Joo, oon 10 v...
Ja niin saatanan pettyny siihen.
Elämä on helvettiä.
Kukaan ei kuuntele eikä ees paras kaveri,
tajuu tai ees haluu tajuta mua.
Monta kertaa oon puhunu äitille, mut se ei usko, veli on 15 v ja se on sulkeutunu tietokonemaailmaan ja
irvailee silleen; ainiin, sullahan oli se ''depressiokin''. Joo, siis veli kiusaa aina ja se huonontaa itsetuntoa.
Koulupsykologille oon koulun jälkeen ja välkillä aina yrittäny mutta se on siirtyny toiseen kouluun -.- EN KESTÄ ENÄÄ! En saa ite enää apua, nii unohdinkin kertoa että iskälle ei voi puhua -.- Se on masentunu kanssa ja se on mielenterveysongelmainen. Mä, äiti ja veli muutettiin kun se alko hakkaamaan kaikkia ja tulemaan kotiin kännissä. Asuntoa ei löytyny heti ja itkin itteni uneen joka yö.
Väsyttää, äiti ei usko eikä oo ketään keneen luottais. Tekis mieli vaan vajoo johonkin ja kuolla jo pois. mutta itsemurhaan en oo VIELÄ päätynyt. Oon niin loppu. Miten 10 vuotiasta voisi auttaa? Miten?
Mulla on kaikki hyvin, perheessä ei niinkään oo mitään vikaa, ja koulussa menee toistaiseks hyvin koska jos alan siellä näyttää mun väsymystä, joudun selittää niille opeille. Enkä haluu että tästä vaan joka kerta puhutaan, miks kukaan ei toimi? Oon nähny unia, esim:
näin unta että
olin laitoksessa missä on
mielenterveysongelmaisia
ja masentuneita.
Olin itse jossai osastolla eikä
siellä ollut yhtään kavereita.
Sain tavata äidin ja itkin ja
pyysin että se hakee mut pois.
Puhuttiin mun synttäreistä,
ja sanoin:
Onneks oot jo hakenu mut
pois sillo.
Itkin koko ajan ja kurkku
oli kipee sen takii.
SE OLI KAUHEETA.
ja sitten sellasia että tipun johonki kuiluun ja kaikki nauraa mulle. Sitten huudan apua mutta kukaan ei auta vaan ne pällistelee siin vieressä vaikka ne ois voinu nostaa mut.
Ja vielä sellastakin unta oon nähny että viiltelin puukolla itteeni ja
se sattu mutta en lopettanu vaan itkin ja jatkoin sitä. Voiks nää olla ennusteunia?
Miks kukaan ei kuuntele eikä auta. Oon vasta 10 v, miks en saa olla normaali ja vielä pieni lapsi.
Miks mun elämä pilataan vaikka ois enemmänki vaihtoehtoja? TE siellä koneella ette voi tietenkään auttaa mua mutta onko ideoita? Tai jotain tukee/nettisivustoja.. Kiitti kun jaksoitte lukea :)
Älkää vaipuko masennukseen. Vielä sen johdosta kuolee.
10 v ja masennus
18
809
Vastaukset
- ............
En minä ainakaan vielä 10v osannut noin hyvin kuvata tuntemuksiani, vaikka varmaan olin masentunut jo silloin.
Mistä luulet että tuo on saanut alkunsa? Kuulostat olevan aika yksin.. Tai että kukaan perheessä ei kuuntele ja ei ole kavereitakaan. Ehkä edes yksi kaveri jota kiinnostaa ja joka osaa kuunnella voisi auttaa. Onko sinua kiusattu ennen?- Ap
asia minkä osaan on laulaminen ja tää äikkä...
En oo oikeen varma oonko kiusattu kun sellaset
kutosluokkalaiset aina varastelee pipoo ja
huutelee mut en oikee tiiä onkse kiusaamista mut
ei se ainakaa kivalta tunnu :( On yks kaveri kyllä
mut se asuu tosi kaukana ihan eri kaupungis. En
oo sen kanssa kun vaa joku pari kertaa vuodes :S
- 40v
Olen myös masentunut, siihen tarvitsee kunnon hoitoa, ja jos väsyttää, nuku :) minä pelastuin lääkkeillä, mutta sinun ikäisille se ei ole hyväksi. Suosittelen puhumaan vaikka opettajalle, tai nuorisotyöntekijöille, tai jollekin muulle luotettavalle aikuiselle. mutta nyt on kiire, kirjoittelen myöhemmin uudestaan sinulle :) T: Mummeli 40v
- apuasaa
Sä osaat kirjottaa :)
Jatka sitä. Sekin jo saattaa helpottaa. - ap
Kiitos, se on vahva puoli mussa
- Dimpsu
Jos 10v likka tän on kirjottanut niin HUH HUH!
Taitaa olla provo, provo isolla P:llä. - Ap
Miks kukaan ei usko mua? Missään asiassa kukaan ei usko..
- mievaaaa
kerro ihmeessä vaikka jollekki opettajalle, jolle aattelet että ois helpoin kertoa. se osaa varmasti auttaa. niillä on varmaan vaitiolovelvollisuus.
Ne auttavat varmasti mielellään. kukaan ei halua että kärsit. - yksiihminenff
Niin en usko että tuo kuiluun tippuminen toteutuu yms. pahat jutut.
Ehkä se kertoo jostain että pelkäät että sulle nauretaan tjs..
www.tukinet.com
sinne teet oman tunnuksen, niin voit kirjotella siellä.
Esim. nuorten elämää palstalla, tai missä vain haluat! :)
toivottavasti saat puhuttua jollekkin!!! - mulukkukuuko
25v tekstiä 10v. ihmisestä. mutta älä pelkää hakea apua, laitoksissa on sielunkumppaneitasi ja lupaan että löydät ystäviä.
Miks kukaan ei kuuntele eikä auta. Oon vasta 10 v, miks en saa olla normaali ja vielä pieni lapsi.
Voi kun pystyisin täältä käsin auttamaan jotenkin, tekee pahaa ajatella 10-vuotiasta tuossa tilanteessa. On kuitenkin hyvä, että kirjoittaminen sujuu. Itse sairastuin 12-vuotiaana masennukseen, vaikka oireet alkoivat sinun ikäisenäsi.
Ja harva uskoi ja kuulin tällaistakin "Lopeta tuo typerehtiminen kun et itsekään siihen usko"
Ja sama oli ongelma, perheen kanssa ei voinut puhua.
Nuorisopsykiatrian osastolla aloin puhua, tosin vaihtelevalla menestyksellä.
Yritä saada kuka tahansa, joku mukava opettaja edes, kuuntelemaan. Kyllä he ovat vaitiolovelvollisia, pyydät vain, että ei kerro eteenpäin. Toisaalta ihan kunnon apu voisi olla paikallaan.
Kyselet, että miksi kukaan ei toimi? Minkälaista apua kaipaisit elämääsi?
Minulle apu löytyi lastenkodista, tosin pääsin sieltä jo yli vuosi sitten pois. Ei se ole kaikille vaihtoehto ja nykyään minulle kirosana, mutta ajattelin vain heittää tuonkin asian ilmaan.
Kauheasti voimia sinulle, toivon sydämeni pohjasta että saat jostain apua!- avutonn
Minusta tuntuu myös että olen masentunut ja olen vasta 13.v joka ei uskalla kertoa siittä kenellekkään
- avutonn
voit puhuu mulle koksa musta tuntuu samalta ja me ollaa melkee saman ikäsii
, toisin en uskalla kertoa tästä kellekkää . - ap
Tulin pitkäst aikaa tänne palstalle, ja totta! mun tilanne on menny huonommaks mut vihdoin oon päättäny mennä sinne koulu terkkarille :) Oon nyt jo 11 vuotias. Päätin et ens vuotta en aio pilata tän masennuksen takii, joten mä siis menen sinne hakee apuu. Kiitti kaikille jotka on jaksanu auttaa mua täl palstalla, vaik tuskin tätä kukaa enää löytää ku tää on nii vanha, mut ei se mtn. Kiitos kaikille, nyt mä hoidan tän! ♥
- alottaja
Voi että mikä keskustelu, onks tää jo kuus vuotta vanha :D täytän tänä vuonna 17 ja käyn lukion ekaa vuotta. Asiat on nykyään huomattavasti paremmin ku tuollon 10-vuotiaana, selvisin niiden pahimpien jaksojen ohi, koulu alko menemään yläasteella paremmin ja kavereita (ja poikia) on nyt enemmän ku koskaan.
Toisaalta tää ei oo kyl vieläkään helpottanu enkä oikeen enää usko, et se tulis koskaan kokonaan helpottamaankaan. Mulle on kokeiltu nyt viittä eri lääkettä tuloksetta, oon saanu niistä vaan pahoja sivuoireita ja lääkäri sano tän tilanteen näyttävän aika huonolta. Diagnoosina on mm. epävakaa persoonallisuushäiriö, toistuva masennus ja traumaperäinen stressihäiriö. Psykoterapiaki alotettiin vuoden alussa, mut se jouduttiin keskeyttää mun huononevan voinnin takia.
Toivottavasti löydän tän keskustelun uudestaan viel muutaman vuoden päästä ja voin tulla kertomaan, et sillon menee vihdoin hyvin. - Eienäänuori
Kiva että tulit tervehtimään. Sinulla on halu mennä eteenpäin. Ei ihmiselämä ole vain tassia ruusutarhassa.
- Anonyymi
Hurjaa et tää keskustelu on yli kaheksan vuotta vanha.
Ajattelin vaan tulla kertomaan (lähinnä itteni takia), et mul menee vihdoin hyvin. Oon joka päivä kiitollinen siitä, et mun elämä on nykyään pääosin tasapainosta ja onnellista, tai vähintään ainaki ihan tavallista. Mun toimintakyky on palautunu ja psykoterapia saatu päätökseen. Pääsin opiskelemaan mun unelmakouluun, joka alkaa ens kuussa. Kirjotan edelleen.
Vittu miten pitkä matka tähän on tultu. Pelkäsin etten ikinä toivu, mut tässä mä nyt oon.- Anonyymi
Hienoa tarinaa - toivotaan että se rohkaisee ja vahvistaa sellaisia nuoria (tai miksei vanhempiakin), joilla on vaikeaa. :-)
Silloin kun minäfossiili olin ikäisesi, niin ei varsinaisesti ollut tällaisia palstoja, jonne olisi voinut vaiheitaan kirjoitella. Enkä tiedä, olisinko muutenkaan niin tehnyt - mutta nämä ovatkin persoonakysymyksiä. Hyvä kun sinä olet kirjoittanut, kuten sanottu!
Kun luin tuota aloitustasi, niin mietin, mikset voisi puhua isäsi kanssa asioista. Ehkä te olettekin jutelleet matkan varrella... Monesti masennusta itse kokenut tai läheltä nähnyt ymmärtää masentunutta kuitenkin, perheen sisälläkin. Se voi olla myös iso voimavara, vaikeuksista huolimattakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653