Ihana rauhallinen kaupunki. Lämmintä yöllä ja päivällä. Kiva istuskella katukahviloissa kaikessa rauhassa. Mahtavat maisemat kaupungin ulkopuolela! Auton vuokrausta suosittelen. Kivat hotellit. EIPÄ HUONOA SANOTTAVAA!
Puerto De La Cruz vei sydämeni!!!!!!!
43
2962
Vastaukset
- jr.
Olen siellä lomaillut useita kertoja 2-4 viikkoa kerralla ja tykkään kovasti kaupungista, jossa asuu myös paljon paikallista väkeä. Maastot on mukavat ja tällaiselle kuntoilua harrastavalle todella mieluisat. Suosittelen paikkaa kaikille liikunnasta kiinnostuneille.
- kurja paikka
kehtaa valehdella sillä ainakaan tällä hetkellä ei ole lämmintä edes päivällä...16C ja yöllä näyttä olevan 13C.
Ja siihen kun vielä joka päivä helmikuussa satelee niin alkaa tehdä mieli...ainakin minulla lomalle sinne missä on aina lämmintä ja yölläkuin enemmän kuin Kanarialla koskaan päivällä...- 7532
ei todellakaan pidä paikkaansa. Kun lähdin lomalle sinne, otin 10 päivän ennustuksen mukaan, jossa sadetta monena päivänä ja lämpö 21. Toisin kävi, aurinko paistoi yhtä iltapäivää lukuunottamatta ja lämpökin 24. Samoin on ollut Madeirallakin. Ilmeisesti vuoret sotkevat ennustetta, et sinne vaan!
- Peke888
Taas sama thaikkulasta unelmoiva peräkammarinpoika asialla "ennusteineen".
- Seija-Sisko
Peke888 kirjoitti:
http://reissaten.vuodatus.net/blog/2806465/matkalla-teneriffalla-11-10-osa-3/
- tyttösavosta
Seija-Sisko kirjoitti:
http://reissaten.vuodatus.net/blog/2806465/matkalla-teneriffalla-11-10-osa-3/
Että pitääkin olla noita pahanilman lintuja! Neljäs kuukausi alkamassa Puertossa eikä todellakaan ole säissä moittimista, nytkin just aurinko paistaa ja lämpöä yli 20 takuuvarmasti.Olen harrastanut patikointia ja vaeltamista ihanissa ja haastavissa maisemissa paljon, paljon.
Hyppääpä sinä valittaja koneeseen ja tule tänne, kun et näytä muuten uskovan paikalla olevia. - hyi helvetti
Peke888 kirjoitti:
kun ei muuten puupäät usko...riemulomaa parhaimillaan.....sukset jäi vain kotiin eikun uikkarit...onneksi oi kumpaakaan tarvita....
http://saa.fi.msn.com/local.aspx?wealocations=wc:SPXX0158&q=Puerto de la Cruz, ESP - Avohoitaja2
hyi helvetti kirjoitti:
kun ei muuten puupäät usko...riemulomaa parhaimillaan.....sukset jäi vain kotiin eikun uikkarit...onneksi oi kumpaakaan tarvita....
http://saa.fi.msn.com/local.aspx?wealocations=wc:SPXX0158&q=Puerto de la Cruz, ESPVoi kun sinäkin pääsisit joskus johonkin matkalle, tollo. Loppuis ehkä tuo paskaennusteiden jakelu ainakin siksi aikaa, ja pääsis joku toinenki joskus kirjaston koneelle.
- 2231
hyi helvetti kirjoitti:
http://saa.fi.msn.com/local.aspx?wealocations=wc:SPXX0158&q=Puerto de la Cruz, ESPmuutkin ennusteet Puertoon!!!!!!!!!!
- 1gsdtrggbs
2231 kirjoitti:
muutkin ennusteet Puertoon!!!!!!!!!!
joku kirjoittelisi matkakertomuksia enemmän Puertostakin. Nuo säästä riitelevät kun vain valtaavat jokaisen ketjun ja johdattelevat jutut aivan muille raiteille. Sää on sitä mitä on. sille ei kukaan voi mitään.
- jr.
1gsdtrggbs kirjoitti:
joku kirjoittelisi matkakertomuksia enemmän Puertostakin. Nuo säästä riitelevät kun vain valtaavat jokaisen ketjun ja johdattelevat jutut aivan muille raiteille. Sää on sitä mitä on. sille ei kukaan voi mitään.
Ne ovat nämä peräkamarien pojat, jotka herjaavat täällä palstalla. Eivät ole käyneet koskaan missään muualla kuin paikallisen huoltoaseman baarissa, jossa juodaan keskaria ja unelmoidaan etelän reissuista, mistä paikallisen kauppiaan poika on kertonut.
Kuvia kyllä löytyy osoitteesta kuvablogi.com ja sieltä sakari49 ottamia kuvia. - jr.
jr. kirjoitti:
Ne ovat nämä peräkamarien pojat, jotka herjaavat täällä palstalla. Eivät ole käyneet koskaan missään muualla kuin paikallisen huoltoaseman baarissa, jossa juodaan keskaria ja unelmoidaan etelän reissuista, mistä paikallisen kauppiaan poika on kertonut.
Kuvia kyllä löytyy osoitteesta kuvablogi.com ja sieltä sakari49 ottamia kuvia.-yllämainitusta osoitteesta löytyy hyvää tietoa Cruzista. Meinasi muuten unohtua. Mikko tekee hyvää työtä Cruzissa.
- fdaf grgr
jr. kirjoitti:
Kuvia kyllä löytyy osoitteesta kuvablogi.com ja sieltä sakari49 ottamia kuvia.juttua Puertosta, pliiiis
- cruz fani
fdaf grgr kirjoitti:
juttua Puertosta, pliiiis
Voisin aiheesta kertoa paljonkin kymmenien käyntien jälkeen, mutta miksi kertoisin tänne mitään, kun tietää mikä pilkkakirjoitusten sarja siitä alkaa. Voisin kertoa itse kaupungista, ympäristön suomista mhadollisuuksista, ravintoloista ynnä muusta. Parempi kun käytte itse toteamassa paikan kauneuden ja sen tunnelman, kun ei olekkaan pelkkä turistipaikka vaan oikea kaupunki.
- 7532
cruz fani kirjoitti:
Voisin aiheesta kertoa paljonkin kymmenien käyntien jälkeen, mutta miksi kertoisin tänne mitään, kun tietää mikä pilkkakirjoitusten sarja siitä alkaa. Voisin kertoa itse kaupungista, ympäristön suomista mhadollisuuksista, ravintoloista ynnä muusta. Parempi kun käytte itse toteamassa paikan kauneuden ja sen tunnelman, kun ei olekkaan pelkkä turistipaikka vaan oikea kaupunki.
oikein sanottua et se on oikea kaupunki, eikä pelkkä turistipaikka. Siinä se juju onkin!
- sooooon
7532 kirjoitti:
oikein sanottua et se on oikea kaupunki, eikä pelkkä turistipaikka. Siinä se juju onkin!
sinne joka tapauksessa, enkä piittaa näistä palstahäiriköistä. Kiinnostaa vain kovasti toisten kokemukset paikasta. Ja sää olkoon sitä mitä on. Joka tapauksessa lämpimämpää kuin Suomessa. Parikymmentä plusastetta riittää minulle kovasti.
- Tar T. San
sooooon kirjoitti:
sinne joka tapauksessa, enkä piittaa näistä palstahäiriköistä. Kiinnostaa vain kovasti toisten kokemukset paikasta. Ja sää olkoon sitä mitä on. Joka tapauksessa lämpimämpää kuin Suomessa. Parikymmentä plusastetta riittää minulle kovasti.
Siltä varalta, ettet huomannut... tämä oli minusta hyvä
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5298 - just joking
Tar T. San kirjoitti:
Siltä varalta, ettet huomannut... tämä oli minusta hyvä
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5298joku vitsi vai? Edellämainittu linkki hyppää takaisin Suomi24 sivulle. Ei niin järin hyvä vitsi minusta.
- Tar T. San
just joking kirjoitti:
joku vitsi vai? Edellämainittu linkki hyppää takaisin Suomi24 sivulle. Ei niin järin hyvä vitsi minusta.
Ei ollu vitsi vaan näppivirhe.... linkki piti olla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9644367 - just sopiva
Tar T. San kirjoitti:
Ei ollu vitsi vaan näppivirhe.... linkki piti olla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9644367Cruzissa 20 astetta plussaa. Kiva lähteä. Tuo lämpotila riittää mulle.
just sopiva kirjoitti:
Cruzissa 20 astetta plussaa. Kiva lähteä. Tuo lämpotila riittää mulle.
ainaki oli 7 päivästä 5 aurinkoista ja loput puolpilvistä, mutta viikon loma on liian lyhyt koska 2päivää menee matkoissa
- lomailijatar_11
saritza kirjoitti:
ainaki oli 7 päivästä 5 aurinkoista ja loput puolpilvistä, mutta viikon loma on liian lyhyt koska 2päivää menee matkoissa
Ihana kuulla, että lämpöä riittää. Itse olemme lähdössä piakkoin Puertoon.
Onko kenelläkään tietoa, onko tuolla Puerto de la Cruz:ssa minkälaisia shoppailupaikkoja.? Löytyykö kotiin tuomiseksi jotain kivaa vaatetta tai pystyykö shortsi/uikkariostokset jättämään paikan päälle tehtäväksi.?:)
Matkaa odotetaan jo innolla, ei malttaisi millään odottaa. Taidan heittää matkalaukkuun villasukat varmuuden vuoksi, jos vaikka on sateista. Ei haittaa sadekaan lomailua.:) - Helppo löytää
lomailijatar_11 kirjoitti:
Ihana kuulla, että lämpöä riittää. Itse olemme lähdössä piakkoin Puertoon.
Onko kenelläkään tietoa, onko tuolla Puerto de la Cruz:ssa minkälaisia shoppailupaikkoja.? Löytyykö kotiin tuomiseksi jotain kivaa vaatetta tai pystyykö shortsi/uikkariostokset jättämään paikan päälle tehtäväksi.?:)
Matkaa odotetaan jo innolla, ei malttaisi millään odottaa. Taidan heittää matkalaukkuun villasukat varmuuden vuoksi, jos vaikka on sateista. Ei haittaa sadekaan lomailua.:)Tämä palsta on täynnä tietoa Puertosta ja sen ostospaikoista. Ja joka toisessa välissä on neuvottu menemään Mikon retket palstalle. Siellä on kaikki olennainen kaupungista nähtävänä ja vielä ajankohtaiset kuvatkin.
Huoh! - atrk
Helppo löytää kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä tietoa Puertosta ja sen ostospaikoista. Ja joka toisessa välissä on neuvottu menemään Mikon retket palstalle. Siellä on kaikki olennainen kaupungista nähtävänä ja vielä ajankohtaiset kuvatkin.
Huoh!on pääasiallisesti "mummojen muotia", ihan totta. Pääkaupungista sit kyl löytyy kaikenlaista. Mut onhan se aivan ymärrettävää et vaatekaupat pursuu mummovaatteita, jos suurin osa turisteista on mummoja.
- Peke667
atrk kirjoitti:
on pääasiallisesti "mummojen muotia", ihan totta. Pääkaupungista sit kyl löytyy kaikenlaista. Mut onhan se aivan ymärrettävää et vaatekaupat pursuu mummovaatteita, jos suurin osa turisteista on mummoja.
Ei taida pitää tuo mummomuotilausunto paikkaansa. Ainakin tyttäreni (25v) osteli sieltä sen verran paljon vaatteita, etteivät tahtoneet laukkuihin sopia. Vaikka CC La Villaan aluksi, niin eiköhän ala löytyä. Santa Cruziin asti ei tarvitse välttämättä ostoksien takia lähteä , mutta kyllä siellä käydä kannattaa.
- Peke667
Peke667 kirjoitti:
Ei taida pitää tuo mummomuotilausunto paikkaansa. Ainakin tyttäreni (25v) osteli sieltä sen verran paljon vaatteita, etteivät tahtoneet laukkuihin sopia. Vaikka CC La Villaan aluksi, niin eiköhän ala löytyä. Santa Cruziin asti ei tarvitse välttämättä ostoksien takia lähteä , mutta kyllä siellä käydä kannattaa.
Vaatekauppoja ao. ostarilla alla, muita linkistä.
ALOHA SURF SHOP BENETTON BERSHKA BOHEMIOS CAMAIEU CHARANGA
CORTEFIEL ENCUENTRO EXCESS H & G JACK & JONES K-15 MANGO MARCUS MASSIMO DUTTI MAYORAL MOMU NAZARI NAZARI WOMAN NECK & NECK OOH ! ORCHESTRA OYSHO PIMKIE PROTHOS PULL&BEAR PUNTO ROMA SPRINGFIELD SPRINGFIELD WOMAN STRADIVARIUS URBAN BY WEHBE WOMEN'S SECRET ZARA - Seija-Sisko
atrk kirjoitti:
on pääasiallisesti "mummojen muotia", ihan totta. Pääkaupungista sit kyl löytyy kaikenlaista. Mut onhan se aivan ymärrettävää et vaatekaupat pursuu mummovaatteita, jos suurin osa turisteista on mummoja.
Kiva kun vaatteita löytyy meille varttuneemille naisille. Itse kyllä en edes välitä shoppalusta lomillani. Kaupat nyt on samalaisia joka paikassa. Tyttäreni , 23 vuotta, tykkäs kyllä shoppailla Villassa.
Mummon Matkablogi: http://reissaten.vuodatus.net/ - nin missää
Seija-Sisko kirjoitti:
Kiva kun vaatteita löytyy meille varttuneemille naisille. Itse kyllä en edes välitä shoppalusta lomillani. Kaupat nyt on samalaisia joka paikassa. Tyttäreni , 23 vuotta, tykkäs kyllä shoppailla Villassa.
Mummon Matkablogi: http://reissaten.vuodatus.net/tämä La Villa ostari sijaitsee?
- Seija- Sisko
nin missää kirjoitti:
tämä La Villa ostari sijaitsee?
Neljä kilsaa Puerto De La Cruzin keskustasta. Taksikyyti maksoi 5 euroa marraskuussa -10.
La Villa, Centro Comercial
San Jerónimo, 38300 Orotava, Espanja
34 922 33 46 14
Seijasiskon matkablogi: http://reissaten.vuodatus.net/ - atrk
Peke667 kirjoitti:
vaatteita, siitä ei olekkaan kysymys, vaan siitä et löytyykö tyylikkäitä jakku- ja housupukuja. Joulun maissa katsastin ostoskeskukset ja sen osalta ei oota möivät. Tavallisia paitoja yms löytyy kyl täältä Suomestakin. Mut ihana paikka Puerto de la Cruz silti on!!!!!!!!
- thats enouhg
Seija- Sisko kirjoitti:
Neljä kilsaa Puerto De La Cruzin keskustasta. Taksikyyti maksoi 5 euroa marraskuussa -10.
La Villa, Centro Comercial
San Jerónimo, 38300 Orotava, Espanja
34 922 33 46 14
Seijasiskon matkablogi: http://reissaten.vuodatus.net/Seijasiskon matkablogi.
- Seija-Sisko
thats enouhg kirjoitti:
Seijasiskon matkablogi.
Blogimaalimassa muuten aina kun kommentoit toisen blogiin on tapana laittaa linkki omille sivuille. Täällä se vissin kai sitten ärsyttää
Se ei ollut minun tarkoitus. Nautin kirjoittaa matkakertomuksia ja olen saanut niistä tsoi paljon. paljon hyvää palautetta. Tärkein pointti on tehdä itselle kertomus muistiin mutta ..minusta on tosi kivaa jos blogisani on iloa ja hyötyä myös muille. Täällä tuntuu aika paljon paljon käyvän uusia käviköitä, jotka kirjoittavat nimenomaan siinä vaiheessa kun suunnittlevat reissua.
Kannattaa käydä lukemassa muitakin matkablogeja..niihin eläytyessään tuntuu kuin itse olisi reissussa mukana.
Blogsitani löytyy Cison Finlandin viime heinäkuussa listaama TOP 10 matkablogilista. - Nooa
tyttösavosta kirjoitti:
Että pitääkin olla noita pahanilman lintuja! Neljäs kuukausi alkamassa Puertossa eikä todellakaan ole säissä moittimista, nytkin just aurinko paistaa ja lämpöä yli 20 takuuvarmasti.Olen harrastanut patikointia ja vaeltamista ihanissa ja haastavissa maisemissa paljon, paljon.
Hyppääpä sinä valittaja koneeseen ja tule tänne, kun et näytä muuten uskovan paikalla olevia.Hei!Minulla on paljon kysyttävää sulle,joka olet viettänyt siellä talven.Olen itse tulossa Puerto de la Cruziin kumppanini kanssa nyt huhtikuun lopulla 3.ksi viikoksi.Vertailen lentoja ja toive olis viettää siellä kuukausikin.Onko sulla tietoa mistä halvin mahd.lento esim.vain yhdellä välilaskulla?Entäpä tiedätkö antaa vinkkiä paikallisten suosimista tosi edullisista ja hyvistä ravintoloista ja sit vielä tietty joku edullinen,kattava ruokakauppavinkki?
Ajattelin vuokrata myös auton,mutta ainakin nämä netissä pyörivät vuokraamot ilmoittivat,että takuumaksua ei voisi maksaa käteisellä siellä tai Visa Electronilla,onko tietoa tai kokemusta tästä?Autoillen niin paljon mukavempi kiertää saarta.Kävin Teneriffalla yli 10 v.sitten ja silloin onnistui vielä auton vuokraus.Kiva jos laitat tietoa.Pitkäaikaismajoitusta siistissä apartamentoksessa myös etsimme.Vinkit tervetulleita! - etsivä löytää
Nooa kirjoitti:
Hei!Minulla on paljon kysyttävää sulle,joka olet viettänyt siellä talven.Olen itse tulossa Puerto de la Cruziin kumppanini kanssa nyt huhtikuun lopulla 3.ksi viikoksi.Vertailen lentoja ja toive olis viettää siellä kuukausikin.Onko sulla tietoa mistä halvin mahd.lento esim.vain yhdellä välilaskulla?Entäpä tiedätkö antaa vinkkiä paikallisten suosimista tosi edullisista ja hyvistä ravintoloista ja sit vielä tietty joku edullinen,kattava ruokakauppavinkki?
Ajattelin vuokrata myös auton,mutta ainakin nämä netissä pyörivät vuokraamot ilmoittivat,että takuumaksua ei voisi maksaa käteisellä siellä tai Visa Electronilla,onko tietoa tai kokemusta tästä?Autoillen niin paljon mukavempi kiertää saarta.Kävin Teneriffalla yli 10 v.sitten ja silloin onnistui vielä auton vuokraus.Kiva jos laitat tietoa.Pitkäaikaismajoitusta siistissä apartamentoksessa myös etsimme.Vinkit tervetulleita!menolippu lomalennolla alle satasella eri kentiltä.
paluu barcelonaan; span air , ryanair tai aireuropa ja sieltä airbaltic kuljettaa usealle suomen kentälle pilkkahintaan.
keväällä voi onnistua myös madridin kautta paluulennot
- jormakin lähtikotiin
Tällä hetkellä Puertossa yöt ovat kylmiä ja jos parveke on itään tai pohjoiseen huoneet ovat auttamatta kylmiä. Mitään lämmitystä niissä kun ei ole ja kun lattiat ovat kiveä niin tietää se kylmää kämppää! Moni köhii yskäänsä ja niiskuttaa nuhaansa tälläkin hetkellä ja kaipaa suomeen lämpimän takan ääreen.
- 84
pikkasen kylmyyden suhteen?
- eikun menoks
Olimme 6.-13.2. Puertossa. Päivät 20-25 astetta (varjossa), yöt 15-18 astetta. Tenerife Vingin itäpuolen huoneistossa (4. kerros) lämpö 21-23 astetta koko ajan. Eipä tarvinnut palella. Yksi sadepäivä, joka meni bussimatkalla Gigantesissa. Muuten aurinko paistoi lähes koko päivän. Vuorilla kyllä oli pilviä ja Teide sai lisää luntakin, josta paikalliset tuntuivat oikein hullaantuvan (ainakin tv:n uutislähetyksissä).
Kahdeksas kerta Puertossa, mutta vasta nyt ehdimme Teidelle. Onneksi ennen lumisadetta. Siellä sitten olikin vähän viileämpää 3500 metrin korkeudessa. Herrerian pihvit olivat edelleen hyviä samoin kuin Magan kani. Vielä parempaa oli kuitenkin Edymarkan valkosipulikana.
Piti päästä vaimon merkkipäivää pakoon ja tarjousmatka sattui sopivasti kohdalle. Edellisestä käynnistä oli tosin vain reilut kaksi kuukautta, joten paikallisten nähtävyyksien tutkistelu jäi nyt vähemmälle ja päivät meni enimmäkseen kaupungilla maleksiessa ja Jardinin terassilla kaljotellessa, lukuunottamatta em. kahta bussiretkeä. 30 euron bonokortilla sai kaksi henkeä sopivasti nuo matkat tehtyä.
Rupesi mietityttämään, mites sinne pääsis kokeilemaan kesäaikaa. Air Berlin näyttää tähän asti parhaalta vaihtoehdolta. Vain yksi koneen vaihto Tegelissä. - tahtoo sinne
eikun menoks kirjoitti:
Olimme 6.-13.2. Puertossa. Päivät 20-25 astetta (varjossa), yöt 15-18 astetta. Tenerife Vingin itäpuolen huoneistossa (4. kerros) lämpö 21-23 astetta koko ajan. Eipä tarvinnut palella. Yksi sadepäivä, joka meni bussimatkalla Gigantesissa. Muuten aurinko paistoi lähes koko päivän. Vuorilla kyllä oli pilviä ja Teide sai lisää luntakin, josta paikalliset tuntuivat oikein hullaantuvan (ainakin tv:n uutislähetyksissä).
Kahdeksas kerta Puertossa, mutta vasta nyt ehdimme Teidelle. Onneksi ennen lumisadetta. Siellä sitten olikin vähän viileämpää 3500 metrin korkeudessa. Herrerian pihvit olivat edelleen hyviä samoin kuin Magan kani. Vielä parempaa oli kuitenkin Edymarkan valkosipulikana.
Piti päästä vaimon merkkipäivää pakoon ja tarjousmatka sattui sopivasti kohdalle. Edellisestä käynnistä oli tosin vain reilut kaksi kuukautta, joten paikallisten nähtävyyksien tutkistelu jäi nyt vähemmälle ja päivät meni enimmäkseen kaupungilla maleksiessa ja Jardinin terassilla kaljotellessa, lukuunottamatta em. kahta bussiretkeä. 30 euron bonokortilla sai kaksi henkeä sopivasti nuo matkat tehtyä.
Rupesi mietityttämään, mites sinne pääsis kokeilemaan kesäaikaa. Air Berlin näyttää tähän asti parhaalta vaihtoehdolta. Vain yksi koneen vaihto Tegelissä.että siellä on lämmintä. Näyttää vain maaliskuunalun sääennustukset vähän sateisilta. Toivottavasti muuttuvat vielä.
- eikun menoks
tahtoo sinne kirjoitti:
että siellä on lämmintä. Näyttää vain maaliskuunalun sääennustukset vähän sateisilta. Toivottavasti muuttuvat vielä.
Katseleppa säätä täältä
http://tiempo.meteored.com/prediccion_para-Puerto de la Cruz-Santa Cruz de Tenerife-Espana-Europa-.html
Hieman luotettavampaa tietoa kuin kansainvälisillä sivustoilla. Espanjankieli ei tuolla pahemmin haittaa, kun symbolit on selvät. Löytyy kahden viikon ennuste ja kun ottaa yläreunasta "Mapas Meteorologicos" ja sieltä "Canarias", saa kartta-animaation sään kehityksestä (näkee missä sadealueet liikkuu).
Sademerkeistä ennusteissa ei kannata välittää, jos mm-määrät on pieniä. Kuurot on paikallisia ja lyhytaikaisia.
Kun tällaisia sääsivustoja seuraa hieman pidempään, huomaa kuinka ennuste muuttuu ajankohdan lähestyessä. Pitkänaikavälin ennusteisiin ei siis kannata kovin luottavaisesti suhtautua. - tuulooo
eikun menoks kirjoitti:
Katseleppa säätä täältä
http://tiempo.meteored.com/prediccion_para-Puerto de la Cruz-Santa Cruz de Tenerife-Espana-Europa-.html
Hieman luotettavampaa tietoa kuin kansainvälisillä sivustoilla. Espanjankieli ei tuolla pahemmin haittaa, kun symbolit on selvät. Löytyy kahden viikon ennuste ja kun ottaa yläreunasta "Mapas Meteorologicos" ja sieltä "Canarias", saa kartta-animaation sään kehityksestä (näkee missä sadealueet liikkuu).
Sademerkeistä ennusteissa ei kannata välittää, jos mm-määrät on pieniä. Kuurot on paikallisia ja lyhytaikaisia.
Kun tällaisia sääsivustoja seuraa hieman pidempään, huomaa kuinka ennuste muuttuu ajankohdan lähestyessä. Pitkänaikavälin ennusteisiin ei siis kannata kovin luottavaisesti suhtautua.liikkuvan 20 asteen molemmin puolin, joka riittää minulle. Arveluttaa kuitenkin tuuli 30m koillisesta. Viekö näin kova tuuli jo koko saaren mukanaan?
- eikun menoks
tuulooo kirjoitti:
liikkuvan 20 asteen molemmin puolin, joka riittää minulle. Arveluttaa kuitenkin tuuli 30m koillisesta. Viekö näin kova tuuli jo koko saaren mukanaan?
Huomaa, että tuulen nopeus ilmoitetaan km/h eikä m/s, kuten Suomessa.
36 km/h = 10 m/s on kohtalainen puhuri, muttei edes anna kovan tuulen varoitusta Suomen merialueilla.
18 km/h = 5 m/s on jo aika leppoisa tuulennopeus, siinä pystyy vielä jotenkuten soutamaan tottumatonkin. - Ilmoja pitelee
eikun menoks kirjoitti:
Huomaa, että tuulen nopeus ilmoitetaan km/h eikä m/s, kuten Suomessa.
36 km/h = 10 m/s on kohtalainen puhuri, muttei edes anna kovan tuulen varoitusta Suomen merialueilla.
18 km/h = 5 m/s on jo aika leppoisa tuulennopeus, siinä pystyy vielä jotenkuten soutamaan tottumatonkin.Voi Vinetto! Taas täällä jauhaa nää meteorologit noita iänikuisia lämpötilajuttujansa. Taas paistaa ja on kylmä ja tulee ja on varjossa niin ja niin monta astetta ja auringossa palelee.........Booooooooooooooring!!!!!!!
- Cruz yllätti
Olimme helmikuun alussa viikon Puerto De La Cruzissa. Lähdimme sinne sillä mielellä, ettei siellä ole helmikuun alussa lämmintä. Katselin ennen lähtöä sääennustuksia jotka näyttivät 14 >. Yllätyksekseni, sillä oli ihan allaskeli aamupäivisin ja muutamana päivänä kokopäivän. Kieltämättä iltapäivän pilvien tultua sää viileni, niin että lähdimme kaupungille. Joku sanoikin, että olimme pohjoisalueella viileimpään aikaan. Nythän siellä on varmasti aurinkoista enemmän.
Emme varsinaisesti ole auringonpalvojia, mutta mukava on altaalla tai rannalla lämmitellä.
Olemme olleet Australiassa, Egyptissä, Kanarialla eri paikoissa, Italiassa jne.
Ensimmäisen kerran vaimoni sanoi Cruzista, että tänne voisi tulla joskus toistekin. Eli jotain siinä Cruzissa kaupunkina oli. En osaa sanoa mikä, kertokoot muut.
Seuraavaa lomaa odottava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154