Millainen homma olisi laittaa vanhaan traktoriin etukuormaaja? Olis tiedossa yksi hyvä Leyland 272 synchro, mutta siinä ei oo etukuormaajaa. Mitä käytettynä tollanen kuormaaja maksaa ja millainen tuohon sopii, siis lähinnä onko jotain merkkiä. Ja kannattaako ennemmin etsiä sellanen, jossa on jo valmiina tuo etukuormaaja.
Ilmeisesti tuo Leyland kuitenkin traktorina on ihan ok, perus varma värkki?
Tuo tulisi siis ihan omakotitalon pihahommiin, täytemaan levitykseen, mullan levitykseen ja talvella lumitöihin. Myös takalana on meininkinä hommata.
kiitos vastanneille.
Traktori kotikäyttöön
44
5022
Vastaukset
- Akseli Ulosotto
Ei se mikään maailman ihmeellisin konsti ole. Varsinkaan Nuffi/Leylandiin, kun rungon/kehdon leveys moottorin kohdilta kutakuin samaa luokkaa kuin Valmeteissa 361-502-604-900:een asti ja taitaapa nuo A-sarjalaisetkin olla yhtä leveitä kehdoltaan. Ja taisipa vanhan Majurinkin kehto olla likimain yhtä leveä. Ja lisäsovitteina voi käyttää eri paksuista lattarautaa, niin johan sopii, kos on kysymys vain 10-20 mm:n eroista. ---Ei muutakuin porakoneella uusia reikiä soviteosiin, toki olisi hyvä että saisi yhdet reijät sopimaan , niin tulee kuormain keskitetyksi niillä. Toki hitsillä ja lattaraudalla voi tehdä soviteosiin lisää levennystä tai jatketta. Kysymys on pikemminkin aloittamisen vaikeudesta jos kerta sopiva kuormainkin on katseltuna. Ja nämä aisoiltaan yksitoimiset on senverran keveitä rakenteeltaan, että onnistuu varmaan yhden päiväsydämen ahertamisella hyvän apulaisen kanssa. Toki pitkät soviteosat ts.taka-akseliltakin (4-vetoisissa suositeltavat) tuettavat vaatii enemmän töitä. Hinta n.
- F
Ei ole maailmassa tähän mennessä ollut vielä yhtään hyvää Leylandia, joten ihmettelen, mistä semmoinen löytyisi vuodelle 2011? Osta mieluummin joku yleisempi ja varmempi kone, niin saat purku- ja varaosiakin ihan eri tavalla. Ford tai Massikka, niin osia on vaikka kuinka paljon ja ne ei maksa paljoa. Sitä paitsi niitä ei tarvii olla koko aikaa ostamassa. Tai Suolahden tekele kiinnostaa, niin on sekin parempi kuin Leukku. Jos kuitenkin ostat sen, niin muista; Sinua on varoitettu. :-)
- leyland272synro
Täältä löytyy, monta leylandin onnellista omistajaa: www.nuhvi.net
Nimim. Yksi todella tyytyväinen Leyland traktorin omistaja! - Leyland272s
leyland272synro kirjoitti:
Täältä löytyy, monta leylandin onnellista omistajaa: www.nuhvi.net
Nimim. Yksi todella tyytyväinen Leyland traktorin omistaja!Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.
Niinkuin tuosta avauksestani oli varmasti pääteltävissä, en ole paskaa menossa pellolle levittämään ja sitä varten kyselin tuota Leylandia. On siisti sekä huollettu. Ainut mikä siinä on tuo etukuormaaja ja haluan sen kaksitoimisen. Eikkö se mene sillä nimellä kun myös kauhaa pystyy liikuttamaan hydraulisesti?
Ehkä kannattaisi katsella sellainen, jossa tuo kuormaaja on valmiina jos nuo on noinkin arvokkaita laitteita. - Akseli Ulosotto
Leyland272s kirjoitti:
Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.
Niinkuin tuosta avauksestani oli varmasti pääteltävissä, en ole paskaa menossa pellolle levittämään ja sitä varten kyselin tuota Leylandia. On siisti sekä huollettu. Ainut mikä siinä on tuo etukuormaaja ja haluan sen kaksitoimisen. Eikkö se mene sillä nimellä kun myös kauhaa pystyy liikuttamaan hydraulisesti?
Ehkä kannattaisi katsella sellainen, jossa tuo kuormaaja on valmiina jos nuo on noinkin arvokkaita laitteita.Kyllä näitä kuormaajia on monen sorttista. Mullakin 3:sta kuormaajasta yksi on takapotkussa: Trima 800, joka on kaksitoiminen vain kauhankäännön osalta, siis nostosylinterit ovat yksitoimiset. Yleensä menee lumihommissa sekin pohjia myöten, riippuen kauhan ottavasta kulmasta. Sitten taas jos löydät kuormaajan joka on vakaajilla, niin on sitten jo taas eri lukunsa. Vakaajilla tarkoitetaan sitä että kauha pysyy noston joka vaiheessa samassa asennossa ettei tarvitse asentoa korjata ylösnostettaessa. Vakaajiakin on kahdenlaisia: mekaanisia ja hydraulisia. Sitten on kuormaajia (tarkoitan irtiotettuja), joissa ei ole mukana venttiilistöä, eli silloin hyödynnetään traktorin ulkopuolisen hydrauliikan venttiilejä ja vipuja. Nämä ovat sitten poissa traktorin muusta käytöstä, eli heikentää traktorin monikäyttöisyyttä. Jos venttiilistö on kuormaajan oma läpivirtauksella varustettu ns.yksivipu-venttiilistö(tai 2-vipuisenakin), niin sieltä löytyy myös "kellunta"asento, jolloin epätasaisen pihan lumityöt sujuvat. Ja edelleen nämä originellit yksivipu systeemit sisältävät myös sähkökatkaisijoita aisaston etupäässä oleville sähkömagneettisille hydrauliventtiileille, jolloin saadaan aina vain lisää toimintoja etupäähän. Tästä esimerkkinä vaikka hydr.paalipihti tai juontokoura tai vaikkapa kauhan voi kytkeä hydraulisesti ilman että tarvitsee kapiinista tulla pois. --- Tässä hiukan esimerkkejä, miten monia erilaisia variaatioita voi löytyä ja tässäkään ei varmaan ollut kaikki, nimittäin löytyy vielä aisastoja joissa on paineakut. Paineakku ottaa ja pehmentää ajoa huonolla tiellä ajettaessa, ettei aisasto rynkytä vaan pehmentää menoa. Elikkäs kun löydät hyvän kuormaajan ja traktorin erikseen, kannattaa miettiä asiantuntijan kanssa voiko näitä saada järkevällä sepityksellä sopimaan. Mutta toki kannattaa katsoa, jos löytyy hyvä yksilö, jossa on kuormain jo valmiina. Yleensä hyvät yksilöt ovat kysyttyjä ja menevät äkimpään kuin että kannattais nukkua yön yli, jos ylipäätään sellaista liikkeestä löydät.
- kyllä ne voorti ja
massikka uskovaiset tiedetään.Ford ja MF ovat väkisin tehtyjä, kalliita ja hankalia korjata, ihan tulee mieleen korpin repimä eväsreppu. lLeyland on ihan hyvä asiallisessa ja erityisesti sinun mainitsemassa käytössä. Meitä viisaita riittää pilaamaan asiallisesti aloitetun keskustelun.
- F
kyllä ne voorti ja kirjoitti:
massikka uskovaiset tiedetään.Ford ja MF ovat väkisin tehtyjä, kalliita ja hankalia korjata, ihan tulee mieleen korpin repimä eväsreppu. lLeyland on ihan hyvä asiallisessa ja erityisesti sinun mainitsemassa käytössä. Meitä viisaita riittää pilaamaan asiallisesti aloitetun keskustelun.
Miten asiallisesti aloitettu keskustelu menee siitä pilalle, että toteaa Fordin ja MF:n olevan yleisempiä kuin Leukku ja että niihin saa edullisesti osia? Samoin olisi mielenkiintoista kuulla, miten ne ovat "väkisin tehtyjä"? Jännä juttu, että molempia mainitsemiani merkkejä valmistetaan yhä, kun taas lordi Nuffieldin aikaansaannokset ovat katoavaa kansanperinnettä - onneksi.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen etukuormaajasta, niin en tiedä, kannattaako semmoista alkaa johonkin vanhaan koneeseen enää sovittelemaan, kun tarjolla on etukuormaajakoneita (ja kaikkin vaihdokkeja) yllin kyllin. Jos tykästyy liikaa johonkin ostettavaan koneeseen, niin saattaa maksaa liikaa. Kehottaisin edelleen miettimään kestävämpiä ja varmepia sekä hintansa pitäviä merkkejä Leukun sijaan. Tuo etukuormaajan ominaisuus, mitä mietit, on hydraulinen kauhankäsittely. Yksitoimisella kuormaajalla yleensä tarkoitetaan sellaista kuormainta, jossa nostosylinterit ovat yksitoimiset, so. niillä ei voi painaa kuormaajan aisoja alaspäin, kaksitoimisella voi. Kuormaimia saanee tuohonkin, mutta voi mennä sovittamiseksi ja se vie aikaa ja euroja. Olisi kiva tietää, minkä hintaluokan laitteesta on kysymys. Mieti vielä oikeita traktoreita ennen kuin panet nimen paperiin! - Leyland272s
F kirjoitti:
Miten asiallisesti aloitettu keskustelu menee siitä pilalle, että toteaa Fordin ja MF:n olevan yleisempiä kuin Leukku ja että niihin saa edullisesti osia? Samoin olisi mielenkiintoista kuulla, miten ne ovat "väkisin tehtyjä"? Jännä juttu, että molempia mainitsemiani merkkejä valmistetaan yhä, kun taas lordi Nuffieldin aikaansaannokset ovat katoavaa kansanperinnettä - onneksi.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen etukuormaajasta, niin en tiedä, kannattaako semmoista alkaa johonkin vanhaan koneeseen enää sovittelemaan, kun tarjolla on etukuormaajakoneita (ja kaikkin vaihdokkeja) yllin kyllin. Jos tykästyy liikaa johonkin ostettavaan koneeseen, niin saattaa maksaa liikaa. Kehottaisin edelleen miettimään kestävämpiä ja varmepia sekä hintansa pitäviä merkkejä Leukun sijaan. Tuo etukuormaajan ominaisuus, mitä mietit, on hydraulinen kauhankäsittely. Yksitoimisella kuormaajalla yleensä tarkoitetaan sellaista kuormainta, jossa nostosylinterit ovat yksitoimiset, so. niillä ei voi painaa kuormaajan aisoja alaspäin, kaksitoimisella voi. Kuormaimia saanee tuohonkin, mutta voi mennä sovittamiseksi ja se vie aikaa ja euroja. Olisi kiva tietää, minkä hintaluokan laitteesta on kysymys. Mieti vielä oikeita traktoreita ennen kuin panet nimen paperiin!Joo, ei ole merkillä suurta väliä. Mutta tuo vain sattui eteeni ja kun tiedän nyk. omistajan olevan tarkka, niin sillä siitä kiinnostuin. Hintana olen pitänyt max. 6000€, kyllä sillä näytttää koneen saavan, tosin hyvät menee ennen kuin ehtii myyntiin, kuten ed. jo todettiin.
ei nyt kannata aloittaa mitään mun traktori on parempi kun sun väittelyä, kiitos. :-)
Tuohan on siis täysin vasta ajatusasteella, mutta kesään mennessä teen ratkaisuni. - leikitkö opettajaa?
F kirjoitti:
Miten asiallisesti aloitettu keskustelu menee siitä pilalle, että toteaa Fordin ja MF:n olevan yleisempiä kuin Leukku ja että niihin saa edullisesti osia? Samoin olisi mielenkiintoista kuulla, miten ne ovat "väkisin tehtyjä"? Jännä juttu, että molempia mainitsemiani merkkejä valmistetaan yhä, kun taas lordi Nuffieldin aikaansaannokset ovat katoavaa kansanperinnettä - onneksi.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen etukuormaajasta, niin en tiedä, kannattaako semmoista alkaa johonkin vanhaan koneeseen enää sovittelemaan, kun tarjolla on etukuormaajakoneita (ja kaikkin vaihdokkeja) yllin kyllin. Jos tykästyy liikaa johonkin ostettavaan koneeseen, niin saattaa maksaa liikaa. Kehottaisin edelleen miettimään kestävämpiä ja varmepia sekä hintansa pitäviä merkkejä Leukun sijaan. Tuo etukuormaajan ominaisuus, mitä mietit, on hydraulinen kauhankäsittely. Yksitoimisella kuormaajalla yleensä tarkoitetaan sellaista kuormainta, jossa nostosylinterit ovat yksitoimiset, so. niillä ei voi painaa kuormaajan aisoja alaspäin, kaksitoimisella voi. Kuormaimia saanee tuohonkin, mutta voi mennä sovittamiseksi ja se vie aikaa ja euroja. Olisi kiva tietää, minkä hintaluokan laitteesta on kysymys. Mieti vielä oikeita traktoreita ennen kuin panet nimen paperiin!Kyllä Leukku on selkeämpi huollon ja korjausten kannalta kuin yksikään Fergu. Leukussa on jopa hydrauliikkaa joka toimii Fergun 27l/min ja mäntäpumput aina saa olla pajottamassa. Ford on samoin meenne talven lumia ja Leukun saa edullisesti ja arvo ei laske kun sitä ei ole ostohetkelläkään. KYllä se joka ostaa traktorin omilla rahoillaan ja kysyjän käyttötarkoitukseen saa vastinetta rahoilleen Leukustakin.
- jatkan leukun
leikitkö opettajaa? kirjoitti:
Kyllä Leukku on selkeämpi huollon ja korjausten kannalta kuin yksikään Fergu. Leukussa on jopa hydrauliikkaa joka toimii Fergun 27l/min ja mäntäpumput aina saa olla pajottamassa. Ford on samoin meenne talven lumia ja Leukun saa edullisesti ja arvo ei laske kun sitä ei ole ostohetkelläkään. KYllä se joka ostaa traktorin omilla rahoillaan ja kysyjän käyttötarkoitukseen saa vastinetta rahoilleen Leukustakin.
osat ovat tosi halpoja ja sen osaa korjata ihan maaseppäkin. Terv. oikeasti erit. opettaja, KM. MMT
- tällä kertaa
F kirjoitti:
Miten asiallisesti aloitettu keskustelu menee siitä pilalle, että toteaa Fordin ja MF:n olevan yleisempiä kuin Leukku ja että niihin saa edullisesti osia? Samoin olisi mielenkiintoista kuulla, miten ne ovat "väkisin tehtyjä"? Jännä juttu, että molempia mainitsemiani merkkejä valmistetaan yhä, kun taas lordi Nuffieldin aikaansaannokset ovat katoavaa kansanperinnettä - onneksi.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen etukuormaajasta, niin en tiedä, kannattaako semmoista alkaa johonkin vanhaan koneeseen enää sovittelemaan, kun tarjolla on etukuormaajakoneita (ja kaikkin vaihdokkeja) yllin kyllin. Jos tykästyy liikaa johonkin ostettavaan koneeseen, niin saattaa maksaa liikaa. Kehottaisin edelleen miettimään kestävämpiä ja varmepia sekä hintansa pitäviä merkkejä Leukun sijaan. Tuo etukuormaajan ominaisuus, mitä mietit, on hydraulinen kauhankäsittely. Yksitoimisella kuormaajalla yleensä tarkoitetaan sellaista kuormainta, jossa nostosylinterit ovat yksitoimiset, so. niillä ei voi painaa kuormaajan aisoja alaspäin, kaksitoimisella voi. Kuormaimia saanee tuohonkin, mutta voi mennä sovittamiseksi ja se vie aikaa ja euroja. Olisi kiva tietää, minkä hintaluokan laitteesta on kysymys. Mieti vielä oikeita traktoreita ennen kuin panet nimen paperiin!siihen on ilmaantunut sellainen vika, että se saattaa sammua kesken ajon aivan äkisti. Josku käy niin, ettei se kuumanakaan starttaa. Ensiksi tulee mieleen ilmavaivat. Käsipumppauksella polttoainetta tulee ruiskutuspumpun kyljessä olevista ilmausruuveista niitä löysättäessä, mutta suuttimille asti sitä ei startatessa tule. Akku pyörittää konetta hyvin, mutta mitään ei tapahdu. Ja sitten se mystisin puoli. Kun traktori on seisonut jonkun tunnin, se saataa pyörähtää käyntiin.
Voisitko antaa vinkkejä, mistä moinen vika voi johtua? - verkupoika
tällä kertaa kirjoitti:
siihen on ilmaantunut sellainen vika, että se saattaa sammua kesken ajon aivan äkisti. Josku käy niin, ettei se kuumanakaan starttaa. Ensiksi tulee mieleen ilmavaivat. Käsipumppauksella polttoainetta tulee ruiskutuspumpun kyljessä olevista ilmausruuveista niitä löysättäessä, mutta suuttimille asti sitä ei startatessa tule. Akku pyörittää konetta hyvin, mutta mitään ei tapahdu. Ja sitten se mystisin puoli. Kun traktori on seisonut jonkun tunnin, se saataa pyörähtää käyntiin.
Voisitko antaa vinkkejä, mistä moinen vika voi johtua? - F
leikitkö opettajaa? kirjoitti:
Kyllä Leukku on selkeämpi huollon ja korjausten kannalta kuin yksikään Fergu. Leukussa on jopa hydrauliikkaa joka toimii Fergun 27l/min ja mäntäpumput aina saa olla pajottamassa. Ford on samoin meenne talven lumia ja Leukun saa edullisesti ja arvo ei laske kun sitä ei ole ostohetkelläkään. KYllä se joka ostaa traktorin omilla rahoillaan ja kysyjän käyttötarkoitukseen saa vastinetta rahoilleen Leukustakin.
No johan se otti Leukku-miehen omanarvontunnolle tämä asia. Noihin mainitsemiisi oppiarvoihin (ilmeisesti saman kirjoittajan vastaus tuo seuraavakin) nähden kirjoitus- ja argumentointitaitosi eivät ole linjassa. Nimimerkkiin piilottamaasi kysymykseesi vielä, että en leiki. :-)
Olisi mielenkiintoista tietää pääaineesi MM:n osalta... - Leyland272s
verkupoika kirjoitti:
Ei h....tti.
Kyllä tää suoli 24 on samanlainen joka keskustelualueella. Ei saa asiallista keskustelua aikaan vaikka sitä tuolla ylempänä jo kainosti toivoinkin. Ei siiten millään.
Kuten sanottuna, katselen sellaista, jota ei tarvitse olla raplaamassa kokoaikaa, oli se sit Fiat tai Valtra. Ja tuo Leyland on tosiaan tutulla, josta tiedän, että on hyvin sen pitänyt. - Akseli Ulosotto
Leyland272s kirjoitti:
Ei h....tti.
Kyllä tää suoli 24 on samanlainen joka keskustelualueella. Ei saa asiallista keskustelua aikaan vaikka sitä tuolla ylempänä jo kainosti toivoinkin. Ei siiten millään.
Kuten sanottuna, katselen sellaista, jota ei tarvitse olla raplaamassa kokoaikaa, oli se sit Fiat tai Valtra. Ja tuo Leyland on tosiaan tutulla, josta tiedän, että on hyvin sen pitänyt.Ota se Leylanti ja osta siihen ensi hätiin, vaikka takakuormain. Takakuormaimia saa melkein kun pitkähänsä kiittää ja 500:lla ekellä jo hyvän Sisu/Normetikin kauhoineen. Sillä pääset alkuun ja sitten vaan kyttäilet kunnes vastaan tulee hyvä sovitettavissa oleva etukuormain. Uskon, että tuo mainitsemasi Leukku saattaa olla tosiaan ostamisen väärtti, itsehän sen historian tiedät. Ei muutakuin anna palaa.
- international 674
Akseli Ulosotto kirjoitti:
Ota se Leylanti ja osta siihen ensi hätiin, vaikka takakuormain. Takakuormaimia saa melkein kun pitkähänsä kiittää ja 500:lla ekellä jo hyvän Sisu/Normetikin kauhoineen. Sillä pääset alkuun ja sitten vaan kyttäilet kunnes vastaan tulee hyvä sovitettavissa oleva etukuormain. Uskon, että tuo mainitsemasi Leukku saattaa olla tosiaan ostamisen väärtti, itsehän sen historian tiedät. Ei muutakuin anna palaa.
ite sain 3000 € international 674 jos o vilske etukuormaaja , kauhakippaantuu vaijerin kans ja takas menee ku laskee sen maahan.
jos meinaat iha piha hommiin nii ei kannat omaa aikaa alkaa tuhlaamaa työkoneen värkkäämiseen- ostat jonkun siistin, huoletun, vähän ajetun traktorin 3000-5000€ ja siihen takalanan 300-500€, ja jos tarttee maata siirrel nii takakauhan. suosittelen myös hydraulista työntövart helpottaa kummast melkkee kaikkii hommii - MMT, KM
F kirjoitti:
No johan se otti Leukku-miehen omanarvontunnolle tämä asia. Noihin mainitsemiisi oppiarvoihin (ilmeisesti saman kirjoittajan vastaus tuo seuraavakin) nähden kirjoitus- ja argumentointitaitosi eivät ole linjassa. Nimimerkkiin piilottamaasi kysymykseesi vielä, että en leiki. :-)
Olisi mielenkiintoista tietää pääaineesi MM:n osalta...maajussin poika syntyjäänn ja 15-vuotiaasta lähtien käyttäjäkokemusta.
- taitoa...
F kirjoitti:
No johan se otti Leukku-miehen omanarvontunnolle tämä asia. Noihin mainitsemiisi oppiarvoihin (ilmeisesti saman kirjoittajan vastaus tuo seuraavakin) nähden kirjoitus- ja argumentointitaitosi eivät ole linjassa. Nimimerkkiin piilottamaasi kysymykseesi vielä, että en leiki. :-)
Olisi mielenkiintoista tietää pääaineesi MM:n osalta...suun soittamiseen. Argumentoi mitä argumentoit, sinä et ole ostamassa sitä traktoria, hyväksy se!
- KONETTA OSTAMASSA
Leyland272s kirjoitti:
Ei h....tti.
Kyllä tää suoli 24 on samanlainen joka keskustelualueella. Ei saa asiallista keskustelua aikaan vaikka sitä tuolla ylempänä jo kainosti toivoinkin. Ei siiten millään.
Kuten sanottuna, katselen sellaista, jota ei tarvitse olla raplaamassa kokoaikaa, oli se sit Fiat tai Valtra. Ja tuo Leyland on tosiaan tutulla, josta tiedän, että on hyvin sen pitänyt.Tiedän, että leukuilla on ajettu jopa 10000h ilman koneen aukaisuja, kaivureisssa koneet ovat pyörineet kymmeniä tuhansia tunteja. Selkeärakenteinen rungolla oleva traktori johon varaosat eivät maksa paljon. Leukku ( Nuhvi) on eteenpäin ajettaessa itseään suurempi traktori ja maastokelpoisuus on mahtava.
- F
KONETTA OSTAMASSA kirjoitti:
Tiedän, että leukuilla on ajettu jopa 10000h ilman koneen aukaisuja, kaivureisssa koneet ovat pyörineet kymmeniä tuhansia tunteja. Selkeärakenteinen rungolla oleva traktori johon varaosat eivät maksa paljon. Leukku ( Nuhvi) on eteenpäin ajettaessa itseään suurempi traktori ja maastokelpoisuus on mahtava.
Täällä meidän "MMT ja KM" vain jatkaa meuhkaamistaan. Eikä edes tiedä ao. tiedekunnan pääaineiden nimiä, joten se niistä "tutkinnoista". Kertoisit vielä, missä oppilaitoksessa olet "opettamassa" ja mitä ainetta. Mitä noihin kaivureihin tulee, niin ne, jotka ovat pyörineet "kymmeniä tuhansia" tunteja, ovat Fordin peruskoneen ympärille tehtyjä. Ne pyörii ja kaivaa muuten vieläkin. Leukun pohjalle tehtyihin kaivureihin ei koskaa saa semmoisia tunteja mittariin... Sitä paitsi kaikki tuon ikäiset traktorit ovat "selkeärakenteisia" ja niiden varaosat eivät maksa paljoa. Ne koneet, joihin varaosia on oikeesti tarjolla.
Katselin tuossa ohimennen nettikoneesta, siellä oli siistinnäköinen Natikka etukuormaajalla pyynti 6000€. Kaikki valmiina ja varmaan saisit tinkimällä siihen viiden tonnin pintaan sen. Hydraulinen kauhakäsittely ja myyjä mainosti kuormaajaa kaksitoimiseksi. ID oli 902587, katso, jos kiinnostaa. - taitaa olla
F kirjoitti:
Täällä meidän "MMT ja KM" vain jatkaa meuhkaamistaan. Eikä edes tiedä ao. tiedekunnan pääaineiden nimiä, joten se niistä "tutkinnoista". Kertoisit vielä, missä oppilaitoksessa olet "opettamassa" ja mitä ainetta. Mitä noihin kaivureihin tulee, niin ne, jotka ovat pyörineet "kymmeniä tuhansia" tunteja, ovat Fordin peruskoneen ympärille tehtyjä. Ne pyörii ja kaivaa muuten vieläkin. Leukun pohjalle tehtyihin kaivureihin ei koskaa saa semmoisia tunteja mittariin... Sitä paitsi kaikki tuon ikäiset traktorit ovat "selkeärakenteisia" ja niiden varaosat eivät maksa paljoa. Ne koneet, joihin varaosia on oikeesti tarjolla.
Katselin tuossa ohimennen nettikoneesta, siellä oli siistinnäköinen Natikka etukuormaajalla pyynti 6000€. Kaikki valmiina ja varmaan saisit tinkimällä siihen viiden tonnin pintaan sen. Hydraulinen kauhakäsittely ja myyjä mainosti kuormaajaa kaksitoimiseksi. ID oli 902587, katso, jos kiinnostaa.vähäinen "kertymäsi" koneteknologiasta teoriassa ,saati konkretiassa. Kyllä omakohtaisia käyttäjäkokemuksia on Fordista, Leylandista ja Nuffieldista. Nuffield 4/65 on naapurillani ammattikäytössä ja koneessa on vielä alkuperäinen hydr. pummpu. Vesipäälle en kehtaa enempää meuhkata. Yliopisto-opintoja mulla on ja tiedän maa-ja metsätieteellisen ja kasvatustietten opinto-ohjelmat ja aineyhdistelmät sinulta kyselemättä, enkä uskoakseni oile tilivelvollinen muutenkaan sinulle. Silti ole vain lapsenuskossasi vahva...
- F
taitaa olla kirjoitti:
vähäinen "kertymäsi" koneteknologiasta teoriassa ,saati konkretiassa. Kyllä omakohtaisia käyttäjäkokemuksia on Fordista, Leylandista ja Nuffieldista. Nuffield 4/65 on naapurillani ammattikäytössä ja koneessa on vielä alkuperäinen hydr. pummpu. Vesipäälle en kehtaa enempää meuhkata. Yliopisto-opintoja mulla on ja tiedän maa-ja metsätieteellisen ja kasvatustietten opinto-ohjelmat ja aineyhdistelmät sinulta kyselemättä, enkä uskoakseni oile tilivelvollinen muutenkaan sinulle. Silti ole vain lapsenuskossasi vahva...
Ei kai kannata meuhkata kenellekään; ei minulle eikä vesipäälle, josta viestissäsi puhuit. Millaistahan lienee naapurisikin "ammattikäyttö"; nelikuusvitonen tänä päivänä ammattikäytössä...? Sääli, että olet vienyt - minun provosoinnin takia toki - keskustelun pois siitä aiheesta, josta alkuperäinen keskustelun aloittaja halusi keskustella... Hyvää jatkoa, koeta saada itsetuntoasi kehitettyä, tutkinnot suoritettua ja kannattaa vielä tutkia tuota tietoperustaakin ihan tosissaan.
- agronomi tietää
F kirjoitti:
No johan se otti Leukku-miehen omanarvontunnolle tämä asia. Noihin mainitsemiisi oppiarvoihin (ilmeisesti saman kirjoittajan vastaus tuo seuraavakin) nähden kirjoitus- ja argumentointitaitosi eivät ole linjassa. Nimimerkkiin piilottamaasi kysymykseesi vielä, että en leiki. :-)
Olisi mielenkiintoista tietää pääaineesi MM:n osalta...arvostan pemon pekkarista vaikka traktoreista puhuminen ei luonnistukaan.
- sinulta en
F kirjoitti:
Ei kai kannata meuhkata kenellekään; ei minulle eikä vesipäälle, josta viestissäsi puhuit. Millaistahan lienee naapurisikin "ammattikäyttö"; nelikuusvitonen tänä päivänä ammattikäytössä...? Sääli, että olet vienyt - minun provosoinnin takia toki - keskustelun pois siitä aiheesta, josta alkuperäinen keskustelun aloittaja halusi keskustella... Hyvää jatkoa, koeta saada itsetuntoasi kehitettyä, tutkinnot suoritettua ja kannattaa vielä tutkia tuota tietoperustaakin ihan tosissaan.
neeuvoja kysy. Pelle mikä pelle.
- kaivuri
sinulta en kirjoitti:
neeuvoja kysy. Pelle mikä pelle.
Jos joku en eri mieltä, niin sitten tämän toisen mielestä tämä eri mieltä oleva on "pelle". Ei munkaan mielestä kuulosta tohtorilta tämä "tohtori", joka kehuskelee näköjään olemattomilla oppiarvoillansa. Siinä vasta pelle on!
- F
kaivuri kirjoitti:
Jos joku en eri mieltä, niin sitten tämän toisen mielestä tämä eri mieltä oleva on "pelle". Ei munkaan mielestä kuulosta tohtorilta tämä "tohtori", joka kehuskelee näköjään olemattomilla oppiarvoillansa. Siinä vasta pelle on!
Kiitos! Ei voi paremmin sanoa; säälittää koko kaveri, kun ei pysty asiallisesti perustelemaan asioita, on vain omia tunkkaisia näkemyksiä, joista pidetään kiinni.
- innier
F kirjoitti:
Ei kai kannata meuhkata kenellekään; ei minulle eikä vesipäälle, josta viestissäsi puhuit. Millaistahan lienee naapurisikin "ammattikäyttö"; nelikuusvitonen tänä päivänä ammattikäytössä...? Sääli, että olet vienyt - minun provosoinnin takia toki - keskustelun pois siitä aiheesta, josta alkuperäinen keskustelun aloittaja halusi keskustella... Hyvää jatkoa, koeta saada itsetuntoasi kehitettyä, tutkinnot suoritettua ja kannattaa vielä tutkia tuota tietoperustaakin ihan tosissaan.
Leilandeja ja nufvejakin on vielä urakointikäytössä ympäri suomen maata.
- ole vahva
F kirjoitti:
Kiitos! Ei voi paremmin sanoa; säälittää koko kaveri, kun ei pysty asiallisesti perustelemaan asioita, on vain omia tunkkaisia näkemyksiä, joista pidetään kiinni.
uskomuksissasi!
- Knnemies ym.
Fanaattisena F-mihenä, ymmärrätkö miksi nämä Keskon vehkeet olivat suosittuja työkoneen alustaksi. Kaikki jotka ovat tehneet oikeasti töitä näillä koneilla myöntävät, että ainut kone jossa oli runkorakenne, oli helppo kiinnittää työkoneita ilman raskaita lisärakenteita.
Ford nousi myöhemmin suosituksi työkoneen alustaksi, ehkä Leylandissa tai sen edeltäjässä 4/65 olleiden moottoriongelmien takia. Fordin aikakaudella kuitenkin Valmet nousi valtamerkiksi työkoneen alustana. Lapsellista alkuperäisestä kysymyksestä kauaksi loitonnutta ala-arvoista kiistelyä. Henkilö jota erityisesti morkkaat on todellakin koulutettu ja työssään arvostettu henkilö. Tuskin täällä sentään oppiarvoja ja sotilasarvoja koskevia todistuksia tarvinnee esitellä, oletko sinä valmis esittämään omasi? - F
Knnemies ym. kirjoitti:
Fanaattisena F-mihenä, ymmärrätkö miksi nämä Keskon vehkeet olivat suosittuja työkoneen alustaksi. Kaikki jotka ovat tehneet oikeasti töitä näillä koneilla myöntävät, että ainut kone jossa oli runkorakenne, oli helppo kiinnittää työkoneita ilman raskaita lisärakenteita.
Ford nousi myöhemmin suosituksi työkoneen alustaksi, ehkä Leylandissa tai sen edeltäjässä 4/65 olleiden moottoriongelmien takia. Fordin aikakaudella kuitenkin Valmet nousi valtamerkiksi työkoneen alustana. Lapsellista alkuperäisestä kysymyksestä kauaksi loitonnutta ala-arvoista kiistelyä. Henkilö jota erityisesti morkkaat on todellakin koulutettu ja työssään arvostettu henkilö. Tuskin täällä sentään oppiarvoja ja sotilasarvoja koskevia todistuksia tarvinnee esitellä, oletko sinä valmis esittämään omasi?Väittäisin, etten ole sen fanaattisempi Ford-fani kuin tämä "tohtorikaan" on Leukku-fani. Kumpikaan ei anna periksi ja puhuu omien mieltymystensä puolesta. Miten tämä teke minusta lapsellisen ja ala-arvoisen kiistelijän? Hän viesteissään on mennyt ala-arvoisuuksiin ja käyttää erilaisia, tuossa ylempänä näkyviä termejä keskustelukumppanistaan. Uskon, ettän hän on kouluttautunut, mutta tohtori hän tuskin on. Teksti ja argumentointi ei tue millään tasolla tätä väitettä. Eri suunnilla arvostetaan erilaisia ihmisiä, joten Te arvostatte sitten Teidän nurkillä häntä. Se sopii mainiosti. Mitä oppiarvoihin tulee, niin en ole omiani esiin tuonut, enkä tuo nytkään. Hänen kanssaan ne kestävät vertailun milloin vain. Sotilasarvosta en ole niin varma, en ole keskittynyt sen korottamiseen kovinkaan aktiivisesti.
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; Leyland ja Nuhvetti poistuivat alustakäytöstä nimenomaan sen takia, etteivät ne kestäneet sillä tavalla kuin Ford kesti. Nuffield/Leyland olivat edullisempia alustaksi, jonka takia niitä alettiin käyttämään, mutta niistä oli luovuttava, kun ainakin osassa yksilöistä kestäminen oli ongelma. Hyviäkin yksilöitä on varmasti ollut, niin kuin tässä joku etsi Nettikoneesta yksilön, jossa oli 25000h tai sitä luokkaa. Sitä en ymmärrä, miten Valmet muka vei Fordin aseman ykkösalustakoneena? Esimerkiksi salaojakoneissa Maraa ei ole tehty monenkaan, jos yhdenkään Valmetin alustalle. Samoin Vammas teki Magnumiin saakka koneensa pääasiassa Fordin alustalle, OK-trukit myös Fordin alustalle. Lännen ja sen edeltäjät taas Valmetin alustalle sekä sittemmin Valtra-merkin alla toteutetut koneet 542:sta 1112 -kaivuriin. Sanoisin, että seka Fordia että Valmetia käytettiin hyvin yleisesti alustakoneina Suomessa kumpaakin. Molemmat olivat siihen riittävän hyviä, kestäviä ja taloudellisia. Olisi kiva nähdä puolueeton tilasto Vammaksen ja Länkkärin traktorikaivureiden myyntimääristä, siitä saisi osviittaa tähän taustaksi. - keneita sano miina h
F kirjoitti:
Väittäisin, etten ole sen fanaattisempi Ford-fani kuin tämä "tohtorikaan" on Leukku-fani. Kumpikaan ei anna periksi ja puhuu omien mieltymystensä puolesta. Miten tämä teke minusta lapsellisen ja ala-arvoisen kiistelijän? Hän viesteissään on mennyt ala-arvoisuuksiin ja käyttää erilaisia, tuossa ylempänä näkyviä termejä keskustelukumppanistaan. Uskon, ettän hän on kouluttautunut, mutta tohtori hän tuskin on. Teksti ja argumentointi ei tue millään tasolla tätä väitettä. Eri suunnilla arvostetaan erilaisia ihmisiä, joten Te arvostatte sitten Teidän nurkillä häntä. Se sopii mainiosti. Mitä oppiarvoihin tulee, niin en ole omiani esiin tuonut, enkä tuo nytkään. Hänen kanssaan ne kestävät vertailun milloin vain. Sotilasarvosta en ole niin varma, en ole keskittynyt sen korottamiseen kovinkaan aktiivisesti.
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; Leyland ja Nuhvetti poistuivat alustakäytöstä nimenomaan sen takia, etteivät ne kestäneet sillä tavalla kuin Ford kesti. Nuffield/Leyland olivat edullisempia alustaksi, jonka takia niitä alettiin käyttämään, mutta niistä oli luovuttava, kun ainakin osassa yksilöistä kestäminen oli ongelma. Hyviäkin yksilöitä on varmasti ollut, niin kuin tässä joku etsi Nettikoneesta yksilön, jossa oli 25000h tai sitä luokkaa. Sitä en ymmärrä, miten Valmet muka vei Fordin aseman ykkösalustakoneena? Esimerkiksi salaojakoneissa Maraa ei ole tehty monenkaan, jos yhdenkään Valmetin alustalle. Samoin Vammas teki Magnumiin saakka koneensa pääasiassa Fordin alustalle, OK-trukit myös Fordin alustalle. Lännen ja sen edeltäjät taas Valmetin alustalle sekä sittemmin Valtra-merkin alla toteutetut koneet 542:sta 1112 -kaivuriin. Sanoisin, että seka Fordia että Valmetia käytettiin hyvin yleisesti alustakoneina Suomessa kumpaakin. Molemmat olivat siihen riittävän hyviä, kestäviä ja taloudellisia. Olisi kiva nähdä puolueeton tilasto Vammaksen ja Länkkärin traktorikaivureiden myyntimääristä, siitä saisi osviittaa tähän taustaksi.Deuzt kulutukseltaan kolmanneksen Ford ja Valmet koneita taloudellisempi, tämä todettu Tapion metsäojapuuhissa 60/70 luvun molemmin puolin, silloin Valmetin tilalla oli Nuhvi, oi aika entinen oli öljynvaihdotkin eri toimintatapa kuin nykypäivänä.
- KM, MMT
F kirjoitti:
Väittäisin, etten ole sen fanaattisempi Ford-fani kuin tämä "tohtorikaan" on Leukku-fani. Kumpikaan ei anna periksi ja puhuu omien mieltymystensä puolesta. Miten tämä teke minusta lapsellisen ja ala-arvoisen kiistelijän? Hän viesteissään on mennyt ala-arvoisuuksiin ja käyttää erilaisia, tuossa ylempänä näkyviä termejä keskustelukumppanistaan. Uskon, ettän hän on kouluttautunut, mutta tohtori hän tuskin on. Teksti ja argumentointi ei tue millään tasolla tätä väitettä. Eri suunnilla arvostetaan erilaisia ihmisiä, joten Te arvostatte sitten Teidän nurkillä häntä. Se sopii mainiosti. Mitä oppiarvoihin tulee, niin en ole omiani esiin tuonut, enkä tuo nytkään. Hänen kanssaan ne kestävät vertailun milloin vain. Sotilasarvosta en ole niin varma, en ole keskittynyt sen korottamiseen kovinkaan aktiivisesti.
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; Leyland ja Nuhvetti poistuivat alustakäytöstä nimenomaan sen takia, etteivät ne kestäneet sillä tavalla kuin Ford kesti. Nuffield/Leyland olivat edullisempia alustaksi, jonka takia niitä alettiin käyttämään, mutta niistä oli luovuttava, kun ainakin osassa yksilöistä kestäminen oli ongelma. Hyviäkin yksilöitä on varmasti ollut, niin kuin tässä joku etsi Nettikoneesta yksilön, jossa oli 25000h tai sitä luokkaa. Sitä en ymmärrä, miten Valmet muka vei Fordin aseman ykkösalustakoneena? Esimerkiksi salaojakoneissa Maraa ei ole tehty monenkaan, jos yhdenkään Valmetin alustalle. Samoin Vammas teki Magnumiin saakka koneensa pääasiassa Fordin alustalle, OK-trukit myös Fordin alustalle. Lännen ja sen edeltäjät taas Valmetin alustalle sekä sittemmin Valtra-merkin alla toteutetut koneet 542:sta 1112 -kaivuriin. Sanoisin, että seka Fordia että Valmetia käytettiin hyvin yleisesti alustakoneina Suomessa kumpaakin. Molemmat olivat siihen riittävän hyviä, kestäviä ja taloudellisia. Olisi kiva nähdä puolueeton tilasto Vammaksen ja Länkkärin traktorikaivureiden myyntimääristä, siitä saisi osviittaa tähän taustaksi.No saitpahan sanotuksi. Mitä oppiarvoni kenellekään kuuluu, en aio esitellä rakkikoirille todistuksiani niistä. Samoin konemieskokemukseni jotka ovat konkreettisia, joillakin työhistoria on lyhyempi, toisilla se on pitempi. Niille joita nimimerkkini ottaa päähän, en voi mitään. So what!
- Anonyymi
Leyland272s kirjoitti:
Joo, ei ole merkillä suurta väliä. Mutta tuo vain sattui eteeni ja kun tiedän nyk. omistajan olevan tarkka, niin sillä siitä kiinnostuin. Hintana olen pitänyt max. 6000€, kyllä sillä näytttää koneen saavan, tosin hyvät menee ennen kuin ehtii myyntiin, kuten ed. jo todettiin.
ei nyt kannata aloittaa mitään mun traktori on parempi kun sun väittelyä, kiitos. :-)
Tuohan on siis täysin vasta ajatusasteella, mutta kesään mennessä teen ratkaisuni.Osta pois, sinä päätä. Meitä merkkiuskovaisia fanaatikkoja riittää.
- Anonyymi
Ai Massikk siinähän on huonompi ergonomia kuin Belaruksessa. Voorti on huonompi kuin kewukku. No ainakin kalliimpi ja kallis korjata.
- Anonyymi
kyllä ne voorti ja kirjoitti:
massikka uskovaiset tiedetään.Ford ja MF ovat väkisin tehtyjä, kalliita ja hankalia korjata, ihan tulee mieleen korpin repimä eväsreppu. lLeyland on ihan hyvä asiallisessa ja erityisesti sinun mainitsemassa käytössä. Meitä viisaita riittää pilaamaan asiallisesti aloitetun keskustelun.
Samma mieltä. Leukku on selkeärakenteinen ja hyvä kuormainkone muutenkin.
- Anonyymi
F kirjoitti:
Miten asiallisesti aloitettu keskustelu menee siitä pilalle, että toteaa Fordin ja MF:n olevan yleisempiä kuin Leukku ja että niihin saa edullisesti osia? Samoin olisi mielenkiintoista kuulla, miten ne ovat "väkisin tehtyjä"? Jännä juttu, että molempia mainitsemiani merkkejä valmistetaan yhä, kun taas lordi Nuffieldin aikaansaannokset ovat katoavaa kansanperinnettä - onneksi.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen etukuormaajasta, niin en tiedä, kannattaako semmoista alkaa johonkin vanhaan koneeseen enää sovittelemaan, kun tarjolla on etukuormaajakoneita (ja kaikkin vaihdokkeja) yllin kyllin. Jos tykästyy liikaa johonkin ostettavaan koneeseen, niin saattaa maksaa liikaa. Kehottaisin edelleen miettimään kestävämpiä ja varmepia sekä hintansa pitäviä merkkejä Leukun sijaan. Tuo etukuormaajan ominaisuus, mitä mietit, on hydraulinen kauhankäsittely. Yksitoimisella kuormaajalla yleensä tarkoitetaan sellaista kuormainta, jossa nostosylinterit ovat yksitoimiset, so. niillä ei voi painaa kuormaajan aisoja alaspäin, kaksitoimisella voi. Kuormaimia saanee tuohonkin, mutta voi mennä sovittamiseksi ja se vie aikaa ja euroja. Olisi kiva tietää, minkä hintaluokan laitteesta on kysymys. Mieti vielä oikeita traktoreita ennen kuin panet nimen paperiin!Mf On kuin koiran repimä eväsreppu. Voorti on siltä väliltä. Minulla on Volvo 43o. Voiko olla hankalammin tehtyä traktoria? Luja se on, ainut vika on, kun siinä on Perkinsin moottori.
- Anonyymi
leikitkö opettajaa? kirjoitti:
Kyllä Leukku on selkeämpi huollon ja korjausten kannalta kuin yksikään Fergu. Leukussa on jopa hydrauliikkaa joka toimii Fergun 27l/min ja mäntäpumput aina saa olla pajottamassa. Ford on samoin meenne talven lumia ja Leukun saa edullisesti ja arvo ei laske kun sitä ei ole ostohetkelläkään. KYllä se joka ostaa traktorin omilla rahoillaan ja kysyjän käyttötarkoitukseen saa vastinetta rahoilleen Leukustakin.
tosi, verkussa on hengetön hydrauliikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tosi, verkussa on hengetön hydrauliikka.
Ei se mikään hengetön ole. Hiukan hidas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samma mieltä. Leukku on selkeärakenteinen ja hyvä kuormainkone muutenkin.
Leukut on kamalia engelsmannin etäispesäkkeitä. Lohkot vuotaa ja reput halkeaa. Onni on ilman.
- kestävyydestä esim.
epäilijöille. Kone-Id: 914912
- F
Tuossa on kovat tunnit takana, olet oikeassa. Luin tuossa Koneviestistä Suonenjoella toimineen Pekka Husson tarinaa TVH:n leivissä ja siellä taas sanottiin selkeästi, että Nuffieldin alustalle tehty tiehöylä ei kestänyt työn tekoa...
- innier
F kirjoitti:
Tuossa on kovat tunnit takana, olet oikeassa. Luin tuossa Koneviestistä Suonenjoella toimineen Pekka Husson tarinaa TVH:n leivissä ja siellä taas sanottiin selkeästi, että Nuffieldin alustalle tehty tiehöylä ei kestänyt työn tekoa...
Se taas ei johtunut nuffista vaan tiehöylän rakenteesta joka ei kestänyt suomen moreenimaita ja nuffin voimaa.
- tukea ostamiseen
Leyland on paras. Ei twarvitse kaikkia tukiaisia traktorin ostoon. Säästyneillä rahoilla voit palkata kuskin ajamaan.
- Anonyymi
Hyvä kampe , osta pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268