Mustuaiset isot silmälääkärin jäljiltä..?

Hei,

Tietääkö kukaan, kuinka kauan silmälääkärissä käymäni rutiinitarkastuksen vuoksi laitetut silmätipat kestävät? Aineen nimeä en nyt muista, mutta vaikutus näkyy mustuaisten huomattavana suurentumisena. Kuulin, että sen vaikutuksen pitäisi lakata jo iltaan mennessä, mutta mustuaiset ovat yhä omituisen laajat, ja takana on jo yksi päivä aineen laitosta. Onko normaalia, että mustuaiset pysyvät näinkin kauan/vielä kauemmin laajentuneina? Vai olenkohan tehnyt jotakin väärin, että vaikutus ei meinaa lakata...
6533
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Kolmesta tunnista kahteen viikkoon riippuen mitä laitettiin. Et voi asialle mitään, loppuu aikanaan.

Äänestä
  • Ok, kiitos vastauksesta. En tiedä mitä aine oli, normaali tarkastus ja "mustuaista laajentavaa ainetta" ovat ainoat tiedot :D

    Äänestä

2 päivää, kun kävin silmäleikkausken esitutkimuksessa, jossa tuota ainetta laitettiin. näkö oli myös hieman sumea ja kirkkaat valot häikäisivät.

Äänestä

Kävin silmälääkärissä eilen, yli vuorokausi kulunut - mustuaiset edelleen laajentuneina. Luin englanninkielesellä sivulla, että vaikutus kestää kauemmin jos on vaaleat silmät (siniset, vihreät) jostain syystä...

Äänestä

Vaikutus riippuu siitä, mitä tippaa sinun silmään on laitettu. Sykloa, tropicamidia tai ehkä pitkävaikutteista metaoksedrinia. Mutta kyllä ne siitä vielä palautuu normaaliksi, ei huolta :)

Äänestä
  • Ei meta mikään pitkävaikutteinen ole. Atropiini on.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


0955f76.4 kirjoitti:

Hei,

Tietääkö kukaan, kuinka kauan silmälääkärissä käymäni rutiinitarkastuksen vuoksi laitetut silmätipat kestävät? Aineen nimeä en nyt muista, mutta vaikutus näkyy mustuaisten huomattavana suurentumisena. Kuulin, että sen vaikutuksen pitäisi lakata jo iltaan mennessä, mutta mustuaiset ovat yhä omituisen laajat, ja takana on jo yksi päivä aineen laitosta. Onko normaalia, että mustuaiset pysyvät näinkin kauan/vielä kauemmin laajentuneina? Vai olenkohan tehnyt jotakin väärin, että vaikutus ei meinaa lakata...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu