Beetasalpaaja

miten on

Minulla on sydän terve. Miksi verenpaineeseen lääkäri määrää beetasalpaajaa ja tavallista verenpainelääkettä?
Olen vain kuullut että beetaa ei saisi tervesydäminen käyttää. Onko juoru väärä?

11

4436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verenpaineeseen

      Minä olen myös syönyt verenpainelääkkeenä betasalpaaja ja sydän on ihan kunnossa, mitä nyt vaikkapa rasitus-testi ja normaali EKG ovat kertoneet.

      Eli kyllä betasalpaajaa voidaan ihan verenpaineeseenkin määrätä, silloin yleensä toki selvitetään, ettei henkilöllä ole luonnostaan kovin alhainen pulssi, koska beta-sapaaja tahtoo sitä entisestään laskea. Näin ainakin tehtiin itselläni.

      Miksi siis lääkäri määräsi, no siksi, että sulla ei verenpaineet olleet ihan kunnossa ja lääkitystä piti lisätä. Toki vaihtoehtoja on useita ja miksi juuri beta-saplaaja sinulle valittiin, sitä pitää kysyä lekurilta. Monesti saman lääkkeen annnoskoon lisääminen ei johda niin hyviin vasteisiin, kuin esim. ottamalla toinen valmiste rinnalle mukaan.

      • 11

        Olen popsinut 7 eri verenpainelääkettä ja mikään ei ole sopinut. Beetasalpaaja ja norvas ovat ainoita jotka sopivat. Ainoa haitta on väsymys. Pulssi oli lähellä 100.


    • dialyysissä

      Itsellä myös betasalpaajat käytössä. ja muutenkin verenpainelääke määrät on ihan kiitettävät.

      Aamu:
      atacand 32mg
      furesis 2x40mg
      escor 8mg
      specicor dos 2x 46,7mg (beta saplaaja)
      tähän päälle vielä kalsiumia pari nappia aminess x5 renavit

      Ilta:
      furesis 2x40mg
      escor 8mg
      specicor dos 2x46,7mg
      physiotens 2x 20mg (keskushermostoon vaikuttava)
      plus kalsium, aminess, aktiivinen D-vitamiini

      piikillä kerran kuukaudessa epohormooni HB:n ylläpitoon

      Lisäksi joka yö menee 16 litraa dialyysi nesteitä :)

      ...ja ikää 34 vee

      • predialyysivaihe

        Eikö sulla dialyysissa pystytä tarpeeksi nesteitä poistamaan vai miksi noin iso Furesis-lääkitys? Tässä predialyysivaiheisena vaan ihmettelen, koska olen kuvitellut, että dialyysi auttaisi tuohon nesteen kertymisen määrään. Vai etkö pysty pitämään sinulle annettua nesterajoitusta, sehän voi olla tosi pieni ja hankalakin pitää.

        Itselleni ei ACE-estäjä sopinut (kuiva yskä öisin), ei myöskään beta-salpaaja (ainakin Cardiol aiheutti hetkellisen liian matalan verenpaineen) ja niinpä tuolla melko reilulla Micardis-annoksella on selvitty hyvin ja toki ihan pieni Furesis lähinnä paineisiin, pahempia turvotuksia ei violä ole ollut.

        Noin muuten tutulta kuulostaa osittain tuo lääkityksesi näin predialyysivaiheessakin olevasta. Itsellä
        aamu:
        Furesis 20mg
        Micardis 40mg
        Calcichew 500mg
        nattriumhydrogenocarb 2*750mg

        Päivä:
        Calcichew 50mg
        natriumhydrogenocarb 750mg

        Ilta:
        Micardis 40mg
        Calcichew 500mg
        natriumhydrogenocarb 2*750mf


        Kahtena iltana viikossa Etalpha (se aktiivinen D-vitamiini) 3 kpl kerralla
        Kerran viikossa Neorecormon Hb:n kohtuullisena pitoon.


    • Kuntoilija...

      Minulle se oli "myrkkyä" (emconcor). Pulssi laski liikaa. Minulle löytyi sellainen sydänlääke missä beetas.on,mutta ei vaikuta pulssiin alentavasti.

    • Myöskin dialyysissa

      Hei "Dialyysissä"

      Sun lääkelistas kuulosti ihanan samallaiselta ku mun. Mulla käytössä myös spesicor dos. Ja aikaisemmin ollut käytössä atacand (ennen dialyysia jo) ja sitten oli ennen furesis kun pissaa vielä tuli.

      Myös physiotenssiä söin mutta mulla alko oikeesti pyörryttää eli se keskushermostohommeli varmaa pitää paikkaansa ku alko pyörryttää.

      Myös ite nuori, ikää 29. Ja nyt hemossa. Olin kanssa peritoneaalidialyysissa lähes 4 vuotta.

      Tällasta taa elämä on

    • ****

      Joo,ei hyvä kunnostaan huolta pitävälle...siis kunnolla liikkuvalle.

    • Tosi tapaus

      Minulla on terve sydän, ja Orloc voimistutti kilpirauhasen vajaatoimintaa. Samoin pulssi hidastui. Onneksi se oli kuuriluonteinen käyttö, kun havaitsin, että ulkopuoliset olivat aiheuttaneet viime vuonna homevaurion, josta tuo korkea verenpaine johtui kotona (huom. vain kotona).

      Näin ollen kuulemasi on faktaa ainakin kokemukseni perusteella.

    • toivoton

      minulla on jo vuosia ollut verenpainelääkitys:kerlon 2x1 10mg
      atagand 1x1 16mg
      spargal mite 1x 1/2
      ja nyt kokeillaan lisää ,kovan verenpaineen
      210/115 nenäverenvuotoa,valtimosuoni
      nenässä katkesi,diabetes ollut jo 10 v. escor 8mg 1 iltaisin
      mutta kun on niin vaikeaa ,paine laskee liian alas ,pillerin ottamisen jälkeen ,iho rinnasta ylöspäin tulipunanen ,kova vasemman puoleinen pääkipu.iho kutisee aivan mielettömästi.......jatkaako vai lopettaa???????????

      • ...

        Voi hyvä ihminen, ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin mahdollisimman pian. Ei täällä kukaan pysty sanomaan, pitäisikö sinun lopettaa lääkitys omin päin vai ei. Lue nyt ainakin alkuun sen lääkkeen pakkausseloste ja katso, millaisissa tapauksissa lääkkeen ottaminen pitää lopettaa. Ja sitten soitat terv. keskukseen tai missä sitten oletkin hoidossa.


    • saaga4

      Minä olen käyttänyt Bisobrolol Actavista,beetasasalpaajaa jo 5v,rytmihäiriö ja verenpainelääkkeenä,ja painoa on tullut tuona aikana lisää toistakymmentä kiloa lisää.Turvotuttaa varsinkin iltaisin vatsaa.Nesteenpoistolääkkeitä ei minulle anneta,koska ne lisäävät rytmihäiriöitä.Liikun päivittäin,mutta tuntuu että puuskutan alkuun kun ei tahdo päästä alkuun liikkeelle..niinkuin ois käsijarru päällä.Kait se beetasalpaaja jarruttaa sykkeen nousua.Alkuaikoina jalkoja paleli,mutta se meni ohitse.Verenpaineet on pysyneet kurissa,ja rytmihäiriötkin ajan kans

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe