salmiakkikossu

Heli

Hei! Tuleeko kellekään muulle hengenahdistusta salmiakkikossusta (sekä kaupan että itsetehdystä)? Mistäköhän se johtuu??

6

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistusta

      mutta aika usein aluksi huimausta ja muistikatkoksia juoman nauttimisen jälkeen ja myöhemmin ehkä kuitenkin lievää ahdistusta. Syy lienee selvä: SALMIAKKIKOSSUALLERGIA:)

    • Moniallerginen

      Sillä hengenahdistusta tuskin tulee muuten mistään terveelle ihmiselle, ellei sitten ole piiloastmaa..

      "Alkoholi ja allergia

      Alkoholi ei sinänsä allergisoi, mutta alkoholi kylläkin vapauttaa jo kemiallisena aineena pieniä määriä allergiaoireissa esiintyvää välittäjäainetta, histamiinia. Alkoholijuomissa olevat mausteet, lisäaineet ja väriaineet voivat aiheuttaa allergisoitumista ja esim. migreenikohtauksen laukeamisen (tyypillisesti esim. punaviini)."

      http://www.yths.fi/suomi/terveystietoa/allergia.htm#Alkoholi ja allergia

      "Alkoholi yliherkkyyden aiheuttajana

      Alkoholijuomia eivät lisäainesäädökset koske. Puhdas alkoholi sinällään vapauttaa histamiinia. Yliherkkyysreaktioita voivat aiheuttaa puhtaan alkoholin lisäksi juomiin käytetyt yrttimausteet, esimerkiksi likööreissä anis tai juomien säilöntäaineena käytetty metabisulfiitti, jota on eniten makeissa valkoviineissä. Yliherkkyyden aiheuttajana voi olla myös rypäleitten bentsoehappo, samoin käymistapahtumassa muodostuvat aineet, kuten histamiini, tyramiini ja asetaldehydi. Joskus aller-gisen reaktion syynä voi olla käytetty väriaine. Oluessa on vilja- ja hiiva-allergeenejä. Yliherkkyysoireet voivat ilmetä välittömästi tai viivästyneinä."

      http://www.allergia.com/teema/ruokayliherkkyys.htm

      • Heli

        Hyödyllistä tietoa, kiitos "moniallerginen!"


    • KAKAKA

      Joo seuraavana päivänä kyllä ahistaa tosissaan.

    • Anonyymi

      Moi Heli!
      Yllä olevat kommentit olivat asiattomia vastauksia asialliseen kysymykseesi. Minulle TULEE hengenahdistusta sekä kaupan että itse tehdystä salmiakkikossusta. Ei muista alkoholijuomista. En tiedä, mistä se johtuu, mutten ole uskaltanut juoda sitä vajaaseen 20 vuoteen :-D
      Et ole ainoa. Vielä kun syyn saisi selville...

      • Anonyymi

        No voi hemmetti. Olet tullut toimeen ilman salmiakkikossua jo 20 vuotta ja vieläkin ihmetyttää kyseinen asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe