Vävypojan Bemari seisoo edelleen

Rampe, joka on hyvin

Tuo rakkine on edelleen tuolla pihalla johtuen Turun Metroautosta. Tämä värkki katkaisi kiertokangen jo marraskuussa uusi ropmpparikone laitettiin joulun välipäivinä ja yllätys, yllätys toimii ihan hyvin. Mutta nyt on sinnikäs ongelma chek engine oranssi moottorin kuva. Vikakoodi joka kerta sama. additive mixture level recearc (seos raja-arvo ylitetty kuormittamattomana),ja/tai intake manifold absolute pressure(imusarjan paine). Häkkinen Turussa sitä mittaili ja tutki ja ajoi sellaiset sata kilomeriä ja teki vielä päälle päätteeksi vuotomittauksen. Additive kuormittamaton, kaikki kunnossa veto päällä Painetestissä savua tuli imusarjan alta ja niin vähän,että sanoa saa (tyhjäkäynnillä laihaksi imuvuoto). Metroautosta tilattiin viikko sitten uusi öljyerotiseparaattori ja uudet liittimet, sekä lämpömittarin anturi ja öljykello ja sanottiin, että"sellaiset pari kolme päivää" . No niin nosturi varattu, tuttu Pekka bemari, sekä kaikki muutkin voimat, että saadaan viikonloppuna kone pelaamaan. METROAUTON VAIHDE KOKO PÄIVÄN TUKOSSA JA MIHINKÄÄN SOITTOPYYNTÖIHIN EI VASTATA. Eikö se perkeleen Metro pysty toimittamaan osia, jos joku haluaisi pitää BMW:nsä liikenteessä.... HÄH

16

4520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenedi

      Ei niitä taho saada. Niitä menee niin paljon.

      Siinä voi olla imuventtiilin ohivuotoakin vielä.

      • Hienosti kulkee

        Ei ole ohivuoto venttiilissä. Venttiiliohivuoto vaikuttaisi käyntiin myös keskikierroksilla. Ongelma meillä vain satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Lisäksi, kun siinä painemittauksessa savua tuli nimenomaan imusarjan alta, mutta niin vähän, että paikka jäi epäselväksi. PNV voi näköjään myös mennä rikki. Moottorin vaihdon jälkeen sillä on ajettu 2000 km. Olen itse "joutunut" ajamaan sillä ja kyllä se aika hienosti kulkee, vaikka se oranssi päästövalo palaakin.


      • Minä näistä mitään t

        Painetesti merkkisavulla tehdään niin, että tukitaan pakoputken pää tiiviisti. Asennetaan kuminen adapteri imusarjan putkeen ja painetaan tietyllä paineella merkkihöyryä/savua moottoriin. Reitti savulle on imusarja, palotila ja pakoputkisto. Mistä sitä savua tulee. Ohivuotoa venttiileistä on mahdoton testata, koska osa venttiileistä on auki (valnetronicissa tyhäkäyntiasennossa).Ohivuoto moottorissa tulee öljyntäyttöaukosta, ohivuoto pakoputkessa tulisi jostain auton alta, ohivuoto imusarjan juuresta tulisi tietenkin imusarjan juuresta ja pakosarjan vuoto tulisi pakosarjan puolelta. Savua tuli imusarjan alta, ja siellä ei ole mitään muuta vuotokohtaa, kuin tämä öljyeroitin tai itse imusarja. Yhtä kaikki imusarja on purettava pois ja tukittava. Huom. additive mixture (kuormittamaton eli tyhjäkäuntipäästö laihalla) Kerran kävi manifold ab. pressure (imusarjan absoluuttinen paine). Uskon edelleen, että imusarjassa vuotaa jokin.


      • Nikasil
        Minä näistä mitään t kirjoitti:

        Painetesti merkkisavulla tehdään niin, että tukitaan pakoputken pää tiiviisti. Asennetaan kuminen adapteri imusarjan putkeen ja painetaan tietyllä paineella merkkihöyryä/savua moottoriin. Reitti savulle on imusarja, palotila ja pakoputkisto. Mistä sitä savua tulee. Ohivuotoa venttiileistä on mahdoton testata, koska osa venttiileistä on auki (valnetronicissa tyhäkäyntiasennossa).Ohivuoto moottorissa tulee öljyntäyttöaukosta, ohivuoto pakoputkessa tulisi jostain auton alta, ohivuoto imusarjan juuresta tulisi tietenkin imusarjan juuresta ja pakosarjan vuoto tulisi pakosarjan puolelta. Savua tuli imusarjan alta, ja siellä ei ole mitään muuta vuotokohtaa, kuin tämä öljyeroitin tai itse imusarja. Yhtä kaikki imusarja on purettava pois ja tukittava. Huom. additive mixture (kuormittamaton eli tyhjäkäuntipäästö laihalla) Kerran kävi manifold ab. pressure (imusarjan absoluuttinen paine). Uskon edelleen, että imusarjassa vuotaa jokin.

        imuvuoto siellä on, tarkista alipainelinjat, jarrutehostin yms. on saattanut jäädä jokin letku irti kun kerta kone vaihdettu..


      • hienosti kulkee
        Nikasil kirjoitti:

        imuvuoto siellä on, tarkista alipainelinjat, jarrutehostin yms. on saattanut jäädä jokin letku irti kun kerta kone vaihdettu..

        Tässä moottorissa on dieselien tapaan oma alipainepumppu jarrutehostimelle kannan takapäässä pakonokka-akseli käyttää sitä. Tässä, kun ei varsinaista imupuolen kaasuläppää ole ja alipaineet imusarjassa ovat vähän sitä sun tätä. Osat ovat tulleet, vielä, kun saisi aikaan vaihtotyön niin.....


      • fretryr
        hienosti kulkee kirjoitti:

        Tässä moottorissa on dieselien tapaan oma alipainepumppu jarrutehostimelle kannan takapäässä pakonokka-akseli käyttää sitä. Tässä, kun ei varsinaista imupuolen kaasuläppää ole ja alipaineet imusarjassa ovat vähän sitä sun tätä. Osat ovat tulleet, vielä, kun saisi aikaan vaihtotyön niin.....

        tässä kohtaa suosittelen BTCF foorumia, ei ole kokemuksia valvetronic moottoreista täällä


      • Meijeristi
        Minä näistä mitään t kirjoitti:

        Painetesti merkkisavulla tehdään niin, että tukitaan pakoputken pää tiiviisti. Asennetaan kuminen adapteri imusarjan putkeen ja painetaan tietyllä paineella merkkihöyryä/savua moottoriin. Reitti savulle on imusarja, palotila ja pakoputkisto. Mistä sitä savua tulee. Ohivuotoa venttiileistä on mahdoton testata, koska osa venttiileistä on auki (valnetronicissa tyhäkäyntiasennossa).Ohivuoto moottorissa tulee öljyntäyttöaukosta, ohivuoto pakoputkessa tulisi jostain auton alta, ohivuoto imusarjan juuresta tulisi tietenkin imusarjan juuresta ja pakosarjan vuoto tulisi pakosarjan puolelta. Savua tuli imusarjan alta, ja siellä ei ole mitään muuta vuotokohtaa, kuin tämä öljyeroitin tai itse imusarja. Yhtä kaikki imusarja on purettava pois ja tukittava. Huom. additive mixture (kuormittamaton eli tyhjäkäuntipäästö laihalla) Kerran kävi manifold ab. pressure (imusarjan absoluuttinen paine). Uskon edelleen, että imusarjassa vuotaa jokin.

        Vastaan tähä omaan , kun laite on toiminut sellaiset 2000 kilometriä. Separaattori oli rikki. No öljyneroittimeksin sitä muovipurkkia kutsutaan. Eihän se maksanut, kuin nelisen kymppiä, mutta vaihttyö vei tällaiselta BMW noviisillta melkein päivän työn. Imusarja, kun piti irroittaa ja tietenkin laittaa päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Sieltä alipaineventtiilistä se sitä liikailmaa ilmeisesti sai. Ne hiton huohottimet tahtovat jäätyä, kun se kampikammio kylmäkäynnistyksessä on vesihöyryä täynnä. Aika ovela kampikammiotuuletussysteemi kaikkiaan. Piti oikein ryhtyä tonkimaan koko moottorin tuuletusjärjestelmää ennen, kuin se sitten selvisi ja kyllä Pekka BMW:llä siinä jonkinlainen järkikin on ollut. Yhteenvetona sanoisin, että kaikki osat pitää olla kunnossa Vian haku on se mielenkiintoinen prosessi.


      • Voi itku
        Meijeristi kirjoitti:

        Vastaan tähä omaan , kun laite on toiminut sellaiset 2000 kilometriä. Separaattori oli rikki. No öljyneroittimeksin sitä muovipurkkia kutsutaan. Eihän se maksanut, kuin nelisen kymppiä, mutta vaihttyö vei tällaiselta BMW noviisillta melkein päivän työn. Imusarja, kun piti irroittaa ja tietenkin laittaa päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Sieltä alipaineventtiilistä se sitä liikailmaa ilmeisesti sai. Ne hiton huohottimet tahtovat jäätyä, kun se kampikammio kylmäkäynnistyksessä on vesihöyryä täynnä. Aika ovela kampikammiotuuletussysteemi kaikkiaan. Piti oikein ryhtyä tonkimaan koko moottorin tuuletusjärjestelmää ennen, kuin se sitten selvisi ja kyllä Pekka BMW:llä siinä jonkinlainen järkikin on ollut. Yhteenvetona sanoisin, että kaikki osat pitää olla kunnossa Vian haku on se mielenkiintoinen prosessi.

        Nostetaanpas tämä vanha moottoriprojekti vielä kerran ylös. Sillä vävypojan Bemarilla on nyt rompparokoneela ajettu enemmän, kuin hänen aikanaan sillä saksan tuonnilla. Sillä on nyt 8000 km. takana ja alan uskoa jo itsekin, että moottori on (vihdoin ja viimein) kunnossa. Ei kuluta öljyä, eikä vettä. Tiedä miten se saksmanni sitä siellä käsitteli, vai oliko huonoa tuuria.Tämä romiskone, (takuumoottori) oli aika hirveän näköinen verstaalle tullessaan ja vähän siipeensäkin saanut, mutta oli aito suomikone Öljyjäkin joskus oli näemmä vaihdettu, koska ketjuohjaimet olivat selkeästi paremmassa kunnossa. Muutenkin kone näytti kohtalaisen hyvältä. Mittaristo (ruuvaamaton näytti alle 90000). Elinluovuttaja oli aivan kysymysmerkki, rekan alle "tuntemattomasta syystä raskaan ". jne ajettu rusina. Kukaan ei edes ajatellut, että sen romun keskeltä löytyy niinkin kohtalainen moottori. Kesärenkaat alle ja kohti uusia seikkailuja. Kesärenkaat herättivät myös pientä keskustelua. Päädyttiin lopulta 225/40/18 , vaikka se Bemari on ihan paska ajettava sellaisilla renkailla. Minulta olisi sopivat 16" vanteet 215:lle renkaille löytynyt paljon laadukkaammilla renkaillat. Ei kelpaa liian kansanauton näköinen. .... Voi Itku ja sehän on 1,8:llaan kansan auto ja vielä huono ajettava sellainen.


      • gsgdf
        Voi itku kirjoitti:

        Nostetaanpas tämä vanha moottoriprojekti vielä kerran ylös. Sillä vävypojan Bemarilla on nyt rompparokoneela ajettu enemmän, kuin hänen aikanaan sillä saksan tuonnilla. Sillä on nyt 8000 km. takana ja alan uskoa jo itsekin, että moottori on (vihdoin ja viimein) kunnossa. Ei kuluta öljyä, eikä vettä. Tiedä miten se saksmanni sitä siellä käsitteli, vai oliko huonoa tuuria.Tämä romiskone, (takuumoottori) oli aika hirveän näköinen verstaalle tullessaan ja vähän siipeensäkin saanut, mutta oli aito suomikone Öljyjäkin joskus oli näemmä vaihdettu, koska ketjuohjaimet olivat selkeästi paremmassa kunnossa. Muutenkin kone näytti kohtalaisen hyvältä. Mittaristo (ruuvaamaton näytti alle 90000). Elinluovuttaja oli aivan kysymysmerkki, rekan alle "tuntemattomasta syystä raskaan ". jne ajettu rusina. Kukaan ei edes ajatellut, että sen romun keskeltä löytyy niinkin kohtalainen moottori. Kesärenkaat alle ja kohti uusia seikkailuja. Kesärenkaat herättivät myös pientä keskustelua. Päädyttiin lopulta 225/40/18 , vaikka se Bemari on ihan paska ajettava sellaisilla renkailla. Minulta olisi sopivat 16" vanteet 215:lle renkaille löytynyt paljon laadukkaammilla renkaillat. Ei kelpaa liian kansanauton näköinen. .... Voi Itku ja sehän on 1,8:llaan kansan auto ja vielä huono ajettava sellainen.

        jos noin pienillä renkailla on "paska ajettava" niin suosittelen lämpimästi tarkistamaan pyöräntuentojen helojen kunnon, katsastus inssi ei niistä löydä vikaa vaikka pyörät pääsis heilumaan 5cm joka suuntaan ja sen jälkeen pyörien suuntausta M3 arvoille. :)


    • hyvin hoidettu

      Metroautohan on ainut paikka maailmassa mistä osia saa ja vain yksi puh.numero.

    • MITÄMITÄ???

      MITÄ MITÄ ONKO MUKA PNV RIKKI????? TÄÄHÄN ON PAKKO OLLA ROVO KUN EIHÄN PNV VOI MENNÄ RIKKI :)

      • nämä

        kiihkopenalistit oo jo kilvan täällä kertoilemassa kuinka "kateelliset tojoterot taas provoilee" =))))))))


    • bennari

      No sehän on kaikille aivan selvää että ne on kateellisia provopellejä.

      • yx bodari

        Mersu is best


    • mikko kuustonen

      haistakaa pieeeru :)

    • Anonyymi

      Seisooko se vieläki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9021
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5739
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      137
      5118
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2791
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      4
      2100
    Aihe