Vuokra-asunnot

Muuttolinnuntie

Moi!
Muutan ehkä töiden perässä Kuopioon ja katselin netistä asuntotilannetta. Suhteessa aika paljon oli tarjolla kalustettuja asuntoja muutamaksi kuukaudeksi ja n.500 euron yksiöitä lähiöistä. Vai jämähtääkö nettiin vain ne huonoimmat asunnot?
Millaisia kokemuksia teillä on: kuinka saada hyvä ja kohtuuhintainen (max. 360e/ min. 26m2) asunto keskusta-Niirala akselilta?
Mitä kautta olette löytäneet vuokra-asunnon? Samalla voisi listata pahimmat harakanpesät eli taloyhtiöt, joissa ei asumisrauhasta ole tietokaan.. Kiitos!

7

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuttolinnuntie

      Max. vuokra siis 460e.

    • Suvezcki

      Saattaa olla, että keskusta-niirala väliltä aika huonosti saa asuntoo. Niiralan kulmalta voi hakea asuntoa mut niillä on tosi pitkät jonot (6kk parhaimmillaan saa oottaa). Ite ku oon opiskelija nii OVV:n kautta oon kämppäni hommannu ja ne on yleensä ollu rauhallisella paikalla. Kannattaa seurata lehistä ilmoittelua ja laittaa ite ilmoitus esim. savon sanomiin, sieltä kautta varmaan helpoiten saa kämpän. Semmosen vinkin annan, että Petoselle ei välttämättä kannata muuttaa...rauhallisin paikka missä ite oon asunu oli Päiväranta. :) Lykkyä asunnon löytämiseen! :)

      • jlnoinoi

        lähetät vaan alueen lehtiin asuntoilmoituksen. paras tapa saada, koska sitä kautta vanhemman polven vuokraajat vuokralaisia etsii. heiltä saa monesti myös halvemmalla, kun ovat markka-ajassa vielä :)


      • laskevat että
        jlnoinoi kirjoitti:

        lähetät vaan alueen lehtiin asuntoilmoituksen. paras tapa saada, koska sitä kautta vanhemman polven vuokraajat vuokralaisia etsii. heiltä saa monesti myös halvemmalla, kun ovat markka-ajassa vielä :)

        kyllä tuosta yksiöstä pitää tonni saada ja siten pyytävät 1000 euroa =)


      • Muuttolinnuntie
        jlnoinoi kirjoitti:

        lähetät vaan alueen lehtiin asuntoilmoituksen. paras tapa saada, koska sitä kautta vanhemman polven vuokraajat vuokralaisia etsii. heiltä saa monesti myös halvemmalla, kun ovat markka-ajassa vielä :)

        Ytimestä sain asunnon, mut vuokra on melkein 500. Täytyy kyl sanoa et surkea sato lehti-ilmoituksellaki. Huomaa, että Kuopio on opiskelijakaupunki, josta kaikki kohtuuhintaiset asunnot on varattuja/periytyy kaverilta toiselle..


    • Ryövärintytär

      Kaverini on muuttamassa maaliskuun lopulla pois yksiöstään, sijaitsee keskustassa, 25m2, 450e vuokra sähkö ja vesi.

      Minun piti alunperin ottaa kämppä, mutta omien rahatulojen takia jouduin kaupat perumaan ja kämppä on nyt tyhjillään. Olisitko kiinnostunut asunnosta, varmasti jonkinlainen näyttö onnistuu?
      Jos olet, niin laita vaikka s-postiosoitteesi tänne.

    • Oikari2

      Jos OVV:n kautta vuokraat, niin tyrkyttävät Fortumin sähkösopimusta. Ilmeisesti saavat jonkun provikan jokaisesta myynnistä. Fortumin sähkö on kalleimpien joukossa, joten kannattaa ostaa sähköt joltain muuta puljulta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe