Elikkäs viime reissullta on vielä passissa se vohreä paperi kiinni. Suunnittelen uutta matkaa jenkkeihin, mutta onkohan toi este?
Maahantulolappu kiinni vielä passissa!
4
582
Vastaukset
- rththghfy
Ohjeissa sanotaan näin:
"If you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help facilitate your reentry next time you come back to the United States."
Pitäisi olla OK siis jos lentokoneella tulit takaisin.
Lähde:
http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=752&p_created=1077641280&p_sid=frqVEhKi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD01NzcsNTc3JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1- suurlähetystö auttaa
Asia pitäisi hoitaa aina heti, koska vaarana on, että sinun voidaan väittää olleen maassa liian kauan, jolloin seuraava meno ei ehkä onnistu. USA:n suurlähetystön sivuilta saa ohjeita. Itse tein niin vuosia sitten.
Asia kannattaa varmistaa kuntoon jo hyvissä ajoin ennen uutta matkaa eli heti.
- Mia.miiin
Mulla sama tilanne ja kuukauden päästä reissu tiedossa. Itsekin kyllä olen ymmärtänyt, että jos olet poistunut maasta lentokoneella niin tieto poistumisestasi on mennyt sähköisesti. Otat vaan itse sen lapun pois ja that's it. Itse otan vielä varmuuden vuoksi viimeisimmän palkkakuitin ja jonkun laskun, jossa näkyy päivämäärä sekä Suomessa oleva osoite, se siis todisteeksi, että olet lähtenyt Amerikasta takaisin Suomeen.
- ei tule ongelmia
Kun itsellä kävi näin, lähetin vihreän lappusen postissa ACS:lle Kentuckyyn (osoite löytyy googlella) yhdessä kirjeen kanssa, jossa selitin asian. Liitin mukaan myös lentolippujen kantaosat sekä kopion luottokorttilaskusta joka osoitti minun käyttäneen korttiani Yhdysvaltojen ulkopuolella maasta poistumisen jälkeen.
Jos et ehdi tehdä sitä, ota ensi kerralla lentolippujen kantaosat ja luottokorttilasku mukaan ja selitä asia maahantuloviranomaiselle passitarkastuksessa. Anna vihreän I-94W:n olla kiinni passissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain38812644Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2695542Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2364073Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö2853101Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov232105Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi201910Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks531575En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis211188Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina168988Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!273935