Saako:

Minää

Niin, että saako hamstereille antaa näitä: Päärynä, banaani, omena, tomaatti, kurkku, jäävuori salaatti, porkkana, persilja, banaanijogurtti?!? Saako noita antaa hamstereille?

46

8706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      saa antaa kaikkia :)

      • Anonyymi

        En täs Jäävuori Salaatti


    • Kaisu

      Kyllähän niit saa. Niikun edellinen jo sanokin.. Mut ite en anna jogurttia vaan jogurttinappeja :)

    • talvikko

      saa antaa.Annan itsekin ihan jogurttina, tulee halvemmaksi.
      Tomaattia ei saisi hirveästi antaa.

    • lily*

      kaikkia muuta saa antaa jyrsiöille PAITSI:

      kaalia(se tuttaa sellaista kaasua lemmikillesi mahaan jota se ei osaa päästää pois ja se koituu sen kohtaloksi)HUOM! ei mitään kaalia saa antaa

      ja sitrus hedelmiäkään ei saa antaa

      • vegata

        sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.


      • hamster livet

        Ainoot tuoreet ruoat joita meidän hamsteri syö on: kaali, salaatti, jauheliha. Ja sit katkaravut myös, ne on sen suurinta herkkua :-) :-)


      • Anonyymi
        vegata kirjoitti:

        sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

        Sipulia ei saa antaa


      • Anonyymi
        vegata kirjoitti:

        sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

        Sipulia ei saa antaa hamsterille


      • Anonyymi
        vegata kirjoitti:

        sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

        Itse annan hamsterilleni juustoa ja olen lukenut maito napeista ja ne ei ole kauheen hyväksi hamsterille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipulia ei saa antaa

        Sipulia saa kyllä antaa paistettuna


    • Minää

      Siis jäävuori salaattia ei saa antaa hamsterille??

      • Tiinu

        Tavallista ruukkusalaattia ei saa antaa, mutta jäävuorta saa. Vähän kuitenkin, ettei tule noita kaasuvaivoja.


      • Anonyymi

        Saa


    • janska

      Olen itse antanut porkanaa,jäävuori salaattia,kurkkua ja omenaa.Porkkanasta hän ei oikein välittänyt.

    • Hemuliii

      Voiko hamsteri syödä persimoneja, itse kun olen hulluna niihin niin ajattelin antaa niitä Hipullekkin (mun hamsulle), mutta iso kysymysmerkki että VOIKO?

      • Anonyymi

        Voi ”Tuoreravinnoksi käy hyvin porkkana naatteineen, kurkku, salaatti, erilaiset yrtit, kuten tilli ja persilja”


    • joooo1

      Jäävuorisalaatti saattaa poistaa liikaa annettuna elimistöstä nesteitä, joten suosittelisin antamaan jotain muuta. Banaanijogurtti taas saattaa olla liian sokeripitoista, joten maustamattomat ja rasvattomat jogurtit ovat parempia.:)

      • Salaatin diureettinen vaikutus on aika merkityksetön normaalioloissa, siis kun hamsulla on tarjolla myös vettä. Sen sijaan matkalla kurkku, salaatti tai muu diureettinen kasvis ei ole paras mahdollinen eväs, vaan nesteeksi kannattaa mieluiten tarjota jotain muuta vesipitoista kasvista, tai aina välillä juomapulloa :)


    • tsiisus

      Voiko minkäänlaisia rahkoja? Edes maustamattomia?

      • Mä sanoisin, että jos nyt hamsterilleen jotain maitoatuotetta tahtoo antaa, niin maustamatonta jugurttia. En osaa sanoa mitä eroa sen ja rahkan esim. rasvapitoisuudessa on, purkista voi varmaan tiirailla...

        Itse en anna millekään eläimille maitotuotteita. Eihän ne luonnossakaan käy lehmän tissiä nuolemassa, aika luonnotonta ravintoa siis :P Vaikka yleensä maitoa hamsuille monessa paikassa suositellaan, paljon parempia ja luonnollisempia kalsiuminlähteitä on esim. vihreät lehtivihannekset (salaatit, yritit...), siemenet ja pähkinät. Sitäpaitsi hyvässä siemensekoituksessa tai pelletissä pitäisi jo olla valmiiksi huolehdittu sopivasta kalsiumpitoisuudesta hamsuille.


      • Anonyymi
        tulikirahvi kirjoitti:

        Mä sanoisin, että jos nyt hamsterilleen jotain maitoatuotetta tahtoo antaa, niin maustamatonta jugurttia. En osaa sanoa mitä eroa sen ja rahkan esim. rasvapitoisuudessa on, purkista voi varmaan tiirailla...

        Itse en anna millekään eläimille maitotuotteita. Eihän ne luonnossakaan käy lehmän tissiä nuolemassa, aika luonnotonta ravintoa siis :P Vaikka yleensä maitoa hamsuille monessa paikassa suositellaan, paljon parempia ja luonnollisempia kalsiuminlähteitä on esim. vihreät lehtivihannekset (salaatit, yritit...), siemenet ja pähkinät. Sitäpaitsi hyvässä siemensekoituksessa tai pelletissä pitäisi jo olla valmiiksi huolehdittu sopivasta kalsiumpitoisuudesta hamsuille.

        Samaa mieltä olen itse kerran tai kaksi antanut juustoa mutta sen jälkeen en ole antanut


    • Kääpiöhamsu

      Yogurttia ei saisi antaa hamstereille koska se ei ole hyväksi niille! Eikä se kuulu niiden luonnolliseen ruokavalioon.

      • Anonyymi

        Niin


    • Jokujokahaluaatietää

      Saako hamsterille antaa raejuustoa?

      • Hamsterit

        Ja kyllä hamsterille saa antaa raejuustoa, mutta sitäkin kohtuudella eli pieniä määriä.


      • Anonyymi

        Joo se on tosi hyvä hamstereille Annan joka toinen viikko itse


    • Hamsterit
    • Juuli2008

      En ole ihan varma koska kaikkea en ole vielä antanut mun hamsterille

    • Varjopuoli

      Saako hamsterille syöttää herkkurenkaita, joissa on elintarvikeväriä?

      • Hamsterit

        Ei elintarvike väri on vaarallista hasuille


      • Anonyymi

        saa, mutta syötä kohtuudella, esim hamsullasi voi olla karkkipäivä jollon annat yhden!


    • Anonyymi

      Saako Hemster syödä Jäävuori Salaatti mä on Vahingossa Antanut

    • Anonyymi

      Saa kaikkia paitsi tomaattia ja banaanijughurtin täytyy olla sokeriton, sualaton ja lisäaineeton kääpiöhamsterille ei saa antaa hedelmiä ne voivat aiheuttaa sairauksia

    • Anonyymi

      Saako hamsterille antaa banaani jugurttia?

      • Anonyymi

        Jos se on sokeriton sekä lisäaineeton niin voi mutta vain tosi vähän.


      • Anonyymi

        Hamstereille EI saa antaa maitotuotteita


    • Anonyymi

      Vähän riippuu mikä hamsteri, itellä ollu syrkkejä ja niille ei saa antaa tomaattia, ja sokerillista banaanijugurttia :)

    • Anonyymi

      Tiedän ainakin että kurkkua voi antaa, mutta hamsterini ei kauheasti siitä tykkää. Muista en tiedä :)

    • Anonyymi

      Kaikkia paitsi banaanijogurttia ja jäävuorisalaattia.

    • Anonyymi

      Saako talvikolle antaa banaania ku oon kuullu huhuja että siitä saisi diabeeteksen?✨

      • Anonyymi

        Kääpiöhamstereille ei saa antaa hedelmiä diabeteksen takia mutta syrkeille saa joskus!


      • Anonyymi

        Joo ne voi saada siitä diabeteksen ei varmaan nyt yhdestä kerrasta mutta en kuitenkaan ole antanut


    • Anonyymi

      Sakko antaa bananii

    • Anonyymi

      Hei,Kerron Mitä SAA antaa hamsterille nyt:
      -Tomaattia(joskus)
      -kurkkua(1kerran vk)
      -salaattia (jäävuorisalaatti)
      -Banaani
      -Puuro (ei suolaa)
      -Näkkileipä
      -Ruisleipä
      -Vesimelooni🍉
      -Piltti (päärynä)EI MUUTA PILTTIÄ!
      -yrttejä esim.Persilia (ON hyvää rautaa!)
      -Omena(omalla tuli ihottumaa)🍎
      -voikukka ja Kuivattu nokkosen
      -Juusto🧀(Hyvä maitotuote)
      -Jauheliha ja Kana (EI mausteita)
      -kananmunaa🥚🍳(ei mausteita)
      -Päärynä 🍐
      -Viinirypäle🍇
      -parsakaali🥦
      -Porkkana🥕
      -paprika🌶🫑
      -maissi🌽
      -Mansikka (kohtuudella)🍓
      -mustikka/pensasmustikka🫐
      -ananas🍍
      NONIIN!TOIVOTTAVASTI AUTTOI😄Tässä on vähän ,mutta tutkikaa itse netistä..

      EI saa antaa❌;
      -Karkki
      -suklaa🍫
      -Sipsi🍟
      -makeiset yms.Leivokset🍰🎂
      -kahvi☕️
      -tee🍵
      -Mehu🧃

      Tossa on SELLASIA jotka PITÄÄ tietää.
      Haluatko että sun hamsu elää pitkää?🐹
      NOH...tässä vinkkejä.
      -Iso häkin väh.80 cm pitkä (hamsteri yhdistys)
      -laadukas ruoka (versele-laga complete pelletti)
      -Siisteys eli hyvä puru esim.Suomalainen
      -putsaa häkki kerran vk.Älä vaihda kaikkea purua, koska muuten hamsterille ei ole tuttua hajua.😄
      -paljon virikeitä esim.Pesämökit ja putkilot
      -Vähintään 5cm purua👍🏻
      -pidä joka päivä huoneessa 1h vähintään!
      -iso juoksupyörä:Kääpiöhamstereille 15cm halkaisia ja Syyrianhamsterille 30-32 cm halkaisia.
      -Vaihda vesi joka päivä ja kerran viikossa putsaa pulloharjalla
      -Ruoka joka päivä.Mä annan 3-4 pellettiä ja 1 teelusikallinen siemenseosta (On laadukas ja siinä on jauhomatoja) Mulla on Syrkkejä!🐹

      VIELÄ LOPUlKSI:
      Osta Pliis terraario mulla on 120cm ja älä Pientä Kalteri Dunaa.Sitä isompi niin sen parempi.
      älä kuuntele noita:Ei väri aineita!
      Terveisin:6 syrkin omistaja🙂

      • Anonyymi

        no heipä hei " kuuden syrkin omistaja", tiedetään et oon myöhäs mut kun sanoit että: pidä joka päivä huoneessa 1h vähintään, niin ei ole totta!! Kääpiöhamsuja esim saa n. 15-30 min jos ees sitäkään vertaa!!! Ne suloset pikku tiitijäiset ei jaksa tommosta rasitusta päivästä toiseen..
        T: Käppärin omistaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe