Moottorikelkkailevat ääliöt

Kyllästyttää tyhmyys

Sortohaassa on ollut monena päivänä siinä pellolla karsea meteli kun aikuiset vajaaälyiset äijät huudattaa moottorikelkkojaan ja hyppii niillä lumikasan ylitse tuntikaupalla.
Ei taida tampiot tajuta kuinka kauhea ääni lähtee, se häiritsee muita kulkijoita saatikka koiria joita ulkoilutetaan aivan lähellä tuota paikkaa. Tiedoksi näille tampioille, että leikki loppuu aikas pian ellei ole maanomistajalta (kait kaupungilta) lupaa moiseen älyttömyyteen.
Kaiken huipuksi yksi vatipää ajeli paikalta sunnuntai-iltana pois pitkin kevyen liikenteen väyliä. Sain kuvan tilanteesta kännylläni, jotta perästä kuuluu lainrikkojille!

260

6034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että nähdään
    • JeesJeesForssa

      Odotinkin jo koska ensimmäinen avautuja saapuu. Vaikka koirat muistitkin hienosti ottaa huomioon, unohdit mainita vielä, että miksi kukaan ei ajattele lapsia, miksi juuri sinun veromarkoillasi ja ilmastonmuutos.

      Onneksi meillä on tuollasia kotipoliiseja kuin sinä, minulla on heti turvallisempi olo. Taidankin tämän kunniaksi mennä moottorikelkkakauppaan ostoksille.

    • elämänkokemusta...

      hanki sinäkin moottorikelkka tiedät että se on kivaa,
      toiseksi,
      kuvien laittaminen toisesta henkilöstä saattaa poikia ongelmia
      ja on myös pääsäännöllisesti kiellettyä, ellei pyydä lupaa.

      • Peni???

        Talvi on jo niin pitkällä, että on vain pieni hetki kun kelkalla vielä pääsee ajamaan. Eli ei häiritse kauaa. Penit ja Mustit sensijaan haukkuu räksyttää kesät talvet. Värjäävät lumipenkat keltaisiksi, lisänä tummia läjiä. Ja sama kesällä, onneksi nämä jätökset eivät silloin näy yhtä törkeesti.


      • C.H.
        Peni??? kirjoitti:

        Talvi on jo niin pitkällä, että on vain pieni hetki kun kelkalla vielä pääsee ajamaan. Eli ei häiritse kauaa. Penit ja Mustit sensijaan haukkuu räksyttää kesät talvet. Värjäävät lumipenkat keltaisiksi, lisänä tummia läjiä. Ja sama kesällä, onneksi nämä jätökset eivät silloin näy yhtä törkeesti.

        ..nämä sankarit vaihtavat lumien sulaessa lelunsa 2-pyöräisiin joita huudatetaan ihan samaan malliin ja ajellaan keulat pystyssä juuri niin kauan kuin osutaan kyllin pahasti johonkin syyttömään osapuoleen.
        Kyllä ne koirat ja lapset ovat ihan OK ilmiö, eikä niiden paskoista, kusista ja äänistä tavallinen ihminen
        kärsi siten kuin noistä henkisesti 13-vuotiaista, joilla on kait loputon tarve kapinoida hyviä tapoja sekä sääntöjä vastaan. Elikkäs samaa mieltä olen aloittajan kanssa asiasta, mutta sitä kuvaa ei kannata laittaa minnekään muualle kuin poliisille, näin ei kuvattu sankari sitten pääse itkemään, kuinka hänen maineensa on pilattu.


      • Anonyymi
        Peni??? kirjoitti:

        Talvi on jo niin pitkällä, että on vain pieni hetki kun kelkalla vielä pääsee ajamaan. Eli ei häiritse kauaa. Penit ja Mustit sensijaan haukkuu räksyttää kesät talvet. Värjäävät lumipenkat keltaisiksi, lisänä tummia läjiä. Ja sama kesällä, onneksi nämä jätökset eivät silloin näy yhtä törkeesti.

        Ne koiran omistajat maksaa vakuutuksen ja mahdolliset verot , ja ovat laissa sallittuja kävelyttää ja kusettaa teiden penkoille , moottorikelkalla ajo on sallittua niille varatuilla alueilla ja reiteillä. Oli kivaa tai ei, laitonta kaikkialla muualla. Voit aina tarkistaa Finlex


    • ghjhyut

      kateelliset valittaa!! tääl sit itkette tääl kunnei oo ittel rahaa ostaa kelkkoja ja vittuako se sullle kuuluu kene pellol jokku ajelee?tuskin ainakaa sun vitu vatassi perse!mee ny vitu uuvatti töihi et saat rahaa ittelki kelkan

      • sinua tämä

        Mikä on lukihäiriö ja miten yleistä se on?

        Lukihäiriö eli lukivaikeus eli hienosti sanottuna dysleksia vaikeuttaa lukemista, kuulemista tai kirjoittamista. Lukihäiriöitä on siis erilaisia – toisille lukeminen on vaikeaa, toisille taas kuuleminen tai kirjoittaminen. Lukivaikeus voi ilmetä myös eriasteisena, eli toisilla vaikeudet ovat suurempia. Lukivaikeus ei ole yhteydessä älykkyyteen!



        Jopa joka kymmenes meistä on lukihäiriöinen. Yhdellä koululuokalla on siis keskimäärin kaksi tai kolme lukivaikeuksista oppilasta. Pojilla lukihäiriö on yleisempi kuin tytöillä.


      • Tahdon myös.
        sinua tämä kirjoitti:

        Mikä on lukihäiriö ja miten yleistä se on?

        Lukihäiriö eli lukivaikeus eli hienosti sanottuna dysleksia vaikeuttaa lukemista, kuulemista tai kirjoittamista. Lukihäiriöitä on siis erilaisia – toisille lukeminen on vaikeaa, toisille taas kuuleminen tai kirjoittaminen. Lukivaikeus voi ilmetä myös eriasteisena, eli toisilla vaikeudet ovat suurempia. Lukivaikeus ei ole yhteydessä älykkyyteen!



        Jopa joka kymmenes meistä on lukihäiriöinen. Yhdellä koululuokalla on siis keskimäärin kaksi tai kolme lukivaikeuksista oppilasta. Pojilla lukihäiriö on yleisempi kuin tytöillä.

        Minä haluan myös mukaan leikkimään.
        Jos ette huoli, alan jupisemaan täällä kun vituttaa niin paljon.
        Kateellisuus on iso asia.

        ---> Kelkkakauppaan. Ja keväällä vaihdan sen moottoripyörään.


      • Kyllästyttää tyhmyys

        Mistä pitäisi olla kade? Sinun apukoulutasoisesta kirjoituksestasi, siitä että isot miehet tuottavat meteliä ja rikkovat sääntöjä vai mitä yrität sönköttää? Sitäpaitsi kyllä se kuuluu minulle (korviin pahimmin) jos ilman lupaa rällätään kaupungin pellolla. Töitä kyllä on, mutta myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon jolla ei juuri missään saa laillisesti edes ajella! Taidat olla itse näitä reppanoita jotka sitten itkee kuin pikkukakarat kun otetaan tikkari suusta pois.

        PS. Kelkkapellet voivat itse tehdä vähän ylitöitä, jotta saavat tulevat sakkorahat kasaan.


      • kakkapylly 2011
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        Mistä pitäisi olla kade? Sinun apukoulutasoisesta kirjoituksestasi, siitä että isot miehet tuottavat meteliä ja rikkovat sääntöjä vai mitä yrität sönköttää? Sitäpaitsi kyllä se kuuluu minulle (korviin pahimmin) jos ilman lupaa rällätään kaupungin pellolla. Töitä kyllä on, mutta myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon jolla ei juuri missään saa laillisesti edes ajella! Taidat olla itse näitä reppanoita jotka sitten itkee kuin pikkukakarat kun otetaan tikkari suusta pois.

        PS. Kelkkapellet voivat itse tehdä vähän ylitöitä, jotta saavat tulevat sakkorahat kasaan.

        Vehkeet tykkää että niillä ajetaan oli sit peltoo tai metsää.
        Jos sais kaupungilta lisää lunta sinne niin vois järkätä vaikka pikkukisat kelkoille!!!
        Kuin hianoo se ois!!!

        ...vai HOLJAA :D


      • Faktat kasaan...
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        Mistä pitäisi olla kade? Sinun apukoulutasoisesta kirjoituksestasi, siitä että isot miehet tuottavat meteliä ja rikkovat sääntöjä vai mitä yrität sönköttää? Sitäpaitsi kyllä se kuuluu minulle (korviin pahimmin) jos ilman lupaa rällätään kaupungin pellolla. Töitä kyllä on, mutta myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon jolla ei juuri missään saa laillisesti edes ajella! Taidat olla itse näitä reppanoita jotka sitten itkee kuin pikkukakarat kun otetaan tikkari suusta pois.

        PS. Kelkkapellet voivat itse tehdä vähän ylitöitä, jotta saavat tulevat sakkorahat kasaan.

        Otahan asioista selvää ensin.
        Oletko varma tontin omistussuhteista?
        Ja sakotus? Mistä syystä? Ja kelkallako ei saa laillisesti ajaa missään? Älä nyt hyvä ihminen viitsi tuollaista tulla tänne selittämään...


      • Maastoliikennelaki
        Faktat kasaan... kirjoitti:

        Otahan asioista selvää ensin.
        Oletko varma tontin omistussuhteista?
        Ja sakotus? Mistä syystä? Ja kelkallako ei saa laillisesti ajaa missään? Älä nyt hyvä ihminen viitsi tuollaista tulla tänne selittämään...

        Laki kertoo tätä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710


      • Mikäää ooooooooooo

        Bamberssit


      • HohHoh...
        sinua tämä kirjoitti:

        Mikä on lukihäiriö ja miten yleistä se on?

        Lukihäiriö eli lukivaikeus eli hienosti sanottuna dysleksia vaikeuttaa lukemista, kuulemista tai kirjoittamista. Lukihäiriöitä on siis erilaisia – toisille lukeminen on vaikeaa, toisille taas kuuleminen tai kirjoittaminen. Lukivaikeus voi ilmetä myös eriasteisena, eli toisilla vaikeudet ovat suurempia. Lukivaikeus ei ole yhteydessä älykkyyteen!



        Jopa joka kymmenes meistä on lukihäiriöinen. Yhdellä koululuokalla on siis keskimäärin kaksi tai kolme lukivaikeuksista oppilasta. Pojilla lukihäiriö on yleisempi kuin tytöillä.

        Oletko kuullut sellaisesta kuin murre... Toiset kirjoittaa, miten puhuvat...


      • Anonyymi
        Faktat kasaan... kirjoitti:

        Otahan asioista selvää ensin.
        Oletko varma tontin omistussuhteista?
        Ja sakotus? Mistä syystä? Ja kelkallako ei saa laillisesti ajaa missään? Älä nyt hyvä ihminen viitsi tuollaista tulla tänne selittämään...

        Kelkalla ei saa ajaa kuin niille varatulle alueella ja virallisilla kelkka reiteillä , ainakin täällä etelä Suomessa ! Kannattaa lukea esim Finlex , maastoajolaki kiitos , sen jälkeen kannattaa kommentoida omalla nimellä 😂


    • ATM-

      ja nää on just niitä MIEHIÄ jotka eivät poistu baarista yksin..
      mietippä sitä... ;)

      • se_toinen_sivullinen

        Nyt onkin hyvä mennä tämän julkisen vittuilun ja vuodatuksen jälkeen kysymään, että voisiko kenties ajelua harrastaa sellaiseen aikaan, ettei häiritsisi... Asiallisella suhtautumisella saattaa joskus saada jotain aikaiseksikin, ylimielisellä valittamisella ja haukkumisella sait ainakin hyvät naurut aikaiseksi.

        Pidätkö itseäsi jotenkin viisaampana, tai korkeampiarvoisena, kun on "myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon"?
        Joku muu saattaa pitää omaa harrastustasi ihan yhtä typeränä tai jopa typerämpänä, ellet sitten ole niin fiksu ja älykäs, ettet harrasta yhtään mitään. Tietysti jos öhisee kotona paikallaan vain kaiken aikaa, niin alkaahan sitä hermostuttaa kaikki mahdolliset ulkoa kuuluvat äänet.


      • Kyllästyttää tyhmyys
        se_toinen_sivullinen kirjoitti:

        Nyt onkin hyvä mennä tämän julkisen vittuilun ja vuodatuksen jälkeen kysymään, että voisiko kenties ajelua harrastaa sellaiseen aikaan, ettei häiritsisi... Asiallisella suhtautumisella saattaa joskus saada jotain aikaiseksikin, ylimielisellä valittamisella ja haukkumisella sait ainakin hyvät naurut aikaiseksi.

        Pidätkö itseäsi jotenkin viisaampana, tai korkeampiarvoisena, kun on "myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon"?
        Joku muu saattaa pitää omaa harrastustasi ihan yhtä typeränä tai jopa typerämpänä, ellet sitten ole niin fiksu ja älykäs, ettet harrasta yhtään mitään. Tietysti jos öhisee kotona paikallaan vain kaiken aikaa, niin alkaahan sitä hermostuttaa kaikki mahdolliset ulkoa kuuluvat äänet.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710

        Tuossa iltalukemista viisastelijoille ja kelkkapelleille, varsinkin 5$ jos ei maltti riitä kaiken lukemiseen.
        Lisäksi se maanomistajuuskysymys selviää lähiaikoina, kuten myöskin se, onko sitä lupaa vai ei?
        Itse harrastan montaakin eri asiaa, mutta mikään niistä ei tuota häiriötä toisille eikä myöskään ole lainvastaista.
        Juurikin tuo lenkkeily koiran kanssa on sellainen hieno rentouttava harrastus minulle ja monelle muullekin. Sitä on miellyttävää harrastaa jossain muualla kuin liikenteen seassa, mutta nythän nämä urpot kelkkoineen ovat häirinneet kyllin useasti rauhaa, niin asiaan puututaan siksi, eikä suinkaan minkään kateuden, pahansuopaisuuden tms. syyn takia. Kelkka"miehet" (=lue pellet) kärsivät luulotaudista niin minun intressieni kuin harrastuksensa luvallisuuden kohdalla.


      • se_toinen_sivullinen
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710

        Tuossa iltalukemista viisastelijoille ja kelkkapelleille, varsinkin 5$ jos ei maltti riitä kaiken lukemiseen.
        Lisäksi se maanomistajuuskysymys selviää lähiaikoina, kuten myöskin se, onko sitä lupaa vai ei?
        Itse harrastan montaakin eri asiaa, mutta mikään niistä ei tuota häiriötä toisille eikä myöskään ole lainvastaista.
        Juurikin tuo lenkkeily koiran kanssa on sellainen hieno rentouttava harrastus minulle ja monelle muullekin. Sitä on miellyttävää harrastaa jossain muualla kuin liikenteen seassa, mutta nythän nämä urpot kelkkoineen ovat häirinneet kyllin useasti rauhaa, niin asiaan puututaan siksi, eikä suinkaan minkään kateuden, pahansuopaisuuden tms. syyn takia. Kelkka"miehet" (=lue pellet) kärsivät luulotaudista niin minun intressieni kuin harrastuksensa luvallisuuden kohdalla.

        Ei tullut sitten mieleen mennä kysymään asiaa sieltä niiltä kelkkailijoilta itseltään, ennenkuin aloitit avautumaan tänne?
        Toisaalta ymmärrän kyllä senkin, koska ainakaan itse en kehtaisi noin kiihtyneessä tilassa mennä asiaani ventovieraille ihmisille esittämään. Enkä varsinkaan tuon tasoisella verbaalisella ulosannilla, jonka vertaista kuulee vain tiettyinä aikoina nakkikioskin jonossa.


      • juu u
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710

        Tuossa iltalukemista viisastelijoille ja kelkkapelleille, varsinkin 5$ jos ei maltti riitä kaiken lukemiseen.
        Lisäksi se maanomistajuuskysymys selviää lähiaikoina, kuten myöskin se, onko sitä lupaa vai ei?
        Itse harrastan montaakin eri asiaa, mutta mikään niistä ei tuota häiriötä toisille eikä myöskään ole lainvastaista.
        Juurikin tuo lenkkeily koiran kanssa on sellainen hieno rentouttava harrastus minulle ja monelle muullekin. Sitä on miellyttävää harrastaa jossain muualla kuin liikenteen seassa, mutta nythän nämä urpot kelkkoineen ovat häirinneet kyllin useasti rauhaa, niin asiaan puututaan siksi, eikä suinkaan minkään kateuden, pahansuopaisuuden tms. syyn takia. Kelkka"miehet" (=lue pellet) kärsivät luulotaudista niin minun intressieni kuin harrastuksensa luvallisuuden kohdalla.

        Sitähän sit taas on mukava katsella koiran paskakasoja ja kusi läiskiä ympäriinsä. Myös omilla mailla ja tonteilla. Mut se onkin taas sit ihan eri asia, kun ne jää maastoon näiltä helvetin fiksuilta hiljaisilta harrastajilta (=lue reippaat ja liikunnalliset sosiaaliset ja vähän paremmat ihmiset).
        Ja on muuten ihan turha sanoa, et keräätte paskat pussiin, koska nuolette varmaankin puhtaaksi kusesta myös nuo valotolpat, joita tulee vastaan 50m välein....


      • Saako muuten
        juu u kirjoitti:

        Sitähän sit taas on mukava katsella koiran paskakasoja ja kusi läiskiä ympäriinsä. Myös omilla mailla ja tonteilla. Mut se onkin taas sit ihan eri asia, kun ne jää maastoon näiltä helvetin fiksuilta hiljaisilta harrastajilta (=lue reippaat ja liikunnalliset sosiaaliset ja vähän paremmat ihmiset).
        Ja on muuten ihan turha sanoa, et keräätte paskat pussiin, koska nuolette varmaankin puhtaaksi kusesta myös nuo valotolpat, joita tulee vastaan 50m välein....

        hienon rotukoiran päästää pitkässä talutusnarussa paskomaan muiden ihmisten pihoille? Kysyn vaan ja kerään paskaa, vaikka en koiraa omistakaan.


      • tietoa on
        Saako muuten kirjoitti:

        hienon rotukoiran päästää pitkässä talutusnarussa paskomaan muiden ihmisten pihoille? Kysyn vaan ja kerään paskaa, vaikka en koiraa omistakaan.

        Rotukoirat ovat pitkälle jalostettuja koiria,
        ei niiltä jää jätöksiä laisinkaan,
        koska ne syövat tarpeittensa jälkeen jätöksensä.


      • AimoPölähdys.
        tietoa on kirjoitti:

        Rotukoirat ovat pitkälle jalostettuja koiria,
        ei niiltä jää jätöksiä laisinkaan,
        koska ne syövat tarpeittensa jälkeen jätöksensä.

        Ei ole paljon haittaa pikku moottoreitten pörinästä.
        Koirat pitää pahempaa meteliä ja piittaamattomat koiran omistajat jättävät kauheita pökäle kasoja ympäri nurkkia, ympäri vuoden!


      • Tukiaisia
        AimoPölähdys. kirjoitti:

        Ei ole paljon haittaa pikku moottoreitten pörinästä.
        Koirat pitää pahempaa meteliä ja piittaamattomat koiran omistajat jättävät kauheita pökäle kasoja ympäri nurkkia, ympäri vuoden!

        mukulat käy traktorilla koulussa.


      • Pelkkä Pölähdys.
        Tukiaisia kirjoitti:

        mukulat käy traktorilla koulussa.

        huhua, että eräs suuri energia juomajätti olisi järjestämässä Forssassa Kelkkailun extreme tapahtumaa.
        Tekisi varmaan hyvää paikalliselle talous elämälle!


      • Kyllästyttää tyhmyys
        se_toinen_sivullinen kirjoitti:

        Ei tullut sitten mieleen mennä kysymään asiaa sieltä niiltä kelkkailijoilta itseltään, ennenkuin aloitit avautumaan tänne?
        Toisaalta ymmärrän kyllä senkin, koska ainakaan itse en kehtaisi noin kiihtyneessä tilassa mennä asiaani ventovieraille ihmisille esittämään. Enkä varsinkaan tuon tasoisella verbaalisella ulosannilla, jonka vertaista kuulee vain tiettyinä aikoina nakkikioskin jonossa.

        Jos ymmärryksesi riittää (epäilen hiukan), tiedät ettei se ole minun asiani mennä rämpimään sinne syvään hankeen kyselemään heidän lupa-asioitaan. Minä kun en ole se viranomainen, joka ne lupa-asiat saa tarkistaa. Lisäksi on selvää, että tuollaiset ihmiset, jotka viis veisaavat laista ja muista ihmisistä eivät varmaankaan käyttäytyisi kyselijää kohtaan yhtään asiallisemmin.
        Mutta jutun juju onkin siinä, että kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön loppuun saakka.
        En ole lainkaan kiihtyneessä tilassa, mutta sillä ajalla jonka minä ja monet muutkin asiasta kanssani keskustelleet viettäisimme viihtyisästi luonnon rauhassa, ei voi olla hyväksyttävää että tämä oikeuden meiltä vievät lainrikkojat. Ja kyllä, se meteli ei tosiaan ole vähäistä vaan korviin koskevaa huudatusta tuntikaupalla! Mutta kuten sanoin, asia etenee ja lopulta se on viranomaistaho, joka ratkaisee kuka on oikeassa ja kuka ei. Sinä voit puolestani pysytellä siellä nakkikioskin jonossa olemattoman ulosantisi kanssa kaltaistesi parissa nenä mutkalla. Tuntuu vahvasti siltä, että ellet ole itse näitä kelkkapellejä, niin ainakin heidän kavereitaan. Muutoin ei ole mitään tarvetta puolustella heitä noin raivokkaasti.


      • Kyllästyttää tyhmyys
        juu u kirjoitti:

        Sitähän sit taas on mukava katsella koiran paskakasoja ja kusi läiskiä ympäriinsä. Myös omilla mailla ja tonteilla. Mut se onkin taas sit ihan eri asia, kun ne jää maastoon näiltä helvetin fiksuilta hiljaisilta harrastajilta (=lue reippaat ja liikunnalliset sosiaaliset ja vähän paremmat ihmiset).
        Ja on muuten ihan turha sanoa, et keräätte paskat pussiin, koska nuolette varmaankin puhtaaksi kusesta myös nuo valotolpat, joita tulee vastaan 50m välein....

        Minä kyllä korjaan koirani jätökset ja käytän kakkeli-laatikkoa niiden hävittämiseen.
        Pahoittelut kaikkien niiden koirien puolesta, jotka luontonsa vuoksi nostavat jalkaansa valotolppien luona, siitä on varmasti sinulle valtavaa haittaa. Taitaisikin olla hyvä idea kerätä oikein kunnon kassilliset koiran- ja miksei myös hevosenpaskaa ja käydä kylvämässä kaikki sinne kelkkahemmojen pikku hyppyrimäkeen. Ihme, että koskaan en ole kärsinyt minkäänlaista vahinkoa yhdenkään koiranpaskan tai kusen takia. Jos aikuinen ihminen ei katso mihin astuu, tai jos on pakko syödä lenkkieväänä juuri sitä keltaista lunta jota niiden lyhtypylväiden juurilta löytyy, niin ei voi muuta kuin ottaa osaa. Vasta nyt alkaa ihan oikeasti tuntua ensimmäistä kertaa siltä, että me kelkkailun (melusaasteen) vastustajat olemme ihan oikeasti hiukan parempaa väkeä kuin te vastaanvänkääjät, kiitos näiden "tasokkaiden" kirjoitustenne. Forssan Lehden lyhyissähän näitä on saanut jo kauan ihmetellä huvittuneena.


      • se_toinen_sivullinen
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        Jos ymmärryksesi riittää (epäilen hiukan), tiedät ettei se ole minun asiani mennä rämpimään sinne syvään hankeen kyselemään heidän lupa-asioitaan. Minä kun en ole se viranomainen, joka ne lupa-asiat saa tarkistaa. Lisäksi on selvää, että tuollaiset ihmiset, jotka viis veisaavat laista ja muista ihmisistä eivät varmaankaan käyttäytyisi kyselijää kohtaan yhtään asiallisemmin.
        Mutta jutun juju onkin siinä, että kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön loppuun saakka.
        En ole lainkaan kiihtyneessä tilassa, mutta sillä ajalla jonka minä ja monet muutkin asiasta kanssani keskustelleet viettäisimme viihtyisästi luonnon rauhassa, ei voi olla hyväksyttävää että tämä oikeuden meiltä vievät lainrikkojat. Ja kyllä, se meteli ei tosiaan ole vähäistä vaan korviin koskevaa huudatusta tuntikaupalla! Mutta kuten sanoin, asia etenee ja lopulta se on viranomaistaho, joka ratkaisee kuka on oikeassa ja kuka ei. Sinä voit puolestani pysytellä siellä nakkikioskin jonossa olemattoman ulosantisi kanssa kaltaistesi parissa nenä mutkalla. Tuntuu vahvasti siltä, että ellet ole itse näitä kelkkapellejä, niin ainakin heidän kavereitaan. Muutoin ei ole mitään tarvetta puolustella heitä noin raivokkaasti.

        Epäilyksesi osui aivan oikeaan, en oikein ymmärräkään, että miksei se voisi yhtä hyvin olla sinunkin asiasi. Luulen, että sinne pääsee riittävän lähelle ilman, että täytyy yhtään lähteä hankeen rämpimään, mutta kannattaa heittää tuo asenne ja ennakkoluulot muun paskan joukossa sinne kakkeli-laatikkoon.

        Sen ymmärrän kyllä, että et kelkkailusta tiedä kuin kuin sen, että harrastusväline generoi melua, jolloin mielestäsi koko harrastus on täysin turha ja typerä.

        Valitettavasti provosoiva kirjoitustapasi aiheuttaa luonnollisesti saman tasoista vastakeskustelua, sitä ei kannata sen enempää ihmetellä. Itsehän aloitit haukkumalla kelkkaharrastajat idiooteiksi, tampioiksi ja lievästi uhkailitkin. Turha odottaa vastapuoleltakaan sen fiksumpaa käytöstä.

        Ja ei, en sen paremmin tiedä ketkä siellä kelkoillaan ajelee, keskustelu pisti vain silmään.

        Ja niin, jostain syystä minun ei ole tarvinnut olla nakkikioskin jonossa nenä mutkalla. Tulisin varmasti hyvin toimeen sinunkin kanssasi, mutta ajattelinpa vain kerrankin ilmaista mielipiteeni siitä, miltä tuo aiheen aloitusosa sivullisen silmään näyttää.

        Olen pahoillani, siistin kielenkäyttöäni.


      • Kiitos korjaajalle!
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        Minä kyllä korjaan koirani jätökset ja käytän kakkeli-laatikkoa niiden hävittämiseen.
        Pahoittelut kaikkien niiden koirien puolesta, jotka luontonsa vuoksi nostavat jalkaansa valotolppien luona, siitä on varmasti sinulle valtavaa haittaa. Taitaisikin olla hyvä idea kerätä oikein kunnon kassilliset koiran- ja miksei myös hevosenpaskaa ja käydä kylvämässä kaikki sinne kelkkahemmojen pikku hyppyrimäkeen. Ihme, että koskaan en ole kärsinyt minkäänlaista vahinkoa yhdenkään koiranpaskan tai kusen takia. Jos aikuinen ihminen ei katso mihin astuu, tai jos on pakko syödä lenkkieväänä juuri sitä keltaista lunta jota niiden lyhtypylväiden juurilta löytyy, niin ei voi muuta kuin ottaa osaa. Vasta nyt alkaa ihan oikeasti tuntua ensimmäistä kertaa siltä, että me kelkkailun (melusaasteen) vastustajat olemme ihan oikeasti hiukan parempaa väkeä kuin te vastaanvänkääjät, kiitos näiden "tasokkaiden" kirjoitustenne. Forssan Lehden lyhyissähän näitä on saanut jo kauan ihmetellä huvittuneena.

        Olet ihana ihminen, kun korjaat koirasi jätökset. Tekisivätpä muutkin koiralliset samoin. Kiitos.


      • Niin se on

        Nämä miehet kun eivät naista saa koskaan, niin keskenään poistuvat baarista. Välillä kelkkaillaan ja mopoillaan yhdessä ja välillä homoillaan.


      • juu u
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        Minä kyllä korjaan koirani jätökset ja käytän kakkeli-laatikkoa niiden hävittämiseen.
        Pahoittelut kaikkien niiden koirien puolesta, jotka luontonsa vuoksi nostavat jalkaansa valotolppien luona, siitä on varmasti sinulle valtavaa haittaa. Taitaisikin olla hyvä idea kerätä oikein kunnon kassilliset koiran- ja miksei myös hevosenpaskaa ja käydä kylvämässä kaikki sinne kelkkahemmojen pikku hyppyrimäkeen. Ihme, että koskaan en ole kärsinyt minkäänlaista vahinkoa yhdenkään koiranpaskan tai kusen takia. Jos aikuinen ihminen ei katso mihin astuu, tai jos on pakko syödä lenkkieväänä juuri sitä keltaista lunta jota niiden lyhtypylväiden juurilta löytyy, niin ei voi muuta kuin ottaa osaa. Vasta nyt alkaa ihan oikeasti tuntua ensimmäistä kertaa siltä, että me kelkkailun (melusaasteen) vastustajat olemme ihan oikeasti hiukan parempaa väkeä kuin te vastaanvänkääjät, kiitos näiden "tasokkaiden" kirjoitustenne. Forssan Lehden lyhyissähän näitä on saanut jo kauan ihmetellä huvittuneena.

        Mut unohdit hei puolustella, miks niitä jätöksiä pitää viljellä muiden maille???


      • Lenkkeilijä.
        Niin se on kirjoitti:

        Nämä miehet kun eivät naista saa koskaan, niin keskenään poistuvat baarista. Välillä kelkkaillaan ja mopoillaan yhdessä ja välillä homoillaan.

        Minkä takia haluat levitellä koirasi ja muiden ötököiden jätöksiä toisten ihmisten pihoille? ja vielä mainostat sitä tälläisella Foorumilla?
        Voin pahoin puolestasi.


      • Celssi
        Kyllästyttää tyhmyys kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951710

        Tuossa iltalukemista viisastelijoille ja kelkkapelleille, varsinkin 5$ jos ei maltti riitä kaiken lukemiseen.
        Lisäksi se maanomistajuuskysymys selviää lähiaikoina, kuten myöskin se, onko sitä lupaa vai ei?
        Itse harrastan montaakin eri asiaa, mutta mikään niistä ei tuota häiriötä toisille eikä myöskään ole lainvastaista.
        Juurikin tuo lenkkeily koiran kanssa on sellainen hieno rentouttava harrastus minulle ja monelle muullekin. Sitä on miellyttävää harrastaa jossain muualla kuin liikenteen seassa, mutta nythän nämä urpot kelkkoineen ovat häirinneet kyllin useasti rauhaa, niin asiaan puututaan siksi, eikä suinkaan minkään kateuden, pahansuopaisuuden tms. syyn takia. Kelkka"miehet" (=lue pellet) kärsivät luulotaudista niin minun intressieni kuin harrastuksensa luvallisuuden kohdalla.

        Että saat ulkoilla koirasi kanssa kaupungin keskustassa niin ettet kuule etkä nää mitään muuta liikennettä ja saat olla rauhassa??? Mitä jos sua vastaan tulee jalkakäytävällä koko väylän peittävä aura ja linkoaa sinut sinne penkalle...haittaako ? Tai jos kelkka tulee siinä muutaman 100m nätisti huomioiden käveliät ja mahdut siitä viellä ohi ? Kyllä kova on kateus !


      • maajussien tuki.
        Tukiaisia kirjoitti:

        mukulat käy traktorilla koulussa.

        Onhan nämä ministerien laittamat tuet monelle paha juttu. Eikö voisi poistaa asumistuet, toimeentulotuet, lapsilisät, vanhusten peruskorjaus avustukset, ym. jokapäiväiset rahanjaot. Ja sitten ajettaisiin asiaa, että Suomi pois EU:sta, siten saisi pois myös maanviljelijöiltä tuet. Olisitko SINÄ sellainen henkilö, joka voisit toteuttaa tämän asian. Kyllä joku vielä on niin viisas, että nämä loppuu.


      • Kaikkopoika
        maajussien tuki. kirjoitti:

        Onhan nämä ministerien laittamat tuet monelle paha juttu. Eikö voisi poistaa asumistuet, toimeentulotuet, lapsilisät, vanhusten peruskorjaus avustukset, ym. jokapäiväiset rahanjaot. Ja sitten ajettaisiin asiaa, että Suomi pois EU:sta, siten saisi pois myös maanviljelijöiltä tuet. Olisitko SINÄ sellainen henkilö, joka voisit toteuttaa tämän asian. Kyllä joku vielä on niin viisas, että nämä loppuu.

        Sikatilallisia.Kansallisia tukia lisää.


      • Anonyymi
        se_toinen_sivullinen kirjoitti:

        Nyt onkin hyvä mennä tämän julkisen vittuilun ja vuodatuksen jälkeen kysymään, että voisiko kenties ajelua harrastaa sellaiseen aikaan, ettei häiritsisi... Asiallisella suhtautumisella saattaa joskus saada jotain aikaiseksikin, ylimielisellä valittamisella ja haukkumisella sait ainakin hyvät naurut aikaiseksi.

        Pidätkö itseäsi jotenkin viisaampana, tai korkeampiarvoisena, kun on "myöskin älyä käyttää rahat johonkin paljon fiksumpaan kuin johonkin turhanpäiväiseen melusaastelinkoon"?
        Joku muu saattaa pitää omaa harrastustasi ihan yhtä typeränä tai jopa typerämpänä, ellet sitten ole niin fiksu ja älykäs, ettet harrasta yhtään mitään. Tietysti jos öhisee kotona paikallaan vain kaiken aikaa, niin alkaahan sitä hermostuttaa kaikki mahdolliset ulkoa kuuluvat äänet.

        Tässä aloittaja lienee oikeassa , laki on laki ja kaikille sama, moottiriliikenne ja maastoajo ei ole sallittua kesälläkään muiden mailla ja ilman ympäristölupaa ei suljetulla alueellakaan. Turha höpötys pois ja lakikirja käteen , vai eikö ole lukuintoa saati ymmärrystä , aina voit kysyä apua viralliselta taholta kuinka toimia , en minäkään toisten pelloilla rässi trialia vaikka sekin joskus 'voisi olla tosi kivaa' ......


      • Anonyymi
        juu u kirjoitti:

        Sitähän sit taas on mukava katsella koiran paskakasoja ja kusi läiskiä ympäriinsä. Myös omilla mailla ja tonteilla. Mut se onkin taas sit ihan eri asia, kun ne jää maastoon näiltä helvetin fiksuilta hiljaisilta harrastajilta (=lue reippaat ja liikunnalliset sosiaaliset ja vähän paremmat ihmiset).
        Ja on muuten ihan turha sanoa, et keräätte paskat pussiin, koska nuolette varmaankin puhtaaksi kusesta myös nuo valotolpat, joita tulee vastaan 50m välein....

        Jepjep , menikö kuppi jo nurin ? Kysy sitten siltä viljelijältä joka sen pellon omistaa että saako siellä ajaa kelkalla tai kesällä maastopyörällä tai autolla, viljely saattaa mennä seuraavana kesänä pilalle ja maksatko sen viljelijän tulon menetyksen ? Toivottavasti ainakin yrittäjäperheet tämän osaavat ynnötä ? Ellei, suosittelen vakavasti tekemään jotain omalle tyhmyydelle, vaikka opiskelemaan...


      • Anonyymi
        Celssi kirjoitti:

        Että saat ulkoilla koirasi kanssa kaupungin keskustassa niin ettet kuule etkä nää mitään muuta liikennettä ja saat olla rauhassa??? Mitä jos sua vastaan tulee jalkakäytävällä koko väylän peittävä aura ja linkoaa sinut sinne penkalle...haittaako ? Tai jos kelkka tulee siinä muutaman 100m nätisti huomioiden käveliät ja mahdut siitä viellä ohi ? Kyllä kova on kateus !

        Meitä koiran ulkoiluttajia on myös maaseudulla , mutta yhtään kelkkailijaa en ole nähnyt keskustassa , menkää juu sinne ajelemaan siististi kävelyteitä niin ne muut sitten ollaan täällä maalla ilman teidän turhakkeita ihan mielellään. Onko sovittu ? PS. Ota video ja jaa tänne kiitos 😂


    • Meikä vaan...

      http://www.kelkkakunkku.fi/
      Tänään ja huomenna Lahdessa paljon "vajaaälyisiä äijiä!"

      Ei kannata muuttaa sitten yhtään pohjoisempaan, siellä vasta niitä vajaaälyisiä äijiä onkin, jotka ajelee moottorikelkoillansa paljon enemmän kuin täällä etelässä koskaan pystyy.

      • Kelkkailua vastaan

        Pohjoisessa kelkkoja käytetään ihan ammatinharjoittamiseen eikä turhanpäiväiseen rälläämiseen. Ne ovat 2 täysin eri asiaa.


      • patukkamies
        Kelkkailua vastaan kirjoitti:

        Pohjoisessa kelkkoja käytetään ihan ammatinharjoittamiseen eikä turhanpäiväiseen rälläämiseen. Ne ovat 2 täysin eri asiaa.

        Hahaha.. Luulet vissiin että siä on pelkästään työkelkkoja ja siellä ajetaan pelkästään työajoja. Ei pidä paikkaansa sano hammaslääkäri. Siä on kelkkaharrastajia vielä enemmän mitä meillä täälä etelässä.
        Elikä kyllä siä rällätään turhanpäiväsesti kans!


    • .....

      Joo, et taida tietää moottorikelkkailusta mitään, mutta kovia mielipiteitä löytyy silti...

      http://www.kisat.moottoriliitto.fi/kilpkalenteri.php?page=3
      Lajia harrastetaan ihan täällä suomessakin. Moottorikelkka ei ole pelkästään työväline..

      Varmaan tiedätkin nämä asiat, mutta silti haluat nipottaa, koska kuuluu ääniä??!

      Paikallislehdessä oli juuri mainos:
      12.2. Moottorikelkkojen koeajopäivä Somerolla.
      Yrittävät tehdä fiksuista kansalaisista vajaaälyisiä... ??

      Oletko tiennyt, että Vieremässä on karting rata? Ja sieltähän ei koskaa kuulu mitään Vieremäläisten korviin vai? Kyllä kuuluu, mutta mitäs sitten!? Antaa ihmisten harrastaa sitä mistä tykkäävät.

      • 6h5h

        No eikö kelkkailijat vois mennä sinne vieremän mikroautoradalle talvisin rälläileen? :D ja se sieltä mitään häiritsevästi kuulu.


      • Tätä seurannut myös
        6h5h kirjoitti:

        No eikö kelkkailijat vois mennä sinne vieremän mikroautoradalle talvisin rälläileen? :D ja se sieltä mitään häiritsevästi kuulu.

        Todiste kelkkamiesten älystä on jo se ettei heillä ole tietoa siitä mikä on oikea paikka harrastukselle. (Eli ei kevyen liikenteen väylät eikä pelto, jossa ei ole maanomistajalta lupaa, mutta asutusta ja ihmisiä, joita se häiritsee). Liian vaikea asia käsittää?


      • kelkkailija,
        Tätä seurannut myös kirjoitti:

        Todiste kelkkamiesten älystä on jo se ettei heillä ole tietoa siitä mikä on oikea paikka harrastukselle. (Eli ei kevyen liikenteen väylät eikä pelto, jossa ei ole maanomistajalta lupaa, mutta asutusta ja ihmisiä, joita se häiritsee). Liian vaikea asia käsittää?

        ajeli viikko sitten promilleissa. Kukaan ei tiedä, onko Humppilalainen vai kaukaa mökkiläinen. Jos mökkiläinen, ni eiku vauhtia lisää. Kannattaa valita reitti etukäteen.


      • Peter ny
        kelkkailija, kirjoitti:

        ajeli viikko sitten promilleissa. Kukaan ei tiedä, onko Humppilalainen vai kaukaa mökkiläinen. Jos mökkiläinen, ni eiku vauhtia lisää. Kannattaa valita reitti etukäteen.

        Tarkastakaa nyt ensin sen tontin omistaja ja sitten poikien/miehien siviili säädyt...

        Sitten vasta juputtamaan.

        Joo ja mää oon kännissä...


      • negrolandia
        Peter ny kirjoitti:

        Tarkastakaa nyt ensin sen tontin omistaja ja sitten poikien/miehien siviili säädyt...

        Sitten vasta juputtamaan.

        Joo ja mää oon kännissä...

        Ajellaan kelkoilla, on reittikin vissiin. Ei ole kyllä yhtään häirinny vaikka samalla huoltikalla välillä jonotetaan samaa pensaa mittarista. Antakaa ihmeessä kavereiden harrastaa ja menkää mielummin jutteleen. Voitte oppia niistä laitteista samalla jotain ja vaikka saada itsekin kipinän harrastukseen.
        Ehkä se ajelu siellä on niin rajattua teillä,että pitää pelloilla sitten ajaa. Tehkää kelkkareitti niin tulee toinen ääni kelloon. Parempi on se kun suomipojat ja tytöt harrastaa terveesti, kuin se, että vedetään maa täyteen mamuja, jotka kuppaa kaiken, lopulta koko maan.


      • Ketjun aloittaja
        negrolandia kirjoitti:

        Ajellaan kelkoilla, on reittikin vissiin. Ei ole kyllä yhtään häirinny vaikka samalla huoltikalla välillä jonotetaan samaa pensaa mittarista. Antakaa ihmeessä kavereiden harrastaa ja menkää mielummin jutteleen. Voitte oppia niistä laitteista samalla jotain ja vaikka saada itsekin kipinän harrastukseen.
        Ehkä se ajelu siellä on niin rajattua teillä,että pitää pelloilla sitten ajaa. Tehkää kelkkareitti niin tulee toinen ääni kelloon. Parempi on se kun suomipojat ja tytöt harrastaa terveesti, kuin se, että vedetään maa täyteen mamuja, jotka kuppaa kaiken, lopulta koko maan.

        Mutta nyt täytyy muutenkin todeta, että menneen viikon aikana en koiran kanssa useasti alueella (sortohaassa) lenkillä käyneenä ole kertaakaan tehnyt havaintoja kelkkailijoista. Joko tämä asian esilleottaminen on auttanut jotenkin, tai sitten maanomistaja tai poliisi jotenkin jo puuttuivat asiaan. Jos ei nämä ole syynä niin ehkä tyypit hoksasivat että näillä pakkasilla siinä touhussa on ahteri jäässä aika hapiaan. Niin tai näin mutta eipä ole nyt valittamiseen ollut aihetta, eikä toivottavasti enää tulekaan. Ei ole ko. harrastusta vastaan mitään muuta kuin se, että ei pidä sitä tehdä siellä missä melu aiheuttaa häiriötä muille. Lopuksi pahoittelut karkeasta kielenkäytöstäni tuolloin alkuvaiheessa, alkoi oikeasti suututtaa kun useamman kerran oli korvat kovilla luonnon rauhasta nauttivalla.


      • celssi
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Mutta nyt täytyy muutenkin todeta, että menneen viikon aikana en koiran kanssa useasti alueella (sortohaassa) lenkillä käyneenä ole kertaakaan tehnyt havaintoja kelkkailijoista. Joko tämä asian esilleottaminen on auttanut jotenkin, tai sitten maanomistaja tai poliisi jotenkin jo puuttuivat asiaan. Jos ei nämä ole syynä niin ehkä tyypit hoksasivat että näillä pakkasilla siinä touhussa on ahteri jäässä aika hapiaan. Niin tai näin mutta eipä ole nyt valittamiseen ollut aihetta, eikä toivottavasti enää tulekaan. Ei ole ko. harrastusta vastaan mitään muuta kuin se, että ei pidä sitä tehdä siellä missä melu aiheuttaa häiriötä muille. Lopuksi pahoittelut karkeasta kielenkäytöstäni tuolloin alkuvaiheessa, alkoi oikeasti suututtaa kun useamman kerran oli korvat kovilla luonnon rauhasta nauttivalla.

        Hei edelleen jos luonnonrauhasta nautit nii lähdetkö teollisuusalueelle lenkkeilemään :) Jollain sitä huumoria tuntuu löytyvän ! Ja ollaan siellä ajeltu monena iltana ja ei ole ilmeisesti melu sitten kotiisi sisälle ilmeisesti kuulunut eli aika rauhassa saadaan näämmä ajella tulevaisuudessa ja mitä perseen jäätymiseen tulee niin voin sanoa että että eipä ole vakonen ollut yhtä hiessä pitkään aikaan niin paljon kun tuossa radalla ajaessa ! Että on meidän harrastus viellä tehokkaampaa kuntoiluakin kun teikäläinen ketä koira vetää perässään !


      • kelkkajalka
        celssi kirjoitti:

        Hei edelleen jos luonnonrauhasta nautit nii lähdetkö teollisuusalueelle lenkkeilemään :) Jollain sitä huumoria tuntuu löytyvän ! Ja ollaan siellä ajeltu monena iltana ja ei ole ilmeisesti melu sitten kotiisi sisälle ilmeisesti kuulunut eli aika rauhassa saadaan näämmä ajella tulevaisuudessa ja mitä perseen jäätymiseen tulee niin voin sanoa että että eipä ole vakonen ollut yhtä hiessä pitkään aikaan niin paljon kun tuossa radalla ajaessa ! Että on meidän harrastus viellä tehokkaampaa kuntoiluakin kun teikäläinen ketä koira vetää perässään !

        usein kulkiessa kohti jokioista tulee ennen ravirataa rauhaisa teollisuusalue ja luontoa aivan vieressä. oli kuulemma kerran petolintu napannut variksen tai harakan kynsiinsä samaisella teollisuusalueella ja usein näkee kettuja ym metsän eläimiä lähiympäristössä. paljon näyttää lenkkeilijöitä ko teollisuusalueen ympäristössä kulkevan, rauhallisuus vetää puoleensa. keskustassa ja sen tuntumassa on kovin rauhatonta monin tavoin. kelkkailijoita en ole kokenut ongelmaksi melun perusteella tai ajotapojensa, mitä nyt kerran meinasi päälle ajaa ollessani lenkkeilemässä. juoksemalla kuluttaa riittävästi kaloreita ja säästää enemmän ympäristöä. :)


      • Kuntoilija II
        celssi kirjoitti:

        Hei edelleen jos luonnonrauhasta nautit nii lähdetkö teollisuusalueelle lenkkeilemään :) Jollain sitä huumoria tuntuu löytyvän ! Ja ollaan siellä ajeltu monena iltana ja ei ole ilmeisesti melu sitten kotiisi sisälle ilmeisesti kuulunut eli aika rauhassa saadaan näämmä ajella tulevaisuudessa ja mitä perseen jäätymiseen tulee niin voin sanoa että että eipä ole vakonen ollut yhtä hiessä pitkään aikaan niin paljon kun tuossa radalla ajaessa ! Että on meidän harrastus viellä tehokkaampaa kuntoiluakin kun teikäläinen ketä koira vetää perässään !

        En ole aloittaja, mutta minäkin siellä käyn lenkillä ja nyt varoituksen sana: kyllä se on alue, joka on tarkoitettu ihan muuhun kuin luvattomaan kelkkailuun! Se alue on myös asuinalue vaikka siellä teollisuuttakin on. Eikä se teollisuus siellä tuota ilta ja pyhäaikaan mitään ääntä, toisin kuin teidän kelkkailunne. Itse sinä varsinainen huumoriveikko olet: moottorikelkkailu kuntoilua?!! Ei hyvää päivää, olkoon vaikka persvako kuinka hiessä niin tuntuu pakkaskelit jäädyttäneen sen yläpään pahasti. Voisin ennustaa että siellä on urheilijanuorukainen, joka on mitoiltaan jotain 175/125. Koiran kanssa juokseminen sentään pitää kuntoa yllä ja tekee hyvää. Jos et omista koiraa niin kokeile joskus vaikka ilman sitä. Sitäpaitsi koirani on opetettu kotonaan tavoille eikä vedä minua perässään. Et vaan taida tietää melusaasteen tuottajana mitä ne kotona opetetut tavat ovat. Ainakaan ennenkuin tulee poliisi kertomaan siitä kelkkailun luvallisuudesta.


      • Celssi
        Kuntoilija II kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta minäkin siellä käyn lenkillä ja nyt varoituksen sana: kyllä se on alue, joka on tarkoitettu ihan muuhun kuin luvattomaan kelkkailuun! Se alue on myös asuinalue vaikka siellä teollisuuttakin on. Eikä se teollisuus siellä tuota ilta ja pyhäaikaan mitään ääntä, toisin kuin teidän kelkkailunne. Itse sinä varsinainen huumoriveikko olet: moottorikelkkailu kuntoilua?!! Ei hyvää päivää, olkoon vaikka persvako kuinka hiessä niin tuntuu pakkaskelit jäädyttäneen sen yläpään pahasti. Voisin ennustaa että siellä on urheilijanuorukainen, joka on mitoiltaan jotain 175/125. Koiran kanssa juokseminen sentään pitää kuntoa yllä ja tekee hyvää. Jos et omista koiraa niin kokeile joskus vaikka ilman sitä. Sitäpaitsi koirani on opetettu kotonaan tavoille eikä vedä minua perässään. Et vaan taida tietää melusaasteen tuottajana mitä ne kotona opetetut tavat ovat. Ainakaan ennenkuin tulee poliisi kertomaan siitä kelkkailun luvallisuudesta.

        Hetkeä tässä nyt ollaan odoteltukkin että koska poliisi tulee kertomaan sen ?
        Miks et ole ilmoittanut niille jo ?
        Ja saat ihan vapaasti tulla koska vaan katsomaan kummalta loppuu kelkkaillessa ensin kunto kesken saat kyllä kelkan lainaan ! Ja voidaan laittaa koirakin viellä vetämään sitä kelkkaa sitten kun sinulta loppuu kunto niin voit sitten voittaa jos minulta loppuu bensa..!


      • tuo kelkkailu,
        Celssi kirjoitti:

        Hetkeä tässä nyt ollaan odoteltukkin että koska poliisi tulee kertomaan sen ?
        Miks et ole ilmoittanut niille jo ?
        Ja saat ihan vapaasti tulla koska vaan katsomaan kummalta loppuu kelkkaillessa ensin kunto kesken saat kyllä kelkan lainaan ! Ja voidaan laittaa koirakin viellä vetämään sitä kelkkaa sitten kun sinulta loppuu kunto niin voit sitten voittaa jos minulta loppuu bensa..!

        vielä kun sais sellaisen miesystävän, joka ottaisi kyytiin, viiskymppisen. Aikoinaan ajoin itsekin, tosi mahtavaa. Ihanaa, että on nuorena saanut kokea tuon hurman.


      • Kuntoilija ii
        Celssi kirjoitti:

        Hetkeä tässä nyt ollaan odoteltukkin että koska poliisi tulee kertomaan sen ?
        Miks et ole ilmoittanut niille jo ?
        Ja saat ihan vapaasti tulla koska vaan katsomaan kummalta loppuu kelkkaillessa ensin kunto kesken saat kyllä kelkan lainaan ! Ja voidaan laittaa koirakin viellä vetämään sitä kelkkaa sitten kun sinulta loppuu kunto niin voit sitten voittaa jos minulta loppuu bensa..!

        ..kelkkaillessa ei mitenkään parane kunto, pitää liikkua sillälailla, että käyttää lihaksiaan eikä moottoria. Poliisille en itse ala ilmoittelemaan, mutta noilta muilta lenkkeilijöiltä kuulin, että joku oli sinne ottanut yhteyttä asian tiimoilta. Kun nyt taidat olla "sisäpiiriläinen" asiassa niin voisit vaikka kertoa täällä, onko teillä se lupa tuohon harrastukseen siellä pellolla vaiko ei? Loppuisi ainakin turha spekulointi, eikös se olisi teille harrastajillekin positiivinen asia? Olettaen että lupa-asiat siis on ok.


      • Celssi
        tuo kelkkailu, kirjoitti:

        vielä kun sais sellaisen miesystävän, joka ottaisi kyytiin, viiskymppisen. Aikoinaan ajoin itsekin, tosi mahtavaa. Ihanaa, että on nuorena saanut kokea tuon hurman.

        Minä ainakin otan jos pyytämään tulet :)


      • Celssi
        Kuntoilija ii kirjoitti:

        ..kelkkaillessa ei mitenkään parane kunto, pitää liikkua sillälailla, että käyttää lihaksiaan eikä moottoria. Poliisille en itse ala ilmoittelemaan, mutta noilta muilta lenkkeilijöiltä kuulin, että joku oli sinne ottanut yhteyttä asian tiimoilta. Kun nyt taidat olla "sisäpiiriläinen" asiassa niin voisit vaikka kertoa täällä, onko teillä se lupa tuohon harrastukseen siellä pellolla vaiko ei? Loppuisi ainakin turha spekulointi, eikös se olisi teille harrastajillekin positiivinen asia? Olettaen että lupa-asiat siis on ok.

        Väitätkö että kelkkaillessa ei käytetä lihaksia :):):):):):):):):)

        Pikku oppi lenkkeillessä käytät lihaksia oman painosi verran...kelkkaillessa sinulla on oman painosi lisäksi 200 - 300 kiloa siihen lisäksi painoa kammettavaksi joka suuntaan jotenka se vaatii kestävyyden lisäksi aika paljon muutakin...meille se on osaksi kunnon ylläpitämistä sekä todella hieno harrastus luonnossa niinkuin sinulle lenkkeily mutta kelkalla näkee sellaisia paikkoja mihin et metrin hangessa jaloin edes pääse...! Osta itsekkin kelkka ja koe ja ne lukuisat hiihtäjätkin ketä meidän reittejä pitkin hiihtelee niin antaa ilomielin ajaa maillansa että pääsevät hiihtämään itse ! Eikä meillä ole sinne lupia juurihan keskustelun aloittaja sen jo tuossa sanoi ensimmäisessä viestissään ! Koittakaa sopeutua nykymaailmaan ja täällä on moni ihminen eri mieltä kun toinen et voi sille mitään !


      • Sortohaan Veteraani
        Celssi kirjoitti:

        Väitätkö että kelkkaillessa ei käytetä lihaksia :):):):):):):):):)

        Pikku oppi lenkkeillessä käytät lihaksia oman painosi verran...kelkkaillessa sinulla on oman painosi lisäksi 200 - 300 kiloa siihen lisäksi painoa kammettavaksi joka suuntaan jotenka se vaatii kestävyyden lisäksi aika paljon muutakin...meille se on osaksi kunnon ylläpitämistä sekä todella hieno harrastus luonnossa niinkuin sinulle lenkkeily mutta kelkalla näkee sellaisia paikkoja mihin et metrin hangessa jaloin edes pääse...! Osta itsekkin kelkka ja koe ja ne lukuisat hiihtäjätkin ketä meidän reittejä pitkin hiihtelee niin antaa ilomielin ajaa maillansa että pääsevät hiihtämään itse ! Eikä meillä ole sinne lupia juurihan keskustelun aloittaja sen jo tuossa sanoi ensimmäisessä viestissään ! Koittakaa sopeutua nykymaailmaan ja täällä on moni ihminen eri mieltä kun toinen et voi sille mitään !

        Minä olen sotaveteraani, syntynyt vuonna 1923 ja olen kyllä siitä moottorien raastavaa ääntä havainnoinut tänä talvena turhankin usein. Vaikka kykyni kuntoiluun ja moneen muuhunkin asiaan on jo heikentynyt ikäni vuoksi niin kuitenkin huonoksi onneksemme korvani toimivat vielä kiitettävästi ja järkikin leikkaa jotenkuten.
        Niinpä nyt joudun sinulle nuori mies sanomaan, että mitäpä tuumisit jos osoittaisit tällaista vanhaa maanpuolustajaa kohtaan sen verran kunnioitusta kavereittesi kanssa, jotta menisitte hiukan etäämmälle niiden kelkkojenne kanssa harrastelemaan?
        Onhan tuolla velivainaani maisemissa Tammelassakin esim suuren järven jää, jossa olisi tilaa kelkkailuun vaikka kuinka ja siellä se kait on luvallistakin. Älkää hyvät miehet herättäkö suotta pahennusta ja aiheuta itsellennekin samalla ongelmia. Vaikka asia teistä ei kai merkitykselliseltä vaikuttaisi, voi monen ihmisen suuttumus viedä teidät poliisin kanssa tekemisiin ja se ei koskaan ole hyvä asia sellainen. Minä asun tässä lähellä sitä peltoa jossa ajelette ja haluan levätä usein sellaisenakin aikana illasta ja päivästä jolloin te siellä päristelette. Ei siinä mitään nuori olen ollut itsekin joskus, mutta kun myönnät ettei lupaakaan tuohon ole, niin silloin voisitte mennä kokeilemaan pelejänne vähän paremmille paikoille, eikö vain? Muuten hyvää kevättalvea itse kullekkin. Vielä tämmöinen papparainen osaa nettiäkin käyttää ja Rambon katselen illalla hiukan omiakin sotamuistoja verestäen.


      • Celssi
        Sortohaan Veteraani kirjoitti:

        Minä olen sotaveteraani, syntynyt vuonna 1923 ja olen kyllä siitä moottorien raastavaa ääntä havainnoinut tänä talvena turhankin usein. Vaikka kykyni kuntoiluun ja moneen muuhunkin asiaan on jo heikentynyt ikäni vuoksi niin kuitenkin huonoksi onneksemme korvani toimivat vielä kiitettävästi ja järkikin leikkaa jotenkuten.
        Niinpä nyt joudun sinulle nuori mies sanomaan, että mitäpä tuumisit jos osoittaisit tällaista vanhaa maanpuolustajaa kohtaan sen verran kunnioitusta kavereittesi kanssa, jotta menisitte hiukan etäämmälle niiden kelkkojenne kanssa harrastelemaan?
        Onhan tuolla velivainaani maisemissa Tammelassakin esim suuren järven jää, jossa olisi tilaa kelkkailuun vaikka kuinka ja siellä se kait on luvallistakin. Älkää hyvät miehet herättäkö suotta pahennusta ja aiheuta itsellennekin samalla ongelmia. Vaikka asia teistä ei kai merkitykselliseltä vaikuttaisi, voi monen ihmisen suuttumus viedä teidät poliisin kanssa tekemisiin ja se ei koskaan ole hyvä asia sellainen. Minä asun tässä lähellä sitä peltoa jossa ajelette ja haluan levätä usein sellaisenakin aikana illasta ja päivästä jolloin te siellä päristelette. Ei siinä mitään nuori olen ollut itsekin joskus, mutta kun myönnät ettei lupaakaan tuohon ole, niin silloin voisitte mennä kokeilemaan pelejänne vähän paremmille paikoille, eikö vain? Muuten hyvää kevättalvea itse kullekkin. Vielä tämmöinen papparainen osaa nettiäkin käyttää ja Rambon katselen illalla hiukan omiakin sotamuistoja verestäen.

        Sinne pyhäjärvelle on pitkä matka ja luvatonta reittiä , ja jos sinne menee tekemään jollain isolla vehkeellä rataa niin humpsahtaa viellä jäihin ! Ja kyllä veteraanin korvat pitäisi olla tottunut aikas paljon kovempaan meteliin mitä kelkasta lähtee ja jos ne niin herkäksi rintamalla on tulleet niin kaupasta saa korvatulppia siksi aikaa kun kelkka pörisee , mutta luulempa että kovempi ääni lähtee kun vaikka emäntä imuroi taikka antaa palautetta jostain asiasta , ainakin meillä :) Mutta sitä nyt ihmettelen tässä että miksi ne poliisit eivät ole tulleet selvittämään niitä lupa-asioita...saataisi siihenkin asiaan oikein virkavallan suostumus ! Ei kellään olisi mitään sanomista sen jälkeen....


      • kellään sellasta
        Celssi kirjoitti:

        Sinne pyhäjärvelle on pitkä matka ja luvatonta reittiä , ja jos sinne menee tekemään jollain isolla vehkeellä rataa niin humpsahtaa viellä jäihin ! Ja kyllä veteraanin korvat pitäisi olla tottunut aikas paljon kovempaan meteliin mitä kelkasta lähtee ja jos ne niin herkäksi rintamalla on tulleet niin kaupasta saa korvatulppia siksi aikaa kun kelkka pörisee , mutta luulempa että kovempi ääni lähtee kun vaikka emäntä imuroi taikka antaa palautetta jostain asiasta , ainakin meillä :) Mutta sitä nyt ihmettelen tässä että miksi ne poliisit eivät ole tulleet selvittämään niitä lupa-asioita...saataisi siihenkin asiaan oikein virkavallan suostumus ! Ei kellään olisi mitään sanomista sen jälkeen....

        kelkkaa, johon sopis kohtalaisen suuri reki perään. Jos on, niin hurauta Humppilaan ja siirrä toi Laukku-Leena Forssaan. Äsken tulin kotiin Huittisiin, ja näin hänet pikavuoropysäkillä Humppilassa. Tuskin on rahaa pikavuoroon.


      • Sortohaan veteraani
        Celssi kirjoitti:

        Sinne pyhäjärvelle on pitkä matka ja luvatonta reittiä , ja jos sinne menee tekemään jollain isolla vehkeellä rataa niin humpsahtaa viellä jäihin ! Ja kyllä veteraanin korvat pitäisi olla tottunut aikas paljon kovempaan meteliin mitä kelkasta lähtee ja jos ne niin herkäksi rintamalla on tulleet niin kaupasta saa korvatulppia siksi aikaa kun kelkka pörisee , mutta luulempa että kovempi ääni lähtee kun vaikka emäntä imuroi taikka antaa palautetta jostain asiasta , ainakin meillä :) Mutta sitä nyt ihmettelen tässä että miksi ne poliisit eivät ole tulleet selvittämään niitä lupa-asioita...saataisi siihenkin asiaan oikein virkavallan suostumus ! Ei kellään olisi mitään sanomista sen jälkeen....

        Eihän sinne ole matka eikä mikään! Te nuoret ette vaan vaivaudu kulkemaan kyllin etäälle asutuksesta ja kyllähän tuon kelkkanne, ainakin yhden saa hyvin vietyä sinne paikalle vaikka pakettiauton kyydillä. Eikös teillä sellainen jonkinlainen runsain valonheittimin varustettu siellä majapaikkanne kyljessä olekin? Sinne kelkka tai jopa 2 ja loput äijät järvelle vaikka sillä bussillanne, jota tuossa lenkkeillessäni eräänä päivänä ihailin. Toimiikos se vielä?
        Ja sitten vielä: ei ole hyvä syy laittaa korviani koetukselle vain sen luulon varassa, että olisivat tottuneet kovempaankin meluun. Kyllä se nokkimisjärjestys pitää olla sellainen, että sinä nuorempana vaivaudut etäämmälle harrastelemaan enkä suinkaan minä korvatulppia hankkimaan, eikös totta? Ja jos minä olen ikäni pystynyt pitämään eukot aisoissa ja hiljaisina niin kai nyt sinäkin hyvä mies nuorena pystyt samaan? Kun on mies talossa, niin ei siinä akat nalkuta, ainakaan häiriöksi saakka. Eli nyt vaan reippaasti järvelle ja kyllä se jää tähän aikaan vuodesta kestää vaikka sen linja-autonne painon, täällä kokemus puhuu joten ei tekosyihin auta vedota!


      • Celssi
        Sortohaan veteraani kirjoitti:

        Eihän sinne ole matka eikä mikään! Te nuoret ette vaan vaivaudu kulkemaan kyllin etäälle asutuksesta ja kyllähän tuon kelkkanne, ainakin yhden saa hyvin vietyä sinne paikalle vaikka pakettiauton kyydillä. Eikös teillä sellainen jonkinlainen runsain valonheittimin varustettu siellä majapaikkanne kyljessä olekin? Sinne kelkka tai jopa 2 ja loput äijät järvelle vaikka sillä bussillanne, jota tuossa lenkkeillessäni eräänä päivänä ihailin. Toimiikos se vielä?
        Ja sitten vielä: ei ole hyvä syy laittaa korviani koetukselle vain sen luulon varassa, että olisivat tottuneet kovempaankin meluun. Kyllä se nokkimisjärjestys pitää olla sellainen, että sinä nuorempana vaivaudut etäämmälle harrastelemaan enkä suinkaan minä korvatulppia hankkimaan, eikös totta? Ja jos minä olen ikäni pystynyt pitämään eukot aisoissa ja hiljaisina niin kai nyt sinäkin hyvä mies nuorena pystyt samaan? Kun on mies talossa, niin ei siinä akat nalkuta, ainakaan häiriöksi saakka. Eli nyt vaan reippaasti järvelle ja kyllä se jää tähän aikaan vuodesta kestää vaikka sen linja-autonne painon, täällä kokemus puhuu joten ei tekosyihin auta vedota!

        Miten kiellät autojen ja moottoripyörien yms ajon asutuksesi vieressä :) samanlaista ääntä nekin pitää ! Antaa sen virkavallan nyt päättää asia että onko joku häiriöksi toiselle vaiko ei...Nuo kelkat tuntuvat olevan niin ihmeellinen asia kaikille :)


      • Riitta Sortohaasta
        Celssi kirjoitti:

        Miten kiellät autojen ja moottoripyörien yms ajon asutuksesi vieressä :) samanlaista ääntä nekin pitää ! Antaa sen virkavallan nyt päättää asia että onko joku häiriöksi toiselle vaiko ei...Nuo kelkat tuntuvat olevan niin ihmeellinen asia kaikille :)

        Eilen olin koirani kanssa kahdesti lenkillä, päivällä ei näkynyt muuta kuin kelkan jälkiä joka puolella, jopa siinä ihan Aleksinkadun talojen takapihan edessä olevalla pellolla. Lisäksi niitä jälkiä oli myös Sortohaan pallokentän ympäristössä, jossa myös nuorta puuntaimikkoa oli tuhoutunut melkoisesti kelkkojen survoessa päältä. Myös vähän väliä jälkiä oli kevyen liikenteen väylillä runsaasti. Eipä se mitään jos tultaisiin edes sinne luvattomalle pellolle häiriköimättä, mutta tuo kävely- ja pyöräteillä ajaminen vasta törkeää onkin. Varsinkin pimeän aikaan myös vaarallista. Illalla sitten näinkin 2 kelkkaa ajamassa osittain kevyen liikenteen väylillä vauhdilla ja silloin muistui mieleen tämä keskustelu täällä. Havaitsin tuon veteraanin kirjoitukset ja siitä sain oivat vinkit siihen, ketkä tämän piittaamattoman toiminnan takana ovat. Näyttääkin siltä, että oikein rekisteröitynyt kerho Fighter Club Forssa täällä meidän kulmilla käy häiriköimässä tavan takaa. Siellä oli teollisuushallilla "veteraanin" kuvailema vanha bussi, jossa nuo tekstit oli kyljessä. Googlella hakien löytyi näistä oikein itse kuvaamaansa todistusaineistoa sivulta http://www.fcf.fi/
        Siellä miehet poseeraavat itse teossa niin että näkyvät naamat ja kelkat(jopa rekisterinumerot) täysin selvästi. Koska minä, perheeni (ja koirani) ja todella useat muut emme ole mielissämme tästä kaikesta haitasta, otin tietojen poistamisen varalta jo eilen illalla talteen kaiken todistusaineistoksi kelpaavan materiaalin ja nyt aamulla keskustelin muutaman muun täällä asuvan ihmisen kanssa asiasta että laitamme tästä tiedot poliisille, koska nämä rällääjät sitä niin kovasti näyttävät haluavan. Myös kaupungin edustaja kertoi olevansa hyvin kiinnostunut siitä, keille saa laittaa maksuun kaupungin omistuksessa olevien puustojen ja taimikoiden tuhot ja sanktiot heidän alueillaan luvattomasti moottorikelkkaileville. Koska ystävälliset ohjeet ja valitukset eivät ole tehonneet, niin tehdään sitten näin kun kerran sitä oikein itse haluatte.
        Viranomaistahon kanssa alustavasti keskusteltuani täyttyy ainakin seuraavien rikosten tai rikkomusten tunnusmerkistö: Kotirauhan jatkettu häirintä, yleisen häiriön aiheuttaminen, maa-alueen luvaton käyttö, tuhotyön/ilkivallan teko, ajaminen moottoriajoneuvolla kevyen liikenteen väylillä, ajaminen ilman ajokypärää, liikenneturvallisuuden törkeä vaarantaminen (kuvissa oli todisteet useista näistä listatuista asioista). Jotenkin ihmettelen, kuinka aikuiset ihmiset viitsivät tieten tahtoen aiheuttaa harmia muille ja lopulta itselleen. Kyllä se yhteisiä sääntöjä vastaan kapinoiva mieli normaalisti rauhoittuu kun on yläaste käyty loppuun. Mutta sitä saa mitä tilaa. Kuten jo sanoin niin kyllin kauan ja monasti teille on asiasta kerrottu asukkaiden ja muiden mielipide sen kuitenkaan tehoamatta (päinvastoin tilanne on pahentunut) niin nyt sitten pojat kun leikkiin ryhdyitte, niin kestäkää se sitten loppuun asti. Kyllä jokaisen ihmisen tulee elää ja toimia niin kuin yhteiset pelisäännöt sanovat, piittaamattomuudesta ei hyvää seuraa koskaan!


      • Celssi
        Riitta Sortohaasta kirjoitti:

        Eilen olin koirani kanssa kahdesti lenkillä, päivällä ei näkynyt muuta kuin kelkan jälkiä joka puolella, jopa siinä ihan Aleksinkadun talojen takapihan edessä olevalla pellolla. Lisäksi niitä jälkiä oli myös Sortohaan pallokentän ympäristössä, jossa myös nuorta puuntaimikkoa oli tuhoutunut melkoisesti kelkkojen survoessa päältä. Myös vähän väliä jälkiä oli kevyen liikenteen väylillä runsaasti. Eipä se mitään jos tultaisiin edes sinne luvattomalle pellolle häiriköimättä, mutta tuo kävely- ja pyöräteillä ajaminen vasta törkeää onkin. Varsinkin pimeän aikaan myös vaarallista. Illalla sitten näinkin 2 kelkkaa ajamassa osittain kevyen liikenteen väylillä vauhdilla ja silloin muistui mieleen tämä keskustelu täällä. Havaitsin tuon veteraanin kirjoitukset ja siitä sain oivat vinkit siihen, ketkä tämän piittaamattoman toiminnan takana ovat. Näyttääkin siltä, että oikein rekisteröitynyt kerho Fighter Club Forssa täällä meidän kulmilla käy häiriköimässä tavan takaa. Siellä oli teollisuushallilla "veteraanin" kuvailema vanha bussi, jossa nuo tekstit oli kyljessä. Googlella hakien löytyi näistä oikein itse kuvaamaansa todistusaineistoa sivulta http://www.fcf.fi/
        Siellä miehet poseeraavat itse teossa niin että näkyvät naamat ja kelkat(jopa rekisterinumerot) täysin selvästi. Koska minä, perheeni (ja koirani) ja todella useat muut emme ole mielissämme tästä kaikesta haitasta, otin tietojen poistamisen varalta jo eilen illalla talteen kaiken todistusaineistoksi kelpaavan materiaalin ja nyt aamulla keskustelin muutaman muun täällä asuvan ihmisen kanssa asiasta että laitamme tästä tiedot poliisille, koska nämä rällääjät sitä niin kovasti näyttävät haluavan. Myös kaupungin edustaja kertoi olevansa hyvin kiinnostunut siitä, keille saa laittaa maksuun kaupungin omistuksessa olevien puustojen ja taimikoiden tuhot ja sanktiot heidän alueillaan luvattomasti moottorikelkkaileville. Koska ystävälliset ohjeet ja valitukset eivät ole tehonneet, niin tehdään sitten näin kun kerran sitä oikein itse haluatte.
        Viranomaistahon kanssa alustavasti keskusteltuani täyttyy ainakin seuraavien rikosten tai rikkomusten tunnusmerkistö: Kotirauhan jatkettu häirintä, yleisen häiriön aiheuttaminen, maa-alueen luvaton käyttö, tuhotyön/ilkivallan teko, ajaminen moottoriajoneuvolla kevyen liikenteen väylillä, ajaminen ilman ajokypärää, liikenneturvallisuuden törkeä vaarantaminen (kuvissa oli todisteet useista näistä listatuista asioista). Jotenkin ihmettelen, kuinka aikuiset ihmiset viitsivät tieten tahtoen aiheuttaa harmia muille ja lopulta itselleen. Kyllä se yhteisiä sääntöjä vastaan kapinoiva mieli normaalisti rauhoittuu kun on yläaste käyty loppuun. Mutta sitä saa mitä tilaa. Kuten jo sanoin niin kyllin kauan ja monasti teille on asiasta kerrottu asukkaiden ja muiden mielipide sen kuitenkaan tehoamatta (päinvastoin tilanne on pahentunut) niin nyt sitten pojat kun leikkiin ryhdyitte, niin kestäkää se sitten loppuun asti. Kyllä jokaisen ihmisen tulee elää ja toimia niin kuin yhteiset pelisäännöt sanovat, piittaamattomuudesta ei hyvää seuraa koskaan!

        Nimenomaan juuri niin kuin yhteiset pelisäännöt sanovat...niistä fcf touhuista mitään sitten niinkään tiedä...eikös niillä ole moottoripyörät eikä kelkat ?? Oletteko ottaneet huomioon montako kelkkaa tänne seudulle on rekisteröity että kaupungin taimikot voi olla ihan ketä vaan kelkkailija pöyhinyt piloille ! Kovat on syytökset poliisi näemmä lukenut :):) Mutta ny jaksa enempiä jauhaa täällä...hyvää kelkkakautta kaikille kelkkailijoille , sitä piisaa viellä hienoa keliä pitkään !


      • näinkö sinut ?
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Mutta nyt täytyy muutenkin todeta, että menneen viikon aikana en koiran kanssa useasti alueella (sortohaassa) lenkillä käyneenä ole kertaakaan tehnyt havaintoja kelkkailijoista. Joko tämä asian esilleottaminen on auttanut jotenkin, tai sitten maanomistaja tai poliisi jotenkin jo puuttuivat asiaan. Jos ei nämä ole syynä niin ehkä tyypit hoksasivat että näillä pakkasilla siinä touhussa on ahteri jäässä aika hapiaan. Niin tai näin mutta eipä ole nyt valittamiseen ollut aihetta, eikä toivottavasti enää tulekaan. Ei ole ko. harrastusta vastaan mitään muuta kuin se, että ei pidä sitä tehdä siellä missä melu aiheuttaa häiriötä muille. Lopuksi pahoittelut karkeasta kielenkäytöstäni tuolloin alkuvaiheessa, alkoi oikeasti suututtaa kun useamman kerran oli korvat kovilla luonnon rauhasta nauttivalla.

        "Mutta nyt täytyy muutenkin todeta, että menneen viikon aikana en koiran kanssa "

        ite olen havainnut yhden koiran ja omistajan niillä seuduilla, jolla asiat eivät ole aivan parhaiten,

        onko koirasi se kun haukkuu aina sivullisia ja pyrkii saamaa heiltä apuja kurjaan elämäänsä ?


    • hoitakaa itsenne

      Täällähän ne oikeen säälittävät ääliöt mölöttää asioista mistä ei mitään tiedä. Eikä näytä tekstit siltä, että tietäisivät mitään mistään muustakan!

      • Riitta oikeassa

        No sinun tekstisi se hyvin tasokkaalta näyttääkin. Olet itse säälittävä tapaus, joka
        kovasti ponnistellen sai melkein kaksi riviä tekstiä aikaiseksi ja onnistuit niissäkin näyttämään vain oman täydellisen tietämä'ttömyytesi.


    • Jorppe 77

      Kaikenlaisia paskahousuja.. Hirveä valitus ja syyttely, eikä edelleenkään mitään tietoa kyseisen maapläntin omistajista. Mitäpä jos joku kelkkailijoista tai hänen vanhempansa omistavat maan.. Kas, hehän ajavat siinä aamusta iltaan halutessaan. Yöllä täytyy pitää lakisääteinen tauko.

      Ja kuntoilijoille. Aiheesta on tehty oikein tutkimuskin, kotimaisen pyöräilylehden toimittajan toteuttamana. Kelkka/prätkäcrossi on kuormittavampaa kuin se juoksemisesi.. Että silleen. On niitä ennenkin ollut noita kuntoilevia poskisolisteja, mutta pari kierrosta radalla saa kaverit niin veteläksi että ne pitää kantaa autoon.

      Varmaa on myös, että päivästä toiseen louskuttava koira potuttaa enemmän, kuin muutaman kerran talvessa ajava kelkka, vaikka se kiertäisi rataa parin tunnin ajan.

      • Riitta oikeassa

        Siellä taas yksi häirikkö puolustautuu. Kyllä siihen Riitan, Veteraanin ja kuntoilijoiden valittamiseen on ihan täysi syy ja oikeus. Lisäksi kyse ei enää ole pelkästään tuon yhden peltotilkun omistajuussuhteista, vaan sitä ajelua on harrastettu kevyen liikenteen väylillä, jotka ovat kaupungin omistamaa yleistä aluetta, jossa ei missään tapauksessa ole lupaa ajaa millään moottoriajoneuvolla, etenkään moottorikelkoilla. Myös tuo Riitan kuvailema, tuhoja kärsinyt metsäalue on 100% varmuudella kaupungin omistamaa aluetta ja siellä ei tietenkään saa aiheuttaa vahinkoa ilman korvausvastuuta taikka ajella moottorikelkoilla tai muilla moottoriajoneuvoilla. Tuollaista ns. harrastusta ei ole mitään tarvetta puolustella muiden kuin siihen itse syyllistyneiden ja ehkä niiden jotka muutenkin netissä ainoana ajankulunaan repivät päätänsä asioista jotka eivät itseä koske. Vielä lopuksi kuittaan täysin naurettavana väitteen, että muka moottorilla varustetulla ajoneuvolla kuormittaa itseään enemmän kuin lihasten voimalla suoritetussa liikunnassa? Minkähän alan asiantuntija tuossakin tutkimuksessa on takana?
        Ilmeisesti sinulta jäi lukematta tarkemmin se artikkeli, kyse on ollut potkukelkasta. Jos kaikki alkaisivat kuntoilla moottorikelkoilla tai autoilla , moottoripyörillä tms. niin ainut mikä kuormittuu enemmän on luonto! Ja tässähän ei ole kyse siitä, että kelkoilla ajettaisiin pari tuntia muutamana talvipäivänä, vaan siitä että se on pitkään ollut jokapäiväistä ja -iltaista ja haittaa muita ja rikkoo lakeja. Ainoita paskahousuja ovat ne, jotka viis välittävät muista ja siitä mitä laki sanoo. Lisäksi suurin osa koirista ovat häiriötä aiheuttamattomia, eikä niiden pitämisessä ole mitään väärää tai laitonta, kuten moottorikelkkailussa. Vaikeata sitä on kelkkauunojen ymmärtää.


    • Psykolooki

      Meinaakko riitta että tällä vaahtoamisella autat asiaasi vaiko vain pahennat sitä...itse käyn alueella koirani kanssa ja kai 2 kertaa on poijjaat ajelleet siellä kelkoillaan...taidat häiriintyä aikas helposti :) Ja veikkaan muutenkin että tarpeeksi kun veuhkoat ja soittelet alueelle poliiseja niin sitä useammin kelkkailijat ovat siellä ihan vaan kiusaa tahdäkseen ja siinä vaiheessa kun poliisit kerkiävät paikalle niin ne ketä ajelevat luvattomilla reiteillä ovat jo lähteneet kuin homo pillusta siinä vaiheessa tiehensä...

      • läskitkelkkaan

        kuulin huhua et "kelkkareiteille" ois viritetty ansoja


        urheilun tehokkuus perustuu urheilijan suorituksen raskauteen ja tehokkuuteen. juoksu on raskasta aina, kelkkailu ei. kelkkailu kuluttaa sinua, minua ja ennen kaikkea luontoa. lumikengillä tallustaminen se vasta kivaa onkin.

        onko syöminen ja sohvalla löhöily kuntoilua jos siinä tulee persevako hikiseksi. Läskille hengittäminenkin on raskasta, kelkkailusta puhumattakaan. Kyllä se läski kuormittaa kaikkein eniten. ;;;;)


      • Kelekkailija
        läskitkelkkaan kirjoitti:

        kuulin huhua et "kelkkareiteille" ois viritetty ansoja


        urheilun tehokkuus perustuu urheilijan suorituksen raskauteen ja tehokkuuteen. juoksu on raskasta aina, kelkkailu ei. kelkkailu kuluttaa sinua, minua ja ennen kaikkea luontoa. lumikengillä tallustaminen se vasta kivaa onkin.

        onko syöminen ja sohvalla löhöily kuntoilua jos siinä tulee persevako hikiseksi. Läskille hengittäminenkin on raskasta, kelkkailusta puhumattakaan. Kyllä se läski kuormittaa kaikkein eniten. ;;;;)

        Kuulin huhua että "kävelyreiteille" olis viritetty ansoja !

        http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=5466.30

        Siinä on lumikenkämies jonkin näkönen tulos...perus höntsä ajolla...

        Jos ajaa radalla niin lukema on aikas eri kun noilla makkaranpaistoretkillä...tai

        pilkille meno ahkio perässä...

        Kuka on sanonut että kaikki kelkkailijat on läskejä , ja mitä sitten jos on läski se ei

        ainakaan kuormita muuta kun kelkanpenkkiä...


      • Tri Sykerö
        Kelekkailija kirjoitti:

        Kuulin huhua että "kävelyreiteille" olis viritetty ansoja !

        http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=5466.30

        Siinä on lumikenkämies jonkin näkönen tulos...perus höntsä ajolla...

        Jos ajaa radalla niin lukema on aikas eri kun noilla makkaranpaistoretkillä...tai

        pilkille meno ahkio perässä...

        Kuka on sanonut että kaikki kelkkailijat on läskejä , ja mitä sitten jos on läski se ei

        ainakaan kuormita muuta kun kelkanpenkkiä...

        Ei kai nyt pelkkä sykelukema sitä kerro, paljonko kaloreita kuluu? Kyllä mä ainakin jonkinverta lääketiedettä opiskelleena uskallan sanoa, että moottoriurheilussa voi tulla hiki ja syke nousta, mutta se miten kokonaisvaltaisesti se kuormittaa kehon eri osia ja lihaksia onkin sit jo ihan eri tasoa kuin juoksun/uimisen/kävelyn tai jonkun muun omiin lihaksiin perustuvan liikunnan muodon kanssa asia on. Kalorit ei pala missään nimessä kelkassa istuessa niin tehokkaasti kuin omin voimin kehoa liikutellessa. Tolla periaatteella vielä kovempi laji on kun syö oikein suolaisia sipsejä helteellä autossa ja ohittelee vaarallisesti vaikka rekkoja samalla. Syke on huipussa ja vaot hiessä mutta silti et vaan laihdu.
        PS. Toi täällä kirjoitellut Sortohaan veteraani muuten kertoi katsovansa Rambon taannoin kun valitti kelkkailijoista. Ei kai vaan ukko ole kylvänyt maamiinoja reiteille ja pistänyt sissihengellä vaikka huonosti pimeässä näkyvää piikkilanka-ansaa 2 puun välille kelkkailijan yllättämään?
        Siinä voi meinaan tulla aika äkäinen pysähdys.


    • Kelekkailija

      Katsoitko tohtori sykerö tuon kaloreista kertovan keskustelun ihan sieltä alusta saakka etkä vain sitä viimeistä sivua mikä on linkitetty ? Ja kenellä on sellainen käsitys että kelkan päällä vain istutaan ja painetaan kaasua....Tietysti jos on tasainen tie eikä tarvitse kääntyä mihinkään niin silloin ei kuluta...Sitä en kiistä...mutta nyt jos ajat umpihangessa tai hyppyreitä niin kyllä aika hiljaa saat ajaa ettet kuluta vähemmän kuin lenkkeilyssä...Mutta niinkuin sanottu niin rippuu ajotyylistä tuo !

      Moniko grossikuski , rr ajaja , formulakuski , ralliautoilija , snowgrosskuski on lihava??

      Antakaas tohtorit ja koiranulkoiluttajat esimerkkejä ?

      • Extreme Dudesons

        Mä tiedän ainakin yhden lihavan moottoriurheilijan: se on Jarppi Duudsoneista!
        Kaveri on tunnetusti kova moottoriurheilija mutta silti on sen verran tukevassa kondiksessa kaveri, että mahaa voi käyttää tikkatauluna siinä niitten ihmistikkataulutempussa. Bam Margerakin heitti taannoin kirjaimellisesti napakympin Jarpin mahaan, eikä mennyt paksun rasvakerroksen ansiosta sisäkalut tai suolet hajalle vaikka syvään upposi.
        F1- ym. kuskit tietysti on pakkodieetillä kun ei niihin autoihin mahdu jos on läski. Ylipaino myös vie mahkut voittaa, kun sekunnin sadasosatkin on liikaa tasoitusta muille formuloissa.


      • DE
        Extreme Dudesons kirjoitti:

        Mä tiedän ainakin yhden lihavan moottoriurheilijan: se on Jarppi Duudsoneista!
        Kaveri on tunnetusti kova moottoriurheilija mutta silti on sen verran tukevassa kondiksessa kaveri, että mahaa voi käyttää tikkatauluna siinä niitten ihmistikkataulutempussa. Bam Margerakin heitti taannoin kirjaimellisesti napakympin Jarpin mahaan, eikä mennyt paksun rasvakerroksen ansiosta sisäkalut tai suolet hajalle vaikka syvään upposi.
        F1- ym. kuskit tietysti on pakkodieetillä kun ei niihin autoihin mahdu jos on läski. Ylipaino myös vie mahkut voittaa, kun sekunnin sadasosatkin on liikaa tasoitusta muille formuloissa.

        katso uusia jaksoja, jarppi on laihtunut. tikat pysähtyvät "panssariin".jarppia ei ole moottoriurheilija. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDvai paksun rasvakerroksen ansiosta ei mene sisäkalut ja suolet hajalle.................::DDD joo hidastaa kulkua onneks on lihakset välissä..............................


    • tapahtunutta

      Kaksi moottorikelkkaa varastettiin Turengissa
      01.03.2011


      Viime yönä neljän aikaan Turengissa Aisakujalla anastettiin kaksi moottorikelkkaa.

      Talon asukas heräsi kolinaan ja havaitsi ikkunasta pihassa vaalean pakettiauton, jonka peräkärryssä oli kaksi moottorikelkkaa. Ennen kuin hän ehti pihalle pakettiauto ehti poistua saalis mukanaan. Varkaat olivat nykäisseet kelkat kyytiin lumipenkan päältä. Kelkat olivat merkiltään Polaris Prox 440 ja Arctic Car ZR500.

      Poliisi kaipaa vihjeitä tällaisesta kuljetuksesta aamuyön tunneilta numeroon 07187 37718.

    • Joooseppi

      Todella epävirallisen huhun mukaan Forssassa järjestetään jonkun tason kelkkakisat tulevana viikonloppuna! Onko muilla tietoa tästä?

    • Moro vaa

      Loimaalta päivää :-) Tiedättekö muuten lenkkeilevät koiran paskan levittäjät mikä on ruotsissa jokamiehenoikeus !! MOOTTORIKELKKAILU !!! Ja tiedättekö myös sen että suomeen on tulossa mittavia muutoksia maastoliikennelakiin !! Mahtaa vituttaa kun lähi tulevaisuudessa saa luvalla ajaa ehkä teidänkin mailla jos sellaisia omistatte :-) :-) :-) Ja vielä tidoksi että kun ajaa moottorikelkalla Tontilla johon on omistajan lupa niin, ei sitä voi kukaan kieltää jos ajo tapahtuu kello 06.00 - 22.00 välisenä aikana !! Mukavaa lenkkeilyä ja koiran ulkoilutusta vaan, toivottavsti lumet sulaa vasta huhtikuun lopulla ! Taidan tulla itsekkin kyseiselle tontille/radalle tuossa viikon päästä lauantaina. Ja voin luvata että meteliä lähtee, tuttavaani siteeratakseni... -LUISTIT KATTOON JA NIMI LEHTEEN !!-

      • Muuta Ruåtsiin sit

        Äläpä nyt liikoja uhoa siellä, jos on tontille lupa niin ko. tontilla ajo ok, mut pidäppä huoli että kuljet sinne tontille myös koko matkan luvallisella tavalla (kelkallahan se ei onnistu). Lisäksi vaikka olisi lupa jollekin tietylle alueelle, niin silti ajo ei saa aiheuttaa häiriötä muille. En muuten tiedä että olisi tulossa mitään mullistavia muutoksia maastoliikennelakiin, luulet vaan.
        Lopuksi totean, että nytkin ollaan auringossa kylpien niin paljon plusasteilla että lumet on kohta niitä entisen talven sorttisia. Revi siitä!


      • Ruåtsi
        Muuta Ruåtsiin sit kirjoitti:

        Äläpä nyt liikoja uhoa siellä, jos on tontille lupa niin ko. tontilla ajo ok, mut pidäppä huoli että kuljet sinne tontille myös koko matkan luvallisella tavalla (kelkallahan se ei onnistu). Lisäksi vaikka olisi lupa jollekin tietylle alueelle, niin silti ajo ei saa aiheuttaa häiriötä muille. En muuten tiedä että olisi tulossa mitään mullistavia muutoksia maastoliikennelakiin, luulet vaan.
        Lopuksi totean, että nytkin ollaan auringossa kylpien niin paljon plusasteilla että lumet on kohta niitä entisen talven sorttisia. Revi siitä!

        Sitten niitä kelejä varten on mönkijät , moottoripyörät , veneet , jetit ja autot :)

        Että kyllä me läskit ihmiset keinot keksitään millä vältämme kävelyn :)

        Maastoliikennelakiin tulee ( on mennyt jo hallituksessa läpi) Sellainen muutos että kelkkareitit saa kunta tehdä mistä parhaaksi näkee yhdysreitiksi olemassa olevalle reitille...ja eihän tuo ole kuin kaikkien etu , silloin ajellaan luvallisilla reiteillä eikä luvattomasti muiden mailla ! Eli samat oikeudet kuin tietä tekisi...


      • --erseitä---

        Norjassa taas Enontekiön lähellä on kiellettyä ajella moottorikelkoilla. Tulevat Suomen puolelle ajelemaan. En tiedä onko siellä Suomen rajan lähellä Norjassa sallittuja kelkkareittejäkään, luultavasti on.


    • Celssi
      • Koirankin omistava

        No ihan hienoa toimintaa. Silti totean kummiskin, että ei se koiran tai minkään muunkaan eläimen paska tee muuta kuin hyvää luonnolle ja hajoaa ihan itsestään hyödyllisiksi ravinteiksi maaperään. Nykyihminen on vaan niin vieraantunut luonnosta että sillä tekee niinkin luonnollinen asia kuin paska huonoa ja samaan aikaan nämä uusavuttomat kylvää luontoon surutta roskia, tupakantumppeja, muovijätettä, akkuja ja myrkkyjä ja rikkinäisiä autoja ja kodinkoneita tajuamatta tekojensa merkitystä.


      • Ei koiraa

        Tuo laite luulisi olevan pakollinen ainakin kaupunki alueella...


    • moro vaa

      Voisitko kertoa mitä häiriötä siinä aiheutetaan. meteliin on ihan turha vedota, 06.00-22.00 aikana saa metelöidä ihan niin paljon kun lystää, ainakin tuolla kyseisellä teollisuus tontilla. Jossakin asuinalueella vielä ymmärtäisin melu haitan. Ja jos melu haittaa niin vitusti että tarvii täällä urputtaa, niin muuta johonkin metsän reunaan kaus kaupungeista. saat hiljaisuutta eikä kukaan valita koiran paskoista :-)

      • Vähän tarkennusta

        Kuten itsekin sanoit niin aikas moni sinne metsän reunaan on Sortohakaan muuttanut just siksi että on rauha keskustan liikenteeltä ja melulta.
        Turha vedota että saa 6.00 - 22.00 melskata niin paljon kuin lystää, koska asia ei näin ole. Siellä tietysti kyseiset yritykset saavat toimia ja metelöidä tuona aikana mutta huvittelumielessä aiheutettu metelöinti kielletään järjestyssäännöissä ja laissa, jos se tuottaa häiriötä muille niinkuin tässäkin tapauksessa asia todetusti on. Kysy poliisilta jos et muuten usko taikka tajua


    • Sikaniskahomo

      Ihme vitun vatipää valittaja.. semmost se si on,ku ei osaa muuta tehdä,ku valittaa.. mee takasin mamman kainaloon..

      • Sikaniskahomo hei!

        Meneppä itse vaan, mamma ei tainnut opettaa tapoja sinulle.


    • loimaalta moro

      Voi vittu mitä urpoja täällä on. Pojat on poikia ja sillä selvä. ja kannattaisi tosiaan ottaa selvää näiden kelkka miesten siviilisäädystä ja lasten lukumääristä ennen kuin rupee ikuisiksi poikamiehiksi ja homoiksi haukkumaan. Kannattaa ainakin pitää visusti henkilöllisyys salassa, saattaisi joskus vielä tulla nenä kipeäksi.

      • Totta turiset

        Vorssan miehet on pistäneet varsin monelta loimaan hönöltä kolvin mutkalle.


      • Kepakko M
        Totta turiset kirjoitti:

        Vorssan miehet on pistäneet varsin monelta loimaan hönöltä kolvin mutkalle.

        Vittu mitä apinoita!!! Kohta tulee alumiinia aivoon! Käsittelyn jälkeen ainoa oikea kulkuneuvo teille valittajille on pyörätuoli ja opaskoira!!!


      • Apina oot ite
        Kepakko M kirjoitti:

        Vittu mitä apinoita!!! Kohta tulee alumiinia aivoon! Käsittelyn jälkeen ainoa oikea kulkuneuvo teille valittajille on pyörätuoli ja opaskoira!!!

        Mikäs foliohattu siellä nyt urputtaa? Ei sun kukkakepakko kannata ruveta isottelemaan, tommosten kintuille kusee sokean opaskoirakin!


      • urpot
        Apina oot ite kirjoitti:

        Mikäs foliohattu siellä nyt urputtaa? Ei sun kukkakepakko kannata ruveta isottelemaan, tommosten kintuille kusee sokean opaskoirakin!

        kepakko m koska ja missä nähdään??
        vittua täällä itket vitun ämmä


      • loimaalta vieläkin.
        Totta turiset kirjoitti:

        Vorssan miehet on pistäneet varsin monelta loimaan hönöltä kolvin mutkalle.

        Varmasti on, mutta nyt pitäis sitten ihan oman kylän poikien kanssa painia. Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteen fcf poikien kanssa. Voi kolvia kolottaa :-D


      • Profiloitsija
        loimaalta vieläkin. kirjoitti:

        Varmasti on, mutta nyt pitäis sitten ihan oman kylän poikien kanssa painia. Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteen fcf poikien kanssa. Voi kolvia kolottaa :-D

        No voi kakkendaali, se on ihan sama lukeeko niissä kuteissa fcf, mc koppakuoriaiset tai vaikka cannonball forssa, niin aina on kyseessä samankaltainen isolla joukolla koviksia oleva sekava joukkio yli-ikäisiä murrosikäisiä jotka kapinoi yhteiskuntaa vastaan ja haluavat herättää pelkoa tavallisissa ihmisissä. yhteisenä piirteenä alla on pahaääniset nopeat kulkupelit joilla pääsee vauhdilla karkuun jos ollaan yksin liikeellä. Säälittävää lyhyesti sanoen.


    • eikka.m

      Profiloitsija...
      voin tulla ihan yksinkin ja ota sinä kaverisi mukaan?

      • Prifiloitsija

        Tuu sitten, mä en mitään kavereita mukaan tartte. Paikka on sitten Murrontiellä
        Parman entisen konttorin pihassa (nykyinen poliisiasema). Sopiiko klo 12.00
        tämän viikon perjantaina?


      • Eikka. M
        Prifiloitsija kirjoitti:

        Tuu sitten, mä en mitään kavereita mukaan tartte. Paikka on sitten Murrontiellä
        Parman entisen konttorin pihassa (nykyinen poliisiasema). Sopiiko klo 12.00
        tämän viikon perjantaina?

        Tottakai sopii. Tavataan siellä siis....


    • A.Pölä.

      Siellä olis Viksbergin puistossa kelkka ajelua lapsille ja vähän vanhemmillekin tällä hetkellä päällänsä!

      Lapsilla tuntuisi olevan mukavaa!
      Kaikki paikalle, vielä kerkiitte nauttimaan komiasta kelistä ja 2T:n kärystä!

    • Asia kunnossa..

      vähän tarkennusta.. ei se ole mitään huvittelua. se on kovaa treeniä tuleviin kisoihin. oot kyllä melkonen einari jos meinaat että tuon touhun saat jotenkin laillisesti lopetettua. Se on harrastus siinä missä koiran ulkoilutus. Kelkoissa on vakuutus ja harrastus tapahtuu tontilla johon on maanomistajien lupa niin se nyt vaan "ikävä" kyllä oon niin että ei sitä toimintaa pysty kukaan lopettamaan laillisesti ! Olisi kaikille parasta jos te valittajat nyt sitten hoitaisitte ne poliisit ja itsenne paikalle vaikka tulevana lauantaina 12.3 vaikka siinä klo 14. niin saadaan asiaan viranomaistenkin kanta. Itse kyllä luulen että poliisit eivät paikalle jaksa lähteä kun ei siellä kerran lakia rikota. lauantaihin.. moro.

    • motoslide72

      tarkennusta, kaikki kelkkailijat eivät suinkaan kilpaile tai treenaa kilpailuihin, vaikka sellaisia on. Viestistäsi saa väärän vaikutelman. Tietysti laillinen kelkkailu on siinä missä mikä tahansa harrastus, tapahtuessaan laillisesti. Tähän kelkkailuharrastukseen pitäisi mielestäni soveltaa samanlaisia sääntöjä ja toimintamalleja kuin muihinkin mahdollisesti häiriötä aiheuttaviin lajeihin ja harrastuksiin.


      Hassuja uhittelijoita ylempänä. Tuli yläkoulun räkänokkatappelut mieleen.

    • sled

      Totta, kaikki eivät kilpaile,mutta treenissä on hyvä olla muitakin radalla, jota saa oikean fiiliksen.

      • sole mikhän

        Kaikki harrastusmuodot häiritsee nykypäivänä aina jotakuta.. ihan sama mitä tekee ja missä. aina joku on vittuuntunut. Ihme mussutusta. Tuossa jossakin viestissä valitetaan saastuttamisesta, Nykypäivän kelkkojen päästöt ovat huomattavasti pienempiä kuin useimmissa autoissa. Ja kelkkailu tapahtuu hyvin lyhyellä ajalla vuodessa eikä suinkaan päivittäistä. Yksityisautoilua sitä kieltää pitäisi jos jotain.


      • A4
        sole mikhän kirjoitti:

        Kaikki harrastusmuodot häiritsee nykypäivänä aina jotakuta.. ihan sama mitä tekee ja missä. aina joku on vittuuntunut. Ihme mussutusta. Tuossa jossakin viestissä valitetaan saastuttamisesta, Nykypäivän kelkkojen päästöt ovat huomattavasti pienempiä kuin useimmissa autoissa. Ja kelkkailu tapahtuu hyvin lyhyellä ajalla vuodessa eikä suinkaan päivittäistä. Yksityisautoilua sitä kieltää pitäisi jos jotain.

        pöytälaatikkokirjoitteluni ei häiritse ketään. :-)


      • Asian tiimoilta
        sole mikhän kirjoitti:

        Kaikki harrastusmuodot häiritsee nykypäivänä aina jotakuta.. ihan sama mitä tekee ja missä. aina joku on vittuuntunut. Ihme mussutusta. Tuossa jossakin viestissä valitetaan saastuttamisesta, Nykypäivän kelkkojen päästöt ovat huomattavasti pienempiä kuin useimmissa autoissa. Ja kelkkailu tapahtuu hyvin lyhyellä ajalla vuodessa eikä suinkaan päivittäistä. Yksityisautoilua sitä kieltää pitäisi jos jotain.

        Kyllä se alkoi olla päivittäistä. Nyt on ollut hiljaisempaa kun tuo Riitta pisti sälleille vähän kuria ja asioita virkamiesten tietoon. Tosin pimeän turvin on vieläkin pientä yrittämistä ollut jatkaa sitä laitonta harrastelua.
        Valittaminen on ihan oikein toimittu tässä tapauksessa.


      • Kelekkailija
        Asian tiimoilta kirjoitti:

        Kyllä se alkoi olla päivittäistä. Nyt on ollut hiljaisempaa kun tuo Riitta pisti sälleille vähän kuria ja asioita virkamiesten tietoon. Tosin pimeän turvin on vieläkin pientä yrittämistä ollut jatkaa sitä laitonta harrastelua.
        Valittaminen on ihan oikein toimittu tässä tapauksessa.

        Ei ole kyllä riittaa sirpaa esteriä eikä liiemmin virkamiehiäkään näkyillyt !

        Ja nekin ketä kelkan omistavat joutuvat kuitenkin töissäkin käymään kelkkojensa eteen niin aika luonnollista että siellä pimeän turvin ajellaan , mutta on teillä nyt sitten parempi mieli jos luulette että siellä ei uskalleta ajella !


    • Ruudinkeksijä

      Ei voi kun ihmetellä teidän ihmisten järjenjuoksua... kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa avautumaan kenellekkään. Koirankakka on koirankakkaa ja kelkkailu on kelkkailua...Big Deal! Ja jos maaseudun rauhaa etsii niin kannattaa muuttaa maalle!

      • Lataamonhallitsija

        No shit sherloc!

        Toisia kiinostaa pikkukaupungin rauha! :-)


    • ONNEKSI LUIN

      tämän keskustelun. Piti ostaa asunto sieltä Aleksinkadulta, mutta siellä tuntuukin asuvan vain ahdasmielisiä valittajia joita kaikki asiat paitsi koiran paska ja kusi häiritsevät. Jos on "torppansa" ostanut teollisuusalueen naapurista saattaa sieltä tulla metelöintiä. Sama kuin ne jotka rakensivat kaatopaikan naapuriin valittavat että sieltä tulee hajuja. Tammela taitaa saada uuden asukkaan...

      • Riitta on fiksu

        No sinne sit vaan menet, ei siinä mitään. Moottorikelkkailulla ei ole mitään tekemistä teollisuustuotannon kanssa. Kyllä ne on hyvin hiljaisia firmoja siellä, ihan vaan tiedoksesi, eikä ole firmojen väkeä ne jotka siellä esim. viikonloppuiltaisin rällää kelkkoinensa.


      • A. Pölän tuttu
        Riitta on fiksu kirjoitti:

        No sinne sit vaan menet, ei siinä mitään. Moottorikelkkailulla ei ole mitään tekemistä teollisuustuotannon kanssa. Kyllä ne on hyvin hiljaisia firmoja siellä, ihan vaan tiedoksesi, eikä ole firmojen väkeä ne jotka siellä esim. viikonloppuiltaisin rällää kelkkoinensa.

        Voipi olla et siellä teollisuudessa puhaltaa uudet tuulet???


    • eikka.k

      tulevana lauantaina 12.3 vaikka siinä klo 14. niin saadaan asiaan viranomaistenkin kanta. Itse kyllä luulen että poliisit eivät paikalle jaksa lähteä kun ei siellä kerran lakia rikota. lauantaihin.. moro.

      • Kattotaanpas

        No kattotaan sitten silloin. Tulkaa sitten kanssa varmasti sinne pellolle ihan joka ikinen moottorikelkkaharrastaja. Luulisin kyllä että se polliisikin on siellä varmasti antamassa oman kantansa asian suhteen.

        PS. Ei sitten ajella kevyen liikenteen väyliä sinne paikalle, se se vasta kiellettyä onkin!


    • eikka.k

      tule myös itse niin katotaan

    • ghjhyut

      edit: PS. Ei sitten ajella kevyen liikenteen väyliä sinne paikalle, se se vasta kiellettyä onkin!

      HA HA HAA.......................... :) :) :)

      • Veijo K.

        Vielä hymy hyytyy. Ainakin sitten kun kevyen liikeenteen alueella kelkkailevat sankarit saavat roimat sakot. Luulisi että rahalle olis muutakin käyttöä kuin moottorilelujen osteleminen ja varsinkin sakkojen makselu?
        Vaikka itse tienaan riittävästi, niin eipä tulis mieleen moiseen tuhlaaminen, perheemme autotkin ovat vm. -95 ja -01 eikä vaihdeta uudempiin vaikka voitaisiin rahan puolesta. Kaikki tekee tietysti rahoillaan mitä tahtoo, mutta silti ihmettelen kmoottorikelkkoja, mönkijöitä ym. heräteostoksia. Ilmankin pärjää vallan hyvin.


      • At
        Veijo K. kirjoitti:

        Vielä hymy hyytyy. Ainakin sitten kun kevyen liikeenteen alueella kelkkailevat sankarit saavat roimat sakot. Luulisi että rahalle olis muutakin käyttöä kuin moottorilelujen osteleminen ja varsinkin sakkojen makselu?
        Vaikka itse tienaan riittävästi, niin eipä tulis mieleen moiseen tuhlaaminen, perheemme autotkin ovat vm. -95 ja -01 eikä vaihdeta uudempiin vaikka voitaisiin rahan puolesta. Kaikki tekee tietysti rahoillaan mitä tahtoo, mutta silti ihmettelen kmoottorikelkkoja, mönkijöitä ym. heräteostoksia. Ilmankin pärjää vallan hyvin.

        Juu ei muuta kun muistat sit vaan "oikeeseen" aikaan vaihtaa kakki rahasi kolikoiksi... Säilyy haudassa pitempään kun setelit... ;-)


      • Huoran penikka
        Veijo K. kirjoitti:

        Vielä hymy hyytyy. Ainakin sitten kun kevyen liikeenteen alueella kelkkailevat sankarit saavat roimat sakot. Luulisi että rahalle olis muutakin käyttöä kuin moottorilelujen osteleminen ja varsinkin sakkojen makselu?
        Vaikka itse tienaan riittävästi, niin eipä tulis mieleen moiseen tuhlaaminen, perheemme autotkin ovat vm. -95 ja -01 eikä vaihdeta uudempiin vaikka voitaisiin rahan puolesta. Kaikki tekee tietysti rahoillaan mitä tahtoo, mutta silti ihmettelen kmoottorikelkkoja, mönkijöitä ym. heräteostoksia. Ilmankin pärjää vallan hyvin.

        Nii i, Se on vähän sama, kun ylläpitää muijaa kotona tai käy vakkariin huorissa. Lopputulos tulee olemaan kumminkin sama. Kaikki eurot menee ja mitään täältä ei mukaan saa, kun lähtö tulee! Välillä hymyilyttää ja välillä ei, pääasia et on hauskaa!

        Tää ny ei liity mitenkään tähän keskusteluun mut kuvastaa Veijon ajatusten kulkua. "Kyl mul rahaa on", mut en vaan raaski käyttää.


      • Kelkkakeppuhousu
        Huoran penikka kirjoitti:

        Nii i, Se on vähän sama, kun ylläpitää muijaa kotona tai käy vakkariin huorissa. Lopputulos tulee olemaan kumminkin sama. Kaikki eurot menee ja mitään täältä ei mukaan saa, kun lähtö tulee! Välillä hymyilyttää ja välillä ei, pääasia et on hauskaa!

        Tää ny ei liity mitenkään tähän keskusteluun mut kuvastaa Veijon ajatusten kulkua. "Kyl mul rahaa on", mut en vaan raaski käyttää.

        Meillä ostetaan koneet maataloustuilla.


      • Veijo taas
        At kirjoitti:

        Juu ei muuta kun muistat sit vaan "oikeeseen" aikaan vaihtaa kakki rahasi kolikoiksi... Säilyy haudassa pitempään kun setelit... ;-)

        Höh! Ei sitten tullut mieleesi, ettei niitä jälkeensä jättäneitä rahoja mihinkään arkkuun sullota, vaan perinnöksi jälkeläisille!
        On varmaan hieno perinnönjako teidän kelkkoihin ja muihin turhakkeisiin rahansa tuhlanneiden perheissä. Jälkikasvu saa tapella vain loppuunrääkätystä moottorikelkasta ja mönkijästä joita ei huoli edes romukaupiaat.
        Perunkirjoituksessa tuhlaavaisesti elämänsä eläneet todetaan konkurssin tehneiksi. Maksamatta taitaa jäädä sakotkin tulla asenteella.


      • Veijo taas
        Huoran penikka kirjoitti:

        Nii i, Se on vähän sama, kun ylläpitää muijaa kotona tai käy vakkariin huorissa. Lopputulos tulee olemaan kumminkin sama. Kaikki eurot menee ja mitään täältä ei mukaan saa, kun lähtö tulee! Välillä hymyilyttää ja välillä ei, pääasia et on hauskaa!

        Tää ny ei liity mitenkään tähän keskusteluun mut kuvastaa Veijon ajatusten kulkua. "Kyl mul rahaa on", mut en vaan raaski käyttää.

        Itku tulee pitkästä ilosta, se on vaan tosiasia sekin. Kannattaako pitää hetki hauskaa ja olla kurjuudessa lopun ikää?
        Kun kaikki tienestit tuhlataan turhuuksiin ja otetaan vielä velkaa päälle, niin onnea vaan valitsemallasi tiellä!


      • Huoran penikka
        Veijo taas kirjoitti:

        Itku tulee pitkästä ilosta, se on vaan tosiasia sekin. Kannattaako pitää hetki hauskaa ja olla kurjuudessa lopun ikää?
        Kun kaikki tienestit tuhlataan turhuuksiin ja otetaan vielä velkaa päälle, niin onnea vaan valitsemallasi tiellä!

        Miten niin Veijo. On armeija tulotkin vielä säästössä! Ei niitä aina tarvi velaks ostaa!


      • Veijo taas
        Huoran penikka kirjoitti:

        Miten niin Veijo. On armeija tulotkin vielä säästössä! Ei niitä aina tarvi velaks ostaa!

        Hp, itsehän tuossa kerroit että joka euro menee, välillä hymyilyttää ja välillä ei.
        Kuinkas nyt noin mielesi muuttui?


      • Huoran penikka
        Veijo taas kirjoitti:

        Hp, itsehän tuossa kerroit että joka euro menee, välillä hymyilyttää ja välillä ei.
        Kuinkas nyt noin mielesi muuttui?

        Kaikki menee, mut velkaakaan ei tuu.. miten sulla johtaja?


    • kelkkailijaloimaalta

      Kuolin ilmotuksessa ei lue kuin paljo rahaa jäi. Moottorikelkkailu on ihan vitun kivaa. Niin kauan ku kelkkoja myydään ni niillä myös ajetaan. kelkkailu on hyvää kuntoilua ja kesällä toi kuntoilu puoli järjestyy jokioisten crossi radalla.

      • Veijon vastaus

        Joku muukin aikas huvittuneena täällä antoi palautetta moottoriurheilusta kunnonkohottajana. Kai se kelkkailu voi toki kivaa olla, mutta ei sillä pelillä tai crossiradalla sitä kuntoa kyllä juurikaan saada kohoamaan. Ihan maalaisjärjelläkin on helppo sanoa, että kävely, juoksu, pyöräily, uinti ja punttisali sopivasti annosteltuna tekee sen kunnon eikä lihasten jännittäminen moottorin tehdessä työt. Samalla periaatteella myytiin joskus laitetta joka antoi antureiden välityksellä vatsalihaksille pieniä sähköiskuja ja näin ollen lihakset supistelivat ja sen piti polttaa kaloreita ja saada käyttäjä kovaan kuntoon muutaman viikon ajassa. Lääketieteen asiantuntijat tuonkin laitteen tyrmäsivät ja lyttäsivät ajat sitten ja sama pätee kunnon kohotukseen moottoroiduilla ajopeleillä, eli ei juuri mitään muuta käytännössä kuin muutamien harvojen samojen lihasten yksipuolista kuormitusta jossa voi hikikin tulla jos on liikaa vaatetta ja tarpeeksi huono pohjakunto.


      • voi jumalauta..
        Veijon vastaus kirjoitti:

        Joku muukin aikas huvittuneena täällä antoi palautetta moottoriurheilusta kunnonkohottajana. Kai se kelkkailu voi toki kivaa olla, mutta ei sillä pelillä tai crossiradalla sitä kuntoa kyllä juurikaan saada kohoamaan. Ihan maalaisjärjelläkin on helppo sanoa, että kävely, juoksu, pyöräily, uinti ja punttisali sopivasti annosteltuna tekee sen kunnon eikä lihasten jännittäminen moottorin tehdessä työt. Samalla periaatteella myytiin joskus laitetta joka antoi antureiden välityksellä vatsalihaksille pieniä sähköiskuja ja näin ollen lihakset supistelivat ja sen piti polttaa kaloreita ja saada käyttäjä kovaan kuntoon muutaman viikon ajassa. Lääketieteen asiantuntijat tuonkin laitteen tyrmäsivät ja lyttäsivät ajat sitten ja sama pätee kunnon kohotukseen moottoroiduilla ajopeleillä, eli ei juuri mitään muuta käytännössä kuin muutamien harvojen samojen lihasten yksipuolista kuormitusta jossa voi hikikin tulla jos on liikaa vaatetta ja tarpeeksi huono pohjakunto.

        Kyl on taas oikein asiantuntija asialla. Mahdatkohan hakea vertailu kohtasi esim. autolla ajamisesta, kun silläkin pääsee paikasta toiseen. Lisäksi se jännittää jopa ajolihasta. Vai oliskohan sitä oikein käyty työporukalla Levillä kelkkasafarilla (jonka keskinopeus jopa 20km/h)! Silloinkin orastava hiki johtui pelkästään parin edellisen päivän ryyppäämisestä!

        Mitäköhän mieltä pelle oot sitten esim, hevosurheilusta? Mitäs siinäkään sit oikein muuta tarvii tehdä kuin ratsastajan istua hevosen selässä ja hohhohtella. Kaiken duuninhan se hevonen siinä tekee!


      • Veijo vastaa
        voi jumalauta.. kirjoitti:

        Kyl on taas oikein asiantuntija asialla. Mahdatkohan hakea vertailu kohtasi esim. autolla ajamisesta, kun silläkin pääsee paikasta toiseen. Lisäksi se jännittää jopa ajolihasta. Vai oliskohan sitä oikein käyty työporukalla Levillä kelkkasafarilla (jonka keskinopeus jopa 20km/h)! Silloinkin orastava hiki johtui pelkästään parin edellisen päivän ryyppäämisestä!

        Mitäköhän mieltä pelle oot sitten esim, hevosurheilusta? Mitäs siinäkään sit oikein muuta tarvii tehdä kuin ratsastajan istua hevosen selässä ja hohhohtella. Kaiken duuninhan se hevonen siinä tekee!

        Täällähän koirat älähti kun kalikka kalahti!
        Autokin liikkuu moottorin avulla kuten moottorikelkkakin. En väitä etteikö kelkkailessa jotkut harvat lihakset rasittuisi, mutta se on täysi pelle, joka väittää että moottorikelkkailu päihittäisi normaalin kuntourheilun kunnon nostamisessa ja kokonaisvaltaisessa kehon vahvistamisessa!
        Hevosurheilu on totoamista ja huono vertauskohta moottorikelkkailuun. Jos hevosen kanssa tekee muutakin kuin istuu kärryillä, niin varmasti siinäkin ihminen itseään rasittaa monipuolisemmin kuin moottori"urheilussa"
        Kysykää vaikka kunto-ohjaajalta tms. alan viralliselta asiantuntijalta kun ette muuten usko.


      • Albertti18
        Veijo vastaa kirjoitti:

        Täällähän koirat älähti kun kalikka kalahti!
        Autokin liikkuu moottorin avulla kuten moottorikelkkakin. En väitä etteikö kelkkailessa jotkut harvat lihakset rasittuisi, mutta se on täysi pelle, joka väittää että moottorikelkkailu päihittäisi normaalin kuntourheilun kunnon nostamisessa ja kokonaisvaltaisessa kehon vahvistamisessa!
        Hevosurheilu on totoamista ja huono vertauskohta moottorikelkkailuun. Jos hevosen kanssa tekee muutakin kuin istuu kärryillä, niin varmasti siinäkin ihminen itseään rasittaa monipuolisemmin kuin moottori"urheilussa"
        Kysykää vaikka kunto-ohjaajalta tms. alan viralliselta asiantuntijalta kun ette muuten usko.

        Kannattasko sunki vatipää joskus kokeilla vaikka sitä hevosurheilua muussakin muodossa kun ravintolan pöydässä istumista!? Meneppä kuule ½tunniksikin istumaan sinne hevosen selkään tai kärryille niin kyllä huomaat että tarvitaanko lihaksia vai ei! Ehkä olisi viisasta sinne moottorikelkan puikkoihin hypätä ja vääntää kaasukahvaa niin katotaan miten hymy hyytyy kun on lihakset hapoilla!


    • at

      On se Veijo vaan aika apina jos siinä kelkan kyydissä ihan vaan rennosti tekemättä mitään roikkuu.. ;-) Tai sit tää meitin Veijo on vaan ihan "hiukan" PIHALLA näitä kuntoilu hommista... ;-) Itse kelkkailua olen harrastanut jo vuosia ja kilpailtuakin on tullut ihan SM tasolla, ja voin Veijolle kertoa et kyllä se ihan kunnon urheilusta käy! Ja voin myös lyödä vetoa kyseisen Veijon kanssa ette kelkkailu (tosimielellä) eli snowcross tai enduro ovat vaativampia kuin juoksu, uinti jne.. Jos kuntoilun tavoitteena on muukin kuin minuutin kestävä räjähtävä voima!
      Sä oot VEIJO sekasin!!

      • Veijo vastaa taas

        Ei, en ole lainkaan sekaisin. Ette vaan halua myöntää, että normaali kuntourheilu (lähes laji kuin laji) kuormittaa kehoa enemmän ja monipuolisemmin kuin jonkun moottoripelin ajaminen. Kyllä kelkkailussa tietyt harvat lihakset vahvistuu ja tulee varmasti hikikin, mutta älkää tulko selvinpäin väittelemään että se voittaisi kunnon kasvattamisessa edes säännöllistä sauvakävelyä reippaasti toteutettuna ja oikeaoppisesti tehtynä. Miten muuten kelkkailulla pitää ympärivuotisesti kunnon yllä, kohta lumetkin sulavat?
        Sitäpaitsi, jos harrastaa esim 10 km pitkiä juoksu tai hiihtomatkoja säännöllisesti taikka ui niin kyllä siinä juuri se kestävyys paranee eikä minuutin kestävä räjähtävä voima pelkästään! Näin ei kelkkailun kanssa asia ole!


    • kelkkailijaloimaalta

      Veijo vedä kuivat! Et tiedä mistä puhut! Kyl kesällä ku ajaa crossia 2-3 kertaa viikko ni huomaa et syksyllä on ajamisessa ihan eri meininki ku alku kesästä.
      Kyllä siinä ihan todistetusti kunto kohoaa. Ei crossia eikä kelkkailua voi verrata siihen et ajat autolla kauppaan tai käyt posti laatikolla kusettamassa koiran.
      Jopa talvella crossi pyörällä jäällä ajaessa kohoo kunto. ei tätä voi verrata mihinkö tv-shopin vyöhön. Mieti nyt vähän. Kävisit säääki joskus ihmisten ilmoilla etkä pyöris kaiket päivät jossain h*****n suomi 24 saitilla.

      Ei formulallakaa ajo voi olla raskasta, istut vaan autossa ja painat niitä nappeja ratista.

      30min erä veto crossiradalla pyörällä tai kelkalla saa hien pintaan vaikka talvella ja pelkät kalsarit jalassa.

      • Veijo vastaa taaskin

        Eipäs aleta siellä härskeiksi! Toisekseen minä nimenomaan TIEDÄN mistä puhun, enkä LUULE kuten sinäkin teet. Jos kuntoilusi on crossin ajaminen 2-3 krt/vko niin ei se ole vielä mistään kotoisin. TV-shopin vyössä on ihan sama idea, se rasittaa YKSIPUOLISESTI muutamia lihaksia kuten kelkkailu ja crossikin. Minä olen rautaisessa kunnossa, vaikka olen jo ikämies teihin verrattuna.
        En vertaa harrastuksianne postilaatikko tai kauppareissuihin se oli sinun väitteesi. Vertaan moottoroitua "urheilua" mm. tv-shopin harvoja lihaksia rasittavaan näennäishyötyyn. Saunassakin saa painoa alas hikoilemalla mutta kunto ei siitä nouse! Sama on asia jos ajaa moottoriajoneuvolla kunnon kohotus mielellä. Muutama lihas käytössä eikä nekään koko aikaa kuten vaikka uidessa.
        Juu ja kyllä minä olen varsin sosiaalinen ihminen, vaikka 1-2 kertaa päivässä käyn netissä, yhteensä noin tunnin päivässä. Tapaan ihmisiä monissa harrastuksissa ja liikun ja kuntoilen joka päivä. Cooperin testissä rikon tänäkin päivänä 3000 rajan ja jaksan reippaasti juosten tehdä lenkin Tammelan saareen ja takaisin vain pienen tauon siellä pitäen. Kuinkas itsesi laita on? Kovasti usein näytät itsekin täällä keskustelussa käyvän?


      • Celssi
        Veijo vastaa taaskin kirjoitti:

        Eipäs aleta siellä härskeiksi! Toisekseen minä nimenomaan TIEDÄN mistä puhun, enkä LUULE kuten sinäkin teet. Jos kuntoilusi on crossin ajaminen 2-3 krt/vko niin ei se ole vielä mistään kotoisin. TV-shopin vyössä on ihan sama idea, se rasittaa YKSIPUOLISESTI muutamia lihaksia kuten kelkkailu ja crossikin. Minä olen rautaisessa kunnossa, vaikka olen jo ikämies teihin verrattuna.
        En vertaa harrastuksianne postilaatikko tai kauppareissuihin se oli sinun väitteesi. Vertaan moottoroitua "urheilua" mm. tv-shopin harvoja lihaksia rasittavaan näennäishyötyyn. Saunassakin saa painoa alas hikoilemalla mutta kunto ei siitä nouse! Sama on asia jos ajaa moottoriajoneuvolla kunnon kohotus mielellä. Muutama lihas käytössä eikä nekään koko aikaa kuten vaikka uidessa.
        Juu ja kyllä minä olen varsin sosiaalinen ihminen, vaikka 1-2 kertaa päivässä käyn netissä, yhteensä noin tunnin päivässä. Tapaan ihmisiä monissa harrastuksissa ja liikun ja kuntoilen joka päivä. Cooperin testissä rikon tänäkin päivänä 3000 rajan ja jaksan reippaasti juosten tehdä lenkin Tammelan saareen ja takaisin vain pienen tauon siellä pitäen. Kuinkas itsesi laita on? Kovasti usein näytät itsekin täällä keskustelussa käyvän?

        Me mennään sinne tammelan saareen veneellä niin ei tartte uida eikä juosta ja pientä taukoa pitää kun voi pitää suuren ja ottaa kaljaa ja rillata makkaraa samalla... ! Ja takaisin on samaan aikaan kun sinä...mutta kukin tavallaan

        Cooperia en ole juossu 2 vuoteen mutta silloin meni 2980...oot sää kyllä veijo aika pelimies ! Harrastanu olen nyrkkeilyä , jääkiekkoa , pesäpalloa , sählyä , motorossia , kelkkailua , autoilua , moottoripyöräilyä , kalastusta , juoksemista salia ja vähän kaiken näköstä...

        Kelkkailu , jääkiekko ja sähly on ollut niistä rankimmat ja grossi mutta se on ollu niin nuorena etten oikein muista....mutta enhän tietty tiedä mistä puhun niin onko sillä nyt niin väliä?

        Tuo sinun juoksu vaatii kestävyyttä paljon ja varmaan sinulla on sitä enemmän ku kellään meillä mutta me kelkkailijat kyllä tajuamme sen! Mutta pointti on siinä että kelkkaillessa pystyt kuluttamaan esin 30min aikana enemmän kaloreita kun juoksisit saman ajan täysillä...kelkkailussa käytät koko lihasryhmääsi koko ajan !
        Ja juoksulla tarkoitetaan nyt juoksemista eikä hölkkää ja kelkkailulla rata ajoa !


      • Celssi
        Veijo vastaa taaskin kirjoitti:

        Eipäs aleta siellä härskeiksi! Toisekseen minä nimenomaan TIEDÄN mistä puhun, enkä LUULE kuten sinäkin teet. Jos kuntoilusi on crossin ajaminen 2-3 krt/vko niin ei se ole vielä mistään kotoisin. TV-shopin vyössä on ihan sama idea, se rasittaa YKSIPUOLISESTI muutamia lihaksia kuten kelkkailu ja crossikin. Minä olen rautaisessa kunnossa, vaikka olen jo ikämies teihin verrattuna.
        En vertaa harrastuksianne postilaatikko tai kauppareissuihin se oli sinun väitteesi. Vertaan moottoroitua "urheilua" mm. tv-shopin harvoja lihaksia rasittavaan näennäishyötyyn. Saunassakin saa painoa alas hikoilemalla mutta kunto ei siitä nouse! Sama on asia jos ajaa moottoriajoneuvolla kunnon kohotus mielellä. Muutama lihas käytössä eikä nekään koko aikaa kuten vaikka uidessa.
        Juu ja kyllä minä olen varsin sosiaalinen ihminen, vaikka 1-2 kertaa päivässä käyn netissä, yhteensä noin tunnin päivässä. Tapaan ihmisiä monissa harrastuksissa ja liikun ja kuntoilen joka päivä. Cooperin testissä rikon tänäkin päivänä 3000 rajan ja jaksan reippaasti juosten tehdä lenkin Tammelan saareen ja takaisin vain pienen tauon siellä pitäen. Kuinkas itsesi laita on? Kovasti usein näytät itsekin täällä keskustelussa käyvän?

        Minkäs ikäinen olet?
        Kun luulet olevasi ikämies??
        Oletko koskaan kurkannut sinne kypärän taakse muutamaa kuskia ?

        Aika on ryppyset posket jo muutamalla ja kelkkailu heillekkin 1 harrastus !


      • Mieti uudestaan
        Celssi kirjoitti:

        Me mennään sinne tammelan saareen veneellä niin ei tartte uida eikä juosta ja pientä taukoa pitää kun voi pitää suuren ja ottaa kaljaa ja rillata makkaraa samalla... ! Ja takaisin on samaan aikaan kun sinä...mutta kukin tavallaan

        Cooperia en ole juossu 2 vuoteen mutta silloin meni 2980...oot sää kyllä veijo aika pelimies ! Harrastanu olen nyrkkeilyä , jääkiekkoa , pesäpalloa , sählyä , motorossia , kelkkailua , autoilua , moottoripyöräilyä , kalastusta , juoksemista salia ja vähän kaiken näköstä...

        Kelkkailu , jääkiekko ja sähly on ollut niistä rankimmat ja grossi mutta se on ollu niin nuorena etten oikein muista....mutta enhän tietty tiedä mistä puhun niin onko sillä nyt niin väliä?

        Tuo sinun juoksu vaatii kestävyyttä paljon ja varmaan sinulla on sitä enemmän ku kellään meillä mutta me kelkkailijat kyllä tajuamme sen! Mutta pointti on siinä että kelkkaillessa pystyt kuluttamaan esin 30min aikana enemmän kaloreita kun juoksisit saman ajan täysillä...kelkkailussa käytät koko lihasryhmääsi koko ajan !
        Ja juoksulla tarkoitetaan nyt juoksemista eikä hölkkää ja kelkkailulla rata ajoa !

        Suurin osa on täysin totta, mutta se kelkkailun kalorienpoltto tuon 30min aikana riippuu tosiaan täysin maastosta ja nopeudesta jossa kelkkaa tulee hallita. Lisäksi vaikka siinä juoksussa ei käytä koko lihasryhmää, niin ei kyllä kelkkailussakaan tarvitse esimerkiksi juoksuun tarvittavia lihaksia, suurimmaksi osaksi kun siinä astinlaudalla seisomme.

        Pointtihan kuitenkin on se että se kelkkailu tosiaankin voi olla kuntoa vaativaa ja kaloreita polttavaa!

        Totuushan on että Veijo varmaankin pesee coopperissa meidät kaikki varsinkin ikäeron huomioiden, mutta se ei tarkoita sitä että hän pärjäisi kelkkailijoille raskaassa maastossa raskaalla lumella juurikin siksi, että kelkkailu vaatii aivan eri lihaksia. Suurimmalta osin yläkroppaa.

        Mutta ei jätetä huomiotta sitä seikkaa, että usein maastossa kelkkaillessa voi jäädä kiinni, joka tietää kaivamista lumesta. Tuo on raskasta varsinkin kostealla kevätlumella.


      • kelkkailija loimaalt
        Veijo vastaa taaskin kirjoitti:

        Eipäs aleta siellä härskeiksi! Toisekseen minä nimenomaan TIEDÄN mistä puhun, enkä LUULE kuten sinäkin teet. Jos kuntoilusi on crossin ajaminen 2-3 krt/vko niin ei se ole vielä mistään kotoisin. TV-shopin vyössä on ihan sama idea, se rasittaa YKSIPUOLISESTI muutamia lihaksia kuten kelkkailu ja crossikin. Minä olen rautaisessa kunnossa, vaikka olen jo ikämies teihin verrattuna.
        En vertaa harrastuksianne postilaatikko tai kauppareissuihin se oli sinun väitteesi. Vertaan moottoroitua "urheilua" mm. tv-shopin harvoja lihaksia rasittavaan näennäishyötyyn. Saunassakin saa painoa alas hikoilemalla mutta kunto ei siitä nouse! Sama on asia jos ajaa moottoriajoneuvolla kunnon kohotus mielellä. Muutama lihas käytössä eikä nekään koko aikaa kuten vaikka uidessa.
        Juu ja kyllä minä olen varsin sosiaalinen ihminen, vaikka 1-2 kertaa päivässä käyn netissä, yhteensä noin tunnin päivässä. Tapaan ihmisiä monissa harrastuksissa ja liikun ja kuntoilen joka päivä. Cooperin testissä rikon tänäkin päivänä 3000 rajan ja jaksan reippaasti juosten tehdä lenkin Tammelan saareen ja takaisin vain pienen tauon siellä pitäen. Kuinkas itsesi laita on? Kovasti usein näytät itsekin täällä keskustelussa käyvän?

        joo kaikki 2-3 kertaa käyny. Ei hiihtokaan sit mitää kuluta ku ei tarvi edes ohjata ku menee vaan toisten jälkiä.


    • motocrossari

      On lapsellista edes ajatella et ku on moottori ni ei ite joudu tekemään mitään!

      Olipa joskus tutkimuskin ku vertailtiin hiihtoa ja crossia ni crossi oli vaativampaa ihmiselle.

      • Veijo jälleen

        Kerroppas oliko tutkimuksen tekijänä puolueeton virallinen taho?
        Luulenpa ettei ole kyse kuin alan harrastajien omasta mutu-tiedosta.


    • motocrossari

      väitätkö oikeesti et kalorit ei pala moottoriurheilussa?

    • Jepjep123455

      Hehheh :D

      Veijo vois käydä crossiradalla kokeilemassa kelkkailua vaikkapa vartin verran. Otetaan ajokiksi vaikkapa keveimmästä päästä 440cc kisapeli.
      Jos pystyt ajamaan edes suurinpiirtein muun porukan mukana 15minuuttia niin nostan hattua. Lisäksi takaan ja alleviivaan että sen jälkeen saat vääntää paitasi kuivaksi.

      • Veijo asialla taas

        Enpä tee sitä. Kelkkailukin on laji jossa tietysti kehittyy, kuten missä tahansa harrastuksessa jota harrastaa pitkään. Varmasti en pysyisi perässänne vaikka kuntoni on 99% varmuudella parempi kuin teidän. Tule sinä pelaamaan kanssani erä shakkia. Jos et ole koskaan ennen pelannut annan pikakurssin.
        Sama asia kuin jos minä 1. kerran tulisin kokeineita harrastajia vastaan kilpailemaan itselleni täysin oudolla pelillä.
        Sen takaan että shakissa tai Cooperin testissä pesen sinut siinä missä itse häviän pystyyn kelkkailussa.


      • Celssi
        Veijo asialla taas kirjoitti:

        Enpä tee sitä. Kelkkailukin on laji jossa tietysti kehittyy, kuten missä tahansa harrastuksessa jota harrastaa pitkään. Varmasti en pysyisi perässänne vaikka kuntoni on 99% varmuudella parempi kuin teidän. Tule sinä pelaamaan kanssani erä shakkia. Jos et ole koskaan ennen pelannut annan pikakurssin.
        Sama asia kuin jos minä 1. kerran tulisin kokeineita harrastajia vastaan kilpailemaan itselleni täysin oudolla pelillä.
        Sen takaan että shakissa tai Cooperin testissä pesen sinut siinä missä itse häviän pystyyn kelkkailussa.

        Voin tulla pelaan shakkia...tykkään tutustua uusiin ihmisiin ja hauskaa oppia kaikkea uutta...en ole shakkia koskaan pelannutkaan ! Minun itsetuntoni ei siitä juuri horju jos sinä siinä minut voitat mutta annat minulle mahdollisuuden oppia hyväksi...meille pääasia on että on hauskaa...


    • Celssi

      Vexii onx sulla kivexii ?

      Täällähän on hupaisaa nykyään :)

      Vexi osta kortonki kaupasta ja vedä se päähän ja huuda niin kauan että puhkee ja

      huudon aikana kertynyt kuola lentää pitkin kämppää ja siivoa sotku !

      Sillä on sama vaikutus ton tyyppisellä ihmisellä kun täällä kirjoittelu , vaimosikin

      nauraa sulle yhtä paljon ! Se voisi olla sulle parasta ressilääkettä...

      Ja ota toistoja niin kauan että kyllästyt...Niin käy nyt tässäkin touhussa...

      • Veijo taas!

        On kivekset ja jopa laskeutuneet toisin kuin siellä.
        Hupaisaa tosiaankin, moottoroidut vauhtiveikot munaavat itsensä kinaamalla lajinsa puolesta täysin hatusta vedetyin argumentein.
        Kortonkikin on mielenkiintoinen esine, olet vaan erehtynyt sen oikeasta käyttötavasta, mutta niinhän isällesikin kävi, ettei se ihme ole : )
        Vaimoni muuten on nauranut kylläkin teille kinasteleville tykinkuulille, joiden kakkosharrastus moottorikuntoilun jälkeen on kinaaminen täällä vaikka faktat
        olisivat kuinka vastaan.
        Stressikin on aivan vieras ilmiö minulle, koska liikun päivittäin ja kuntoilen suuren osan vapaa-ajastani. Kun kuntoilee oikealla tavalla ja kokonaisvaltaisesti käyttäen kaikkia lihasryhmiä ja syö monipuolisesti ja jättää tupakan ja roskaruuan pois niin tulos on hyvä ja keho ja mieli virkeä.
        Oletko sinäkään koskaan harrastanut oikeita kuntoilulajeja kun olet oikeastaan aika negatiivisen ja ahdasmielisen oloinen jos pelkkä eriävä mielipiteeni saa sinut heittäytymään alatyyliseen ilmaisutapaasi jonka esittelit
        viestissäsi?
        Mene hyvä mies ulos keräämään kuntoa ja positiivisuutta tavoilla, jotka toteutetaan ilman moottoreita ja bensanpolttoa. Lupaan että sinäkin voit kokea monta hyvää vaikutusta itsesi kohdalla jo parin viikon jälkeen!


      • Celssi
        Veijo taas! kirjoitti:

        On kivekset ja jopa laskeutuneet toisin kuin siellä.
        Hupaisaa tosiaankin, moottoroidut vauhtiveikot munaavat itsensä kinaamalla lajinsa puolesta täysin hatusta vedetyin argumentein.
        Kortonkikin on mielenkiintoinen esine, olet vaan erehtynyt sen oikeasta käyttötavasta, mutta niinhän isällesikin kävi, ettei se ihme ole : )
        Vaimoni muuten on nauranut kylläkin teille kinasteleville tykinkuulille, joiden kakkosharrastus moottorikuntoilun jälkeen on kinaaminen täällä vaikka faktat
        olisivat kuinka vastaan.
        Stressikin on aivan vieras ilmiö minulle, koska liikun päivittäin ja kuntoilen suuren osan vapaa-ajastani. Kun kuntoilee oikealla tavalla ja kokonaisvaltaisesti käyttäen kaikkia lihasryhmiä ja syö monipuolisesti ja jättää tupakan ja roskaruuan pois niin tulos on hyvä ja keho ja mieli virkeä.
        Oletko sinäkään koskaan harrastanut oikeita kuntoilulajeja kun olet oikeastaan aika negatiivisen ja ahdasmielisen oloinen jos pelkkä eriävä mielipiteeni saa sinut heittäytymään alatyyliseen ilmaisutapaasi jonka esittelit
        viestissäsi?
        Mene hyvä mies ulos keräämään kuntoa ja positiivisuutta tavoilla, jotka toteutetaan ilman moottoreita ja bensanpolttoa. Lupaan että sinäkin voit kokea monta hyvää vaikutusta itsesi kohdalla jo parin viikon jälkeen!

        Onko oma isäsi sitten sellainen kun nykyään on muotia...naimisissa kenties 2 naista?

        Niillä ei paljon kortonki pamahtele...mutta olet ilmeisesti jollain putkella tehty vexi

        kuules? Mutta parempi sekin minun mielestä että isä erehtyy 2 kertaa kun että isällä

        onkin hame päällä...


      • Veijo pyytää anteeks
        Celssi kirjoitti:

        Onko oma isäsi sitten sellainen kun nykyään on muotia...naimisissa kenties 2 naista?

        Niillä ei paljon kortonki pamahtele...mutta olet ilmeisesti jollain putkella tehty vexi

        kuules? Mutta parempi sekin minun mielestä että isä erehtyy 2 kertaa kun että isällä

        onkin hame päällä...

        Nyt olen itseeni vähän pettynyt, kun sorruin lähtemään mukaan tähän haukkumiseen. Kyllähän sä toit hyvin esiin kuinka olet harrastanut monia lajeja, rankkojakin. Aikas pöljä homma kuinka tämä keskustelu täällä lähti minullakin hiukan käsistä. Ihmisiä me kumminkin ollaan kaikki hyvine ja huonoine puolinemme, joten kyllähän se suvaitsevaisuus on kuitenkin paras juttu meidän kaikkien kannalta. Noh, tuossa olen samaa mieltä kanssasi että ei oikein se suvaitsevaisuus kummiskaan riitä tuolla kohdalla että vanhemmat ovat samaa sukupuolta, se on luonnotonta se. Putkella minut tehtiin, kyllä vaan, mutta onneksi virtsaputkella :)
        Noh, lyön Celssi sun kanssasi kättä näin netissä jos käy?
        Kyllähän te nuoret miehet puolestani saatte lystiä pitää, niinkuin minäkin.
        Kukin tavallaan, OK?


    • Mieti uudestaan

      Turhaa tämä asiattoman haukkumisen puolelle menevä tappelu.

      Veijolle sen verran, että se "oikea" kuntoilu tosiaankin on monipuolisempaa ainakin käytettävien lihasten määrän osalta ja säästää ympäristöä ja uusiutumattomia polttoaineita kuntoilumuotona.

      Mutta et voi tosissasi väittää täällä, ettei se kelkkailu käy kuntoilusta, kun et itse ole edes kokeillut. Itsesi lisäksi 200-300kg painoisen kelkan ohjaaminen metsässä tahi radalla on jopa siltä 15 minuutin ajalta fyysisesti oikeasti TODELLA rankkaa.

      Se on aivan eri asia kun reitillä sallitun max. 60km/h nopeuksien kruisailu. Eikä kyse ole kokemuksesta ja muiden perässä pysymisestä. Voin milloin vaan lainata omaa kelkkaani sinulle, niin lähdetään ihan kokeilumielessä tuonne patikkoon hyppimään vaikka vaan puoleksi tunniksi, niin voit kertoa uuden mielipiteesi asiasta. Eikä tarvitse pysyä muiden perässä, vaan mennään sitä tahtia mihin itse pystyt.

      Terveisin molempia kuntoilumuotoja harrastava.

      • Veijo vielä

        Okei, asiaa puhuit ja sait minutkin ajattelemaan omia sanomisiani täällä.
        Kiitos kelkan kokeilemisideasta, voisihan sitä harkitakin. Ainakin sen lupaan etten enää jatka omalta osaltani kokemusta omaamattomana tästä asiasta..
        Myönnän että en voi kokemusta vailla liikaa vaahdota kelkkailun fyysisestä rasittavuudesta, mutta hienoa että harrastatte noin monipuolisesti. Se on hyvää vaihtelua kun on monia lajeja.


    • parempi peli
    • jouni.l

      VITTU TEI OLETTE IDIOOTTEJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      valitatte täällä mitä kummallisimpien nimimerkkien takana ja kaivatte persettänne.
      ampukaa valittajat ittenne

      • Sortohaan veteraani

        Älä Jouni nyt heitä enää bensaa nuotiolle lisää kun näyttää jo muut ottaneen itseään niskasta kiinni. Paljon on puhetta ja kirjoitusta aihe tuottanut eikä ole kelkat viime aikoina minua häirinneet. Joten minä en valita muuta kuin Jounin halusta alkaa taas se turha tappeleminen. Veijo, Celssi ja muutkin jo näyttää sopivan asiat keskenänsä niin ei ruveta enää puukottamaan selkään ketään, eikö näin paras ole kaikille? Ryssiä minä ammuin aikoinani mutta kun omat alkaa keskenään painia niin se on pelkäksi vahingoksi.


    • Mieti uudestaan

      Veteraani on tältä osin oikeassa.
      Veijo osoitti olevansa vastuuntuntoinen aikuinen ja taipui omalta osaltaan ajattelemaan asioita toiselta kannalta, mitä arvostan suuresti. Mutta se ei tarkoita sitä että te muut saatte nyt alkaa riehua miten haluatte, vaan voisitte miettiä nyt sitä omaa käyttäytymistä.

      En puutu asiaan enempää. Pohdiskelin faktoja ja annoin teille ajattelemisen aihetta. Jos ette tähän vielä ymmärrä lopettaa, niin vielä on teidän paljon kasvettava henkisesti.
      Enempää minä en voi asialle tehdä, joten eiköhän tämä ollut minun osalta tässä.

    • kawasaki miäääs

      siis mitä vittua täällä tapahtuu.......

    • Celssi

      Noniin sitä ihmisten erilaisuutta tässä nyt on vouhotettu ja alkavat porukat tajuamaan asian ytimen ! Ei me kelkkailijat teitä tahallaan olla tultu häiritsemään vaan asiat hoituu asiallisesti juttelemalla ! Mutta jos asenne on tuo kun keskustelun alussa ettei voi asiallisesti puuttua asiaan jos se todellakin jotain muka häiritsee niin silloin kyllä heitetään löylyä kiukaalle ! Tietysti kelkkailijoidenkin joukkoon mahtuu niitä kusipäitä jotka on asia erikseen mutta varmasti mahtuu enemmän kusipäitä esim ulkoilijoihin , koska kelkkailijoita on vain kourallinen niihin verrattuna ... Mutta toisaalta on ihmisillä aina negatiivinen kanta kaikkeen uuteen ja outoon...tänä talvena kaikki maahantuojien kelkat myyty loppuun , mutta entäs ensi talvi? Ei ole pakolla lunta ollenkaan ja tuskin sillon kelkkojakaan !

      Ja veijot ja riitat sun muut senkun paiskataan kättä mutta ottakaa se asenne että tuo harrastaminen on meidän harrastus tuolla ja täysin laillista ja jos se häiritsee , todella harvoin n 1-2krt viikossa 1-2h päivässä vaan 3kk ajan niin veijo voi sitten vaikka sillä aikaa juosta sinne saareen ja takas ja riitta vaikka käydä kaupassa niin asia on sillä kunnossa ?

      Voisi joku päivä pitää ulkoilupäivän ja halukkaat saisi koittaa kelkkoja ja lenkkeilijät rillailla makkaraa ja hiihtäjät hiihdellä siinä pellolla ja kaikilla olis hauskaa...se on meidän asenne !

      • Celssi

        Niin ja veteraanille voidaan järjestää rynnäkkökivääri ja jos ei löydy niin vaikka kiikarilla varustettu ilmakivääri ja 10 ryssää sinne pellon nurkkaan siinä olis sulle ulkoilupäiväks tekemistä tuosta asiasta ainakin kaikki on varmaan samaa mieltä että se on ainakin luvallista :)

        Ja onhan armeijallakin nykyään kelkat, en tiedä oliko viellä silloin? niin voisit samalla harjoitella kelkan selästä nykyaikaisempaa maanpuolustusta liikkuvasta kelkasta ammuskella niitä ryssiä...

        Ja jos ei ryssiä löydetä niin mustalaisia ainakin forssassa on yllin kyllin !

        Kauanko muuten mustalaista voi katsoa yhdellä silmällä????







        Niin kauan kuin on panoksia lippaassa !!!


      • Veijo taas

        Hieno idea, nyt kyllä tiukkapipoisinkin valittaja voi tämän jälkeen hyvillä mielin todeta sen tärkeimmän pointin että kukaan ei ole halunnut häiritä toistaan vaan pitää omalla tavallaan hauskaa vapaa-ajallaan. Itse ainakin muutin omaa suhtaumistapaani ja nyt sen jo sai huomata, että niinhän se metsä vastaa kuin sinne huutaa. Paras on näin että ymmärretään toisiamme ja suhtaudutaan nimenomaan positiivisesti eikä negatiivisesti uusiin asioihin ja ilmiöihin.
        Ennakkoluulot eivät edistä mitään asiaa ja kyllähän se reiluakin on että jos on jotain mielessä niin aina voi keskustella ja tiedustella rauhallisella tavalla jos jokin seikka mietityttää. Kyllä nyt on hienoa ilmaa tosiaan, mutta tuuli hiukan turhan kovaa puhaltelee. Uutta lunta kait tulee ensi yönä jos vaan olisi sen verran pakkasen puolella. Nyt menen suihkuun tästä haisemasta, aika lämmin tuli kun juoksin Sortohaasta Viksbergiin kurssikeskuksen taakse saakka ja takaisin. Välillä join pikaiset kahvit Prismassa.


    • Loimaalta

      Huomenna la 12.2 noin. klo 14 alkaen pärisevät kelkat sortohaassa, grillataan ja juodaan mehua. kaikki vaan tervetuloa. Minun kelkkaani ainakin Saavat epäilijät kokeilla onko kuntoa kohottavaa vai eikö ! On auringon paistettakin luvattu. -Ville-

    • risoja

      Kiinalaiset kelkat:

      En tule vaikka maksettaisi,katsomaan teidän
      Kiinalaisia kelkkojanne,ei niillä tee mitään.

    • kotimaisilla ajetaan

      Aika vähissä on kiinalaisten kelkkojen valmistus.. :-D

      • Ahahahahaha :D

        Joo, en oo nähny vielä ensimmäistäkään :D
        Näin siinä taas käy ku sellast jotaka ei tiiä asiasta mitään niin tulevat huutelemaan pokkana :D


      • Celssi
        Ahahahahaha :D kirjoitti:

        Joo, en oo nähny vielä ensimmäistäkään :D
        Näin siinä taas käy ku sellast jotaka ei tiiä asiasta mitään niin tulevat huutelemaan pokkana :D

        Juu eikös se rovaniemen kelkkatehdas ole kiinan rovaniemellä :D:D

        Samoinkuin joulupukkikin !


    • Naapurinrakkikoira

      Mun talon vierestä menee kelkkareitti n. 15 m päästä makuuhuoneesta. Koskaan ei ole häirinnyt yhtään, mutta yhdelle naapurille piti huomauttaa jatkuvasti haukkuvista rakeista, kun aina heräs aamulla viiden aikaan siihen saakelin räksytykseen. Tähän naapuriin matkaa jotain 50 m. Onneksi se uskoi ja vaiensi jotenkin ne koiransa. Nyt ei haittaa enää koirat eikä kelkat. Tosin ei oo kelkat koskaa häirinneet elämää.

    • Ville Niiranen

      Ei näkynyt eilen sortohaassa Poliiseja saatikka Riittoja veteraaneja veijoja vaikka kymmenkunta kelkkaa huudatti vehkeitä kolmisen tuntia sen minkä kerkesi. Yksi koiran kusettaja eksyi paikalle ja hänkin kehui vaan hienoja kelkkoja sekä hienoa meininkiä ja että hän itsekkin aikoinaan 90 luvun alussa oli harrastanut. Joko te samperin valittajat uskotte että siinä sortohaan pellolla ajamisessa ei ole mitään laitonta. Huutelette täällä tyhmien nimimerkkien takaa ja uhoatte että se on laitonta ja kyllä se touhu loppuu poliisien ja sakkojen kera. Saatana. Ja haukutte homoiksi sinkku miehiksi, vajaaälyisiksi ja ties miksi. Ensi kerralla otatte sitten faktat esiin ennenkuin alatte VITTUILEMAAN ilman syytä.

      • Vanhentuva.

        Jossain aiemmin luetussa, joku sanoi jättävänsä perintöä jollekin. Väärin oivallettu. Forssassa kaikki vanhusosastot lopetettu. Siirto päivä- ja yöhoitoon. Eläkkeet otetaan sentilleen vanhushoitoon. Pankkitilin saldon mukaan. Sillä, jolla on rahaa, maksaa enemmän. Ja sillä, jolla ei pankissa ole mitään, saa saman hoidon kuin rikaskin, hoidon ja hoidon. Eli, ettekö ole huomanneet, että tänäpäivänä ei jää mitään perintöä, ellet sitten ota vanhuksiasi kotiin hoidettavaksi. Ihanaa, kun ois moottorikelkka.


      • Veijon vastaus
        Vanhentuva. kirjoitti:

        Jossain aiemmin luetussa, joku sanoi jättävänsä perintöä jollekin. Väärin oivallettu. Forssassa kaikki vanhusosastot lopetettu. Siirto päivä- ja yöhoitoon. Eläkkeet otetaan sentilleen vanhushoitoon. Pankkitilin saldon mukaan. Sillä, jolla on rahaa, maksaa enemmän. Ja sillä, jolla ei pankissa ole mitään, saa saman hoidon kuin rikaskin, hoidon ja hoidon. Eli, ettekö ole huomanneet, että tänäpäivänä ei jää mitään perintöä, ellet sitten ota vanhuksiasi kotiin hoidettavaksi. Ihanaa, kun ois moottorikelkka.

        No ei se nyt noin mene, jos osaa pelata asiat oikein. Tietysti jää perintöä kun ne rahat ja varat hoitaa omilta nimiltään pois jo silloin kun on vielä kunnossa.
        Itse en halua mihinkään laitokseen makaamaan jos tilanne menee sellaiseksi.
        Sama se vaikka eläkkeet menisi, mutta se omaisuus on silloin jo jaettu!
        Jos tarttisi jäädä johonkin laitokseen makaamaan niin sitten otan tarpeeksi vahvat tropit, joilla asia järjestyy.


      • Veijo taas

        Paljon oli täällä tosiaan suukopua ja minä totesinkin eräälle alueella asiasta valittaneelle, että antaisi nyt asian olla kun hän siitä eilen aamulla alkoi taas ottamaan aihetta kuultuaan suunnitelmistanne. Niin hän sitten tekikin. Toivottavasti oli hauskaa, itse en ollut aamupäivän jälkeen paikalla asiaa toteamassa kun läksin Torron suolle hiihtelemään. Hienoa oli siellä ainakin ja useampi tunti meni äkkiä. Tuskin Riittakaan asiaan puuttui, koska kuulin huhuna hänen poikansa kieltäneen häntä puuttumasta liikaa asiaan. Enempää asiasta tietämättä lähden nyt lenkille. En Tammelaan saakka kuitenkaan jos tulee räntää.


      • Ritun ystävätär
        Veijo taas kirjoitti:

        Paljon oli täällä tosiaan suukopua ja minä totesinkin eräälle alueella asiasta valittaneelle, että antaisi nyt asian olla kun hän siitä eilen aamulla alkoi taas ottamaan aihetta kuultuaan suunnitelmistanne. Niin hän sitten tekikin. Toivottavasti oli hauskaa, itse en ollut aamupäivän jälkeen paikalla asiaa toteamassa kun läksin Torron suolle hiihtelemään. Hienoa oli siellä ainakin ja useampi tunti meni äkkiä. Tuskin Riittakaan asiaan puuttui, koska kuulin huhuna hänen poikansa kieltäneen häntä puuttumasta liikaa asiaan. Enempää asiasta tietämättä lähden nyt lenkille. En Tammelaan saakka kuitenkaan jos tulee räntää.

        Loppuiko jo tältä talvelta?
        Riitta oli viikonloppuna ollut laivalla, joten siitä syystä ei tullut teille valittamaan.


      • Viimeinen sana
        Ritun ystävätär kirjoitti:

        Loppuiko jo tältä talvelta?
        Riitta oli viikonloppuna ollut laivalla, joten siitä syystä ei tullut teille valittamaan.

        Kaiken kinaamisen jälkeen tässä ote poliisi.fi -sivustolta koskien moottorikelkkailua:

        "Saako moottorikelkalla siirtyä ojanpohjia pitkin kelkkareitiltä toiselle tai kotopihalta reitille?

        Jos kysyjällä on maanomistajan lupa maastossa liikkumiseen koko tälle matkalle, tai hän liikkuu omalla maallaan kotoa tänne uralle hän voi siirtyä kotoa reitille tai luvallisesti liikuttavalta reitiltä toiselle em. tavalla. (Ks. Maastoliikennelaki 4 §). Tällöin ei kuitenkaan saa käyttää yleisiä teitä, katuja, jalkakäytäviä, kevyenliikenteenväyliä tai niiden ojia, puistoalueita tms. alueita miltään osin tähän siirtymiseen (Ks. TLL 91 §, ja AAKT 11 §).

        On siis huomattava, että maanteiden ja katujen vierustojen ojat kuuluvat tiealueeseen, ja täten niitä pitkin ajaminenkin on kiellettyä. Eteen sattuvien teiden suora ylittäminen maastoa pitkin luvallisesti edettäessä olisi tarvittaessa sallittua. Ojien käytössäkin tulee huomioida kelkalla ajamisen vaikutus ojien lumien paakkuuntumiseen / jäätymiseen paksuksi kerrokseksi. Tällä voi olla hyvinkin suurta vaikutusta keväällä ojien sulamiseen ja niiden alkuperäisen tarkoitusperän toteutumiseen ts. umpijäässä olevat ojat eivät pystykään ohjaamaan sulamisvesiä tarkoitetulla tavalla, vaan tästä aiheutuu mahdollisesti ennalta - arvaamattomia tulvia ojien lähiympäristöön ns. paannejääongelmat.

        Pääsääntöisesti taajama- tai kaupunkialueilla siirtyminen suoraan kotipihalta kelkalla ajamalla luvalliselle reitille ei ole käytännössä juurikaan lakien ja määräysten mukaan mahdollista ja luvallista. Hyvin harvassa tapauksessa oma tontti on viereisen maastoalueen kanssa siten lähekkäin, että tämä em. maasto ulottuisi sallitulle kelkkauralle ilman, että kelkkailijan olisi pakko ajaa ainakin osittain esim. teitä tai kevyen liikenteenväyliä pitkin"

        PS. Olen tuo samainen Riitan ystävätär, enempää en ota kantaa kelkkailuun mutta tämä kun sattui silmään niin oli hyvä puhua varmaa faktaa vielä kerran.


      • ski-doo1
        Viimeinen sana kirjoitti:

        Kaiken kinaamisen jälkeen tässä ote poliisi.fi -sivustolta koskien moottorikelkkailua:

        "Saako moottorikelkalla siirtyä ojanpohjia pitkin kelkkareitiltä toiselle tai kotopihalta reitille?

        Jos kysyjällä on maanomistajan lupa maastossa liikkumiseen koko tälle matkalle, tai hän liikkuu omalla maallaan kotoa tänne uralle hän voi siirtyä kotoa reitille tai luvallisesti liikuttavalta reitiltä toiselle em. tavalla. (Ks. Maastoliikennelaki 4 §). Tällöin ei kuitenkaan saa käyttää yleisiä teitä, katuja, jalkakäytäviä, kevyenliikenteenväyliä tai niiden ojia, puistoalueita tms. alueita miltään osin tähän siirtymiseen (Ks. TLL 91 §, ja AAKT 11 §).

        On siis huomattava, että maanteiden ja katujen vierustojen ojat kuuluvat tiealueeseen, ja täten niitä pitkin ajaminenkin on kiellettyä. Eteen sattuvien teiden suora ylittäminen maastoa pitkin luvallisesti edettäessä olisi tarvittaessa sallittua. Ojien käytössäkin tulee huomioida kelkalla ajamisen vaikutus ojien lumien paakkuuntumiseen / jäätymiseen paksuksi kerrokseksi. Tällä voi olla hyvinkin suurta vaikutusta keväällä ojien sulamiseen ja niiden alkuperäisen tarkoitusperän toteutumiseen ts. umpijäässä olevat ojat eivät pystykään ohjaamaan sulamisvesiä tarkoitetulla tavalla, vaan tästä aiheutuu mahdollisesti ennalta - arvaamattomia tulvia ojien lähiympäristöön ns. paannejääongelmat.

        Pääsääntöisesti taajama- tai kaupunkialueilla siirtyminen suoraan kotipihalta kelkalla ajamalla luvalliselle reitille ei ole käytännössä juurikaan lakien ja määräysten mukaan mahdollista ja luvallista. Hyvin harvassa tapauksessa oma tontti on viereisen maastoalueen kanssa siten lähekkäin, että tämä em. maasto ulottuisi sallitulle kelkkauralle ilman, että kelkkailijan olisi pakko ajaa ainakin osittain esim. teitä tai kevyen liikenteenväyliä pitkin"

        PS. Olen tuo samainen Riitan ystävätär, enempää en ota kantaa kelkkailuun mutta tämä kun sattui silmään niin oli hyvä puhua varmaa faktaa vielä kerran.

        Lapissa tämä ei todellakaan päde.Miksei nämä kitisiät mene itse sanomaan kelkkailioille mielipidettään, mitä täällä sitten enää vinkua ja itkeä,ostakaa elämä.


    • Celssi

      Ritu ja ystävätär haluaa ilmeisesti leikkiin takaisin mukaan !

      Onnistuu...tai varrotaan että lumet sulavat niin päästään laillisesti vähän lähemmäksi

      asutusta !

      Vituttaa veijon puolesta tollaset...

      Kesää odotellessa :)

      • Veijo vielä

        Jep, eipä tässä enempää nyt tosiaan Riitan porukoitten tarvitse heitellä löylyä kiukaalle, aion kyllä sen heille sanoa kun kohdataan.
        Enpä Celssi usko, että Ritut enää alkavat niuhottamaan asiasta kun vähän jutellaan järkevästi. Hyvä että kelit suosi kelkkailuanne lauantaina, kuten minulla
        hiihtoa. Hyviä jatkoja sinne..


    • Ville niiranen

      Ritun ystävätär nyt sivuaa aiheesta, kyse on siittä sortohaan pellosta. Siinä ajoa ei voi kieltää, koska se ei ole laitonta. Nykyään on niin paljon kelkkoja , että siellä ojissa ja tiellä ajelee vähän ketä sattuu, ei kannata kohdistaa sitä tähän sortohaan radan ajo porukkaan !! Ja tosiaan kesä tulee..ja kesän laitteilla pääsee ihan teidän talojen eteen huudattamaan kaksipyöräisiä ja jopa luvallisesti. että ei nyt hirveesti kannata sitä löylyä enää heitellä.

      • Riitan ystävätär

        Ei pääse luvallisesti. Talojemme edestä ei kulje kuin kevyen liikenteen väyliä.
        Mutta hei, emme me haasta enää teitä kisailemaan tässä asiassa enempää.
        Kelkkailkaa siellä pellolla vaan. Se ei haittaa. Veijo tuli eilen sanomaan asiasta niin luvataan nyt olla suvaitsevaisempia sen suhteen.


    • Celssi

      No sitten ymmärrän että teidän kulmilla asuu vain tuollaista liikunta aktiivista porukkaa Jos joutuu pitkän matkan kävelemään pelkästään autolta kotiin...toisaalta onhan se hyvä niin virkistyy siinä samalla...Mutta ilmeisesti se vika onkin silmissä eikä korvissa jos kerran etupihalla meteli häiritsee mutta ei takapihalla....

    • Tuntematon ukkeli

      Forssa Lehdessä tänään 30.3. Poliisi pyytää vinkkiä tai havaintoja Jokioisilla rellestäneistä moottorikelkkailijoista. Siellä oli taimikot kärsineet melkoista tuhoa.
      Mites on, onko FCF pojat harrastelleet sielläkin?

      • Ai FCF:kö

        Ei muuten olla matkamotoristeja.... Rupee oleen niin ja näin, et näin huono kuntoiset jaksaisi ajella noin kauas? Saatika vielä KELKOILLA!


    • FCF

      Tais kesä alkaa.....

      • over boost

        niimpä :) hyvää ja lämmintä kesää!!!! t:kumitkatuun.net


      • Autokouluun----->
        over boost kirjoitti:

        niimpä :) hyvää ja lämmintä kesää!!!! t:kumitkatuun.net

        No voi voi sentään....
        ruosteenraiskaamia Bemareita ja kuminpolttelua, joka paljastaa kuinka
        vaikeaa on saada pidettyä auto keltaisten viivojen oikealle puolen.


      • Kumminsäästelijä
        Autokouluun-----> kirjoitti:

        No voi voi sentään....
        ruosteenraiskaamia Bemareita ja kuminpolttelua, joka paljastaa kuinka
        vaikeaa on saada pidettyä auto keltaisten viivojen oikealle puolen.

        Tuskin on kellään bemarin moottoripyörää tuosta sakista !!!
        Ja ei moottoripyöriin ihan kauhiasti korroosio iske kun ajetaan vaan
        kesällä !!! Suosittelen lämpimästi autokoulun opettajaa menemään silmälääkäriin jos ei erota moottoripyörää autosta ja....on se autokin varmaan tietty tapauksessasi vaikea pideltävä viivojen sisäpuolella....


    • stop.

      lopettakaa jo,
      karehtiminen on rasittavaa ja Miestä Syövää.

      sivistäkää itseänne korvien välistä;
      niin voitte ostaa moottorikelkat, bemarit ja maasturit,

      • Turha luulla

        Hahhahhaa, ei kukaan oikeasti fiksu mene ostamaan moisia turhakkeita.
        Ei tuollaiset kalliit, turhat, nähdyn mukaan yleensä romuttamokuntoiset rakkineet
        heikkotaitoisine kuskeineen herätä kenessäkään kateutta vaan sääliä.


      • se siitä sit

        Ei taida enää moottorikelkkailijat häiritä...


    • Celssi

      Komiaa , !!! Miten määritellää heikkotaitoinen kuski koirankakattaja näkövinkkelistä ? Onko myös jokin romutuskäytäntö teikäläisillä ?
      Jostakin vaan ehkä tuntuu hienolta ajaa sellaisella autolla kun on joskus nuoruudessa ajanunna...joskus kesähelteillä ja muistella vanhoja...

      • Celssi

        Toisaalta en kyllä enää nykyisin kannata mitään tuollaisien turhien moottoriajoneuvojen huudattamisia. Siihen kypsyy iän myötä ja huomaa että elämässä on paljon hienompiakin asioita kun vain kuuntelee ja katselee luontoa ja sen upeutta. Tässä satoa uuden ja paremman harrastukseni löydyttyä:
        http://mukkala.fi/luontosivusto/?sivu=infoa


      • Celssi
        Celssi kirjoitti:

        Toisaalta en kyllä enää nykyisin kannata mitään tuollaisien turhien moottoriajoneuvojen huudattamisia. Siihen kypsyy iän myötä ja huomaa että elämässä on paljon hienompiakin asioita kun vain kuuntelee ja katselee luontoa ja sen upeutta. Tässä satoa uuden ja paremman harrastukseni löydyttyä:
        http://mukkala.fi/luontosivusto/?sivu=infoa

        Nyt on uudet kiikarit ja kompassitki hommattu!!! Tosin myös Autoon uudet takarenkaat !!! Mutta ollaan nyt yhtä kaikkien kanssa !!!


      • Toinen Celssi
        Celssi kirjoitti:

        Toisaalta en kyllä enää nykyisin kannata mitään tuollaisien turhien moottoriajoneuvojen huudattamisia. Siihen kypsyy iän myötä ja huomaa että elämässä on paljon hienompiakin asioita kun vain kuuntelee ja katselee luontoa ja sen upeutta. Tässä satoa uuden ja paremman harrastukseni löydyttyä:
        http://mukkala.fi/luontosivusto/?sivu=infoa

        Mukavaa, että pidät sivustostani :)


    • vanhoja poikia parra

      On se, kun elämä on... ;)

      • Ketkuttelia

        Sianpaska haisee ainakin pohjoispuolla Forssaa.


    • loimaalta

      up!

    • yksjukkis

      heheh olipas hauska viestiketju ja taisi se lopullinen ratkaisu jäädä pikaoikeuden käynnin ulkopuolelle. Vai tuliko siihen päätös? Nyt selvis siis maastolaki ja sen tulkinta, perintökaari, naimaluvat, sukupuolivähemmistöt, maataloustuki, teollisuuspolitiikka, hajuhaitat niihin ei kai ole edes lakia? Ainakaan Forssassa.
      Sitten perinpohjainen kunnon ylläpito ja nosto, jaa niin kohta on taas kevät ne koiranpaskat haisee, kun ne kuulemma kuuluu sinne luontoon.
      Olen sitä mieltä, että moottorikelkalla, mönkijällä, veneellä saa liikkua missä vain.
      Kaupungissa ei saa pitää koiraa, kuin vain sellaista, joka on palvelustehtävässä.
      Muihin kohtiin perintö, haju, homo, sotaveteraani, oma kunto, niihin ei yksiselitteistä lakia voi edes aatella. heheheheh
      kivaa kevättä ajatuksen ovat lomalla.

      • 0pettaja

        Olet siis nuija. Moottorikelkalla, mönkijällä tai veneellä ei todellakaan saa liikkua missä tahansa. Kaupungissa saa tietenkin pitää koiraa, mutta jos siitä on määrätty koiravero, se pitää maksaa. Myös koiran jätökset tulee siivota.
        Lopuksi totean, että olisi valtavan hieno asia, jos mielipiteenvapaus ja kirjoitusoikeudet eri keskustelupalstoille poistettaisiin tyhmiltä (äo alle 70), joihin esim."yksjukkis" kuuluu.


      • yksjukkis
        0pettaja kirjoitti:

        Olet siis nuija. Moottorikelkalla, mönkijällä tai veneellä ei todellakaan saa liikkua missä tahansa. Kaupungissa saa tietenkin pitää koiraa, mutta jos siitä on määrätty koiravero, se pitää maksaa. Myös koiran jätökset tulee siivota.
        Lopuksi totean, että olisi valtavan hieno asia, jos mielipiteenvapaus ja kirjoitusoikeudet eri keskustelupalstoille poistettaisiin tyhmiltä (äo alle 70), joihin esim."yksjukkis" kuuluu.

        Ei taida ope ymmärtää mikä on ehdoitus? Mielipidevapaus on ja saa olla mitä mieltä vaan. Jos tarkennan hieman, että kaava-alue on erillinen saareke, jossa voi olla omia säädöksiä, mutta muihin paikkoihin tieoikeuksiin perustuen reitit ja vesitöihin yhtenäiset alueet, eikä hajautetut kun nyt. Tähän on tulossa parannus jo ensivuonna. Sitten nuorille vanhoja sorakuoppia, missä saa ajella. Pitää olla niin kaukana, ettei hienot ihmiset menetä esim. tontin ja talon hintoja.
        Ja en ole ainut, joka kannattaa koiranpitokietoa kaava-alueella.
        Tuota en tiennytkään, että open älykkyysmäärä pitää olla alle 70. koska sellaista puuhaa teen. Mutta en halua siitä tehdä numeroa, kun opet tuppaa olemaan tiukkapipoja vaikka ei siellä äly kyllä kiristä.
        Mahdako tietää mitä hehehehheh lopussa tarkoittaa, kato vähän viestiketjua ja mitä siellä on, jos ei oo huumoria, niin olen tosikko.


    • No juu.

      Oliko se nyt Hartola, vai mikä? Mutta siellä on joku järki-ihminen, joka on saanut laitettua jonkun koiramaksun, vuokrakoteihin. Ei vois viisaampaa ihmistä olla. Itse asun omissa oloissani, mutta naapureilla on koirat, häkeissä vankina. Jatkuva koiran haukunta ja ulina. Mutta kymmenessä vuodessa olen siihen tottunut. Mutta, mikä ihmistä siinä kiehtoo, että saa pitää luontokappaleen vankina ja näkee sen kärsivän? Sitä en ymmärrä.

    • yksjukkis

      Ja taas kukkahattutädit ja herrat kravatti-ja pukupäälläarkena porukka on hiljaa.
      Koirat ja muut elukat, niille ainakin vesilaskuun sama lisä kun lapselle ja muutenkin koiranpaskaa on tiet ja pientareet täynnä, ja kaikki sanoo: ei meidän koira, taivaastakos nuo putoaa. Sitten joku kaamee ääliö ajaa moorotikelkalla näiden pyhien kasojen yli ja hirvee haloo, ja poliisi se vain on ihan hiljaa, en yhtään ihmettele. On se kauheeta kun koiranjäte tulee taivaasta ja sen päälle keltaista pyhää vettä, niin jumalanpilkka siinä on kelkkahommissa lähellä.

      • Kelkkakikkeli

        Älä ota enää.


    • SE ON

      ahdasmielisten,köyhien, ja kateellisten hommaa vastustaa kelkkailua.

    • ONKOs1

      Tainu tulla uusia kelkkailijoita seudulle, kelkkojen jälkien määrästä päätellen....

      • Sortohaan kuningas

        Paremminkin kun katselee ja varsinkin kuuntelee voi onneksi todeta että lumen määrään nähden on käynyt erittäin harvinaiseksi tuo älyvapaa kaupunkikelkkailu.
        Kuten arvata saattaa, on vouti vienyt lelut pois korviaan myöten velkaisten kuskien alta.


    • Rikkaampia

      Mulle Äitskä osti myös mopoauton.T.Munakarvaton.

    • Rikkaampia

      Tais vuotilla myytävänä ollu kelkka olla vähän vanhaa vuosimallia??

      • nokialla u autot

        Jos itsellä ei ole varaa moottorikelkkaa, mopoautoon niin ei se yhtään auta omaa taloutta jos niiden kuskeja mollaa.

        parasta elää omnaa elämää niin voi yllättaenkin vaurastua, meidänkin perhe vaurastui 6 vuotta takaperin, uudistettiin asuntokantamme, autokanta ja taas tänä vuonna uudistettiin autokanta toistamiseen.

        pörssiä kannattaa seurata ja halpoja varmoja ostaa ja myydä.


    • Onni-Manninen

      Mitä se mammona auttaa jos on henkisesti köyhä?
      Toisekseen: mitään varmoja halpoja osakkeita ei edes ole.
      Taidat olla kumminkin ihan tavallinen velkaa tehnyt joka luulee
      että elämä paranee kun ostelee koko ajan uusia autoja ja asuntoja.
      Ei se tee onnelliseksi vaikka uskottelet itsellesi niin.

    • ski-doo1

      Opetelkaa ajamaan autoilla ja liikennesäännöt ensin siellä Suomen perslävessä. On elämä vaikeeta jos moottorikelkat häiritsee noin paljon.

      • Kelkkailia Tammelasta

        Höh,kaikken näköistä täältäkin löytyy


    • ONKOS1

      Joku saatanan huligaani ainakin ajelee ympäri kaupunkia kelkalla... Oon nähnyt sen monta kertaa eri puolilla kylää!!!

    • voutilla tili auki

      olen kanssa nähnyt useasti kaupungilla moottorikelkan,,, taitaa olla se vouti kun siellä ajelee kun kaikkien köyhien laitteet on vieny ja vouti on myös ulosmitannut joltain ktm merkkisen laitteen ja se ajaa sillä kuin hullu pitkin pyöräteitä velkainen kypärä päässä......

    • Merja H.

      Kuka tarvitsee moottorikelkkaa kaupungissa? Mihin? Muuhun kuin johonkin ladun tekoon?

      • Kulkee kouvvoo

        Meirän mukuloilla on mopoauto.


      • Kulkee kouvvoo

        Meirän mukuloilla on mopoauto.


    • autere2

      Onkohan sinne pellolle tulossa taas joku pärinä tapahtuma lähiaikoina, kun näyttivät sinne jotain rakentelevan, kun olin koiraa juoksuttamassa!!

    • oikeeta peliä

      onhan sinne tulossa, huomenna saatte jälleen nauttia.

    • Ei ymmärrä tommosta

      Paljon on järkeä tosiaan huudattaa niitä vehkeitä tuntikaupalla ja kiertää samaa peltoa asutusalueen laitamilla. Juttu on nyt niin että saa poliisi puuttua asiaan jos siihen ei lupia löydy.

    • Oikeeta peliä

      Ei näkynyt virkavaltaa koko päivänä... Taitaa olla viikonloppuisin tärkeempiäkin keikkoja maakunnassa :) :)

      • Poliisille nettivink

        Kuulemma oli aika moni ilmoittanut poliisille siitä älyttömästä melskaamisesta ja kevyen liikenteen väylillä ajamisesta moottorikelkoilla. Pojilla on kuulemma vehkeet joilla kuuntelevat poliisin radioliikennettä ja silloin kun on virkavalta tulossa antaa tarkkailija varoituksen muille. Turhaa kuvitella etteikö poliisilla olisi aikaa puuttua jatkuvaan lainrikkomiseen. Tästä on hyvä nettivinkillä antaa tietoa myöskin poliisille, jotta tietävät ensi kerralla tehdä ratsian FCF:n piilopaikkaan joka sijaitsee siellä pellon reunan vieressä olevassa rakennuksessa. Seuraavan kerran tietää poliisi tulla käymään siellä sisätiloissa, niin siihen loppuu typerysten rehvastelu niin siellä pellolla kuin myös täällä. Ja se on kaikkien kunnon ihmisten etu se.


    • F.C.F

      nyt on james bondikin herännyt.

    • Piti se arvata

      Hah hah haa, hiljaista tuli niin pellolle kuin tännekin.
      FCF:n ikääntyneet pikkupojat ovat nyt hädissään piilottaneet kelkkansa ja itsensä jonnekin ettei vaan poliisi löydä ja lyö sakkoja kouraan.

    • F.C.F

      odotas ihan rauhassa vaan et alkaa moottoripyörä kelit ni tullaan taas kolostamme ulos ja mennään tosi ovelaan piilo jemmaan piilon sua ja sun sakkojas...

      • Mölysaaste pois!

        Turha uhota, opettele nyt ensin edes kirjoittamaan.


    • hokkus pokkus

      luuleeks noi jumalattoman dorkat ihmiset, et forssan poliisit sais autolla moottorikelkan tai moottori pyörän kii.. kyl ihmiset voi olla si ihan vitun tyhmii...

    • Lynx84

      Haha nää kotipoliisit on kyllä forssankermaa :) Vai piilopaikat ja poliisiratioo kuunnellaan, onkohan kirjottaja kattonu vähän liikaa jenkkileffoja, vai vtuttaako miestä noin paljon ku naapuri vei vaimon :)

      • Melusaaste pois!

        Ei kun fcf-pojut ne on katsoneet liikaa jackassiä ja duudsoneita ja luulee nyt sitten olevansa niin cooleja kun huudattaa jotain muutakin moottoroitua kuin ruohonleikkuria. Eikä ole naapuri vienyt vaimoa vaan pojuja v-tuttaa kun aktiiviset kansalaiset ovat tehneet lopun melusaastasta!


    • sisäisesti kaunis

      millos tää melu saata on sit oikein loppunut...??? tainnu joku kusasta sun aamu muroihin ja pahasti :D odota kesää ku tulee ajo kelit, niin kyllä on taas varmasti paljon enemmän meteliä ku talvella. Autot paukkuu mopot naukuu ja kumi haisee :P

    • Ei enää meluterroria

      En tiedä mitä on "melu saata" mutta jos melusaasteesta siellä pellolla puhutaan niin se kummasti lopahti siihen kun poliisi sai nettivinkkejä.
      Turha selitellä mistään muroista ja muista asiaan liittymättömistä seikoista, mutta se on hyvä ettei tulla ihmisten kotien nurkille enää aiheuttamaan meluterrorismia moottorikelkoilla. Tuskin siellä pellolla kesällä aletaan autoilla tai mopoilla meteliä tuottamaan, muualla se on sitten yhdentekevää kunhan ei olla ihmisten ilmoilla.
      Ja vielä viimeisen kerran: siellä pellolla ja varsinkaan kevyen liikenteen väylillä ei ole laillista ajaa / huudattaa moottorikelkkoja. asia on yksiselitteinen ja loppuunkäsitelty vaikka joidenkin rajalliset resurssit tekevät asian ymmärtämisen vaikeaksi.

    • F.C.F

      ei kukaan voi oikeesti olla noin TYHMÄ että kuvittelee jonkun helvetin nettivinkin auttavan..... ja on luvallista tai ei niin itse ainakin aion ajella niin pellolla kuin pyörätielläkin ihan vaikka teidän kiusaksi jos sopii niin tulen moottoripyörällä heti kun lumet sulaa.
      rajalliset resurssit kyllä on mutta tuleppa koputtamaan olkapäähän?

      • Dorkat kuriin

        Ei vaan sinä taidat tosiaan olla itse niin umpityhmä, että kuvittelet ettei nettivinkit auta. Juttu on niin että poliisia kyllä kiinnostaa meluterrorismin aiheuttaminen josta useat ihmiset ovat olleet heihin yhteydessä. Kertoo kaiken tyhmyydestäsi kun vielä jatkat uhoasi ja aiot myös jatkaa laitonta pellolla ja pyöräteillä ajamista moottorikelkalla vaikka se tuottaa häiriötä ja vaaraa muille.
        Vain itsekäs idiootti voi olla noin piittaamaton ja haluaa oikein näyttää sen muillekin. Jos ihminen on noin totaalisen dorka, niin ei kannata todellakaan haaskata aikaansa olkapäähän koputtelemalla, koska on arvattavissa että silloinkin on reagointi samaa alhaista tasoa tyyliin korkeasaaren apina.
        Poliisi kun koputtaa ovellesi niin siinähän sitten vastaat teoistasi.
        Mokoma vapaan kasvatuksen mätä hedelmä.


      • Omaa lääkettä

        No sitten kai mekin voidaan ihan sinun kiusaksesi tulla talkoina tekemään jotain meluisaa kotiovesi taakse? Eihän siitä voi suuttua kun et itsekkään mistään piittaa.


      • Omaa lääkettä kirjoitti:

        No sitten kai mekin voidaan ihan sinun kiusaksesi tulla talkoina tekemään jotain meluisaa kotiovesi taakse? Eihän siitä voi suuttua kun et itsekkään mistään piittaa.

        tulkaa ihmeessä


    • Motoristi itekkin

      Jopas antaa Fighter Clubin isot-pikkupojat itestään hyvän kuvan kinaamalla ja inttämällä tuollaisista asioista...huh huh...

      • aaaaa4

      • Silence please

        Näin on, selvennykseksi vielä sanon sen, että te tavalliset motoristit olette ihan kunnon ihmisiä eikä teitä vastaan ole mitään meillä jotka näistä idiooteista olemme valittaneet metelistä tarpeeksemme saatuamme.


      • Koska napsahtaa....

        Samat pölhöthän koheltavat veneillään Loimijoella ja Pyhäjärvellä, niin että hitaammat saa pelätä!! Ja kuvaavat vielä kaiken ja naureskelevat....


      • Saman nähnyt
        Koska napsahtaa.... kirjoitti:

        Samat pölhöthän koheltavat veneillään Loimijoella ja Pyhäjärvellä, niin että hitaammat saa pelätä!! Ja kuvaavat vielä kaiken ja naureskelevat....

        Eipä sen väliä jos ittensä telovat, kunhan ei sattuisi ulkopuolisia!!


    • diipa daapa

      Ookkona tarkastanunna ketä täällä asioista keskustelevat?Vois noin äkkiseltään väittää että puolet kommenteista on asiaan suoranaisesti liittymättömien höpötyksiä puoleen jos toiseen.

    • mitäs siinä jos ei uskalla

    • vaz2107

      voi voi mut kyl näitä märiseviä idiootteja si forssasta löytyy.. oot tainnu isien siittiöiden mukana lirahtaa kusta sekaan, ei oo nuo tainnu huomata et ihmisillä on monen moisia harrastuksia kuten mopot ja autot.

      • Tylytystä klopille

        Paraskin puhuja, mokoma Ladan romuja palvova työtä vieroksuva mato.
        Kirjoitustaitokin niin hanskassa, että noin 2,5 riviä tekstiä syntyi kovien synnytystuskien saattelemana kun oikein likisti eikä tullut edes kymmentä kirjoitusvirhettä.
        Kunnon harrastamisella ei ole mitään tekemistä meteliä ja vaaraa muille tuottavan terrorismin kanssa, mutta sitähän pikku termiitti ei kykene tietenkään pienessä päässään hahmottamaan.
        En tiedä miten omat vehkeesi toimii, mutta siittäessään mies ei voi anatomiansa ansiosta erittää virtsaa, ihan näin valistukseksesi. Eri asia on tietysti se kun piripäissäsi sammut tietysti myöskin tajuttoman partnerisi sisälle ja tuttuun tapaan kastelet sänkysi. Säälittävä tapaus.


    • vaz2107

      kiitos kysymästä vehkeet toimii ihan hyvin :) partnereita pannessa en oo koskaan sammunu ja huumeita en vieläkään käytä enkä oo koskaan kokeillukkaan enkä myöskään kastele sänkyä. oli oikein hauskaa luettavaa

      • K niinkuin kondomi

        No kiva kuulla että seisoo muukin kuin järki, muistahan käyttää kumia.


    • vaz2107

      Meillä päi enää mitää kumeja käytellä, suku polvee kasvaan vaan kovaa vauhtia. Toivotaan et niistäkin tulee moottori urheilu hulluja. Onneks kohta pääsee hakeen moottoripyörän tallista, ja ajeleen silläkin ku lumet tuosta alkaa sulamaan. Tunnen sen ktm kuski noin 23w :P

    • Poppeli

      Eipä ole tänä talvena paljoa kelkat pörissy... missä lienee syy?

      • Hyvä homma

        Hehheh, kaksi on syytä siihen eli vouti on vienyt velkaiset lelut pojuilta ja loput odottaa peukalo suussa että tuleeko sitä lunta tarpeeksi koko talvena. Toivottavasti ei tule ihan vain sen takia että pysyvät poissa häiriköimästä.


      • Kelkalla keulitaan;)
        Hyvä homma kirjoitti:

        Hehheh, kaksi on syytä siihen eli vouti on vienyt velkaiset lelut pojuilta ja loput odottaa peukalo suussa että tuleeko sitä lunta tarpeeksi koko talvena. Toivottavasti ei tule ihan vain sen takia että pysyvät poissa häiriköimästä.

        Ei o vouti vieny vehkeitä :) ilman lunta on tosin huono kelkkailla. Voit olla varma kun saadaan lunta kunnolla niin pärinä alkaa!


      • Siinähän päriset
        Kelkalla keulitaan;) kirjoitti:

        Ei o vouti vieny vehkeitä :) ilman lunta on tosin huono kelkkailla. Voit olla varma kun saadaan lunta kunnolla niin pärinä alkaa!

        Hahhah, pärinät on tänä(kin) vuonna yhtä menneen talven lumia kuin joutavt kuskitkin.


      • Hyvä homma
        Kelkalla keulitaan;) kirjoitti:

        Ei o vouti vieny vehkeitä :) ilman lunta on tosin huono kelkkailla. Voit olla varma kun saadaan lunta kunnolla niin pärinä alkaa!

        Kappas, tämäkin keskustelu on taas herännyt. Kyllä se pojut kävi niin kuin toivoinkin eli jäi lumet tulematta!
        Jokohan alatte tämän talven jälkeen vihdoinkin uskoa että täysin turhia kapistuksia ovat mokomat moottorikelkat?!
        Loputkin puusilmät voi nyt myydä loppuunrääkätyt kelkanraatonsa varaosiksi sinne missä niitä oikeasti tarvitaan, eli pohjois-Suomeen poron- ja metsänhoitoa työkseen tekeville.


    • huolestunut5

      Ei oo pärissy vieläkään..

    • vouti

      tänään pärisee!

    • voopoloik

      Hinttejä neitejähän noi pojat on.

    • Unto_the_bomber

      Kuis kelkat rullaa???

      • FCF Pampers

        Ei rullaa enää. Vouti vei useamman kelkan meiltä ja säiden haltija panttaa lunta tänäkin vuonna. On meillä vielä pari kelkkaa tossa tyhjänpanttina mutta kun ei oo rahaa ees polttoaineeseen. Pistettiin 5 jätkää tänään kimppakeno vetämään 50 centin panoksella josko sieltä saisi ees hiukan rahaa polttoaineeseen jos vaikka olis tänä talvena ees pari lumista viikkoo. Joulu saadaan möllöttää keskenämme kerhotiloilla värjötellen, onneks saatiin prismasta halvalla semmonen tanskalainen kinkku jossa on kuulemma jokin bakteeri. Me ei semmosia pelätä kun ollaan extreme miehiä vimpan päälle. Kalutaan siinä kinkkua kynttilänvalossa, pelataan ajan kuluks räsypokkaa ja naisen puutteessa vedellään hiukan käteen. Sillai se joulu meillä yhdessä veljellisesti vietetään ja parempia aikoja haikaillaan.
        Fiiliksen nostamiseksi vois sisällä kerhotiloissa huudattaa välillä moottorisahaa.
        Sitä samaa jolla käytiin kaatamassa, tai öh.. siis pöllimässä joulukuusi eilen.


    • Hähhähhää

      Oli pojat saaneet jostain koottua muutaman retardin koolle tänään polttelemaan kumia ja keulimaan.
      Mahtaa ny harmittaa kun poliisi teki leikistä lopun taas heti alkuunsa😂

      Kotiin kasvamaan ja karvottumaan vaan, ei jatkoon!

    • Moto

      Toukokuu 2018 on lämmin ja vähälumiminen. Mitä moottorikelkkailuun tulee.

    • yksJ

      mikä vaivaa, lääkkeet joo, ei nyt kai kukaan moottorikelkaile, jos niin pitää, poiketa kallonkutistajalle, se voi poistaa harhanäyn. Kansii odotella ensitalvea jos sellainen tulee, jaa niin koirapaskat ne nyt haisee, eikä moottorikelkailijan savukaasut, Hajussahan kasvaa jos vain saa oltua.

    • Anonyymi

      Näyttää sama meno täällä Tampereen pohjoispuolella olevan identtistä , toki vanhemmat laittaa vielä alaikäiset mukaan omilla pikkukelkoilla ilman äänenvaimentimia. Sitten illan tullen ajellaan omassa pihassa tuntikaupalla ympyrää , ja luullaan että se olisi jotenkin laillisempaa ...
      Tyhmempiä kun minun vasemman jalan saapas !!!

    • Anonyymi

      Nyt tuli lunta on aika herättää tämä ketju, on niin monipuolinen kaikilta elämänaloilta.
      Koirat ainakin paskoo niinkuin ennenkin, ja hullut riehuu samaan tahtiin jne...

      • Anonyymi

        Räikkönen ainakin pitäisi liputtaa aina ulos kierroksellaohitettuna, on kilpaa ajajien tietokone.


    • Anonyymi

      Orimattilassa ääliö rakensi mönkijä ratakeskuksen naapureiden viereen, lähin ura meni 1cm rajasta. Lupia ei haettua ja ympäristöviranomainen oli jutussa mukana.

      • Anonyymi

        Naapurin kannattaisi rakentaa samaan kohtaan joku vaarallinen teräsaita, 1 cm naapurin rajasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe