Vuokra-asunnot

Muuttolinnuntie

Moi!
Muutan ehkä töiden perässä Kuopioon ja katselin netistä asuntotilannetta. Suhteessa aika paljon oli tarjolla kalustettuja asuntoja muutamaksi kuukaudeksi ja n.500 euron yksiöitä lähiöistä. Vai jämähtääkö nettiin vain ne huonoimmat asunnot?
Millaisia kokemuksia teillä on: kuinka saada hyvä ja kohtuuhintainen (max. 360e/ min. 26m2) asunto keskusta-Niirala akselilta?
Mitä kautta olette löytäneet vuokra-asunnon? Samalla voisi listata pahimmat harakanpesät eli taloyhtiöt, joissa ei asumisrauhasta ole tietokaan.. Kiitos!

7

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuttolinnuntie

Max. vuokra siis 460e.

• Suvezcki

Saattaa olla, että keskusta-niirala väliltä aika huonosti saa asuntoo. Niiralan kulmalta voi hakea asuntoa mut niillä on tosi pitkät jonot (6kk parhaimmillaan saa oottaa). Ite ku oon opiskelija nii OVV:n kautta oon kämppäni hommannu ja ne on yleensä ollu rauhallisella paikalla. Kannattaa seurata lehistä ilmoittelua ja laittaa ite ilmoitus esim. savon sanomiin, sieltä kautta varmaan helpoiten saa kämpän. Semmosen vinkin annan, että Petoselle ei välttämättä kannata muuttaa...rauhallisin paikka missä ite oon asunu oli Päiväranta. :) Lykkyä asunnon löytämiseen! :)

• jlnoinoi

lähetät vaan alueen lehtiin asuntoilmoituksen. paras tapa saada, koska sitä kautta vanhemman polven vuokraajat vuokralaisia etsii. heiltä saa monesti myös halvemmalla, kun ovat markka-ajassa vielä :)

• laskevat että
        jlnoinoi kirjoitti:

lähetät vaan alueen lehtiin asuntoilmoituksen. paras tapa saada, koska sitä kautta vanhemman polven vuokraajat vuokralaisia etsii. heiltä saa monesti myös halvemmalla, kun ovat markka-ajassa vielä :)

kyllä tuosta yksiöstä pitää tonni saada ja siten pyytävät 1000 euroa =)

• Muuttolinnuntie
        jlnoinoi kirjoitti:

Ytimestä sain asunnon, mut vuokra on melkein 500. Täytyy kyl sanoa et surkea sato lehti-ilmoituksellaki. Huomaa, että Kuopio on opiskelijakaupunki, josta kaikki kohtuuhintaiset asunnot on varattuja/periytyy kaverilta toiselle..

• Ryövärintytär

Kaverini on muuttamassa maaliskuun lopulla pois yksiöstään, sijaitsee keskustassa, 25m2, 450e vuokra sähkö ja vesi.

Minun piti alunperin ottaa kämppä, mutta omien rahatulojen takia jouduin kaupat perumaan ja kämppä on nyt tyhjillään. Olisitko kiinnostunut asunnosta, varmasti jonkinlainen näyttö onnistuu?
      Jos olet, niin laita vaikka s-postiosoitteesi tänne.

• Oikari2

Jos OVV:n kautta vuokraat, niin tyrkyttävät Fortumin sähkösopimusta. Ilmeisesti saavat jonkun provikan jokaisesta myynnistä. Fortumin sähkö on kalleimpien joukossa, joten kannattaa ostaa sähköt joltain muuta puljulta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe