Omilleen

kohtakaimuutettava

Varmaan tätä kysytty moneen kertaan aiemmin, mutta kysytään nyt vaikka sitten päivitettyä versiota:D

Mitä eri kuluja tulee omilleen muuttamisessa? Siis asumiseen ja elämiseen liittyvät ns. välttämättömät kulut(ei vaatetus tai harrastukset, vaikka ovatkin aika välttämättömiä)

Itselläni tällanen kuva asiasta:

Hinta:

Vuokra 300-400e (riippuen koosta)
Ruoka ööööö...ei hajuakaa???
Netti n.20e(ellei sisälly esim. opiskelijakämpän vuokraan)
Kotivakuutus Niin, kuinka paljon???
Puh.lasku 15-20e
Elintarvikkeet(esim. shampoo) ööö, 25e? enemmän?

Muuta? ????

Hienoa jos joku pystyis vähän auttamaan ja kertomaan :D

8

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtakaimuutettava

      Sähkö- ja vesimaksut tosiaan unohtu. Oli kyllä koko ajan tiedossa ja osan ajasta myös mielessä, mut ei näköjään just sillon ku kirjotin... Minkäs hintaset ne on suunnilleen?

    • -

      No kaikkihan tietysti riippuu kaikesta, mutta...

      Ruoka 100-300€/kk (riippuu ihan tottumuksesta, halvemmalla ja kalliimmallakin voi elää)
      Kotivakuutus 80€/vuosi (heitin tähän oman vakuutukseni hinnan, on monia eri hintaisia)
      Sähkö 70€/3kk (vaihtelee kulutuksen mukaan)
      Vesi 10-15€/kk

      Muita menoja:
      lehtitilaukset
      lääkkeet & lääkärikäynnit
      harrastukset
      auto
      lemmikit
      hauskanpito (sitäkin pitää joskus olla, vaikka köyhä opiskelija onkin)
      matkat esim. vanhempien luokse tai koulumatkat

      Ihan muuttaessa sitten tietysti tulee monenlaista kulua, kun pitää hankkia vähän sitä sun tätä.

    • cindix_

      Edellisen vastaus on aika tarkka.

      Mutta jos ottaa esim. nuorisovakuutuksen, johon sisältyy henkilövakuutus, matkavakuutus ja koti-irtaimisto, se maksaa 66 €

      Ja vesimaksu tietysti vaihtelee ja voi jopa sisältyä vuokraan.

      Sähkökin tietysti vaihtee juuri sen mukaan miten sitä kuluttaa..

      Ja ruoka on tosiaan siitä sadasta eurosta ylöspäin, mutta jos syö halvasti ja käy halvoissa kaupoissa niin voi olla jopa alle 100€/kk.

      Mutta en ala nuita muita kuluja, jne enään luettelemaan, jottei tule älyttömästi toistoa edelliseen:)

      • Realimaailmasta

        100 e kk puhumattakaan vähemällä pärjäis mielelläni lukisin ruokalistan 1 henk alle 100 e kk.


    • herra J

      Eikö se ole sit sama jäädä kotiin asumaan,jos omaa noin hatarat tiedot elämisestä.

      • kauha 63

        Onneks oot ite kuitenki ollu aina täydellinen ja tiennyt kaikesta kaiken, niin sinulla on varaa vittuilla noin kauniisti. Tokihan sinä tiesit kotoa pois muuttaessa miten paljon kaikki maksaa, olethan sentään älykäs ihminen. Kumartakaamme kaikki sinun suurta älykkyttäsi, ja toivokaamme, että älysi valo koskettaisi myös meitä, jotta myös me voisimme olla yhtä tietäväisiä asioista kuin sinä!


      • kohtakaimuutettava

        Herra J: Sitä varten tässä yritän kysellä, että se muutto joskus olisi mahdollinen. Itse en ainakaan ole syntyessään noita tietoja saanut, vaan selville on jostai otettava. Seuraava kommenttisi olisi varmasti, että "eikö sulla oo kavereita joilta kysyä?". Onhan niitä ja monelta olen kysellytkin, kuitenkin on tullut niin ympäripyöreitä vastauksia heiltäkin, ja toinen asia mikä oli yllätys: monien nuorten vakuutukset ja muut vanhemmat hoitavat vieläkin, ainakin minun kavereiden... Ja itse haluun ainakin olla varma kaikesta ja hoitaa muuton kunnolla, en niinkuin monet nuoret, jotka muuttaa ensin ja katsoo sitten riittääkö rahat, mitä kuluja tulee jne.

        Kauha63: Kiitoksia puolustamisesta.

        Kiitoksia vastailuista! Olen urheilija, joten voisin kuvitella, että 100e on aivan liian pieni raha minun ruokamäärääni nähden :D


      • heloukwk
        kohtakaimuutettava kirjoitti:

        Herra J: Sitä varten tässä yritän kysellä, että se muutto joskus olisi mahdollinen. Itse en ainakaan ole syntyessään noita tietoja saanut, vaan selville on jostai otettava. Seuraava kommenttisi olisi varmasti, että "eikö sulla oo kavereita joilta kysyä?". Onhan niitä ja monelta olen kysellytkin, kuitenkin on tullut niin ympäripyöreitä vastauksia heiltäkin, ja toinen asia mikä oli yllätys: monien nuorten vakuutukset ja muut vanhemmat hoitavat vieläkin, ainakin minun kavereiden... Ja itse haluun ainakin olla varma kaikesta ja hoitaa muuton kunnolla, en niinkuin monet nuoret, jotka muuttaa ensin ja katsoo sitten riittääkö rahat, mitä kuluja tulee jne.

        Kauha63: Kiitoksia puolustamisesta.

        Kiitoksia vastailuista! Olen urheilija, joten voisin kuvitella, että 100e on aivan liian pieni raha minun ruokamäärääni nähden :D

        Vuokra: Mulla 300€. Asun kämppiksen kanssa ja se selittää halvan vuokran.
        Ruoka: Pärjäishän sitä jo 80€ mut itellä menee varmaan joku 150€.
        Netti: about 25€
        Kotivakuutus: minä mitää vakuutuksia
        Puh.lasku: 40€

        Ei kannata olettaa että esim. leffassa käyntiin ei tarvitse laittaa rahaa. Elämä käy aika kuivaksi, jos ei käy yhtään ulkona... Niin ja urheiluakaan ei kannata jättää pois.

        Huonekaluissa yms ei kannata olla nirso, vaan mennää asenteella "pöytä se on rumakin pöytä" :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      137
      7823
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      65
      7006
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3502
    4. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1282
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1253
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      14
      1133
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      226
      1094
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      953
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      901
    10. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      64
      895
    Aihe