Missä ihmiset ovat Kuopiossa??

lähesavolainen

En tarkoita sitä että täällä ei ihmisiä löydy savolaisten seasta ollenkaan, vaan haluan vaan kysäistä että missä täällä olisi hyvä paikka tavata uusia ihmisiä? Haen siis kokemuksia ja näkemyksiä Kuopion tarjoamista mahdollisuuksista esim harrastus- tai joidenkin tapahtumien muodossa. Lääninvankilaa tai sokkarin porttikongia on turha mainostaa, puliveivareiden luukkujen osoitteita en myöskään halua kuulla.

Olen muuttamassa kohtsillään kuopioon ja mukava olisi tavata uusia ihmisiä ja sillätavalla, en vain tunne paikkakuntaa ja sen "kulttuuria" oikeastaan ollenkaan. Kertokaa siis hyvät savolaiset (ja miksei muutkin joilla sanottavaa asiasta on) että mitä Kuopiossa voi/kannattaa/pitää tehdä. Pälli ei tahdo kestää netti-veivuuta, kertokaa siis vinkkinne siihen, missä täällä voisi tutustua ihmisiin.

14

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveri ja koira

      Oletko m/n ja ikäsi, harrastuksesi ??? Oisko Rauhalahdessa tanssit mitään...Kalpan pelissäkin voi heittäytyä pelin ja mielipiteiden vietäväksi...siitä se tutustuminen vois lähteä äkkisiltään ajalteltuna.

      • mjnkjhk

        kulttuuripiireihin tutustuu kuvakukossa ja teattereissa. kansalaisopistonkursseilla tapaa monenlaisia ihmisiä.


      • Avustelija
        mjnkjhk kirjoitti:

        kulttuuripiireihin tutustuu kuvakukossa ja teattereissa. kansalaisopistonkursseilla tapaa monenlaisia ihmisiä.

        Kuopion kulttuurikuppila Karhunpesä Petosella, siinä pyörönkaarella...


    • 6+4

      uusiin ihmisiin tutustuminen on aika helvetin työlästä noin yleisellä tasolla, se nyt on vaan karu totuus..
      savolaeset on vähän sulkeutuneita ja silti helvetin uteliaita, ei kylläkään kaikki..
      mutta jotenkin niin se vaan tuntuu menevän, vai onko sisäänpäin kääntyneisyys vaan jotakin niin suomalaista..

      helppo tietenkin on tutustua jos olet savolaisen jääräpään kaltainen itsekkin, eli perussuomalainen "hiihtohaalari" tai "tuulipuku"

      • .

        "vai onko sisäänpäin kääntyneisyys vaan jotakin niin suomalaista."

        On ilmeisesti. Joka paikkakunnan edustajista kuulee tuon "totuuden" "sisäänpäin kääntyneisyydestä", jos vain kysyy oikealta henkilöltä. Itse olen kokenut väittämän huuhaaksi jokaisella paikkakunnalla, jossa olen oleillut pidempään.


      • lähesavolainen
        . kirjoitti:

        "vai onko sisäänpäin kääntyneisyys vaan jotakin niin suomalaista."

        On ilmeisesti. Joka paikkakunnan edustajista kuulee tuon "totuuden" "sisäänpäin kääntyneisyydestä", jos vain kysyy oikealta henkilöltä. Itse olen kokenut väittämän huuhaaksi jokaisella paikkakunnalla, jossa olen oleillut pidempään.

        Ei kaikki ihmiset tosiaan ole kaikkialla Suomessa sisäänpäinkääntyneitä, juroja ja mullikoita, aivan kuten eivät kaikki espanjalaisetkaan tanssi sambaa tai jallita härkiä. Ehkä tietynlainen introverttis kuuluu siihen kuvaan mikä minulla on suomalaisista yleensä, itsestänikin eikä savolaiset kai tee asiaan poikkeusta. Silti kaikki eivät ole niitä mullikoita ja itseasiassa uskon että `peruspuhumattomuus` on pelkkää pintaa ja kun sitä saa raapaistua oikealla tavalla niin ne todelliset ihmiset ja persoonat pääsevät kohtaamaan.

        Kysymys onkin siinä, miten sitä pintaa saisi raapaistua, mitä tapoja ihmisillä siihen on? Minulla itselläni ainakin tahtoo olla hieman vaikeuksia kun en osaa/halua esittää että olisin kiinnostunut jostain, mitä oikeasti pidän tyhjänpäiväisenä ja turhana, en osaa horista mitäänsanomattomuuksia vain sen takia että jotain pitää sanoa.

        En katso kuuluvani tuulipuku/osuuspankinpipo-kansaan, tai oikeastaan mihinkään selvästi erottuvaan ryhmittymään. Uskon siitä huolimatta että ne oikeat yhteiset asiat ihmisten kanssa löytyvät, kunhan jotenkin ensin pääsee alkuun. Sitä lähinnä hainkin kyselemällä että mitä kuopiossa voi tehdä. Kertokaa kokemuksianne ja omia tapojanne toimia, missä olette tavanneet uusia ihmisiä ja tutustuneet heihin?


      • 34534rt
        lähesavolainen kirjoitti:

        Ei kaikki ihmiset tosiaan ole kaikkialla Suomessa sisäänpäinkääntyneitä, juroja ja mullikoita, aivan kuten eivät kaikki espanjalaisetkaan tanssi sambaa tai jallita härkiä. Ehkä tietynlainen introverttis kuuluu siihen kuvaan mikä minulla on suomalaisista yleensä, itsestänikin eikä savolaiset kai tee asiaan poikkeusta. Silti kaikki eivät ole niitä mullikoita ja itseasiassa uskon että `peruspuhumattomuus` on pelkkää pintaa ja kun sitä saa raapaistua oikealla tavalla niin ne todelliset ihmiset ja persoonat pääsevät kohtaamaan.

        Kysymys onkin siinä, miten sitä pintaa saisi raapaistua, mitä tapoja ihmisillä siihen on? Minulla itselläni ainakin tahtoo olla hieman vaikeuksia kun en osaa/halua esittää että olisin kiinnostunut jostain, mitä oikeasti pidän tyhjänpäiväisenä ja turhana, en osaa horista mitäänsanomattomuuksia vain sen takia että jotain pitää sanoa.

        En katso kuuluvani tuulipuku/osuuspankinpipo-kansaan, tai oikeastaan mihinkään selvästi erottuvaan ryhmittymään. Uskon siitä huolimatta että ne oikeat yhteiset asiat ihmisten kanssa löytyvät, kunhan jotenkin ensin pääsee alkuun. Sitä lähinnä hainkin kyselemällä että mitä kuopiossa voi tehdä. Kertokaa kokemuksianne ja omia tapojanne toimia, missä olette tavanneet uusia ihmisiä ja tutustuneet heihin?

        jalakapallo pelin olutterassilla


    • sen olen havainnut

      ei Kuopiossa ole ihmisiä =)

      • siellä

        kaikki ovat kotona


    • Anonyymi

      Valkeisenlammen rannalla tapaa ainaki papan joka on ulkoiluttamassa koiraansa.
      Hänen kanssaan voi käydä syvälliset keskustelut vain Kuopion asioista, Finnpulpista ja lammen rannoilla metelöivistä nuorista.
      Vedä hanskat käteen valmiiksi ettei nystyrät likaannu juttutuokion päätteeksi.

    • Anonyymi

      Kyllä Kuopion keskusta-alue on aika autio nykyään. Kaikkea ei voi koronankaan piikkiin laittaa. Ne harvat kaupat jotka siellä vielä ovat, laittavat ovet kiinni jo viideltä. Sen jälkeen on turha elämää sieltä etsiä.
      Muissa kaupungeissa on onneksi saatu esimerkiksi kahvilakulttuuri sellaiseksi että löytyy myöhempäänkin auki olevia paikkoja.

    • Anonyymi

      Miten voisi saada rauhoitettua Valkeisenlammen yöllistä menoa .

    • Anonyymi

      Pappa on legenda jo kymmenen vuoden ajalta.

    • Anonyymi

      Kuka osaisi kertoa kyseisestä, Petosella sijaitsevasta, ravintolasta? Onko siellä hyvät pitsat? Entä onko naistentansseja (olen siis mies).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe