Saako:

Niin, että saako hamstereille antaa näitä: Päärynä, banaani, omena, tomaatti, kurkku, jäävuori salaatti, porkkana, persilja, banaanijogurtti?!? Saako noita antaa hamstereille?
4711220
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 47

Vanhimmat

saa antaa kaikkia :)

Äänestä
  • En täs Jäävuori Salaatti

Äänestä

Kyllähän niit saa. Niikun edellinen jo sanokin.. Mut ite en anna jogurttia vaan jogurttinappeja :)

Äänestä

saa antaa.Annan itsekin ihan jogurttina, tulee halvemmaksi.
Tomaattia ei saisi hirveästi antaa.

Äänestä

kaikkia muuta saa antaa jyrsiöille PAITSI:

kaalia(se tuttaa sellaista kaasua lemmikillesi mahaan jota se ei osaa päästää pois ja se koituu sen kohtaloksi)HUOM! ei mitään kaalia saa antaa

ja sitrus hedelmiäkään ei saa antaa

Äänestä
  • sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

Äänestä

• Ainoot tuoreet ruoat joita meidän hamsteri syö on: kaali, salaatti, jauheliha. Ja sit katkaravut myös, ne on sen suurinta herkkua :-) :-)

Äänestä

• vegata kirjoitti:

sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

Sipulia ei saa antaa

Äänestä

• vegata kirjoitti:

sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

Sipulia ei saa antaa hamsterille

Äänestä

• vegata kirjoitti:

Itse annan hamsterilleni juustoa ja olen lukenut maito napeista ja ne ei ole kauheen hyväksi hamsterille

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Sipulia ei saa antaa

Sipulia saa kyllä antaa paistettuna

Äänestä

Siis jäävuori salaattia ei saa antaa hamsterille??

Äänestä
  • Tavallista ruukkusalaattia ei saa antaa, mutta jäävuorta saa. Vähän kuitenkin, ettei tule noita kaasuvaivoja.

Äänestä

• Saa

Äänestä

Olen itse antanut porkanaa,jäävuori salaattia,kurkkua ja omenaa.Porkkanasta hän ei oikein välittänyt.

Äänestä

Voiko hamsteri syödä persimoneja, itse kun olen hulluna niihin niin ajattelin antaa niitä Hipullekkin (mun hamsulle), mutta iso kysymysmerkki että VOIKO?

Äänestä
  • Voi ”Tuoreravinnoksi käy hyvin porkkana naatteineen, kurkku, salaatti, erilaiset yrtit, kuten tilli ja persilja”

Äänestä

Jäävuorisalaatti saattaa poistaa liikaa annettuna elimistöstä nesteitä, joten suosittelisin antamaan jotain muuta. Banaanijogurtti taas saattaa olla liian sokeripitoista, joten maustamattomat ja rasvattomat jogurtit ovat parempia.:)

Äänestä
  • Salaatin diureettinen vaikutus on aika merkityksetön normaalioloissa, siis kun hamsulla on tarjolla myös vettä. Sen sijaan matkalla kurkku, salaatti tai muu diureettinen kasvis ei ole paras mahdollinen eväs, vaan nesteeksi kannattaa mieluiten tarjota jotain muuta vesipitoista kasvista, tai aina välillä juomapulloa :)

Äänestä

Voiko minkäänlaisia rahkoja? Edes maustamattomia?

Äänestä
  • Mä sanoisin, että jos nyt hamsterilleen jotain maitoatuotetta tahtoo antaa, niin maustamatonta jugurttia. En osaa sanoa mitä eroa sen ja rahkan esim. rasvapitoisuudessa on, purkista voi varmaan tiirailla...

Itse en anna millekään eläimille maitotuotteita. Eihän ne luonnossakaan käy lehmän tissiä nuolemassa, aika luonnotonta ravintoa siis :P Vaikka yleensä maitoa hamsuille monessa paikassa suositellaan, paljon parempia ja luonnollisempia kalsiuminlähteitä on esim. vihreät lehtivihannekset (salaatit, yritit...), siemenet ja pähkinät. Sitäpaitsi hyvässä siemensekoituksessa tai pelletissä pitäisi jo olla valmiiksi huolehdittu sopivasta kalsiumpitoisuudesta hamsuille.

Äänestä

• old_profile_82811 kirjoitti:

Mä sanoisin, että jos nyt hamsterilleen jotain maitoatuotetta tahtoo antaa, niin maustamatonta jugurttia. En osaa sanoa mitä eroa sen ja rahkan esim. rasvapitoisuudessa on, purkista voi varmaan tiirailla...

Itse en anna millekään eläimille maitotuotteita. Eihän ne luonnossakaan käy lehmän tissiä nuolemassa, aika luonnotonta ravintoa siis :P Vaikka yleensä maitoa hamsuille monessa paikassa suositellaan, paljon parempia ja luonnollisempia kalsiuminlähteitä on esim. vihreät lehtivihannekset (salaatit, yritit...), siemenet ja pähkinät. Sitäpaitsi hyvässä siemensekoituksessa tai pelletissä pitäisi jo olla valmiiksi huolehdittu sopivasta kalsiumpitoisuudesta hamsuille.

Samaa mieltä olen itse kerran tai kaksi antanut juustoa mutta sen jälkeen en ole antanut

Äänestä

Yogurttia ei saisi antaa hamstereille koska se ei ole hyväksi niille! Eikä se kuulu niiden luonnolliseen ruokavalioon.

Äänestä
  • Niin

Äänestä

Saako hamsterille antaa raejuustoa?

Äänestä
  • Ja kyllä hamsterille saa antaa raejuustoa, mutta sitäkin kohtuudella eli pieniä määriä.

Äänestä

• Joo se on tosi hyvä hamstereille Annan joka toinen viikko itse

Äänestä

En ole ihan varma koska kaikkea en ole vielä antanut mun hamsterille

Äänestä

Saako hamsterille syöttää herkkurenkaita, joissa on elintarvikeväriä?

Äänestä
  • Ei elintarvike väri on vaarallista hasuille

Äänestä

• saa, mutta syötä kohtuudella, esim hamsullasi voi olla karkkipäivä jollon annat yhden!

Äänestä

Saako Hemster syödä Jäävuori Salaatti mä on Vahingossa Antanut

Äänestä

Saa kaikkia paitsi tomaattia ja banaanijughurtin täytyy olla sokeriton, sualaton ja lisäaineeton kääpiöhamsterille ei saa antaa hedelmiä ne voivat aiheuttaa sairauksia

Äänestä

Saako hamsterille antaa banaani jugurttia?

Äänestä
  • Jos se on sokeriton sekä lisäaineeton niin voi mutta vain tosi vähän.

Äänestä

• Hamstereille EI saa antaa maitotuotteita

1Äänestä

Vähän riippuu mikä hamsteri, itellä ollu syrkkejä ja niille ei saa antaa tomaattia, ja sokerillista banaanijugurttia :)

Äänestä

Tiedän ainakin että kurkkua voi antaa, mutta hamsterini ei kauheasti siitä tykkää. Muista en tiedä :)

Äänestä

Kaikkia paitsi banaanijogurttia ja jäävuorisalaattia.

Äänestä

Saako talvikolle antaa banaania ku oon kuullu huhuja että siitä saisi diabeeteksen?✨

Äänestä
  • Kääpiöhamstereille ei saa antaa hedelmiä diabeteksen takia mutta syrkeille saa joskus!

Äänestä

• Joo ne voi saada siitä diabeteksen ei varmaan nyt yhdestä kerrasta mutta en kuitenkaan ole antanut

1Äänestä

Sakko antaa bananii

Äänestä

Hei,Kerron Mitä SAA antaa hamsterille nyt:
-Tomaattia(joskus)
-kurkkua(1kerran vk)
-salaattia (jäävuorisalaatti)
-Banaani
-Puuro (ei suolaa)
-Näkkileipä
-Ruisleipä
-Vesimelooni🍉
-Piltti (päärynä)EI MUUTA PILTTIÄ!
-yrttejä esim.Persilia (ON hyvää rautaa!)
-Omena(omalla tuli ihottumaa)🍎
-voikukka ja Kuivattu nokkosen
-Juusto🧀(Hyvä maitotuote)
-Jauheliha ja Kana (EI mausteita)
-kananmunaa🥚🍳(ei mausteita)
-Päärynä 🍐
-Viinirypäle🍇
-parsakaali🥦
-Porkkana🥕
-paprika🌶🫑
-maissi🌽
-Mansikka (kohtuudella)🍓
-mustikka/pensasmustikka🫐
-ananas🍍
NONIIN!TOIVOTTAVASTI AUTTOI😄Tässä on vähän ,mutta tutkikaa itse netistä..

EI saa antaa❌;
-Karkki
-suklaa🍫
-Sipsi🍟
-makeiset yms.Leivokset🍰🎂
-kahvi☕️
-tee🍵
-Mehu🧃

Tossa on SELLASIA jotka PITÄÄ tietää.
Haluatko että sun hamsu elää pitkää?🐹
NOH...tässä vinkkejä.
-Iso häkin väh.80 cm pitkä (hamsteri yhdistys)
-laadukas ruoka (versele-laga complete pelletti)
-Siisteys eli hyvä puru esim.Suomalainen
-putsaa häkki kerran vk.Älä vaihda kaikkea purua, koska muuten hamsterille ei ole tuttua hajua.😄
-paljon virikeitä esim.Pesämökit ja putkilot
-Vähintään 5cm purua👍🏻
-pidä joka päivä huoneessa 1h vähintään!
-iso juoksupyörä:Kääpiöhamstereille 15cm halkaisia ja Syyrianhamsterille 30-32 cm halkaisia.
-Vaihda vesi joka päivä ja kerran viikossa putsaa pulloharjalla
-Ruoka joka päivä.Mä annan 3-4 pellettiä ja 1 teelusikallinen siemenseosta (On laadukas ja siinä on jauhomatoja) Mulla on Syrkkejä!🐹

VIELÄ LOPUlKSI:
Osta Pliis terraario mulla on 120cm ja älä Pientä Kalteri Dunaa.Sitä isompi niin sen parempi.
älä kuuntele noita:Ei väri aineita!
Terveisin:6 syrkin omistaja🙂

Äänestä
  • no heipä hei " kuuden syrkin omistaja", tiedetään et oon myöhäs mut kun sanoit että: pidä joka päivä huoneessa 1h vähintään, niin ei ole totta!! Kääpiöhamsuja esim saa n. 15-30 min jos ees sitäkään vertaa!!! Ne suloset pikku tiitijäiset ei jaksa tommosta rasitusta päivästä toiseen..
    T: Käppärin omistaja.

Äänestä

Siis saako hamsterille antaa jäävuorisalaattia, banaania, raejuustoa? ja kuinka isoin väliajoin raejuustoa saa antaa jos saa?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Minää kirjoitti:

Niin, että saako hamstereille antaa näitä: Päärynä, banaani, omena, tomaatti, kurkku, jäävuori salaatti, porkkana, persilja, banaanijogurtti?!? Saako noita antaa hamstereille?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu