onko kukaan käyttänyt kurkuma maustetta kivun ja tulehduksen lievittämiseen? luin rauli mäkelän kirjan reuma ja niveltulehdukset- luonnonmukainen hoito ja päätin kokeilla... ei ollut kaapissa kuin currya (joka sisältää kurkumaa) mutta flunssaan liittyvä korvatulehduskipu ja kurkkukipu lähti jo tl currya sekoitin jogurttiin... jostain syystä sain currysta kuitenkin yliherkkyytä, eli pieniä näppyjä, mutta ilmeisesti se mulla tehoaa. reumakipuun saa ehkä odotella jonkun aikaa apua. kurkumaa on myös saatavana sellaisenaan, tai luontaistuotteissa, joissa sitä uutetta on iso määrä. en tiedä mikä olisi pulverina syötynä sopiva määrä. mut tl varmaan pari kertaa päivässä tuskin tekee ongelmia, jos ei oo yliherkkä...
mustapippuri kuulema auttaa vielä sen imeytymisessä, joten curryssa on sitäkin. mut curryssa on sit muitakin aineita, joista joku mulla aiheuttaa herkkyyttä.
pakko kokeilla ja jatkaa kurkuman käyttöä joko sellaisenaan mustapippurin kanssa tai currya, lievästä yliherkkyydestä huolimatta. saan yliherkkyysoireita myös tulehdusta hillitsevistä lääkkeistä. ilmeisesti immuunipuolustus jotenki aivan sekasi ku kaikki mikä auttais lievittämään tulehdusta, siitä saan herkkyyttä. ihan ku elimistö yrittäis väkisin pitää tulehdusta yllä. en ois uskonu jos en ois ite kokeillu....
kurkuma
2
1798
Vastaukset
- olen ottanut käyttöö
Kurkumasta tulee tehokasta vasta kun sitä kuumentaa rasvassa mustapippurin kanssa. Itse käytän ruuanlaitossa. Pannuun voita ja siihen mustapippuria ja kurkumaa. Monasti myös kuivattua basilikaa ja inkivääriä. Hetken aikaa kuumennan mausteseosta ennen lihan ruskistusta. Kyvää tulee. Olen alkanut Joulukuun alusta käyttää joten pitkästä tehosta en voi sanoa.
Olin nyt reissussa ja ihmettelin kun pystyin nukkumaan ohuen patjan päällä. Aikaisemmin ei ole onnistunut kun on alkanut särkeä lonkkien ja reisien luita.- yurki3
Tämä kuumennuksen aiheuttama efekti oli itselleni uutta tietoa. Onko tuohon lähteitä jossain?
Itse kapseloin kurkumaa ja laitoin seokseen hieman myös mustapippuria. Tämä siksi että en tykkää laittaa noita tarpeeksi ruokaan -ts. en osaa tehdä kuin ehkä yhtä ruokaa mihin mauste mielestäni sopii.. . . :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",94043Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423577Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/922233Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1421883- 1321856
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee371789Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1141452- 1381415
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551206Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641155