kiinnostaisi lähinnä tehojen puolesta - minkälainen auto muuten on?
paljon haukuttu peltejä ja ajettavuutta - joku jopa sanonut koko autoa täysin turhaksi..
osaisiko joku listata plussi aja miinuksia oman kokemuksen perusteella
Subaru Forester 2,5 XT Turbo -06
42
9340
Vastaukset
Jos bensan kulutus ei hirvitä, niin parempaa "jokapaikan höylää" on vaikeaa kuvitella. Kolmas Forester on menossa ja tämä viimeinen on juuri 06-08 koppanen. Paino sanalla viimeinen, sillä tuskin neljättä Foresteria tulee, jos nyt ei satu löytymään vähän ajettu 08. Uusin malli vuodesta 09 eteenpäin ei tule kysymykseen. sillä sen ajo-ominaisuudet eivät yllä edellisen, Impun alustalle rakennetulle mallille, johtuneenko korkeudesta. Puhe peltien ohuudesta on paskapuhetta 06-mallin kohdalla.
Valitettavasti vuoden 2008 mallin mukana hävisi markkinoilta aivan oma luokka katumaastureista.
Se on sopivan kokoinen moneen lähtöön. Esim. akseliväli 2,5 m ei ole liian pitkä vekslatessa auto ympäri ahtaissa olosuhteissa kuten esim. metsäautoteillä. Tilaa autossa on kuitenkin riittävästi. Koskaan en ole ymmärtänyt toteamuksia, että samalla rahalla saisi 15 cm pitemmän auton.
Minäkin olisin kiinnostunut esim. 2009 rekisteröidystä 2008 mallista vähän ajetusta automaatilla ja nahkapenkeillä varustetusta Foresterista.- Toivo Subari
On ollut paras auto mitä minulla on ollut. Pelleissä ei ole mitään vikaa.. eikä ajettavuudessa - menee suoraan ja kääntyy mutkaan. Minun silmääni miellyttävä, omintakeinen ulkonäkö. Maavarasta huolimatta henkilöautomainen ajettava. Ja löylyä riittää normaaliin ajoon.
Minun plussat ja miinukset:
moottori: hyväkäyntinen, tehokas, kiva ajaa
hyvä ajettavuus, ei maasturimainen huojuja
monikäyttöisyys - käyttöauto ja mökki/trailerinvetäjä samassa
jatkuva neliveto, lukkoperä
hyvä talkviauto, lämpenee nopeasti, hyvät valot
huoleton, ei vikoja tähän asti
aika vähän liikenteessä
- meluisa
- penkkien säädöt
- stereot
- automaatti vanhanaikainen (oma manuaalilla)
Omilla painotuksillani plussat voittavat miinukset. Bensiiniä tuo kuluttaa minun ajoissa 10,5 satasella maantiepainotteisessa ajossa, mutta sehän on tyypillinen lukema verrattuna samantehoisiin bensanelivetoihin.
Itseänikin harmittaa, että uudesta foresterista tuli tuommoinen korkea kuula; tämä aiempi korotetun farmarin konsepti olisi ollut parempi. Seuraava auto on varmaankin sitten outback. - Esterille
Neljä vuotta ja 60 tkm takana ja ei ole ollut korjattavaa. Omasta mitattu vakiona 255 hv ja 432 nm eli tehdas pitää sen mitä lupaa.
Outoa sanoa ettei tuollaisella XT:llä tekisi mitään.
-tuollahan vetelee asuntovaunut ja venekärryt ihan helposti.
-sisätiloiltaan sopii 4-5 henkiselle perheelle ihan hyvin.(kolmella kaukalolla voi olla ahdasta takana)
-manuaalivaihteisessa on myös hauskuutta mukana.(kiihtyy ja kulkee ihan kivasti ratapäivillä)
Plussia riittää
miinuksia tuossa ylempänä jo tulikin, mutta pari lisää
- takaiskareiden tasonsäätö ei kestä ikuisuuksia eli 06 mallisessa on jo varmaan kertaalleen vaihdettu.
- kytkinpaketti kannattaa vaihtaa järeämpään jos vetelee paljon kärryjä
- kortin voi menettää helposti jos innostuu vähän painaan kaasua. Onneksi klubilla on paljon ratapäiviä.
Täältä löytyy paljon tietoa:
http://www.subaruforester.org- Toivo Subari
Tere,
noista tasonsäätöiskareista sen verran, että omassa -06:ssa on nyt 135 tkm takana ja takaiskarit ovat kuivat ja hyvät. Mitään muutakaan huolto-ohjelman ulkopuolista ei ole vielä tähän mennessä tarvinnut vaihtaa, mitä nyt parkkivalon hehku. Myös alustan osat ja nivelet yms. ovat katsurin mukaan kunnossa.
Eipä sillä, kyllähän nykyautot kestävät kaikki ainakin sen 200 tkm ilman isompia remontteja, mutta kyllä minulle on tullut Subarusta ihan laadukas vaikutelma. Nelivetotekniikkaan suhtauduin aluksi hieman epäilevästi, että siitä voi tulla kalliita remontteja jos se porsii, mutta eipähän tuo ole mitään ongelmia aiheuttanut.
- 6 tähden auto
No kuvittelen että aidosti kysyt ja vastaan rehellisesti. Tehojen puolesta , kun koneeseen saa kierroksia 3500 noin niin jo alkaa tapahtua ja tehon purskahtaminen voi kokemattomalle olla liikaa. Mutta kun sen oppii niin kiva peli kun on oikeasti voimaa ja pitoa. Autossahan ei ole mitään holhoavaa ajonvakausta vaan kuljettaja päättää/vastaa kaikesta itse. Puhun nyt manuaalista.
Ennen täysperävaunulliset rekat oli 22 metriä pitkiä nyt ne on morris minin mittaisia kun niitä ohittaa.Se tehoista.
Millainen auto on muuten,no juuri oikean kokoinen näppärä ,on maanvaraa 20cm , on jatkuva neliveto takana viskolukko eli 3 rengasta vetää aina ja suoraan vedossa 4 lyö tyhjää kun pellolla vetää telikärryä lumihangessa ja kiinni jäi kun yrittää kääntää liian jyrkkään ,suorempaan menee ,teli on hyvä jarru.
Eli pärjää huonoilla teillä ,forester ei ole maasturi vaan nopea farmariauto kunnon nelivedolla joka on aina päällä ilman elektroniikan häivääkään itsekantavalla korilla.
Niin tyhmä asia kuin ääni on mukavan erilainen kuin kanssa autoilijoilla. Eikä tule joka parkkipaikalla 27 samaa vastaan. Teknisesti nuo taitaa toimia keskivertoa paremmin jos sillä on väliä,kaikille ei ole vaan ajavat millä halauavat ja jos menee auto rikki korjuuttavat ja ajavat taas.
Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään ainakin 230km/h vauhdissa menee kuin juna ja mutkat painattaa niin hemmetisti silloin. Jos mielit radalle niin muutoksia pitää tehdä ja parempi valita joku ratakinneri lättänä 8cm maanvaralla.
Mikä tuo peltijuttu on ? konepelti on alumiinia peräkontista en tiedä onko sekin pitääpä joskus koettaa magneetilla. Minusta pellit on ihan ok en ole kuullut peltiongelmista ei ainakaa ole vielä ruosteessa mistään .
Turhahan se on kuka ihan oikeasti tarttee muita nöyryyttävää autoa joka on aivan liian ylitehoinen suomen liikenteeseen.
Plussia on jo tullutkin ja miinuksia on, vaihteet menee kylmänä hitaasti päälle kun tulee risteykseen ja vaihtaa 2selta 1selle. Kytkintä ei voi luistattaa se palaa helpolla kun ei lyö tyhjää ja on se muutenkin erittäin arka luistolle muten kytkin kyllä pitää eli ongelmaa voi maalaisjärjellä välttää. Bensaa menee kesäajossa sievästi ajellen alle 9litraa eli aika vähän ja kun käytät voimaa niin bensaa menee helposti 12-13l mutta olet silloin ajanut usein yli 200km/h ja on monta repivää lähtöä eli jos maistuu niin maksaa myös ,kuski vaikuttaa siihen mitä menee.
Siinä jotain foresterista ja kaikki totta.
Järkevintä on ostaa vw polo 1.2 tdi tai jos ajaa vähän 1.2 tsi.Ne on järkipelejä.- äkstee
Minulla on 2,5 XT automaatilla, 2007 mallia, 75 tuhatta takana uudesta alkaen.
Hyvä se on, jovain.
Itsellä ei ole ollut mahdollisuus koittaa tuollaisia nopeuksia.
Ei mielestäni ole ylitehoinen, passeli.
- outback
Ajokilometrit on hieman koiran kilometrejä (1km 0n jotain muuta todellisuudessa) sillä tehon käyttäminen tietysti heikentää monen osan kestoa verrattuna matalan litratehon autoihin jotka eivät anna mitään elämyksiä siinä arkiseessa opelin ohituksessa jos sillä edes pääseee ohitse.
Turha auto se on kaikkien kukkahattutätien yms viherpiipertäjien mielestä. - pommi käkinen
Kertoisitko hieman lisää tuosta paljon haukutusta ajettavuudesta. Mikä siinä on niin huonoa? mihin verrattuna yms,kiitos.
- kiuas kumana
Nyt pakkasilla on myös lämmin ja sekin on hyvä asia.
- webastoeberi
Lohkolämmittimessä 2h ja ajoon ja tarkenee.
- haki ralli
Liekkö kyse asiasta kun rystysillä painaa niin jää lommoja? jää ne moneen muuhunkin autoon .
Ajettavuudesta auto saa pikemminkin kiitosta . Uudehkossa TM lehdessä oli myös juttu volkkari tiguan ja honda crv hankitestistä peruutaaessa,honda ei mennyt hangessa taaksepäin koska voimaa ei siirtynyt takapyörille tarpeeksi hangen rikkomiseen! :-) en ollut uskoa lukemaani! Foresterilla turve lentää hangesta puhumattakaan. - Subarulla mennään
Kolme edellistä autoa Saab Aeroja. Nyt kohta kolme vuotta takana Subaru Foresterilla 2,5 xt at. Eniten harmittaa, että kyseistä mallia ei enää myydä uutena.
Forester hakkaa Saabit mennen tullen. Autossa ei vikoja, on tehokas, nopea,loistavat ajo-ominaisuudet. Pellit/maalipinta uuden veroiset.- Nonni . nyt mentiin
Turbo , bensa -Forester myydään uutena myös.
Kysy vaikka Laakkoselta.
- turbo-Kalle
Tuulilasi lehdessä oli pikatesti turbo-Forresta.
Kehuvat , ja loppukommenttina että suosittelemme jos bensiinin kulutus on sivuseikka. - pitz
raju ukkoauto. Meillä on ollut turboforesterit nyt 12 vuotta ja voin sanoa että hintaluokassa ei löydy parempaa jos tykkäät ajaamisesta. vähän pehmeät, melua ja janoiset mutta hurjan nopeita (MT [email protected] ) Väärä auto nille jotka etsivät järkevää A-B auto, ei ole Yaris... Mutta koska vielä luette voin sanoa, kokeile! tällä hetkellä AT versio joka on vähän laiskaampi mutta on 4wd systeemillä joka on todella agressiivinen, taas, kokeile! Ja X5, Allroad, XC ja Cayenne omistajille, sorry. tämä on kadulle kunnon neliveto makkarahintaan!
- huihihi
Iskeppäs sinne at isompi turbo ja välijäähy putkiston muutokset niin alkaakin olla aika mielenkiintoinen laite.
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/7564594
- Wanhentunut
Onko pakko kaivaa noin vanhoja viestejä?
- jkhkjhkjh
Kyseinen auto on niin loistava että tämä threadi pitäisi linkittää pysyvästi tähän ketjuun 1 postaukseksi.
- ajanoikealla-autolla
Kyseisen auton ominaisuudet on hyvin lähellä hevoskärryä.
- buahahha
ajanoikealla-autolla kirjoitti:
Kyseisen auton ominaisuudet on hyvin lähellä hevoskärryä.
Nopeita hevoskärryjä sullapäin ;) 5 paikkaa, kevyesti viritettynä 0-100 nopeammin kuin porche 911. Ja bonuksena kestää isältä pojalle.
- KerroTokiSaaNauraa
ajanoikealla-autolla kirjoitti:
Kyseisen auton ominaisuudet on hyvin lähellä hevoskärryä.
No mikäs hevoskärry sulla on? Vai etkö uskalla nolauksen pelossa sitä edes kertoa?
- Foree
KerroTokiSaaNauraa kirjoitti:
No mikäs hevoskärry sulla on? Vai etkö uskalla nolauksen pelossa sitä edes kertoa?
Veikkaisin että jotain octavian kaltaista löytyy olisko jopa rs? Katkeruus johtuu mahdollisesti siitä että on yrittänyt skeidalla ottaa viivoja Foresterin kanssa ja senhän tietää miten siinä käy :)
- autotrokari
Hyvä neuvo siule.Elä sie vaa erehy ostamaa tuota rommuu.
Kyll sie paha virhee teet jos määt ostamaa.Kyll sie siit romu saat.- SaatananSavolainen
Savvoo puhuvaa immeist ei kukkaa uso!! Ne ku tuppoo olemmaa kaik piällysmiähii!!!
- Foreeee
Huoltohinnoistahan näitä moititaan asia jota en ymmärrä. Teetin kattavan perushuollon lasku
-Polttoainesuodin 13€
-Tulpat 55€
-Öljyt 55€
-Öljysuodatin 8€
-Akku 90€
-Raitisilma ja ilmansuodatin 42€
-Nesteiden tarkastus.
-Työt 1.5h 100€.
Total = 363€
Tuosta kun otetaan nuo extrat akku ja tulpat pois niin pidättekö oikeasti kalliina?- MassiaOn
Persaukisille kaikki on kallista....
- massiaeiole
Jakohihnan vaihto: 1160 € Ihanan kallista!
- Massittomalle
Ja vitut ole 1160€ ihan uskomatonta paskaa te tänne kirjoittelette.
Alta 800€ näkyy lukevan kuitissa vesipumpun vaihdon kanssa. 680€ näyttäisi olevan halvin mihin netissä törmäsin.
Ei ymmärrä tuota mustamaalaamista.. Jos joku on tuollaisia hintoja maksanut niin saa kyllä katsoa peiliin.. - massiaeiolee
Asia kysytty merkkiliikkeestä. Hintaan liittyi kaiketi muutakin huoltoa. Tietysti jossain autoasi-liikkeessä voi olla halvempaa.
- massiton
Voi hyvänen aika näitä yksinkertaisia ihmisiä..
Oletettavasti puhutaan isosta huollosta, jossa sitten vaihdellaan tulpat, ilmansuodattimet, nesteitä, öljyt... Muiden osien ja töiden hinta n3-400€.
1160-vaikka 360€= onkin enää 800€- - oletuhri
"Jakohihnan vaihto: 1160 € Ihanan kallista!" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eipä uskoisi jonkun olevan noin TYHMÄ!
Saa sen maksamaan enemmänkin jos on TYHMÄ!
Eipä uskoisi jonkun tuommoista summaa maksavan .
Sinua on hujattu . - ASkasi
Ilmeisesti kysyit AudiVWSkeida-huollosta tarjouksen...
- hämmästyttää
Tuolla periaatteella mun 90huolto maksoi 2500€ samalla tosin laitettiiin isompi ahdin.
- Monttumasa
Mulla oli muutaman vuoden 2006 malli, hieno peli. Harisella Valkeakoskella kun pyörähdin niin reilun tonnin tuunauksella 300hv / 500Nm (pakoputkisto ohjelmointi), kyllä lähti. Noilla tehoilla ei paljoa päälle 5 sekkaa 0-100 kulu ja vääntö on hurja.
Kikka kovaan 0-100 aikaan tehon, painon (vain 35kg enemmän kuin Impreza) ja nelivedon lisäksi on vaihteiden välityksessä, ykkönen on tosi lyhyt, ampuu paikaltaan sikana ja kakkosella menee tasan sata. Ostin 2009, vajaan 100tkm ajettuna, moin 2012, ei ollut minun aikana vikoja eikä ruostetta.- ewfefweq
Hmmm vakioturbolla ei saa kuin n 260hv ja karvan verran yli 400nm. Tietysti penkkejä on monenlaisia mutt aepäilempä suuresti lukuja. Hiukan saa ilmoittamiini enemmän jos jaksaa tankillisia hienosäätää mutta se on turhaa hifistelyä. Isompi turbo ja sitten kyllä koska suuttimet ja bensapumppu riittää noihin lukemiin juuri ja juuri. Rakentelu on loputon suo
- foreeeeeeeeeeee
ewfefweq kirjoitti:
Hmmm vakioturbolla ei saa kuin n 260hv ja karvan verran yli 400nm. Tietysti penkkejä on monenlaisia mutt aepäilempä suuresti lukuja. Hiukan saa ilmoittamiini enemmän jos jaksaa tankillisia hienosäätää mutta se on turhaa hifistelyä. Isompi turbo ja sitten kyllä koska suuttimet ja bensapumppu riittää noihin lukemiin juuri ja juuri. Rakentelu on loputon suo
Mun foresta mitattiin 288hp vakioturbolla. Sti jäähyllä ja individia dp-cb combolla. Ton jälkeen kyseiseen autoon laitettiin ihi 35 avarretulla pakopesällä tän jälkeen irtosi 335hp. Nyt sitten ollaan taas tilanteessa jossa pitäisi saada tehoa niin ahdin on vaihdettava isompaan. Suuttimet ym riittää kyllä 380-400hp. Bensapumppu pitää jokatapauksessa vaihtaa melkein heti, aika hullua ottaa koneen paskomis riskiä 100€ osan takia.
- 301hvriittäisilaajana
Mihin riittää vakiobensapumpu?
Onko joku uusi turbo nopeammin heräävä ja samalla hiukan tehokkaampi?
Kunhan vetäisi laajasti ,alempaa vahvasti niin nykyehotkin olisi jees.
(ettei asia vääristyisi niin eihän se hidas ole nytkään avensiksiin verrattuna)
Öh tiedän kyllä mutta mikä on " individia dp-cb combolla" alkukäyrä ? - Foreeeeeeeeeee
Vakio bensapumppu riittää varmaan johonkin 2570-290 mutta on aivan äärirajoilla. Ei ole kovin kiva juttu jos viritetty turbokone vetää laihalle sen takia ettei saa bensaa tarpeeksi.
Individia on merkki joka valmistaa putkistoja, minulla on siis kyseisen valmistajan downpipe ja catback.
Tuo ihi 35 paranneltuna on aika hyvä ahdin, herää selvästi alempana kuin vakiona ja lisääntynyt teho tuo myös alakierroksille paukkuja.
Olet oikeassa ei näitä avensiksiin kannata vertailla vakionakin kun sataseen mennään alle 6 sekunnin. Tuolla minun kokoonpanolla alitetaan 5 sekuntia.
- pellit.paperia
Kannattaa kiertää Subarut kaukaa. Kokemusta on.
- Täyttä.rautaa
Sori mutta en kierrä. Toinen menossa kahteenkymmeneen vuoteen, enkä muita edes harkitse. Kokemusta on.
- Eiparasmuttakaikkivoipa
Pellit paperia? No ne kyllä kannattakin kiertää kaukaa ,paperiset pellit! Oliko konepelti sentään alumiinia?
Kokemusta on 8 v ja muita ei nyt harkitakkaan kun vaihdonhetki tulee.
- Anonyymi
Etanoli muunnoksessa flexfuel sarjalla ei taida suuttimet riittää? Bensapumppu on vaihdettu suurempituottoiseen ja pikku säätö ohjelmaan tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394627Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473270Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343236Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912856Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2112084Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511957- 471696
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262