V70 ja 95E10

volvo ja minä

Kolme kertaa olen nyt tuota tankannut. Ja olen jo vakavissani epäillyt, että volvossani on jotain vikaa ja miettinyt jo vaihtoakin. Volvoni on sillä isommalla koneella varustettu ja pelannut kuin unelma. Alkoi tuntua oudon tukkoiselta, ei kiihdy, sisään kuului joku outo nakuttava ääni. Tänään kokeilin ja tankkasin 98:sia. En nyt oikein usko tätä, mutta tukkoisuus on tiessään ja samoin nakutus. Kiintyy taas entiseen malliin. Ja yllättävä huomio oli, että kaasujalkani oli ehtinyt jo muuttua kolmella tankilla, sillä nyt kun painelin entiseen malliin, niin siinä sen eron oikeastaan huomasikin parhaiten. Eli nyt taas se kevyempi kaasujalka ja sillä pääsee rivakasti eteenpäin. Sain unelmakyytini takaisin. Nyt kysynkin, onko muilla vastaavia kokemuksia, vai oliko kaikki sattumaa?

16

4826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelo

      Onkohan tuon koneen suositus kenties 98? Jossain turbokoneissa muistelen ainakin suosituksen olleen näin, vaatimus kuitenkin vähintään 95.

      • Focus 1,8

        tankkasin 20 litraa 95E10 liki tyhjään tankkiin ja meno oli jotenkin tukkoista ja tyhjälläkäynti häipyi
        kokonaan kun heivasi kaasun homma parani hetimmiten kun tankkasin 20 litraa 98E5 ja nyt kun olen
        tankannut vallan tuota 98:a niin auto kulkee reippaasti ja tyhjälläkäynti on tasaisen rauhallista.


      • 98 vain tankkiin
        Focus 1,8 kirjoitti:

        tankkasin 20 litraa 95E10 liki tyhjään tankkiin ja meno oli jotenkin tukkoista ja tyhjälläkäynti häipyi
        kokonaan kun heivasi kaasun homma parani hetimmiten kun tankkasin 20 litraa 98E5 ja nyt kun olen
        tankannut vallan tuota 98:a niin auto kulkee reippaasti ja tyhjälläkäynti on tasaisen rauhallista.

        puhutte pojat tosi asiaa,mulla samanlaista kokemusta. v70 2001 malli
        aina tankkaan tästä lähtien 98..


      • Myös 95:nen
        98 vain tankkiin kirjoitti:

        puhutte pojat tosi asiaa,mulla samanlaista kokemusta. v70 2001 malli
        aina tankkaan tästä lähtien 98..

        Liian matalaoktaaninen 2.4 litran koneeseen eli kyllä se 98 on se oikea.


      • pooni
        Myös 95:nen kirjoitti:

        Liian matalaoktaaninen 2.4 litran koneeseen eli kyllä se 98 on se oikea.

        Laitoin 95 e 10 tankkiin joha rupes outoja ääniä kuulumaan nakuttaa ja veto huono kyllä pitää vaihtaa 98 volvoon ei taida sopia toi 95e10


      • volvo_puranen
        pooni kirjoitti:

        Laitoin 95 e 10 tankkiin joha rupes outoja ääniä kuulumaan nakuttaa ja veto huono kyllä pitää vaihtaa 98 volvoon ei taida sopia toi 95e10

        Huoltoasemalla olevat bensamittarit eivät kestä E10 monessa on menneet tiivistee,joten aika petollista ainettaa porukkaa autoihinsa tankkaa.


      • Etanoli
        volvo_puranen kirjoitti:

        Huoltoasemalla olevat bensamittarit eivät kestä E10 monessa on menneet tiivistee,joten aika petollista ainettaa porukkaa autoihinsa tankkaa.

        Monta tankillista tankattu tätä 95e10 ja meno ei ole ollut sen erikoisempaa kuin 95e:llä. Auto v70 2.4 aut 125kw-00.


      • AlffonsHååkans
        Etanoli kirjoitti:

        Monta tankillista tankattu tätä 95e10 ja meno ei ole ollut sen erikoisempaa kuin 95e:llä. Auto v70 2.4 aut 125kw-00.

        Joo en ole huomannut myöskään mitään eroa. Ehkäpä pelkkää provoilua nuo 'ongelmat'.


      • GretaGa
        AlffonsHååkans kirjoitti:

        Joo en ole huomannut myöskään mitään eroa. Ehkäpä pelkkää provoilua nuo 'ongelmat'.

        sen juuri huomasikin. Kaasujalan asennossa. 95E10:llä jalka ihan eri asennossa kuin 98E5:lla. Makuasioista ei voi kiistellä. Mulla isokoneinen Volvo juuri sen tunteen vuoksi, että on voimaa ja tehoa takana, kun lähtee ja se jäi 95E10:llä vaan vaiheeseen. Mulle ei ollut kyse provosta, vaan ajonautinnosta....


      • viuuuuuh
        GretaGa kirjoitti:

        sen juuri huomasikin. Kaasujalan asennossa. 95E10:llä jalka ihan eri asennossa kuin 98E5:lla. Makuasioista ei voi kiistellä. Mulla isokoneinen Volvo juuri sen tunteen vuoksi, että on voimaa ja tehoa takana, kun lähtee ja se jäi 95E10:llä vaan vaiheeseen. Mulle ei ollut kyse provosta, vaan ajonautinnosta....

        ota se jalka pois sieltä perseestä, niin kulkee ihan normaalisti!


      • volvon omist.
        viuuuuuh kirjoitti:

        ota se jalka pois sieltä perseestä, niin kulkee ihan normaalisti!

        Mitä se riisikupin omistaja puuttuu miesten asioihin.
        mee omille vinosilmäsivuille.


      • Etanoli1
        GretaGa kirjoitti:

        sen juuri huomasikin. Kaasujalan asennossa. 95E10:llä jalka ihan eri asennossa kuin 98E5:lla. Makuasioista ei voi kiistellä. Mulla isokoneinen Volvo juuri sen tunteen vuoksi, että on voimaa ja tehoa takana, kun lähtee ja se jäi 95E10:llä vaan vaiheeseen. Mulle ei ollut kyse provosta, vaan ajonautinnosta....

        Mitenhän se bensiini vaikuttaa erillailla käsivaihteistoon/automaattivaihteistoon. Eiköhän se vaikuta siihen moottoriin, jos siihenkään!!!!


      • Juorkunan Jussi
        Etanoli1 kirjoitti:

        Mitenhän se bensiini vaikuttaa erillailla käsivaihteistoon/automaattivaihteistoon. Eiköhän se vaikuta siihen moottoriin, jos siihenkään!!!!

        Nämä edellä olevat jutut ovat pääosin silkkaa potaskaa koska Nesteen mukaan vuodenvaihteen jälkeen E10 nimellä myydyssä bensassa on hintasyistä ollut etenolia suunilleen saman verran kuin ennenkin ! - eli on se kumma kuinka toisten autot ovat siitä huolimatta oireilleet vaikka millä ihmeellisillä tavoilla.....


      • ?????
        Juorkunan Jussi kirjoitti:

        Nämä edellä olevat jutut ovat pääosin silkkaa potaskaa koska Nesteen mukaan vuodenvaihteen jälkeen E10 nimellä myydyssä bensassa on hintasyistä ollut etenolia suunilleen saman verran kuin ennenkin ! - eli on se kumma kuinka toisten autot ovat siitä huolimatta oireilleet vaikka millä ihmeellisillä tavoilla.....

        Aha, miksi sitten se E10 haisee ihan joltain muulta kuin bensalta?


      • Ajo+Mies
        ????? kirjoitti:

        Aha, miksi sitten se E10 haisee ihan joltain muulta kuin bensalta?

        Luulin, että kaikkien pitää siirtyä 95E10 bensaan vuoden alusta. Niinpä minäkin tankkasin sitä, vaikka aiemmin on pitänyt tankata diisseliä. Kyllä lähti Volvo saatana kuin telkkäpöntöstä, mutta hyytyi jo parin kilometrin jälkeen. Nousi konepelti kuprulle, kun koneen yläpää tuli katsomaan, että kuka siellä oikein käskee!


      • Anonyymi
        ????? kirjoitti:

        Aha, miksi sitten se E10 haisee ihan joltain muulta kuin bensalta?

        Se on tehty sian paskasta, kuten polttoöljytkin ja haisevat sekä karstaavat savupiiput tukkoon.Volvossa kuuluu räpinää kun vedättää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe