Saako:

Minää

Niin, että saako hamstereille antaa näitä: Päärynä, banaani, omena, tomaatti, kurkku, jäävuori salaatti, porkkana, persilja, banaanijogurtti?!? Saako noita antaa hamstereille?

34

3920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

saa antaa kaikkia :)

• Anonyymi

En täs Jäävuori Salaatti

• Kaisu

Kyllähän niit saa. Niikun edellinen jo sanokin.. Mut ite en anna jogurttia vaan jogurttinappeja :)

• talvikko

saa antaa.Annan itsekin ihan jogurttina, tulee halvemmaksi.
      Tomaattia ei saisi hirveästi antaa.

• lily*

kaikkia muuta saa antaa jyrsiöille PAITSI:

kaalia(se tuttaa sellaista kaasua lemmikillesi mahaan jota se ei osaa päästää pois ja se koituu sen kohtaloksi)HUOM! ei mitään kaalia saa antaa

ja sitrus hedelmiäkään ei saa antaa

• vegata

sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

• hamster livet

Ainoot tuoreet ruoat joita meidän hamsteri syö on: kaali, salaatti, jauheliha. Ja sit katkaravut myös, ne on sen suurinta herkkua :-) :-)

• Anonyymi
        vegata kirjoitti:

sipulia. jogurttia annan minäkin, en tiedä maitonappien sisälyksestä, kuinka paljon niissä on maitoa, ja tulisi tuhottoman kalliiksi tyydyttää maidon tarve maitonapeilla.

Sipulia ei saa antaa

• Anonyymi
        vegata kirjoitti:

Sipulia ei saa antaa hamsterille

• Minää

Siis jäävuori salaattia ei saa antaa hamsterille??

• Tiinu

Tavallista ruukkusalaattia ei saa antaa, mutta jäävuorta saa. Vähän kuitenkin, ettei tule noita kaasuvaivoja.

• janska

Olen itse antanut porkanaa,jäävuori salaattia,kurkkua ja omenaa.Porkkanasta hän ei oikein välittänyt.

• Hemuliii

Voiko hamsteri syödä persimoneja, itse kun olen hulluna niihin niin ajattelin antaa niitä Hipullekkin (mun hamsulle), mutta iso kysymysmerkki että VOIKO?

• joooo1

Jäävuorisalaatti saattaa poistaa liikaa annettuna elimistöstä nesteitä, joten suosittelisin antamaan jotain muuta. Banaanijogurtti taas saattaa olla liian sokeripitoista, joten maustamattomat ja rasvattomat jogurtit ovat parempia.:)

• tulikirahvi

Salaatin diureettinen vaikutus on aika merkityksetön normaalioloissa, siis kun hamsulla on tarjolla myös vettä. Sen sijaan matkalla kurkku, salaatti tai muu diureettinen kasvis ei ole paras mahdollinen eväs, vaan nesteeksi kannattaa mieluiten tarjota jotain muuta vesipitoista kasvista, tai aina välillä juomapulloa :)

• tsiisus

Voiko minkäänlaisia rahkoja? Edes maustamattomia?

• tulikirahvi

Mä sanoisin, että jos nyt hamsterilleen jotain maitoatuotetta tahtoo antaa, niin maustamatonta jugurttia. En osaa sanoa mitä eroa sen ja rahkan esim. rasvapitoisuudessa on, purkista voi varmaan tiirailla...

Itse en anna millekään eläimille maitotuotteita. Eihän ne luonnossakaan käy lehmän tissiä nuolemassa, aika luonnotonta ravintoa siis :P Vaikka yleensä maitoa hamsuille monessa paikassa suositellaan, paljon parempia ja luonnollisempia kalsiuminlähteitä on esim. vihreät lehtivihannekset (salaatit, yritit...), siemenet ja pähkinät. Sitäpaitsi hyvässä siemensekoituksessa tai pelletissä pitäisi jo olla valmiiksi huolehdittu sopivasta kalsiumpitoisuudesta hamsuille.

• Kääpiöhamsu

Yogurttia ei saisi antaa hamstereille koska se ei ole hyväksi niille! Eikä se kuulu niiden luonnolliseen ruokavalioon.

• Anonyymi

Niin

• Jokujokahaluaatietää

Saako hamsterille antaa raejuustoa?

• Hamsterit

Ja kyllä hamsterille saa antaa raejuustoa, mutta sitäkin kohtuudella eli pieniä määriä.

• Hamsterit
    • Juuli2008

En ole ihan varma koska kaikkea en ole vielä antanut mun hamsterille

• Varjopuoli

Saako hamsterille syöttää herkkurenkaita, joissa on elintarvikeväriä?

• Hamsterit

Ei elintarvike väri on vaarallista hasuille

• Anonyymi

saa, mutta syötä kohtuudella, esim hamsullasi voi olla karkkipäivä jollon annat yhden!

• Anonyymi

Saako Hemster syödä Jäävuori Salaatti mä on Vahingossa Antanut

• Anonyymi

Saa kaikkia paitsi tomaattia ja banaanijughurtin täytyy olla sokeriton, sualaton ja lisäaineeton kääpiöhamsterille ei saa antaa hedelmiä ne voivat aiheuttaa sairauksia

• Anonyymi

Saako hamsterille antaa banaani jugurttia?

• Anonyymi

Jos se on sokeriton sekä lisäaineeton niin voi mutta vain tosi vähän.

• Anonyymi

Hamstereille EI saa antaa maitotuotteita

• Anonyymi

Vähän riippuu mikä hamsteri, itellä ollu syrkkejä ja niille ei saa antaa tomaattia, ja sokerillista banaanijugurttia :)

• Anonyymi

Tiedän ainakin että kurkkua voi antaa, mutta hamsterini ei kauheasti siitä tykkää. Muista en tiedä :)

• Anonyymi

Kaikkia paitsi banaanijogurttia ja jäävuorisalaattia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Akava kieltää sairaanhoitajien palkkojen korotukset

Suomessa on koronapandemian vuoksi huutava puute koulutetuista sairaanhoitajista. Osa on mennyt Norjaan töihin, noin 2.000€/kk paremman palkkauksen
      Maailman menoa
      148
      4087
    2. Teholla nyt jo 72 ihmistä. Enemmän kuin kertaakaan 2020 alun jälkeen

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008544154.html Nyt omikron alkaa viemään teholle ja hurjin viikko alkaa huomenna. 72 on nyt teholla. Ottakaa rokot
      Maailman menoa
      255
      2676
    3. Ex-huippumalli Anne Kukkohovi hekottaa kuuman kosteasta muistosta: "Ei tarvittu pitkiä kalsareita"

“Juontaja makasi välillä selällään lattialla happea haukkaamassa…” Kyllä viime kesä oli todellakin KUUMA.... https://www.suomi24.fi/viihde/ex-huippuma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      2193
    4. Nakkilassa tapahtuu

Missä päin Nakkilaa tuo aamullinen ampuminen tapahtui? https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000008543567.html
      Nakkila
      16
      1907
    5. Mies, olisiko meidän

Aika kohdata IRL ja selvittää asiat?
      Ikävä
      49
      1186
    6. Hyvä on nainen myönnän

Pilkkasin sinua muutaman kerran koska tahdoin että lähdet pois mielestäni mutta oikeasti tahdon sinua koko ajan ja tahtoisin riisua tuon roikkuvan pai
      Ikävä
      45
      1101
    7. Vastaa mies rehellisesti

Kohdataanko me enää koskaan?
      Ikävä
      111
      1092
    8. Karvoitus naisella

Pitääkö jo ennen treffejä kertoa miehelle,että olen karvainen pimmsasta ja kainaloista. Osallehan tälläinen on ällöttävää ja mua taas sattuu kun mies
      Sinkut
      147
      946
    9. Sun elämäsi rakkaus

viettää nimipäiväänsä milloin?
      Ikävä
      31
      861
    10. Jos kaivattusi

Makaisi alastomana edessäsi, niin mitä tekisit?
      Ikävä
      64
      803
    Aihe