. Jos sinun on pakko verrata, ajattele ihmisiä, joilla ei ole näkökykyä, joilla ei ole kuuloaistia, kädet ja jalat ei toimi, mutta mitä heistä voisit myös verrata, he ovat onnellisia ja tyytyväisiä itseensä, nauttivat jopa elämästään ja kaikesta siitä, mistä ihminen voi nauttia. Paras nautinto kun ei maksa mitään, se on kiitollisuus siitä, että sinulle on annettu elämä. Elämäsi ilo ja onnellisuus on pitkälle kiinni siitä, tahdotko olla sinut itsesi kanssa, hyväksyä itsesi sellaisena, mitä olet.

      Jos ajattelet, että kaikki kauniit, muodikkaat, ja "itseäsi paremmat" ihmiset ovat onnellisia ja tyytyväisiä, voi näin olla, mutta ei heidän onni tule ulkokultaisuudesta, vaan sisäisestä tyytyväisyydestä. Antaessasi voit saada eniten, hymyyn vastataan hymyllä, kiitokseen kiitollisuudella, huomaavaisuuteen huomaavaisuudella.
      Olet itse oman elämäsi avain tyytyväisyyteen ja sisäiseen tasapainoon. Se ei ole rahalla ostettavissa, ei kauneusleikkauksilla, ei muotivaatteilla eikä edes missin mitoilla ja ulkonäöllä.

      Toivon positiivista matkaa itseesi tutustumiseen, jonka tuloksena on sinukaupat oman itsesi kanssa. Olethan itsellesi läheisin ja rakkain, sinulla on oikeus terveeseen itserakkauteen!

      • Anonyymi

        Niin totta. Ja Jeesus vielä mukaan niin johan on ihanata!


    • 14INANGST

      Kiitos yläpuolella olevalle. :D. mutta myös minä tunnen samoin, oksettaa. Olen harkinnut että minulla on Autofobia. Tunnen joskus itseni erittäin komeaksi ja näenkin sen sekä minua sanotaan komeaksi, mutta suurimman osan ajasta ajattelen miten kukaan ei koskaan rakastu minuun tai suutele minua. Vaikka tämä pinnallista onkin on suurin haaveeni että joku ihastuisi minun ulkonäkööni. lapsena kukaan ei sanonut komeaksi, ei vaan ollut tapana, ja siitä on jäänyt alemmuuden tunne, joka kestänyt koko pienen ikäni.

      • LISÄÄNVIELÄETTÄ...

        ja lisäisin vielä että kun on löytänyt ihanat vaatteet, kuten maailman ihanimmat chinot, niin kun näkee itsensä peilin edessä ja näkee kuinka vaatteet vain roikkuvat ylläni. Se on kauheaa.


    • rajatilaterveiset

      Yks lisää ilmottautuu kerhoon. Paininu toisiin vertailun, riittämättömyyden-, kelpaamattomuuden tunteiden ja itseinhon kanssa lapsuudesta saakka. Oon tietoinen kyllä ongelmani todennäköisestä syntyperästä, sillä vanhempani olivat ajoittain hyvinkin julmia ellen vastannut heidän odotuksiaan, jotka olivat todella korkeat. Sain lukematta ja puolisluibailemalla melkeen vaan kaseja ja ysejä todistukseen ala-asteelta aina lukioon asti. Ennenkun vanhemmillani meni välit isäpuoleni perheeseen, oli heidän tyttärensä ennen se ihannetytär joka minusta haluttiin. Ihan sama mitä tein, en saanut positiivista palautetta, vaan sanottiin joko että jos oikeasti yrittäisin, pystyisin parempaan, tai sitten muisteltiin miten serkkutyttö oli saanut 5-6 kymppiä lopputodistukseen. Ja muista syistä johtuen (kehityin nopeammin kuin muut ikäiseni, joten minua alettiin kohtelemaan hieman kun kummajaista, kun taas opettajat aina pitivät minua yhtenä luokan parhaista ja fiksuimmista oppilaista. Jotenkin nyt kun koulut on lukiotä myötä takana niin ongelmat on tavallaan samanlaiset, tai siis näen yhteyden, mut silti oireet ovat aivan eri. Ennen itseinho ja yhteisöön kuulumattomuutta lääkitsin päihteillä, viiltelyllä ja itsemurhayrityksillä, elämän (kirjaimellisesti melkein) vituiksi verämisellä ja vaikka millä. Nyt mä tein vielä elämäni virheen (siis en tarkota sitä sillä tavalla kuin miltä se näyttää) ja myönnyin, ensin kieltäydyttyäni, seurustelemaan erään pojan kanssa. Kieltäytyminen ei suinkaan johtunut pojasta, vaan siitä, että tää itseinho on niinku vittu niiiiiiin kuluttavaa suhteelle. Me ollaan nyt riidelty 5 päivää siitä että mä oon sitä mieltä ettei mun avomies halua mua, siks etten itse vastaa omia ulkonäkökriteereitäni, joita en oikeestaan ees tiedä, muuta kun että mä oon vaan epämiellyttävän näkönen verrattuna kaikkeen siihen mikä määrittelee kauneuden tänäpäivänä. Todisteita omasta kelpaamattomuudesta mä löydän ihan mistä tahansa, tulkitsen kaiken mikä vain on mahdollista sellaiseksi, että se loukkaa itseäni. Ikinä ei saa tarpeeks huomioo, ikinä ei kehuta, ja jos kehutaan niin vastaan agressiivisesti, koska uskon että mulle valehdellaan ja otan itteeni. Syy siihen miks mä tätä kirjotan on se että mun avomies, tosiaan vasta nyt, ilmotti että alkaa pikkuhiljaa olemaan mitta täynnä jokapäivästä itkupotkuraivoilua, varsinkin kun se kokee ettei kykene sanomaan tai tekemään mitään muuttaakseen asioita..
      Mua vaan pelottaa ja ahistaa ihan sikana se, et ku oon psykologiaa lukenu ja törmänny esim tunnelukkoihin (kantsii varmaan aika monen teistä googlata kys. sana) niin muutoksiin menee niinku vuosia aikaa... et tuntee ittensä siedettäväks. Nice.

    • Ripaus onnea

      Ihmiset ja yhteiskunnat joissa ulkoiset menestyksen merkit ovat kaikken muun mittapuuna tuhoavat enemmän kuin rakentavat. Koko yhteiskunta perustuu menestyksen makuiselle mainonnalle. Kodin täytyy olla ensiluokkainen kliininen mallikoti jossa asuu ensiluokkaiset mallilehdistä leikatut nukset. Heidän pitää täyttää mallikansalaisen oppiarvot määrätyin pistein, harrastaa trendiharrastuksia, seurustella malliksi vaikka olisi erakkoluonne, omistaa mies, lapset ja koira sekä se pakollinen hieno auto parkkiruudussa, lähteä viikonloppumatkalle vaikka ei ole minne ja käydä ulkomailla ja näytellä hurmaavia lomakuvia vaikka olisi inhonnut koko matkaa. Pelin voi viheltää poikki heti alkuunsa sillä jos tuolle kilpailuareenalle lähtee ei siitä tuile koskaan voittoa sillä aina löytyy joku parempi, kauniimpi ja menestyneempi. Kun rakastaa itseään ja tekee sen mitä itse haluaa ja tekee sen niin hyvn kun osaa vertaamatta omaansa muitten saavutuksiin saa elämätlä juuri sen mitä haluaa eli onnellisen elämän.

    • Tyhmä

      Inhoan itseäni. Tekis mieli syödä ittensä muodottomaks möhkäleeks, niin ällöt ukot jättäis rauhaan. Siskon mieskin lääppii kännipäissään aina tilaisuuden tullen. Yök. Olen siis aikuinen , en teini tai vastaavaa. Tykkään käydä salilla ja liikun muutenkin, koska siitä tulee hyvä olo. Mutt toi lääppiminen, saisiko sen loppumaan jos söisit itteni valaaksi. Tulee pahat muistot mieleen lapsuudesta kun oma isoisä lääppi sillon kun oltiin systeri kanssa lapsia. Jotain 10 vuotiaita vasta. Se asia olis varmaan pitäny käsitellä sillon, mutta ikinä en siitä kenellekään puhunu. Ei edes siskon kaa puhuttu siitä. Vihaan itseäni.

    • Anonyymi

      Olen inhonnut kasvojani ainakin 20 vuotta elämästäni. Inhoan niitä. En kestä katsoa itseäni edes valokuvista, en pysty katsomaan mitään kuvia itsestäni. Peilistä näytän mielestäni paremmalta. Valokuva kuitenkin paljastaa totuuden ja masennun siltä miltä oikeasti näytän.

      Voiko tästä itseinhosta koskaan päästä eroon

    • Anonyymi

      Minäkin inhoan itseäni. Oon ollut niin monesti sekaisin enkä saa menneisyyttä muutettua.

      • Anonyymi

        Eihän mennyttä

        Mut huomisen voit

        Jos haluat


    • Anonyymi

      Älä menetä toivoasi, vaikka olisit vaikeassa elämäntilanteessa. Jumalalle kaikki on mahdollista. Joel 2:13 ”Repäiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, palatkaa Herran, teidän Jumalanne, luo. Hän on armahtava ja laupias, pitkämielinen ja hyvin armollinen, ja hän katuu pahaa.”

      Ota vastaan Jeesus, Jumalan Poika. Hänen laupeutensa ja armonsa on joka päivä uusi. ”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.” Johannes 1:12


      “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?” Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.” Johannes 11:25-27

      Usko toimii rakkauden kautta. Rakkaus ei koskaan häviä.
      ”Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme. Mutta suurin niistä on rakkaus.” 1 Korinttilaiskirje 13:13
      ”Uuden käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toisianne. ” Johannes 13:34

      Yksinkertainen rukous, jos et vielä tiedä miten rukoilla:
      “Herra Jeesus, minä uskon, että sinä olet Jumalan Poika ja olet kuollut ristillä ja nousit kuolleista ylös kolmantena päivänä ja sen jälkeen Taivaaseen. Ole minulle armollinen ja auta tekemään parannus. Anna syntini anteeksi ja johdata minut oikealle polulle. Auta aina kuulemaan Sinun ääntäsi ja avaa korvaamme kuulemaan Totuus. Kiitos. Aamen. ”

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1656
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe