GALLUP: Minkä ikäisenä aloitit/valmistuit?

kljh

Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että minkä ikäisenä ihmiset ovat täällä opintonsa aloittaneet ja minkä ikäisenä valmistuneet? Kertokaa vielä halutessanne myös pääaineenne.

31

10487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17=30

      Pääsin yliopistoon sisään samana kesänä kun valmistuin lukiosta, tosin pidin välivuoden heti tuossa lukion jälkeen sillä armeijassa kului kokonainen vuosi. Eli opinnot aloitin samana vuonna kun täytin 20. Nyt on ikää 26 ja gradua kirjoittelen ja olen koulutusta vastaamattomissa hanttihommissa että saan vuokran maksettua. Gradu valmistuu ennen kuin ehdin täyttää 27. Kaupallista alaa opiskelen, mutta valmistumisella ei ole vielä mitään kiirettä kun en ole kunnollista oman alani työkokemusta ehtinyt vielä hankkia ja olen mieluummin opiskelijana kuin työttömänä.

    • Kauan se kesti

      Aloitin 19-vuotiaana ja valmistuin kolmikymppisenä. Tuohon väliin mahtui väliaikaisesti rampauttava sairaus ja paljon työntekoa. Filosofian maisteri olen ja yrittäjänä viihdyn.

    • 11+19

      Aloitin 19-vuotiaana heti lukion jälkeen ja valmistuin matemaattisten aineiden opettajaksi 24-vuotiaana. 27-vuotiaana palasin yliopistolle ja aloitin jatko-opinnot tavoitteena tohtorin tutkinto.

      • vanhus5232

        Aloitin 29-vuotiaana ja valmistun juuri ennen 32-vuotissynttäreitä.


    • Perusteekkari

      Ylioppilas 2005
      Armeija 2005-2006
      Opiskelut alkaa 2006
      Tekniikan kandidaatti 2009
      Diplomi-insinööri 2011 (?)
      Tekniikan tohtori 2014 (?)

      • Perusteekkari

        Tarkennus:

        Ylioppilas, 19v
        Armeija, 19-20v
        Opiskelut alkaa, 20v
        Tekniikan kandidaatti, 23v
        Diplomi-insinööri, 24v
        Tekniikan tohtori, 27v (?)


    • alan vaihtaja

      Oon 37 v. ja aion pyrkiä tänä keväänä! Jäähän sitä vielä ainakin 30v työuraa valmistumisen jälkeen

    • Hyvin menee...

      Ylioppilas, 19v