Harakka tietoutta

Myy-Pikkuinen

18

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta kanssa harakka on aina ollut komea lintu...

      • Myy-Pikkuinen

        tuo kirjoitus valoittaa niidenkin elämästä.


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        tuo kirjoitus valoittaa niidenkin elämästä.

        Hyvä kirjoitus...olen jotain samansuuntaista joskus aiemminkin lukenut...


    • Meillä oli yhtenä kesänä hoidettavana jalkansa loukannut harakka.Se oli tosi hauska tapaus.
      Oli tunkemassa uteliaan nokkansa kaikkeen mahdolliseen puuhaan ja innostui kun pääsi penkomaan esimerkiksi työkalupakkia. Se oli meillä vapaana pihassa ja sai tulla ja mennä mielensä mukaan mutta lähti toisten harakoitten mukaan vasta kun sen jalka oli kokonaan parantunut.

      • Myy-Pikkuinen

        varmasti yhtä fiksu kuin variskin. Sen mitä olen täällä noit naakkoja seurannut niin luulen että nekin ovat pysyvässä parisuhteessa, tietenkään satavarma en ole mut hyvin noist toiset on melkein kokajan pareittain.


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        varmasti yhtä fiksu kuin variskin. Sen mitä olen täällä noit naakkoja seurannut niin luulen että nekin ovat pysyvässä parisuhteessa, tietenkään satavarma en ole mut hyvin noist toiset on melkein kokajan pareittain.

        Varikset on jotenkin helpommin kesyyntyviä, harakassa säilyy määrätynlainen varautuneisuus.
        Siinä missä meidän varikset kävi naapurissakin grillaamassa pysyi harakka tarkasti erossa vieraista ihmisistä.
        Harakka on helpompi saada lähtemään harakkojen maailmaan, varikset ilmestyy sinnikkäästi oven taakse kysymään eikö mitenkään olisi tarjolla herkkuja nääntyvälle linturaukalle.


      • Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

        Varikset on jotenkin helpommin kesyyntyviä, harakassa säilyy määrätynlainen varautuneisuus.
        Siinä missä meidän varikset kävi naapurissakin grillaamassa pysyi harakka tarkasti erossa vieraista ihmisistä.
        Harakka on helpompi saada lähtemään harakkojen maailmaan, varikset ilmestyy sinnikkäästi oven taakse kysymään eikö mitenkään olisi tarjolla herkkuja nääntyvälle linturaukalle.

        varikset ovat "sosiaalisempia" ihmisä kohtaan. Minä olen muutaman kuvan onnistunut nappaan harakoista mutta nekin meni ihan turalleen, eli olivat epätarkkoja. Naakkoja olen nyt kuvaillut, eikä nekään ole oikein onnistunut mut muutaman kuvan voin joskus tänne laittaa missä näkyy kaksi tummaa linnun hahmoa jossain kaukana. =)))))))))))))))))))


      • Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        varikset ovat "sosiaalisempia" ihmisä kohtaan. Minä olen muutaman kuvan onnistunut nappaan harakoista mutta nekin meni ihan turalleen, eli olivat epätarkkoja. Naakkoja olen nyt kuvaillut, eikä nekään ole oikein onnistunut mut muutaman kuvan voin joskus tänne laittaa missä näkyy kaksi tummaa linnun hahmoa jossain kaukana. =)))))))))))))))))))

        Harakoista on hankala saada kuvia, ne säikkyy tosi helposti.

        Naakkoja en oo saanut kuvattua ikinä, jos olis olleet kuvausetäisyydellä on kamera ollut eri paikassa kuin minä ja mä en tykkää puhelimella kuvata.
        Syksyllä kerran odottelin yhden kaupan pihassa autossa istuen ja siinä ihan vieressä alkoi naakat vääntämään jostain ranskalaisista perunoista.Manasin että meni hyvä kuvaustilaisuus harakoille kun kamera tietysti oli kotona.


    • kaikki linnut on kauniita. ehkä harakoita ja variksia vihataan just sen takia kun ne yleensä mansikat maalta ja muutkin marjat pihapuista. meidän pihapuissa on pesiä ja kyllä ne käkättää koko kevään / kesän ihan aamuyöstä. sitten niillä on niitä kokouksia joissakin paikoissa. niissä on joku satakunta äänestämäässä ;-)))

      • Mua rassaa noissa varislinnuissa vain se että ne, varsinkin naakat, ovat jatkuvasti fasaaninpoikasten kimpussa. Naakat tappaa muutamassa päivässä isonkin fasaanipesueen.

        Varikset on vähentyneet niillä alueilla missä naakat mellastavat, ei pärjää variksenpoika kun lauma naakkoja päättää että nyt tuli lähtö.


      • Pukeli 1

        nähnyt variksia enkä harakoitakaan marjapensaissa. Yleensäkin täälläpäin pensaissa viihtyvät rastaat.

        Komea lintuhan tuo harakka on, mutta liian sählä minun makuun, niin kuin sählät ihmisetkin, en tykkää.


      • Mä en ole nähnyt koskaan et harakat tai varikset söisi marjoja pensaista, mutta rastaat kyllä tyhjentää pensaat nopeastikkin jos ei suojaa tai laita pelotteita... Viime kesänä näin kun harakka yritti pudottaa omenoita puusta, ja parikertaa onnistuikin...


      • Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

        Mua rassaa noissa varislinnuissa vain se että ne, varsinkin naakat, ovat jatkuvasti fasaaninpoikasten kimpussa. Naakat tappaa muutamassa päivässä isonkin fasaanipesueen.

        Varikset on vähentyneet niillä alueilla missä naakat mellastavat, ei pärjää variksenpoika kun lauma naakkoja päättää että nyt tuli lähtö.

        suht paljon naakkoja, tai pieni parvi. Se mitä olen niitä kesälläkin seurannut niin ei se koko jengi ole kenenkään kimpussa ollut. Yksittäiset voi yrittääkkin mut tuossa pikkumetsässä pesii niin paljon räksiä että ne ajaa kaikki itseään isommat huitsin nevadaan, myös varikset. Räksät on kovia puolustaan pesiään ja moni pikkulintu saa niiden läheltä aika turvallisen pesäpaikan.

        Mut täytyy alkaa tarkempaa seuraan, meinaan kun niitä fasaaneja on täälläpäin ollut enkä nähnyt poikasia edes vähän isompinakaan lainkaan. Itse asiassa en ole nyt törmännyt niihin ollenkaan syksyn jälkeen, saatika että olisin kuullut niiden huutelevan. Siis tuossa "pikkumetsässä" joka on ihan talon nurkilla.
        Niin että taitaa tuo sinun juttu pitää paikkansa. =))))))))))


      • Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

        nähnyt variksia enkä harakoitakaan marjapensaissa. Yleensäkin täälläpäin pensaissa viihtyvät rastaat.

        Komea lintuhan tuo harakka on, mutta liian sählä minun makuun, niin kuin sählät ihmisetkin, en tykkää.

        vähän adhd lintuja, ei kai ne koskaan minuuttia pidempää ole paikallaan, paitsi emot kun ne hautoo. Ellei ne silloinkin hypi munien päällä, meinaan että siirtyy rytmi poikasillekkin. ;))))))))))))))))))))))))))))


    • nuuh
    • Anonyymi

      HARAKKA ON ARKA JA KAUNIS LINTU, VARIS PITÄÄ LUONNON JA TIET PUHTAANA. IKÄVÄ KYLLÄ SYÖVÄT PIENIÄ LINTUJA, MUTTA LUONTO TUNTUU JOSKUS JULMALTA, MUTTA LUOJA ON LUONUT KAIKKI TARKOITUKSELLA.

    • Anonyymi

      KAUNIS ON MUSTAVALKOINEN LUOJAN LUOMA JA VIISAS NIIN KUIN ON VARISKIN, LUONNON SIIVOOJIA MOLEMMAT

    • Anonyymi

      Valitettavasti oli kadonnut sivu.. Harakat ovat mukavia ja mielenkiintoisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe