Olen ostamassa renault meganea.

rellumies22

Kyseinen megane on siis 98 vuoden mallia, ajettu 150t, löytyy hyvä huoltohistoria, ei vuoda nesteitä, sisältä ja päältä lähes virheettömässä kunnossa ja olisin ostamassa sen hintaan 1450,00e eli ei mikään paha hinta. Voisiko pieni hinta johtua tuon mallin tyyppivioista? Onko kellään mitään kokemuksia relluista? Kannattaako minun tehdä kaupat? Sanokaa suoraan sillä nyt olisi apu tarpeen ku ei olisi rahaa alkaa muutaman tuhannen kilometrin jälkeen laittamaan sitä. Kiitos etukäteen :)

23

1726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellujen

      alhainen hinta johtuu osittain vaihtelevasta laadusta ja siitä seuraa että myyjiä on ostajia suhteellisesti enemmän.
      Tuo sinun katsomasi auto voi olla oikein hyvä vielä vuosiksi eteenpäin, tai sitten ei, äärimmäisen vaikea on antaa hyviä neuvoja.
      Itselläni on 99 mallinen Megane jolla ajettu nyt vajaa 320 000 km. Viime vuonna piti uusia lämmityslaitteen tuulettimen moottori ja laturi. Luulen että on enemmän iän/kilometrien vaikutuksesta kuin suoranaisesti merkistä johtuva. Mutta mene ja tiedä. Megane on tilava, hiljainen, mukava ja pieniruokainen matka-auto ja vakuutusmaksut on edullisia. Myös huollot on suht. edullisia.
      Mutta kuten jo totesin, risiki sille että saat pommin, on ehkä suurempi kuin muilla merkillä, mutta alhainen hinta on aina kompensaatio...

      • paljonn

        vastauksesta :) lisää voi muut antaa neuvoja!


      • nyt meksu 06
        paljonn kirjoitti:

        vastauksesta :) lisää voi muut antaa neuvoja!

        Tsekkaa alusta, vaikka Meksu vastustaakin ruostetta hyvin, niin tuon ikäisessä voi löytyä vaikka mitä. Toinen juttu on jakohihnan vaihto, joka maksaa kohtuupaljon (itsellä oli 16-venttiilinen Megane I vm 03, jossa hinnakas hihnan vaihto.) Sinun mahd. tuleva peli lienee 1.6-litrainen ja 8-venttiilinen, jossa ei taida olla oman ex-Rellun murheenkryyniä eli heikkolaatuisia puolia (muuten japsiosia...!) Muutenhan Meksun koneet niin 8-kuin 16-venaiset ovat kestävää peruskauraa, sama koskee vaihteistoakin. Häikkää voi löytä sähköpuolella ja kuluvista alustaosista.
        Toisaalta tuolla hinnalla saat esim. 300 tkm ajetun läpiruostuneen Corollan 90-luvun alusta, johon verrattuna Meksu on auto isolla A:lla (vaikka se Corolla toimisikin kuin junan vessa)


      • rellumies22
        nyt meksu 06 kirjoitti:

        Tsekkaa alusta, vaikka Meksu vastustaakin ruostetta hyvin, niin tuon ikäisessä voi löytyä vaikka mitä. Toinen juttu on jakohihnan vaihto, joka maksaa kohtuupaljon (itsellä oli 16-venttiilinen Megane I vm 03, jossa hinnakas hihnan vaihto.) Sinun mahd. tuleva peli lienee 1.6-litrainen ja 8-venttiilinen, jossa ei taida olla oman ex-Rellun murheenkryyniä eli heikkolaatuisia puolia (muuten japsiosia...!) Muutenhan Meksun koneet niin 8-kuin 16-venaiset ovat kestävää peruskauraa, sama koskee vaihteistoakin. Häikkää voi löytä sähköpuolella ja kuluvista alustaosista.
        Toisaalta tuolla hinnalla saat esim. 300 tkm ajetun läpiruostuneen Corollan 90-luvun alusta, johon verrattuna Meksu on auto isolla A:lla (vaikka se Corolla toimisikin kuin junan vessa)

        Joo se on 1.6L renault megane rt classic. Jakohihna ja vesipumppu siihen on vaihdettu kerran eli sen vaihtaminen ei olisi pitkään aikaan edessä. Mites muuten voiko siihen tulla sähkövikoja jotka häiritsevät ajoa?


      • megane 00
        nyt meksu 06 kirjoitti:

        Tsekkaa alusta, vaikka Meksu vastustaakin ruostetta hyvin, niin tuon ikäisessä voi löytyä vaikka mitä. Toinen juttu on jakohihnan vaihto, joka maksaa kohtuupaljon (itsellä oli 16-venttiilinen Megane I vm 03, jossa hinnakas hihnan vaihto.) Sinun mahd. tuleva peli lienee 1.6-litrainen ja 8-venttiilinen, jossa ei taida olla oman ex-Rellun murheenkryyniä eli heikkolaatuisia puolia (muuten japsiosia...!) Muutenhan Meksun koneet niin 8-kuin 16-venaiset ovat kestävää peruskauraa, sama koskee vaihteistoakin. Häikkää voi löytä sähköpuolella ja kuluvista alustaosista.
        Toisaalta tuolla hinnalla saat esim. 300 tkm ajetun läpiruostuneen Corollan 90-luvun alusta, johon verrattuna Meksu on auto isolla A:lla (vaikka se Corolla toimisikin kuin junan vessa)

        320€ halutessa vesipumppu 100€ ei minusta paljon


      • delphi 1
        megane 00 kirjoitti:

        320€ halutessa vesipumppu 100€ ei minusta paljon

        Sanoit että autoosi on kerran vaihdettu jakoremmi ? 98 vuosimallin renuissa hihna olisi pitänyt vaihtaa jo 3 kertaa , vaihtoväli on 4 vuotta tai 90 tkm. Jos auto on päällisin puolin ok, osta pois .

        T: 3 meganee omistanut


      • jakohihnan takia
        delphi 1 kirjoitti:

        Sanoit että autoosi on kerran vaihdettu jakoremmi ? 98 vuosimallin renuissa hihna olisi pitänyt vaihtaa jo 3 kertaa , vaihtoväli on 4 vuotta tai 90 tkm. Jos auto on päällisin puolin ok, osta pois .

        T: 3 meganee omistanut

        tuossa olisi minusta ensimmäinen korjaamokäynti. Alle viidensadan pitäisi saada, joskus merkkiliikkeissäkin on "tarjouksia".
        Itselläni Megane Break vm 99, 1.6, ajettu 325 000 km.
        Alustan kulutusosia saa joskus vaihtaa, mutta riippuu myös minkälaisilla teillä ajelee. Itse ajelen lähinnä asfaltilla ja kerran kuudessa vuodessa piti vaihtaa oikea alapallonivel. Kerran oli pyörän laakeri ja takaiskarit (liian paljon painavaa remonttitarviketta...) vaihtokunnossa.
        Sitten on pikkuiset sähköviat, johtuvat usein liittimien hapettumisesta. Kun tietää, niin voi monia vikoja estää. Tähän kuuluu myös esim. vauhtipyörän asentoanturi, vai millä nimellä se nyt kulkee...
        Farmarissa takapyyhkimen moottori ruostuu herkästi kiinni, avaaminen ja öljyäminen auttaa. Takaovien lukot saattaa rikkoontua niin ettei ovi aukeaa ulkoa (pieni muovinen salpa katkeaa), mutta jos työkalut pysyy kädessä, tästäkin selviää.

        Tuon ikäisen Rellun ominaisuus on, että autossa on suht. paljon elektroniikkaa, mutta korjaaminen on vielä suht. helppoa ja mielestäni aika edullista


      • rellumies22
        delphi 1 kirjoitti:

        Sanoit että autoosi on kerran vaihdettu jakoremmi ? 98 vuosimallin renuissa hihna olisi pitänyt vaihtaa jo 3 kertaa , vaihtoväli on 4 vuotta tai 90 tkm. Jos auto on päällisin puolin ok, osta pois .

        T: 3 meganee omistanut

        on ajettu vain 150t ja kerran siihen on vaihettu. muistaakseni 120t kohalla siihen on vaihettu.


      • rellumies22
        rellumies22 kirjoitti:

        on ajettu vain 150t ja kerran siihen on vaihettu. muistaakseni 120t kohalla siihen on vaihettu.

        kyllähän se hihna pitää vaihtaa kun se neljässä vuodessa kerkeää haurastumaan sen verran. Eli ei ole väliä miten vähän sillä on ajettu jos se pitää kerran neljässä vuodessa vaihtaa ku se auto on sen verran kumminki vanha????? Eli käytännössä kun ostan sen joudun sen hyvin pian viemään huoltoon jakohihnan?????


      • delphi 1
        rellumies22 kirjoitti:

        kyllähän se hihna pitää vaihtaa kun se neljässä vuodessa kerkeää haurastumaan sen verran. Eli ei ole väliä miten vähän sillä on ajettu jos se pitää kerran neljässä vuodessa vaihtaa ku se auto on sen verran kumminki vanha????? Eli käytännössä kun ostan sen joudun sen hyvin pian viemään huoltoon jakohihnan?????

        Se on ihan sama vaikka autolla ajaisi 10 tkm 4:ssä vuodessa niin hihna on vaihdettava. Jos et tiedä päivämäärää koska hihna on viimeksi vaihdettu niin kannattaa vaihtaa, joku pikkupaja sen tekee kohtuu kustannuksilla.


      • vielä...
        jakohihnan takia kirjoitti:

        tuossa olisi minusta ensimmäinen korjaamokäynti. Alle viidensadan pitäisi saada, joskus merkkiliikkeissäkin on "tarjouksia".
        Itselläni Megane Break vm 99, 1.6, ajettu 325 000 km.
        Alustan kulutusosia saa joskus vaihtaa, mutta riippuu myös minkälaisilla teillä ajelee. Itse ajelen lähinnä asfaltilla ja kerran kuudessa vuodessa piti vaihtaa oikea alapallonivel. Kerran oli pyörän laakeri ja takaiskarit (liian paljon painavaa remonttitarviketta...) vaihtokunnossa.
        Sitten on pikkuiset sähköviat, johtuvat usein liittimien hapettumisesta. Kun tietää, niin voi monia vikoja estää. Tähän kuuluu myös esim. vauhtipyörän asentoanturi, vai millä nimellä se nyt kulkee...
        Farmarissa takapyyhkimen moottori ruostuu herkästi kiinni, avaaminen ja öljyäminen auttaa. Takaovien lukot saattaa rikkoontua niin ettei ovi aukeaa ulkoa (pieni muovinen salpa katkeaa), mutta jos työkalut pysyy kädessä, tästäkin selviää.

        Tuon ikäisen Rellun ominaisuus on, että autossa on suht. paljon elektroniikkaa, mutta korjaaminen on vielä suht. helppoa ja mielestäni aika edullista

        Rellun moottorit ovat kestäviä, omassa siis 325 000 km ajettu ja hyvin kukkuu ja käynnistyy kovassakin pakkasessa.
        Alusta etulokasuojien takana on kiveniskujen takia paljas pelti, ollut näin nyt ainakin 6 vuotta eli se aika kun auto on ollut minulla, ei ruostu millään, tosin ajan harvoin suolatuilla teillä.


      • rellumies22
        delphi 1 kirjoitti:

        Se on ihan sama vaikka autolla ajaisi 10 tkm 4:ssä vuodessa niin hihna on vaihdettava. Jos et tiedä päivämäärää koska hihna on viimeksi vaihdettu niin kannattaa vaihtaa, joku pikkupaja sen tekee kohtuu kustannuksilla.

        kiitos paljon neuvoista.


      • rellumies22
        delphi 1 kirjoitti:

        Se on ihan sama vaikka autolla ajaisi 10 tkm 4:ssä vuodessa niin hihna on vaihdettava. Jos et tiedä päivämäärää koska hihna on viimeksi vaihdettu niin kannattaa vaihtaa, joku pikkupaja sen tekee kohtuu kustannuksilla.

        kaverin laittamaan hihnan mulle? Olisiko se liian vaikeaa laittaa itse?


      • delphi 1
        rellumies22 kirjoitti:

        kaverin laittamaan hihnan mulle? Olisiko se liian vaikeaa laittaa itse?

        En suosittele itse asentelua jos ei ole ammattimies. työhön tarvitaan työkaluja mitä ei joka nurkasta löydy.


      • rjgfjhfhkyt
        nyt meksu 06 kirjoitti:

        Tsekkaa alusta, vaikka Meksu vastustaakin ruostetta hyvin, niin tuon ikäisessä voi löytyä vaikka mitä. Toinen juttu on jakohihnan vaihto, joka maksaa kohtuupaljon (itsellä oli 16-venttiilinen Megane I vm 03, jossa hinnakas hihnan vaihto.) Sinun mahd. tuleva peli lienee 1.6-litrainen ja 8-venttiilinen, jossa ei taida olla oman ex-Rellun murheenkryyniä eli heikkolaatuisia puolia (muuten japsiosia...!) Muutenhan Meksun koneet niin 8-kuin 16-venaiset ovat kestävää peruskauraa, sama koskee vaihteistoakin. Häikkää voi löytä sähköpuolella ja kuluvista alustaosista.
        Toisaalta tuolla hinnalla saat esim. 300 tkm ajetun läpiruostuneen Corollan 90-luvun alusta, johon verrattuna Meksu on auto isolla A:lla (vaikka se Corolla toimisikin kuin junan vessa)

        VR:n työmatkalaisena tiedän, että edes junan vessat eivät toimi, että jopa Meganet toimivat paremmin kuin junan vessat. Corollasta en tiedä mitään.

        Mutta muuten ok. Megnaella muiden Rellujen tapaan ei ole mitään vaihtoarvoa, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän.

        Meganojen hinnoissa on ylihintaa, jopa yksityishenkilöiden myydessä. Yleensä yrittävät saada edes jotain irti autosta eroon yrittäessään. Kannattaa selvittää, mitä huoltoja on tehty ja miksi juuri haluavat luopua niinkin hyväksi kehumastaan käyttöautosta: loogisessa ristiriidassa voi piillä jokin koira haudattuna, esimerkiksi selittämätön sähkövika, anturivika, kallis pakoputken ja katalysaattorin vaihto.

        Meganet ovat yleensä hyvin ruostesuojattu.

        Sähkövikoja tulee, varsinkin mitä enemmän on ns. "sähköherkkuja".

        Takajousituksessa voi tulla rikkoutumisia eli vääntövarsijousituksen jousitanko/tangot katkeaa. Ole tarkka, miten takaiskarit asennetaan oikeaoppisesti eli takapyörät eivät saa olla ilmassa iskareita kiristettäessä, muuten iskarit hajoavat väärässä kulmassa ollessaan.

        Meganet ovat ahtaita, jos tarvitset tilaa, mutta kohtuullisia, jos tarvitset pelkkää perusautoa jokapäiväiseen kaupunkiajoon ja satunnaiseen maantieajoon. Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni kuitenkin myös maantiellä melko hyvät.

        Muista vaihtaa jakohihna ajoissa. Olen nimittäin varma, että jos auto muuten toimii kohtuullisesti, ja yrität säästää jakohihnassa ja sitten hihna paukahtaa ja moottori rikkkoutuu, niin käy niin kuin Mikko Perkoilan laulussa.


      • rellumies22
        rjgfjhfhkyt kirjoitti:

        VR:n työmatkalaisena tiedän, että edes junan vessat eivät toimi, että jopa Meganet toimivat paremmin kuin junan vessat. Corollasta en tiedä mitään.

        Mutta muuten ok. Megnaella muiden Rellujen tapaan ei ole mitään vaihtoarvoa, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän.

        Meganojen hinnoissa on ylihintaa, jopa yksityishenkilöiden myydessä. Yleensä yrittävät saada edes jotain irti autosta eroon yrittäessään. Kannattaa selvittää, mitä huoltoja on tehty ja miksi juuri haluavat luopua niinkin hyväksi kehumastaan käyttöautosta: loogisessa ristiriidassa voi piillä jokin koira haudattuna, esimerkiksi selittämätön sähkövika, anturivika, kallis pakoputken ja katalysaattorin vaihto.

        Meganet ovat yleensä hyvin ruostesuojattu.

        Sähkövikoja tulee, varsinkin mitä enemmän on ns. "sähköherkkuja".

        Takajousituksessa voi tulla rikkoutumisia eli vääntövarsijousituksen jousitanko/tangot katkeaa. Ole tarkka, miten takaiskarit asennetaan oikeaoppisesti eli takapyörät eivät saa olla ilmassa iskareita kiristettäessä, muuten iskarit hajoavat väärässä kulmassa ollessaan.

        Meganet ovat ahtaita, jos tarvitset tilaa, mutta kohtuullisia, jos tarvitset pelkkää perusautoa jokapäiväiseen kaupunkiajoon ja satunnaiseen maantieajoon. Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni kuitenkin myös maantiellä melko hyvät.

        Muista vaihtaa jakohihna ajoissa. Olen nimittäin varma, että jos auto muuten toimii kohtuullisesti, ja yrität säästää jakohihnassa ja sitten hihna paukahtaa ja moottori rikkkoutuu, niin käy niin kuin Mikko Perkoilan laulussa.

        Sain hintaa pudotettua vielä 200e pois eli maksoin siitä 1300e. Kaikki siinä toimii hyvin ja ei ole mitään sähkövikaa. Pohja on muuten ihan hyvässä kunnossa mitä nyt vähä suolainen ja helmat kukkii mutta muuten pakoputket, nivelet on hyvässä kunnossa. Ainut vaan, että pitäsi tossa kohtapuoliin vaihtaa jakoremmi ja öljyt ja suodattimet pitäis vaihtaa. Ei vedä mihinkään suuntaa, käy tasaisesti ja antaa tasaisen kyydin. Muutenkin tosi kiva auto ajaa. Se ei todellakaan ole mikää ahdas auto tälläiselle poikamiehelle. Ihan tyytyväinen olen ostokseeni ja nyt pitää toivoa, että se ei ole mikään pommi ja edes muutaman vuoden ku vois sillä nyt körröttää ilman suurempia ongelmia.


      • rjgfjhfhkyt
        rellumies22 kirjoitti:

        Sain hintaa pudotettua vielä 200e pois eli maksoin siitä 1300e. Kaikki siinä toimii hyvin ja ei ole mitään sähkövikaa. Pohja on muuten ihan hyvässä kunnossa mitä nyt vähä suolainen ja helmat kukkii mutta muuten pakoputket, nivelet on hyvässä kunnossa. Ainut vaan, että pitäsi tossa kohtapuoliin vaihtaa jakoremmi ja öljyt ja suodattimet pitäis vaihtaa. Ei vedä mihinkään suuntaa, käy tasaisesti ja antaa tasaisen kyydin. Muutenkin tosi kiva auto ajaa. Se ei todellakaan ole mikää ahdas auto tälläiselle poikamiehelle. Ihan tyytyväinen olen ostokseeni ja nyt pitää toivoa, että se ei ole mikään pommi ja edes muutaman vuoden ku vois sillä nyt körröttää ilman suurempia ongelmia.

        Avaa sisäpuolelta katossa oleva muovinen valokohta sen verran, että näet on kostea. Tai sitten sieltä voi jopa tippua päällesi pari desilitraa vettä. Paitsi että nyt talvella voi olla jäässä, eikä huomaa. Mutta vuoto johtuu antennin kiinnityksen suunnitteluvirheestä. Tiivistä jollain massalla sisäpintaliitoskohta, silikonilla tai jollain vastaavalla. Varmuuden vuoksi voi teipata ulkopuolelta mustalla pvc-teipillä.

        Tästä vesivuodosta johtuu useimmat keskuslukitus- ja käynnistyksenestoviat.


      • rellumies22
        rjgfjhfhkyt kirjoitti:

        Avaa sisäpuolelta katossa oleva muovinen valokohta sen verran, että näet on kostea. Tai sitten sieltä voi jopa tippua päällesi pari desilitraa vettä. Paitsi että nyt talvella voi olla jäässä, eikä huomaa. Mutta vuoto johtuu antennin kiinnityksen suunnitteluvirheestä. Tiivistä jollain massalla sisäpintaliitoskohta, silikonilla tai jollain vastaavalla. Varmuuden vuoksi voi teipata ulkopuolelta mustalla pvc-teipillä.

        Tästä vesivuodosta johtuu useimmat keskuslukitus- ja käynnistyksenestoviat.

        lampussa onkin hieman kosketushäiriötä. Kiitos paljon vinkistä sulle :)


      • mä1234567
        rjgfjhfhkyt kirjoitti:

        Avaa sisäpuolelta katossa oleva muovinen valokohta sen verran, että näet on kostea. Tai sitten sieltä voi jopa tippua päällesi pari desilitraa vettä. Paitsi että nyt talvella voi olla jäässä, eikä huomaa. Mutta vuoto johtuu antennin kiinnityksen suunnitteluvirheestä. Tiivistä jollain massalla sisäpintaliitoskohta, silikonilla tai jollain vastaavalla. Varmuuden vuoksi voi teipata ulkopuolelta mustalla pvc-teipillä.

        Tästä vesivuodosta johtuu useimmat keskuslukitus- ja käynnistyksenestoviat.

        Hakekaa se anteenin jalka merkkiliikkeestä, niin saatte sen halvalla. Muistaakseni oli 13€, kun jouduin vaihtamaan omaani sen.


    • Japaman

      Moicca
      5- ovista -96 Meganea ostamasssa. Hinta on halpa tosin bonuksena hiukka roplaamista.
      En löytä paonoa mistään, Paljoko noi painaa?

    • jdsodllllwww

      Nämä jutut ovat vähän samoja kuin ne joita ihmiset kirjottelivat 10 vuotta sitten R19:stä, joka nyt on sukupuuttoon kuollut Rellu-malli. R19 nimittäin oli samanlainen peruskäyttöauto ja ilmeisesti kaikkien aikojen paras / vähiten huonoin Rellu ja Megane on täysin sama auto, mutta eri korilla. Alusta on sama, monet osat ja moottorit ovat samoja.

      • R18TL:nkin omistanut

        No ilmankos se 19nen tuntu niin hyvältä ainaki ajoltaan kun 10v. sit pääsin kokeilemaan hetken ja sattumalta ostin(vaihdossa tuli autoliikkeen hyvityskampanjasta)6v.sit Megane1.6e rn classic-97n.
        Jakohihnavaihtoväli 90tkm,vaihdatin 190tkm:ssä,edukas kun oli onneksi 8ventt.kone,pääsy vaihtokohtiin v.pumppuineen,ohjaimineen helpompi. Helmakotelot kann.myös suojaruiskulla käydä läpi vars. takaa vesireiän puolilta,tai mätii yhtäkkiä haperoksi sisäpuolelta,ei sinkitty tai galvanoitu niin hyvin ku citikka ja pösö.Ja alustamassaus ainakin jos noin v.ajettu,saat vuosiksi keståvyyttä,kunnes 200th jlk alkaa loppumaan pakoputki,lambda-anturi,puolat,r.tangonpää.alap.nivel,t.käyntimoottori/kaasup.metri,jousituksen laakerointi,mitt.valoja,jumittuva kuormantunteva jarrup.säädin taka-akselin yläp.,muista perushuolloista mainitsematta,mutta niin kulumatonta ei tuolla rahalla saakaan etteikö kannattaisi pitää n.1300kg:sta huolimatta vähäkulutuksellista Meganea(19-malli taisi muuten olla aikansa vuoden auto/luokkansa testivoittaja=TL tai Teknari-lehti-90?,sivumainintana tasapain.kokonaisuudesta).


    • relluilija

      Kaikkiaan on oivallinen auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      196
      22492
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      85
      9700
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      49
      7659
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      88
      6428
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      190
      6156
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      49
      5152
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      120
      4812
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      107
      4509
    9. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      50
      2769
    10. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      106
      2269
    Aihe