GALLUP: Minkä ikäisenä aloitit/valmistuit?

kljh

Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että minkä ikäisenä ihmiset ovat täällä opintonsa aloittaneet ja minkä ikäisenä valmistuneet? Kertokaa vielä halutessanne myös pääaineenne.

31

10487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17=30

      Pääsin yliopistoon sisään samana kesänä kun valmistuin lukiosta, tosin pidin välivuoden heti tuossa lukion jälkeen sillä armeijassa kului kokonainen vuosi. Eli opinnot aloitin samana vuonna kun täytin 20. Nyt on ikää 26 ja gradua kirjoittelen ja olen koulutusta vastaamattomissa hanttihommissa että saan vuokran maksettua. Gradu valmistuu ennen kuin ehdin täyttää 27. Kaupallista alaa opiskelen, mutta valmistumisella ei ole vielä mitään kiirettä kun en ole kunnollista oman alani työkokemusta ehtinyt vielä hankkia ja olen mieluummin opiskelijana kuin työttömänä.

    • Kauan se kesti

      Aloitin 19-vuotiaana ja valmistuin kolmikymppisenä. Tuohon väliin mahtui väliaikaisesti rampauttava sairaus ja paljon työntekoa. Filosofian maisteri olen ja yrittäjänä viihdyn.

    • 11+19

      Aloitin 19-vuotiaana heti lukion jälkeen ja valmistuin matemaattisten aineiden opettajaksi 24-vuotiaana. 27-vuotiaana palasin yliopistolle ja aloitin jatko-opinnot tavoitteena tohtorin tutkinto.

      • vanhus5232

        Aloitin 29-vuotiaana ja valmistun juuri ennen 32-vuotissynttäreitä.


    • Perusteekkari

      Ylioppilas 2005
      Armeija 2005-2006
      Opiskelut alkaa 2006
      Tekniikan kandidaatti 2009
      Diplomi-insinööri 2011 (?)
      Tekniikan tohtori 2014 (?)

      • Perusteekkari

        Tarkennus:

        Ylioppilas, 19v
        Armeija, 19-20v
        Opiskelut alkaa, 20v
        Tekniikan kandidaatti, 23v
        Diplomi-insinööri, 24v
        Tekniikan tohtori, 27v (?)


    • alan vaihtaja

      Oon 37 v. ja aion pyrkiä tänä keväänä! Jäähän sitä vielä ainakin 30v työuraa valmistumisen jälkeen

    • Hyvin menee...

      Ylioppilas, 19v
      Armeija, 19-20v
      Opiskelut alkaa, 20v
      Kauppatieteen kandidaatti, 24v
      Kauppatieteen maisteri, 25v
      Työtön, 26v

    • vanhusko

      23-vuotiaana aloitin, pääsin toisella yrityksellä, nyt olen 27 ja suht kaukana valmistumisesta. Lukiossa hengailin n. 6 vuotta, vähän on/off-henkisesti (jossain vaiheessa katosi motivaatio, joka sitten löytyi).

      • karu totuus

        26 aloitin, en valmistunut. Liian vanha. Kuka tietää joskus työn ohessa yritän uudelleen.


    • kölklkök

      Aloitin opiskelut vuonna 2005 20-vuotiaana.
      Valmistuin YTK:ksi vuonna 2008 23-vuotiaana ja vaihdoin toiseen yliopistoon maisteriohjelmaan.
      Kokoaikatyössä 4/2009-9/2010.
      Valmistun syksyllä 2011 YTM:ksi 26-vuotiaana.

    • vtksmn

      Aloitin 19-vuotiaana. Ongelmia ollut niin opiskelumotivaation kanssa (enempi ekoina vuosina) kuin sellaisia henkilökohtaisia ongelmia, joilla on ollut todella voimia vievä vaikutus. En tajua miksen ole jo masentunut ja kaatunut sängynpohjalle koska se olisi varmaan ulkopuolisena ajatellen johdonmukaisin vaihtoehto, tai että miten olen pystynyt tekemään senkin kaiken minkä olen nyt. Jos asiat nyt kuitenkin yllättäen alkaa selviämään eikä maailma työnnä liikaa uutta paskaa niskaan niin pidän yhden välivuoden ja sitten jos vielä innostaa niin opiskelen loppuun. Olisin valmis ennen kuin täytän 28 v. eli iän puolesta vielä ihan ok.

    • työtön DI

      Aloitin 20-vuotiaana. Valmistuin 27-vuotiaani DI:ksi. Nyt oon 28-vuotias ja kohta puoleen pitkäaikaistyötön. Elämä on ollut valmistumisen jälkeen melkoista alamäkeä. Opiskeluaikana elämä näytti välillä ihan hyvältä, oli kesätöitä, kavereita ja opintoviikkoja tuli tarpeeksi. Nyt ei oo oikeastaan mitään näistä.

      • tulevaDI

        Minkä alan DI?samaa ikäluokkaa myös itse...


    • missgray

      Ylioppilas 18 v
      KTK 21v
      KTM, ON,OTM 23v
      Töissä 20v lähtien

    • Pettynyt-

      Valmistuin DI:ksi 28-vuotiaana vuonna 2009 ja olen ollut työtön suurimman osan ajasta. Luin kahta pääainetta ja menestyin opinnoissa hyvin. Ei paljon näemmä paina työmarkkinoilla. Harkitsen alan vaihtamista.

      • DIopiskelija

        minkä alan DI?Kun valmistun olen luultavasti 29. Kesätyökokemusta ei ole hirveästi kertynyt ja tässä taas pelonsekaisin tuntein odotetaan, että pääseekö tänäkään kesänä kunnon hommiin.


    • Ai niin, ja FM.

      Alotin 19-vuotiaana, valmistun 25-vuotiaana (tai mulla on mahdollisuus valmistua, riippuu saako töitä kun nykynen työsuhde loppuu...)

    • pitkä matka edessä

      Aloitin armeijan jälkeen 20-vuotiaana. Ikää nyt 21 vuotta, loppuvuodesta tulee 22 vuotta täyteen. Kohta 2 vuotta opiskeltu, eikä vielä tietoakaan esimerkiksi kandin tutkinnosta. Siihen vielä pitäisi saada maisterin tutkinto sitten aikanaan päälle. Tulee tiukkaa noiden 7 vuoden kanssa. Ei mitään tietoa, milloin tulen valmistumaan.

    • Tavoitteena Työtön

      Aloitin 19-20-vuotiaana (2003) lukion jälkeen.
      Valmistuin 24-25-vuotiaana (2009) maisteriksi.
      Nyt 26-27-vuotiaana olisi tarkoitus saada lisensiaatin tutkinto.
      Ja 27-vuotiaasta eteenpäin ajattelin valmistua sitten työttömäksi. :]

    • humanistiope

      Aloitin 19-vuotiaana, valmistunen tällä tahdilla 25-vuotiaana. Teen osa-aikaisena hommia tässä sivussa ja olen opintopisteillä mitattuna edennyt "tavoiteajan" mukaisesti. 24-vuotiaana valmistuminen on mahdollista, jos jaksaisin rykäistä gradun parissa kuukaudessa, mutta tuskin tulee tapahtumaan...

    • fggf

      oon 23 ja alotan nyt syksyllä

    • LL2011

      Aloitin opiskelut heti lukion jälkeen 19-vuotiaana ja valmistuin 26-vuotiaana Lääketieteen lisensiaatiksi yhden vaihtovuoden jälkeen.

    • Taikista ulos

      Pääsin sisään 3. yrittämällä 23-v. Suoritin kahta tutkintoa, joista Taiteen kandi venähti niin, että olin 38-v. kun valmistuin. Sitä ennen olin jo jäänyt työttömäksi alalta enkä ole enää alan hommissa.

    • DI+FT

      Opiskelemaan 20v, ekan vuoden jälkeen pari välivuotta
      DI 27v
      FT 32v

    • Firmakin perustettu

      Opiskelemaan 19 v.
      DI 24 v.
      TkL 26 v.
      TkT 37 v.

    • Anonyymi

      Paska vittu

    • Anonyymi

      Yo 1985, Joensuun yliopistoon v. 1986 lukemaan maantiedettä (matemaattis-luonnontiet.tiedek.), vaihdoin v.1987 suunnittelumaantieteen linjalle (aluesuunnittelun koul.ohj. yhteiskuntatiet.tiedekunnassa). Valmistuin v.1990 yht.kuntatiet.maisteriksi ja pääsin jo muutama kk ennen valmistumista töihin Joensuussa, juuri ennen suurta lamaa. Sen jälkeen vielä vuoteen 1997 saakka Joensuussa eri pituisissa töissä, välissä laman takia työttömyysjaksoja. Muutto Helsinkiin v.1998 alussa ja pks:lla uusi työ. Vakituinen työ löytyi v.2001 ja siitä alkaen säännöllisen palkan nauttijana.

    • Anonyymi

      2008 aloitus Farmasia 42 vuotiaana
      2011 valmistuin Farmaseutiksi ja olen ollut
      sen jälkeen töissä alalla.
      Toivottavasti jaksan olla loppuun saakka.

    • Anonyymi

      Taisin olla jotai 45v, kun menin ekalle luennolle Avoimeen. Ketjun alun aikaan oli vielä töitä. Työttömänä aloitin yliopistossa 50v ja kanditoikka käteen 1,5v kuluttua. Sittemmin olen suoritellut muutamia maisteritason kursseja, mutta tuskin enää viitsin loppuun asti.
      Pätkätöitä olen toiselle alalle tehnyt ja saanut työssäoloehdon täyteen ainakin kerran. Odottelen tässä vanhentuvani ja pääseväni putkeen. Ja kyllä tässä pärjäillään vaikken pääsiskään.

    • Anonyymi

      Aloitin 35 v., valmis FM 40 v. Humanistinen ala, työn ohessa tein koko tutkinnon, paitsi ulkomaiden harjoittelut opintovapaalla. Tutkintoa täydennetty myöhemmin parin aineen perus- ja aineopinnoilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe