taida olla uuden aloituksen väärti, mutta aika hullua juttua tuosta Katri-Helenasta tämän päivän iltalehtien lööpissä. Keskustelee kuolleiden rakkaittensa kanssa ym. Eihän tuo ole enää tervettä. Eikös raamatussa kielletä vainajahenkien kanssa yhteydenpito? Muusta en tiedä, mutta jotenkin tulee lähes spiritismi mieleen kaikesta tuosta.
Eipä
64
1550
Vastaukset
- Ex.Nikki
Jo silloin kun tämä Katrin puoliso oli kuollut ja häntä haastateltiin jossain ohjlmassa oliskos ollut Hermunen tj. katri puhui tästä keskustelustaan kuolleen miehensä kanssa.
Tämä ohjelma tuli uusintoina kai parikinkertaa kun katselijat sitä kovin toivoivat. Myös sitten tämä Panu´kin oli samaisen nähnyt ja lähestyi katria kirjein ja loputhan sitten varmaan muistammekin!- mielipide tämäkin.
saattoi heidät silloin yhteen? No eipä tuo rakkaus sitten kestänyt. Mielestäni olivat jo alunperin liian eri lähtökohdista lähtöisin, ei varmaankaan paljoa heillä ollut yhteistä loppupeleissä.
- Ex.Nikki
mielipide tämäkin. kirjoitti:
saattoi heidät silloin yhteen? No eipä tuo rakkaus sitten kestänyt. Mielestäni olivat jo alunperin liian eri lähtökohdista lähtöisin, ei varmaankaan paljoa heillä ollut yhteistä loppupeleissä.
Panulla oli samanlaisia tuntemuksia vaimovainaastaan ja siksi häneen kolahti tämä Katrin jutustelu.
Joskushan sanotaan että erilaisuus sitoo parhaiten, tiedä sitten pitkäänkö se riittää? Luulisin ettei sekään ole aina yks´yhteen kun todetaan samanlaisten lasten viihtyvän samalla hiekkalaatikolla :))
Eiköpä se ole kahdenkauppa ja kolmannen korvapuusti!
Jotenkin muistelen ettei Katri antanut haastatteluja eroamiskyselyihin, Panu sitäkin enempi, saihan hän aikapaljon ns. lokaa päällensä lehdistönsivuilla.
Noi henkiasiat ovat niin yksityisiä, itse en kielteisesti suhtaudu puolesta enkä vastaan. Kuka tietää varmasti? - -miksei ?????
klikkaa; VIESTIEN ESITYSTAPA siihen ykköskohtaan jossa on kuin portaat, huomaat KUKA on vastannut ja kenelle!
Ketjua lukiessa huomaa etteivät viestit mene kohdilleen, moni voi jopa pahoittaa mielensä kun saa vastauksen joka voi olla humoristisesti toiselle osoitettu, ei hänen kysymiseensä sopiva!
on henkisiltä kyvyiltään taitavampi kuin moni muu.
Kanssani ei ole yksikään vainaja halunnut pitää yhteyttä.- mielipide tämäkin.
tuommosia ihmisiä, joilla on tuonkaltaisia henkisiä kykyjä ja taitoja , kutsuta meedioiksi?
Kyllä minä säikähtäisin, jos yhtäkkiä minuun joku kuollut, vaikkapa omainen, haluaisi ottaa yhteyttä. Ei sovi minulle ja siksipä ei kaiketi minulle ole suotu tuommoisia kykyjä. - Pirre*
mukavaa jos joskus joku isoäiti tai -isä kävisi juttutuokiolla, mutku ei, ei isäkään..
P.s. olen hyvin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, mutta isä tiesi jo kuolin houreissaan että hän joutuu partisaanien lähelle hautaan, ja oli hirveän vihainen jostain hautaus päivänään, hyvä kun ei kaatanut hautuumalla koivkkoa nurin, semmoisen puhurin nosti aivan yhtäkkiä, - uskon että se oli isä..tai joku muu isän läheinen..:) - elä vain tilaa ambulanssia, kyl mie voin ihan hyvin :)) mielipide tämäkin. kirjoitti:
tuommosia ihmisiä, joilla on tuonkaltaisia henkisiä kykyjä ja taitoja , kutsuta meedioiksi?
Kyllä minä säikähtäisin, jos yhtäkkiä minuun joku kuollut, vaikkapa omainen, haluaisi ottaa yhteyttä. Ei sovi minulle ja siksipä ei kaiketi minulle ole suotu tuommoisia kykyjä.kun hyväuskoisia asiakkaita löytyy.
Hiukan voisin pelästyä minäkin, kun kuuluisi ääni menneisyydestä ja vainajalla olisi jotain asiaa.
Olisi kertonut eläessään.
Nämä jutut menevät niin paljon yli etten oikein ota tosissani, joku voi toki näihin uskoakin, se hänelle suotakoon.Pirre* kirjoitti:
mukavaa jos joskus joku isoäiti tai -isä kävisi juttutuokiolla, mutku ei, ei isäkään..
P.s. olen hyvin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, mutta isä tiesi jo kuolin houreissaan että hän joutuu partisaanien lähelle hautaan, ja oli hirveän vihainen jostain hautaus päivänään, hyvä kun ei kaatanut hautuumalla koivkkoa nurin, semmoisen puhurin nosti aivan yhtäkkiä, - uskon että se oli isä..tai joku muu isän läheinen..:) - elä vain tilaa ambulanssia, kyl mie voin ihan hyvin :))sen saatan hyvinkin uskoa. :))
Onhan näitä ennnenäkyjä ja aavistuksia, mutta että ihan vainaja tulis haastelemaan, niin se menee vähän yli....- auli-auli*
Keskustelemaan henkien kanssa, jostain syystä karttavat minua:(
Olen nähnyt hyvin selkeitä unia kuolleista rakkaistani ja tuttavista.
Viime yönä näin unta keuhkoahtaumaan kuolleesta ystävättärestäni. Hän oli loppuaikoina tosi huonona, mutta ei voinut lopettaa tupakointia!!!
Viime yön unessa hän oli se siloposkinen nuori nainen jona hänet muistan nuoruutemme ajoilta.
Harmittaa kun en muista kunnolla untani, sen vain, että hän sanoi minulle mielestäni tärkeän asian. - auli-auli*
Anceli kirjoitti:
kun hyväuskoisia asiakkaita löytyy.
Hiukan voisin pelästyä minäkin, kun kuuluisi ääni menneisyydestä ja vainajalla olisi jotain asiaa.
Olisi kertonut eläessään.
Nämä jutut menevät niin paljon yli etten oikein ota tosissani, joku voi toki näihin uskoakin, se hänelle suotakoon.Meediolla, siitä on jo kauan aikaa.
Oli sellainen tuttu joka tarvitsi kyytiä ja lupauduin kuskiksi.
Kävin sitten samalla reissulla itsekin jututtamassa kyseistä naista. Hän onki ensin tietoja, ketä läheisiä on kuollut ym... Sitten sanoi että erään sukulaiseni henki on jäänyt roikkumaan lähistölle, seuraa jotenkin elämäämme!
Ajattelin että karmeaa, eihän ihminen haluaisi kaikkia toimiaan seurattavan.
Onneksi en ole itse huomannut mitään, enkä edes ajatellut asiaa vuosiin. - Pirre*
auli-auli* kirjoitti:
Keskustelemaan henkien kanssa, jostain syystä karttavat minua:(
Olen nähnyt hyvin selkeitä unia kuolleista rakkaistani ja tuttavista.
Viime yönä näin unta keuhkoahtaumaan kuolleesta ystävättärestäni. Hän oli loppuaikoina tosi huonona, mutta ei voinut lopettaa tupakointia!!!
Viime yön unessa hän oli se siloposkinen nuori nainen jona hänet muistan nuoruutemme ajoilta.
Harmittaa kun en muista kunnolla untani, sen vain, että hän sanoi minulle mielestäni tärkeän asian.nähnyt unessa ketään edesmennyttä, en edes isää..
P.s. Muistelen että kerroit vastikään kuolleesta tyttärestäsi, olisiko hän laittanut terveisiä häneltä..tai ainakin uskotaan niin... - enkeliduo
Pirre* kirjoitti:
P.s. olen hyvin skeptinen kaikkea yliluonnollista kohtaan, mutta isä tiesi jo kuolin houreissaan että hän joutuu partisaanien lähelle hautaan, ja oli hirveän vihainen jostain hautaus päivänään, hyvä kun ei kaatanut hautuumalla koivkkoa nurin, semmoisen puhurin nosti aivan yhtäkkiä, - uskon että se oli isä..tai joku muu isän läheinen..:) - elä vain tilaa ambulanssia, kyl mie voin ihan hyvin :))Mun äiti ku nukkus pois jokunen kesä sit....
Isä-ukko meni äitin ystävättären mökil puun raivaukses auttamaa...
Joopa,joo.Iso oksan karahka kopautti papparaist ottaan,nii että
vintti pimeni hiukas aikaa.Sairaalareissuhan siit tuli.
Voi "vannoo"....äiti se oli.Samana kesänä tapahtus muutaki "sopimatont"
äidin maates sairaalas :( - auli-auli*
Pirre* kirjoitti:
nähnyt unessa ketään edesmennyttä, en edes isää..
P.s. Muistelen että kerroit vastikään kuolleesta tyttärestäsi, olisiko hän laittanut terveisiä häneltä..tai ainakin uskotaan niin...Poikamme kuoli viime vuoden Maaliskuussa.
Myös tyttäreni sairasteli, mutta on onneksi toipunut.
Näin pojasta unta kaksi viikkoa hänen kuolemansa jälkeen, katseltiin ikkunasta ulos, silitin hänen poskeaan ja sanoin, "sinun täytyy lakata kaipaamasta ruumistasi", poika vastasi hyvin painokkaasti, "niin täytyy."
Sitten hän otti kiinni kädestäni ja osoitti toisella kädellään ikkunasta ulos, siellä näkyi savisessa maassa ihmisen ruumiin muotoinen, aivan kuin muotti.
Ei kukaan tiedä, ei siihen mene kauan kun tiedetään, tai ei tiedetä yhtään mitään. auli-auli* kirjoitti:
Meediolla, siitä on jo kauan aikaa.
Kävin sitten samalla reissulla itsekin jututtamassa kyseistä naista. Hän onki ensin tietoja, ketä läheisiä on kuollut ym... Sitten sanoi että erään sukulaiseni henki on jäänyt roikkumaan lähistölle, seuraa jotenkin elämäämme!
Onneksi en ole itse huomannut mitään, enkä edes ajatellut asiaa vuosiin.ole kiva edes ajatella, että ympärillä vainajat näkymättöminä pörräisivät.
Tuollaisellakin asialla voi pelotella herkkiä ihmisiä, ei mikään leikin asia, vaikka minua nyt vähän naurattikin
tuo juttusi. Hyvä ettei tieto sinua millään tavalla häirinnyt.- Pirre*
enkeliduo kirjoitti:
Mun äiti ku nukkus pois jokunen kesä sit....
Isä-ukko meni äitin ystävättären mökil puun raivaukses auttamaa...
Joopa,joo.Iso oksan karahka kopautti papparaist ottaan,nii että
vintti pimeni hiukas aikaa.Sairaalareissuhan siit tuli.
Voi "vannoo"....äiti se oli.Samana kesänä tapahtus muutaki "sopimatont"
äidin maates sairaalas :(mummo ollu pahalla päällä, arveli että herkkiit siinä..auttelemasta :) - anteeksi hymyhymiöt..
P.s. näitä selitetään surun tuomina toiveajatteluina, mutta emmehän tiedä kuin tämän hetkisen olomuotomme... - kuusikuusikuusi
auli-auli* kirjoitti:
Meediolla, siitä on jo kauan aikaa.
Onneksi en ole itse huomannut mitään, enkä edes ajatellut asiaa vuosiin.Tuleekohan meediot aina ajtelleeksi mitä puhuvat.
Kun juttua ajattelee tarkemmin, intiimiteetti suojaa ei olisi missään tilanteessa.
Mutta vakavalla naamalla suolletaan suusta mitä vain, ja peritään velä maksu.
Surun vallassa oleva ihminen on helppo uhri noille. - ^^J^^duo
Pirre* kirjoitti:
mummo ollu pahalla päällä, arveli että herkkiit siinä..auttelemasta :) - anteeksi hymyhymiöt..
P.s. näitä selitetään surun tuomina toiveajatteluina, mutta emmehän tiedä kuin tämän hetkisen olomuotomme...liittys yhteen saunareissuun....
Pappa oli pessy hyvin selän.....
ja eiks se "hyvä ystävätär" menny sitä mummol kehumaa :(
Mittää muuta sentäs ollu pessy,mut seki oli sairaal ihmisel
kurjaa kuultavaa,ku itte ei enää saunaan kyenny.
- vanhuudenhöperö
Ota huomioon, että Kutri- Helena kuuluu tuonne 60 plussaan.
Siellä niitä on.
verditti- ...
sulla taisi pompata. ;)
- verditti*
... kirjoitti:
sulla taisi pompata. ;)
Surfailin. Sovitaanko, että 60 luetaan 70?
- lejanna
vie alimman seuraavalle sivulle, jos se nyt mikään suuri vahinko lie.
Ihan ajattelen kuin jo täällä mainittiinkin, jollain on toistaan parempi hajuaisti, toinen näkee tarkemmin, kolmas kuulee mitä parhaiten.
Ei ihmiskunta ole vielä saavuttanut tietämyksensä täydellisyyttä, paljon on vielä hämärän peitossa.
Yksi asi on, minkä sanon, antaa ihmisten elää, ja eletään itsekin.
. - samaa ihmetelly ..
Aivan samaa mieltä, vainjien on saatava nukkua rauhassa, voimme vain muistella ja rukoilla heidän puolestaan.
Työstän juuri haltiakuusi ja kotitonttu tarinaa. Kun elää luonnon ehdoilla kaikki on mahdollista. Ihminen voi kysellä kuuselta neuvoja ja saada vastauksen esim. siten, että kuusi puottaa oksiltaan lumet kyselijän niskaan ; )
Sauna-, navetta ja kotitonttuja on ollut iät ajat. Minä jatkan haltiatontun kanssa seurustelua ; )- rauha sielussani ...
Olisko mun juttu saman tyylinen, en koe yksin oloa vaikka olen täysin yksin, tunnen luojan olevan aina seurassani, vaikka en näe enkä kuule, mutta jotenkin vain vaistoan läsnäolon, se tune antaa rauhan, ei ole pelkoja, elämä kulkee omaa rataansa kohti vanhuutta.
rauha sielussani ... kirjoitti:
Olisko mun juttu saman tyylinen, en koe yksin oloa vaikka olen täysin yksin, tunnen luojan olevan aina seurassani, vaikka en näe enkä kuule, mutta jotenkin vain vaistoan läsnäolon, se tune antaa rauhan, ei ole pelkoja, elämä kulkee omaa rataansa kohti vanhuutta.
Kaikilla lienee joku paikka esim. rantakivi jossa tuntojaan tutkii. Se paikka voi olla soppi sydämessä, hyvä olo luojan seurassa omassa pirtissä. Tarvitsemme itse kukin jonkun jolle juttelemme vaikka rappusen vieressä olevalle lumiharjalle ; ) Pääasia saavutetaan kun on hyvä olo.
- enkeliduo
joka kuulee metsän kasvavan :)
enkeliduo kirjoitti:
joka kuulee metsän kasvavan :)
Minä näen etäjäisiä ja sorsat, oravat yms. öttiäiset eivät minua pelkää ; )
korppis kirjoitti:
Heta tuntui niin kotoiselta.
Saunatonttu istuu usein vieressä kun pesää sytytelen.koti-kiusattu kirjoitti:
Saunatonttu istuu usein vieressä kun pesää sytytelen.Olen teetättänyt eräällä tutulla keramiikkataiteilijalla kaksi kiuastonttua, jotka makoilevat leppoisasti naurun virne suupielissään rantasaunan kiukaalla. Haltiakuusen kotitonttua, joka vapaana viilettää on vaikeempi saunan lämpöön saada. Se tykkää vilpoisesta ja pitää talviaikaan paikat saunamökissä kunnossa.
- ^^J^^duo
koti-kiusattu kirjoitti:
Saunatonttu istuu usein vieressä kun pesää sytytelen.saunatonttu keinus.
- uskon etijäisiin.
korppis kirjoitti:
Itse en tunne kokevani etäjäisiä, mutta aika ihmeellinen kokemus oli kuitenkin isäni kuoleman aikaan.
Minulla oli mukamas ihana viikonloppu lahjaksi saadulla matkalla Hotellissa. Kuitenkin illalla, kun tanssit alkoivat, koin pakottavaa tarvetta vain lähteä kävelemään, sanottakoon nyt, Ruissalon tietä.
Jotenkin pakonomaisesti tunsin, että niillä puilla oli minulle asiaa? Kyselin aivan ääneen, mitä haluatte kertoa? Siellä minä illan kävelin ja menin nukkumaan, ilman mitään "tanssienriemua", jota olin tullut nauttimaan.
Kotiin tultua kaikki ei ollut kohdallaan. Mies ja lapset olivat pois. Huomasin heti heidän tultua kotiin, että nyt on jotain aivan järkyttävää tiedossa. Molemmat lapset itkivät. Pappa on kuollut!
Isäkö siellä Ruissalon puissa huokui ja esti minun menemisen illan rientoihin? Isä, joka eläessään sanoi, että koskaan hän ei tule esiin kuoleman jälkeen, vaikka kuinka toivoisimme. Minäkin sitä kyselin ja toivoin. Kristittynä ja kastettuna hän tunsi, että se olisi synti.
Sorsien ja oravien ystävyyttä en pidä ihmeenä, sillä kotipuumme oravanpojat raapivat minut verille kynsineen ja on kuvia todisteenakin.
Toisaalta nuo ruokitut sorsat, hanhet ja joutsenet ovat kovinkin "ystävällisiä", puhumattakaan isäni hankkimista kalkkunoista? Paha sana tulee niistä, kuten myös hänen kaneistaan ja lammaslaumasta. Ei niinkään lampaista, mutta ne pässit! uskon etijäisiin. kirjoitti:
Itse en tunne kokevani etäjäisiä, mutta aika ihmeellinen kokemus oli kuitenkin isäni kuoleman aikaan.
Minulla oli mukamas ihana viikonloppu lahjaksi saadulla matkalla Hotellissa. Kuitenkin illalla, kun tanssit alkoivat, koin pakottavaa tarvetta vain lähteä kävelemään, sanottakoon nyt, Ruissalon tietä.
Jotenkin pakonomaisesti tunsin, että niillä puilla oli minulle asiaa? Kyselin aivan ääneen, mitä haluatte kertoa? Siellä minä illan kävelin ja menin nukkumaan, ilman mitään "tanssienriemua", jota olin tullut nauttimaan.
Kotiin tultua kaikki ei ollut kohdallaan. Mies ja lapset olivat pois. Huomasin heti heidän tultua kotiin, että nyt on jotain aivan järkyttävää tiedossa. Molemmat lapset itkivät. Pappa on kuollut!
Isäkö siellä Ruissalon puissa huokui ja esti minun menemisen illan rientoihin? Isä, joka eläessään sanoi, että koskaan hän ei tule esiin kuoleman jälkeen, vaikka kuinka toivoisimme. Minäkin sitä kyselin ja toivoin. Kristittynä ja kastettuna hän tunsi, että se olisi synti.
Sorsien ja oravien ystävyyttä en pidä ihmeenä, sillä kotipuumme oravanpojat raapivat minut verille kynsineen ja on kuvia todisteenakin.
Toisaalta nuo ruokitut sorsat, hanhet ja joutsenet ovat kovinkin "ystävällisiä", puhumattakaan isäni hankkimista kalkkunoista? Paha sana tulee niistä, kuten myös hänen kaneistaan ja lammaslaumasta. Ei niinkään lampaista, mutta ne pässit!Ihminen omaa yliluonnollisia voimia ja miksi ei omaisi. Aivoistamme on vai murto osa käytössä.
Unet ovat kertoneet minulle asioita, joita on myöhemmin tapahtunut. Lieko alitajunnan aavistuksia, jotka unissa aktivoituvat.
Olen joskus kirjoittanut kuinka kuolema, pukeutuneena klassiseen viikatemiehen asuun vieraili luonani samalla hetkellä kun appiukkoni kuoli. Heräsin kylmään viimaan ja minua paleli. Meillä oli appiukon kanssa hyvät välit olimme molemmat voimakkaita persoonia ja kunnioitimme toisiamme.- ^^J^^duo
uskon etijäisiin. kirjoitti:
Toisaalta nuo ruokitut sorsat, hanhet ja joutsenet ovat kovinkin "ystävällisiä", puhumattakaan isäni hankkimista kalkkunoista? Paha sana tulee niistä, kuten myös hänen kaneistaan ja lammaslaumasta. Ei niinkään lampaista, mutta ne pässit!"liikenteesee" määki olen kokenu.
Meijän rakas,viisas mamma oli joutunu sairaalaan sydänoireitten takia.
Kello oli melkest 23,ku oli ihan pakko mennä sinne.Luvanki sain hoitajalt.
Mamma oli yksin huaneessas.
Siskon kans mentii...mamma kiitti ja kiitti.
Luin Isä meidän hänel.Vartin pääst hän nukahti ikiuneen.
Kaunist,käsi kädes oltiin... ^^J^^duo kirjoitti:
"liikenteesee" määki olen kokenu.
Meijän rakas,viisas mamma oli joutunu sairaalaan sydänoireitten takia.
Kello oli melkest 23,ku oli ihan pakko mennä sinne.Luvanki sain hoitajalt.
Mamma oli yksin huaneessas.
Siskon kans mentii...mamma kiitti ja kiitti.
Luin Isä meidän hänel.Vartin pääst hän nukahti ikiuneen.
Kaunist,käsi kädes oltiin...aamusel, oli yheksältä parturi.
Ja parkkipaikkakin piti siivota.
Meinasin jo lukee isämeitää, otti niin paksuu päähä.
Kiva oli tulla ohkasella takasi.
H.
- Yäk juorumummut
Tuo kysymys tulee ensin mieleeni aloituksestasi. Onko sinun maailmasi sellainen, että se käsittää ainoastaan ne asiat, jotka juuri sinä henkilökohtaisesti tunnet ja näet, mutta mutta muiden näkemiset ja tuntemiset ovat siis täyttä fuulaa ja hulluutta? Jos näin on, Linnunratakin on sinulle vain luuloa, sillä emme me sitä kokonaisuudessaan paljain silmin näe. Suurin osa ihmiskunnasta kuitenkin uskoo Linnunradan oleamassaoloon. Olemmeko siis sinun näkemyksesi mukaan hulluja ja avaruustutkijat eritoten täyskaheleita? Paljonko muuta kiellät? Emme tiedä, onko muuta maailmaa kuin tämä tässä, mutta kukaan ei ole pitävästi todistanut,että ei ole. Miksi ota aiheen negatiiviselta kannalta eli Katri -Helenaa pitäisi nyt mollata - miksi ihmeessä? Jos hän haluaa kokea asiat noin, kokekoon ihmeessä. Ei tuollainen K-H:n hulluudesta todista, pikemminkin juttu kertoo aloittajan pahantahtoisuudesta ja pikkusieluisuudesta. Mitä, jos kurkistaisit sinne omaan sieluusi - vai onko sitä, sekään ei näy?
- mielipide tämäkin.
Olen aloittaja. Ei ollut tarkoitukseni mollata Katria vaan ihmettelin hänen lausumiaan lehdessä. Minusta ei vaan tuommoinen vainajien kanssa jutustelu ole tervettä. Vaan mikä minä olen sanomaan, mikä on tervettä mikä sairasta muiden ihmisten mielissä.
Enpähän vain haluaisi vainajien kanssa itse seurustella, olivatpa he sitten poisnukkuneita läheisiä tai muita. En kiellä sitäkään etteikö olisi paljonkin asioita, mitä emme näe tai koe, suurin osa meistä, jotkut "omaavat" kai semmoisen kyvyn "nähdä" ja "kokea" enemmän. Varmasti onkin henkimaailma, mutta siihen ei minun mielestäni pidä ihmisen ottaa yhteyttä. Tämä on minun oma mielipiteeni ja muilla on omansa. Liian pitkälle venytit tämän aiheen nyt.
Linnurata ja avaruus ja avaruustutkijat sekä tiedemiehet, ne ovatkin kaikki jo eri sarjaa, tiedettä, eikä vainajatarinoita. Niistä ei nyt voi minusta tässä yhteydessä puhua. Ketään en hulluksi tai kaheliksi ole sanonut, sen olet itse nyt halunnut asettaa minun sanomisikseni. - Yäk juorumummut
Olen aloittaja. Ei ollut tarkoitukseni mollata Katria vaan ihmettelin hänen lausumiaan lehdessä. Minusta ei vaan tuommoinen vainajien kanssa jutustelu ole tervettä. Vaan mikä minä olen sanomaan, mikä on tervettä mikä sairasta muiden ihmisten mielissä.
Enpähän vain haluaisi vainajien kanssa itse seurustella, olivatpa he sitten poisnukkuneita läheisiä tai muita. En kiellä sitäkään etteikö olisi paljonkin asioita, mitä emme näe tai koe, suurin osa meistä, jotkut "omaavat" kai semmoisen kyvyn "nähdä" ja "kokea" enemmän. Varmasti onkin henkimaailma, mutta siihen ei minun mielestäni pidä ihmisen ottaa yhteyttä. Tämä on minun oma mielipiteeni ja muilla on omansa. Liian pitkälle venytit tämän aiheen nyt.
Linnurata ja avaruus ja avaruustutkijat sekä tiedemiehet, ne ovatkin kaikki jo eri sarjaa, tiedettä, eikä vainajatarinoita. Niistä ei nyt voi minusta tässä yhteydessä puhua. Ketään en hulluksi tai kaheliksi ole sanonut, sen olet itse nyt halunnut asettaa minun sanomisikseni.kun tutkitaan, tutkitaan myös taivaankappaleita ja ilmiöitä, jotka ns. näkyvät vain laskelmissa, mutta ovatko ne oikeasti olemassa muuten kuin laskelmissa, sitä ei kukaan tiedä, koska niitä ei näköhavainnoin tai muuten voi toistaiseksi todentaa. Sinä et tiedä, onko henkimaailmaa olemassa. Kun et tiedä,et voi sanoa varmasti,että sitä ei ole. Ei tässä sen ihmeemmästä ole kysymys, ei edes verrattaessa tätä avaruuden tutkimiseen, jossa pelataan yhtä hyvin osin oletuksilla. Jollei ole todistettu,että jotakin ei ehdottomasti ole, molemmat mahdollisuudet ovat silloin relevantteja. Niinpä henkimaailma voi olla olemassa, kunnes toisin todistetaan.
Minne sielu katoaa, onko meillä sielu? Voi olla,että on, voi olla,että ei. Tiedemiehet ja -naiset uskovat, että energia ei katoa. Mihin siis katoaa meissä oleva energia kuolinhetkellä? Kukaan ei tiedä. Et edes sinä.
Usko ihan mitä haluat, tämä on mielipidepalsta. En osaltani suostu mollaamaan jotakuta vain siksi,että hänelle on lohdullista uskoa seurustelevansa entisten läheistensä kanssa. Jos se antaa hänelle voimia tähän päivään, miksi emme sitä hänelle sallisi leimaamatta häntä hulluksi tai muuten omituiseksi? Hyvin hän näyttää pärjänneen ja toimineen vallan ansiokkaasti.
Et kai sentään vaadi,että K-H:n pitäisi elää, kuten sinä sanot? Jännää, miten vallanhalu näyttäytyy näissä kysymyksissä, kun hieman penkoo kasaa. Kuten nyt vaikka sinulla, jos rehellisiä ollaan. - mielipide tämäkin.
Yäk juorumummut kirjoitti:
kun tutkitaan, tutkitaan myös taivaankappaleita ja ilmiöitä, jotka ns. näkyvät vain laskelmissa, mutta ovatko ne oikeasti olemassa muuten kuin laskelmissa, sitä ei kukaan tiedä, koska niitä ei näköhavainnoin tai muuten voi toistaiseksi todentaa. Sinä et tiedä, onko henkimaailmaa olemassa. Kun et tiedä,et voi sanoa varmasti,että sitä ei ole. Ei tässä sen ihmeemmästä ole kysymys, ei edes verrattaessa tätä avaruuden tutkimiseen, jossa pelataan yhtä hyvin osin oletuksilla. Jollei ole todistettu,että jotakin ei ehdottomasti ole, molemmat mahdollisuudet ovat silloin relevantteja. Niinpä henkimaailma voi olla olemassa, kunnes toisin todistetaan.
Minne sielu katoaa, onko meillä sielu? Voi olla,että on, voi olla,että ei. Tiedemiehet ja -naiset uskovat, että energia ei katoa. Mihin siis katoaa meissä oleva energia kuolinhetkellä? Kukaan ei tiedä. Et edes sinä.
Usko ihan mitä haluat, tämä on mielipidepalsta. En osaltani suostu mollaamaan jotakuta vain siksi,että hänelle on lohdullista uskoa seurustelevansa entisten läheistensä kanssa. Jos se antaa hänelle voimia tähän päivään, miksi emme sitä hänelle sallisi leimaamatta häntä hulluksi tai muuten omituiseksi? Hyvin hän näyttää pärjänneen ja toimineen vallan ansiokkaasti.
Et kai sentään vaadi,että K-H:n pitäisi elää, kuten sinä sanot? Jännää, miten vallanhalu näyttäytyy näissä kysymyksissä, kun hieman penkoo kasaa. Kuten nyt vaikka sinulla, jos rehellisiä ollaan.En vaadi yhtään mitään enkä ole vallanhaluinen ihminen. Jokainen saa elää ja uskoa mitä haluaa ja olla mitä mielipidettä haluaa. Niin olen minäkin. Nyt tämä on minun puolestani loppuunkäsitelty asia.
Antakaa katrin olla ja tehrä mitä haluu ei se meiän leipää kavenna.
On julkisuuren ihmisilläkin yksityiselämä.
Jos katri tulis keikalle ja alkais loveen lankeemaan suuren shamaani rummun kans niin se olis julkinen keskustelun aihe.
Kun hän saa lohtunsa vaikkapa ajatuksissaan olemalla yhteyres eresmenneitten rakkaitten kans se on hänen asiansa...kukaan ei katsonut perjantaina 4.2.2011 klo 22.00 alkanutta Voimalaa. Siinä keskusteliin juuri tänkin
aiheeseen liittyvistä asioista. Yksi keskustelijoista oli psykiatrian erikoislääkäri.
Tekisiköhän joskus hyvää hieman avartaa omaa näkökulmaansa, katsoa laajemmin kuin sen, minkä pirtin uuninrakosesta silmiinsä saa.- .
Raamatussa on kielletty ottamasta yhteyttä vainajiin, kunnioitan raamatun sanaa.
. kirjoitti:
Raamatussa on kielletty ottamasta yhteyttä vainajiin, kunnioitan raamatun sanaa.
..kunnioittaa, se ei kuulu minulle.
- Pirre*
ohjelman - onneksi, oli mielenkiintoinen.
Kyllähän siinä yritettiin sanoa että ilmiössä olisi kyse skitsofrenian jostain muodosta, mutta se toinen mies horjui jo epäuskossaan, tutustuttuaan pitkän ajan kuluessa tällaiseen näkijänaiseen..mikä s e mies muuten oli koulutukseltaan, oliko hänkin psykiatrian ammattilainen, en nähnyt ihan alusta sitä ohjelmaa.. En ole koskaan erityisesti tykännyt keskustelun kohteena olevasta taiteilijasta, vaikka hyvä laulaja kieltämättä on (oli). Ovathan ne puhelinlangat jääneet mieleen nuoruuden ajoilta, silloin kun tansseihin lähdettiin pukeutuneina. Puku, valkoinen paita ja kravatti.
Oikeastaan ei minulla ole mielipiteitä ketjun aiheesta, mutta kun näin vanhan tutun, piti tulla kertomaan, että nyt se entinen nimmarini on rekisterissä.Pirre* kirjoitti:
ohjelman - onneksi, oli mielenkiintoinen.
Kyllähän siinä yritettiin sanoa että ilmiössä olisi kyse skitsofrenian jostain muodosta, mutta se toinen mies horjui jo epäuskossaan, tutustuttuaan pitkän ajan kuluessa tällaiseen näkijänaiseen..mikä s e mies muuten oli koulutukseltaan, oliko hänkin psykiatrian ammattilainen, en nähnyt ihan alusta sitä ohjelmaa..henkimaailmassa. Mielen rajoista ja oudoista kokemuksista -olivat aiheet, joista siinä keskusteltiin.
Ohjaaja Kaija Juurikkala on julkaissut kirjan omista kokemuksistaan. Toimittaja Heikki Saure on kirjoittanut kirjaksi suomentaja Anuirmeli Sallamo-Lavin kokemukset. Virallisen lääketieteen näkemystä edusti psykiatrian erikoislääkäri Heikki Nikkilä.
Muistaakseni oli Sallamo-Lavi, joka kertoi, että hänen tätinsä oli aikanaan myös "näkijä", ja siihen aikaan
häntä hoidettiin skitsofreenikkona.
Ohjelma on vielä nähtävissä YLE Areenalla. Minusta on aina mielenkiintoista kuunnella ihmisiä, jotka avartavat omia näkökulmiani. Ja silti ei vielä tarvitse tehdä viimeistä päätöstä siitä, miten itse asiasta ajattelee.- Ex.Nikki
. kirjoitti:
Niinkö sinä pystyt tekemään kaikessa? Saanen sanoa eriävän mielipiteeni ja helpostikin! Sellaista ihmistä ei tietääkseni Jeesuksen jälkeen ole maanpäällä tallustellut, joten ei mene minulle läpi tämä toteamuksesi.
Ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen! saimander kirjoitti:
En ole koskaan erityisesti tykännyt keskustelun kohteena olevasta taiteilijasta, vaikka hyvä laulaja kieltämättä on (oli). Ovathan ne puhelinlangat jääneet mieleen nuoruuden ajoilta, silloin kun tansseihin lähdettiin pukeutuneina. Puku, valkoinen paita ja kravatti.
Oikeastaan ei minulla ole mielipiteitä ketjun aiheesta, mutta kun näin vanhan tutun, piti tulla kertomaan, että nyt se entinen nimmarini on rekisterissä...ainostaan haastattelun vuosien takaa, miehensä kuoleman jälkeen, siinä oli hyvin punnittua, viisaan naisen puhetta. Hän oli siinä hyvin sympaattinen.
Pidän hänen myöhempien vuosien tulkinnoistaan, hän on hyvä esiintyjä. Hänen lauluäänensä on aika hento, mutta sellaisen Luoja on hänelle antanut.
Kiva kun löysit nickisi.saimander kirjoitti:
En ole koskaan erityisesti tykännyt keskustelun kohteena olevasta taiteilijasta, vaikka hyvä laulaja kieltämättä on (oli). Ovathan ne puhelinlangat jääneet mieleen nuoruuden ajoilta, silloin kun tansseihin lähdettiin pukeutuneina. Puku, valkoinen paita ja kravatti.
Oikeastaan ei minulla ole mielipiteitä ketjun aiheesta, mutta kun näin vanhan tutun, piti tulla kertomaan, että nyt se entinen nimmarini on rekisterissä...tyttö, että minusta vieläkin mies on komeimmillaan puvussa, valkoisessa paidassa ja kravatissa!
- Pirre*
suvenkorento123 kirjoitti:
..tyttö, että minusta vieläkin mies on komeimmillaan puvussa, valkoisessa paidassa ja kravatissa!
sanon tähän väliin, - mie en tykkää valkoisesta paidasta, enää, - ostan aina eri värisiä pukupaitoja, yksi on lilahtavan marjapuuron värinen, mutta vaalea, sitten yksikin vihertävän sinertävän sammal..yksi vaaleanpunainen , yksi tummahkonharmaa jossa ohuita hopeanharmaita ohuita raitoja, jne..moniata värejä ja kravatit sitten paidan mukkaan :)
P.s. kyllä hän on hieman aluksi protestoinut, ainakin sitä vaaleanpunaista..mutta eihän se auta :) Pirre* kirjoitti:
sanon tähän väliin, - mie en tykkää valkoisesta paidasta, enää, - ostan aina eri värisiä pukupaitoja, yksi on lilahtavan marjapuuron värinen, mutta vaalea, sitten yksikin vihertävän sinertävän sammal..yksi vaaleanpunainen , yksi tummahkonharmaa jossa ohuita hopeanharmaita ohuita raitoja, jne..moniata värejä ja kravatit sitten paidan mukkaan :)
P.s. kyllä hän on hieman aluksi protestoinut, ainakin sitä vaaleanpunaista..mutta eihän se auta :)..tilaisuudessa valkoinen paita on ainut oikea. Ostin miehelleni myös vaaleansini-valkoisia paitoja, hennosti raidoitettuja, ruudutettuja, tai pelkästään oikein vaalean sinisiä. Solmioilla voi sitten enemmänkin leikitellä.
Toisten miehet saivat sitten pitää vaikka minkävärisiä. Onneksi miehenikin oli aika konservatiivinen.Pirre* kirjoitti:
P.s. kyllä hän on hieman aluksi protestoinut, ainakin sitä vaaleanpunaista..mutta eihän se auta :)Joskus, kun tyttären perheessä ollessani silittelen vävyni paitoja, katselen niitä ihaillen. Hän on oikein komea tumma mies, ja hänelle sopivat toisenlaiset paidat, on aika paljon käyttäjän omista väreistä kiinni,
mitkä sopivat parhaiten. Hän on tavattoman tarkka pukeutumisestaan, jo asema vaatii sen.
Omani käytti työssään arkipukujen kanssa niitä vaaleansinisiä, minä kiusasin makeilla solmioilla..:-).- .
..tyttö, että minusta vieläkin mies on komeimmillaan puvussa, valkoisessa paidassa ja kravatissa!
Ei minusta, tulee "mustalaiset " mieleen moisesta pukeutumis tyylistä.
- monenl. nähnyt
. kirjoitti:
Ei minusta, tulee "mustalaiset " mieleen moisesta pukeutumis tyylistä.
Ja lavatansseihin puku päällä, miehellä ? Sinne mennään kesävaatteissa, lökäreissä ja löysässä paidassa,,tai ainakaan sinne ei kraka kuulu. Johan naurettaisiin ulos sellainen velikulta, äidin ohjastama.
Lavoille mennään kesärytkyissä, ei farkuissa ja t-paidassa, ellei se ole kauluksellinen.
Lyhythihainen kauluspaita ilman takkia, ja rennot housut, ei prässijuttuja olleskaan, jalkoihin kevyehköt kesäkengät. Ja raikkaalle, eli pestylle pitää "haista" mies, kuin vaatteensakin. Onko suu hoidettu, ees pesten? monenl. nähnyt kirjoitti:
Ja lavatansseihin puku päällä, miehellä ? Sinne mennään kesävaatteissa, lökäreissä ja löysässä paidassa,,tai ainakaan sinne ei kraka kuulu. Johan naurettaisiin ulos sellainen velikulta, äidin ohjastama.
Lavoille mennään kesärytkyissä, ei farkuissa ja t-paidassa, ellei se ole kauluksellinen.
Lyhythihainen kauluspaita ilman takkia, ja rennot housut, ei prässijuttuja olleskaan, jalkoihin kevyehköt kesäkengät. Ja raikkaalle, eli pestylle pitää "haista" mies, kuin vaatteensakin. Onko suu hoidettu, ees pesten?..kanssa muistelimme aikaa, jolloin puhelinlangat lauloivat. Kuvaamallasi tavalla pukeutunut nuori mies
ei olisi juurikaan saanut tanssiparia tämän kaupungin silloisilla tanssipaikoilla.
Nykyajan lavakulttuuri on ihan asia erikseen, en ole käynyt, mutta katselen joskus Kesäillan valssia, pysyn hyvin ajan tasalla siitä, miten sinne pitäisi pukeutua, jos sattuisin eksymään.
Ja se mitä muusta pukeutumisesta puhuin, ei todellakaan koskenut tansseissa käymistä, eikä sinne
pukeutumista. Tässä maassa on lukuisia työpaikkoja, joissa pukeudutaan tummaan pukuun, olen työskennellyt sellaisessa 35 vuotta. Haalarimiehiä olen tavannut vain silloin, kun on pitänyt jotain korjata.- Pirre*
Joskus, kun tyttären perheessä ollessani silittelen vävyni paitoja, katselen niitä ihaillen. Hän on oikein komea tumma mies, ja hänelle sopivat toisenlaiset paidat, on aika paljon käyttäjän omista väreistä kiinni,
mitkä sopivat parhaiten. Hän on tavattoman tarkka pukeutumisestaan, jo asema vaatii sen.
Omani käytti työssään arkipukujen kanssa niitä vaaleansinisiä, minä kiusasin makeilla solmioilla..:-).miehen arkipukuun ei kuulunut kravattia :))), eli painitaan hieman eri sarjassa :)
P.s. Kyllä se mies on komia puku päällä, - tietysti jos on pikkasen raamikas mieskin :))
- Tuhlaajapoikatyttö
katsella juuri nyt televisiosta.
Fredi haastattelee.
Aika oudolta kuulostaa. - kuvimielitus
Olen unessa useasti
sinun kaduillas koulutie.....
Unia näen useinkin jo ammoin kuolleista äidistäni ja isästäni. Näen unia useinkin menneisyyteeni jääneistä ystävistä ja rakkaista.
Puhelen itsekseni kaikkien heidän kanssaan, mutta vain mielikuvituksessani. Vain henkilöt, jotka eivät omaa tippaakaan mielikuvitusta luulevat, että kyseessä on jotain kummallista. Kummallisuus on vain heidän mielessään, meille muille se on vain arkipäivää.- eikö ole selvää?
Mieli kuvittelee ja sitä ei voi kuvitellakaan mielikuviton.
- Näinon-
sitä keskustella, mutta kuka onkaan se keskustelukaveri? Itseppä tietenkin.
Kuollut on kuollut ja elää pelkästään elossa olevien muistoissa ja teoissa.- japskin mamma
unta kuolleesta koirastani,hän ikäänkuin tulee lohduttamaan mua ja on niiiiin todellinen.Silloinkun olen jollain lailla ahdistunut ja pohdin raskaita asioita.
Ihmettelen siinä unessa, ja kysynkin,kuka sinusta pitää huolta kun et ole minun luonani?
Joskus tuntuu että hän odottaa mua,milloin tulen.Sitten menemme yhdessä kauemmas tuonpuoleiseen. - Näinon-
japskin mamma kirjoitti:
unta kuolleesta koirastani,hän ikäänkuin tulee lohduttamaan mua ja on niiiiin todellinen.Silloinkun olen jollain lailla ahdistunut ja pohdin raskaita asioita.
Ihmettelen siinä unessa, ja kysynkin,kuka sinusta pitää huolta kun et ole minun luonani?
Joskus tuntuu että hän odottaa mua,milloin tulen.Sitten menemme yhdessä kauemmas tuonpuoleiseen.en kyllä usko että menen minnekään kuoleman jälkeen...se on matkan loppu, kun henki lähtee.
Joskus unet tuovat lohtua, mutta monesti saisivat jäädä näkemättä. Näinon- kirjoitti:
en kyllä usko että menen minnekään kuoleman jälkeen...se on matkan loppu, kun henki lähtee.
Joskus unet tuovat lohtua, mutta monesti saisivat jäädä näkemättä.sanoi äitini, vaikka uskovainen oli. Kun isä oli haudattu, katsoin velvollisuudeksi käydä hänen haudalla edes jouluaattoina. Ei tarvitse, sanoi äiti. Hän on kuollut, eikä enää tiedä mitään.
Samaan monttuun joutui äitikin pari vuotta myöhemmin. Alkuaikoina sain houkoteltua autottomat siskoni mukaan haudalle, mutta jo hekin ovat laiskistuneet niin, että ovat alkaneet muistaa äitimme sanoja.
Minne joudumme kun henki lähtee, sitä emme voi tietää. Teorioita on lähes yhtä paljon kun eri uskontojakin. Vaikka eri uskonnot minua kovasti kiinnostaa, en enää niistä tällä palstalla puhu, sillä koko ketju voi lentää roskikseen.- Näinon-
saimander kirjoitti:
sanoi äitini, vaikka uskovainen oli. Kun isä oli haudattu, katsoin velvollisuudeksi käydä hänen haudalla edes jouluaattoina. Ei tarvitse, sanoi äiti. Hän on kuollut, eikä enää tiedä mitään.
Samaan monttuun joutui äitikin pari vuotta myöhemmin. Alkuaikoina sain houkoteltua autottomat siskoni mukaan haudalle, mutta jo hekin ovat laiskistuneet niin, että ovat alkaneet muistaa äitimme sanoja.
Minne joudumme kun henki lähtee, sitä emme voi tietää. Teorioita on lähes yhtä paljon kun eri uskontojakin. Vaikka eri uskonnot minua kovasti kiinnostaa, en enää niistä tällä palstalla puhu, sillä koko ketju voi lentää roskikseen.vartenhan me teemme kaikenlaisia rituaaleja. Lohduksi useimmiten. Tai sitten pelkästään tavan vuoksi.
Minä kannan edesmennyttä isääni ja nuorena pois nukkunutta veljeäni sydämessäni ja geeneissäni. Haudat eivät minua kiehdo.
Äitisi tuli uskovaisena samaan johtopäätökseen kuin minä ateistina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171024124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102478Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2181985Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231803- 721090
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491064Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57882En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88833