Onko nykyään yleisempikin käytäntö, että "haastavaa" rotua oleva vajaan 1 v ikäinen koira laitetaan 1/2 vuodeksi asumaan perheeseen, jossa vanhempia koira/koiria ennestään. Tiedän nyt 2 tällaista tapausta ja koirat laitettu näihin perheisiin tarkoituksella oppimaan elämää. Minusta vähän outoa. Tuossa iässä vielä heitellään paikasta toiseen. En tiedä mihin koirta on tarkoitus sijoittaa jatkossa, toinen näistä palasi kasvattajalle ja toinen alkuperäiseen perheeseensä.
1/2 vuotta
9
310
Vastaukset
- perheen isä
En ymmärrä esimerkkisi mukaista oikomista ja toimintaa. Miksi niitä koiria sitten pitää olla?
Tuossa vain menetetään hyvää aikaa koirassa. sitä parasta mikä ratkaisee koiran lopun suunnan käytöksessä.
En oikein ymmärrä muutenkaan mikä on "haastava rotu" ja mikä ei. Joku rotu voi olla hieman työläämpi kuin toinen (pitkäkoulutteisempi). Minulle on sama mitä rotua kouluttaisin. Itselle valitsisinkin kuitenkin koiran omienkykyjen ja kokemuksen mukaan. Lähtokohta kuitenkin kaikilla on sama, eli koira ja sen peruskäytös ja tarpeet. (se on sama kaikilla). Sitten huomioi rodunomaisia piirteitä jne..Haarukoisin eri asiat ja siten varautuisin mitä tulossa on. Eli kun perehtyy huolella perusasioihin niin se haaste on aina vaatimattomampi, eikä yllätä vaan osaa olla varautunut. No enpä ole moista kuullut.
Mutta kiinnostaisi kuulla millä lailla siis haastava ja mikä tässä on ideana tarkemmin ?- perheen isä
Ehkä rotu jonka pitää saada perhekontaktia. Kuulostaa kyllä pahimman luokan selitykseltä....noo oisko todellinen syy tilanpuute...ollaan kuulolla =O
perheen isä kirjoitti:
Ehkä rotu jonka pitää saada perhekontaktia. Kuulostaa kyllä pahimman luokan selitykseltä....noo oisko todellinen syy tilanpuute...ollaan kuulolla =O
Joo,aika mielenkiintoiselta kuulostaa...
Näin jo sieluni silmin,kuinka noihin pääasiallisesti omiin isoihin harrastamiini "leviäisi" moinen tapa,että iskettäisiin joku juntturapää vuotinen vieraasen laumaan vähän saamaan perhekontaktia :D
Voisi tulla tosiaan melkoista kontakti-urheilua ja ei voi kun toivoa,että vakuutukset olisi ainakin kunnossa.Muuten voisi tulla kallistakin vierihoitoa :==D
- ap
Toinen näistä sijoitetuista oli belggari ja toinen jokin laika. Ja eri tapauksia ovat keskenään, eri perheisiin sijoitettu ja eivät tunne kukaan toisiaan, mutta minä tiedän molemmat. Mietin vain itekkin, että onko tällainen tapa ollut joissain piireissä pidempäänkin. Tuo laika (tai mikä olikaan oikea rotu) oli ymmärtääkseni aika haukkuherkkä ainakin, perhe joson sijoitettiin omisti 4 koiraa ja erittäin haukkuherkkää ja agressiivisesti puolustavaa rotua, että tiedä sitten miten järkevää...
- vaikka
Olla koirakouluttaja joka pitää jonkin aikaa vierasta koiraa opettaakseen sille käytöstavat
- perheen isä
vaikka kirjoitti:
Olla koirakouluttaja joka pitää jonkin aikaa vierasta koiraa opettaakseen sille käytöstavat
Tavoille opettelussa ei mene noin pitkään ja sinällään aika tehoton juttu, jos siellä on jo ennestään 4kpl koiria.
Vaatii kouluttajalta aika paljon, varsinkin jos koiran sitten kotiuttaa takaisin omistajalleen. Jos puhutaan kotikoirasta, ja ollaan samoissa tiloissa kuin muu perhe ja koirat. Voi tietenkin olla sitten vain välipysäkki koiralle, jos uutta kotia on vaille. Ei belkkari tai siperianlaika ole mitenkään "haastava" rotu.
- ap
kouluttajia, ihan tavallisia koiraihmisiä, joista toinen perhe harrasti näyttelyitä paljon, ei muuta. Toinen perhe harrasti vähän enemmän. Mutta eivät missään nimessä ole mitään kouluttajia, sanoisin aikalailla päinvastoin.
En tunne heitä niin hyvin, että voisin kysellä enempää. Kunhan jäin tosiaan hämmästelemään keskenäni.- yhteisomistus
Voisi tulla mieleen , siinä vaan on valittu koiran kannalta hankalin vaihtoehto ,asut sen luona nyt ja sitten taas tulet meille.Näitäkin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 54741
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32673ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175564Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492