Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miten kauan imettää ???

kolen äiti vaan :)

olen kolmen lapsen äiti. olen kaikkia lapsiamme imettänyt, kahta vanhempaan sen 7-8 kk ja ovat sitten itse lopettaneet imetyksen, siis ei enään aan halua maitoa ja näin imetys lopetettu ilman mitään ongelmia. mutta nyt meillä nuorin tyttö syntynyt elokuussa 2009 tulee siis 1v 6kk ihan just. hän haluaa vielä maitoa. viimekesä oli kyllä hyvä et imetin vielä kun oli ne kuumat ilmat ja tyttö ei oikeen syönyt kunnolla ruokaa eikä pahemin juonut mitään. tyttö syö normaalisti ihan samaa ruokaa mitä me muut, on terve ,reipas ja normaalisti kehittynyt. mutta !! miten kauan voin vielä imettää ? onko siitä enään mitään hyötyä ? miten ympäristö reagoi kun tyttö tulee 1v 6kk ja imee vielä tissiä. en imetä enään pahemmin päivällä, enimmäkseen illalla, yöllä tai jos tyttö vaan haluaa kotona olla lähellä ja saada läheisyyttä. tytöllä ei ole koskaan ollu tuttia eikä syö tuttipulloa ollenkaan.

3

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfgfdsfg

      Kyllähän noita taaperoimettäjiä on. Ei siitä ainakaan haittaa ole :) Lapsi saa edelleen vasta-aineita ja vitamiineja imetyksestä, ravinnollista hyötyä siitä tuskin enää on.

    • mahulda

      Meillä imetys sujui alusta asti todella hyvin ja poika oli varsinainen maitonaama. Täysimetin puoleen vuoteen (ihan jo allergioiden vuoksi) ja kuvittelin lopettavani imettämisen siinä vuoden paikkeilla. 1v6kk poika oli vieläkin tissillä aina välillä, erityisesti illalla, yöllä ja kotosalla niin kuin teidänkin tyttö. Muut alkoivat välillä kommentoida "Noin iso poika ja syö vieläkin rintaa??", mutta minulle se tuntui aivan luonnolliselta, koska maitoa riitti ja poika oli onnellinen :) vasta pojan ollessa 2v2kk päätin, että nyt riittää, kun aloin väsymään ja olihan pojalla siinä kohtaa sitä ikääkin jo ihan tarpeeksi, tuntui, että pojankin kannalta se oli sopiva hetki, koska tissistä luopuminen kävi melko helposti.
      Minun mielestä äiti kyllä osaa arvioida, mikä on omalle lapselle parasta, eikä muiden kommenteista pidä välittää! Pojastani on ainakin kehittymässä ihan normaali lapsi, joka on pysynyt tosi hyvin terveenäkin :)
      Ja meillä oli sama ongelma ihan ensimmäisistä päivistä, että poika ei huolinut pulloa, eikä tuttia, vaan oksennusrefleksillä kyökkäili aina ulos suusta...
      Kyselee vieläkin nauraen "Antaako äiti tissiä?" ja ikää on nyt vajaat 2v7kk.
      Kyllä mun mielestä voi ihan rauhassa imettää taaperoakin, mutta itse ainakin huomasin, että muutos 2 ja 3 vuoden välillä on niin suuri, että taapero alkaa olla jo pieni poika ja pientä poikaa en halua enää tissille ottaa. Eli rajansa kaikella :)

    • ()()()()()()

      Imettää voi niin kauan kuin molemmat sitä haluavat. Hyödyistä ja haitoista voi keskustella miten paljon tahansa, aina löytyy eriäviä mielipiteitä. Itse olen ehdottomasti hyötyjen kannalla. Ympäristö ei reagoi mitenkään, jos imetät illalla tai yöllä kotona. Eihän sitä silloin edes kukaan perheen ulkopuolinen tiedä, jos et itse mainosta. Itse imetin yhtä lastani 2v 8kk ja toista 2v 6kk. Kummankaan kohdalla asiasta ei tiennyt kuin muutama kaverini, joiden kanssa keskusteltiin, eikä mitään pahoja reaktioita ainakaan minulle kehdattu sanoa. Moni suhtautui avoimen positiivisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe