Onko kukaan muu huomannut tämmöistä juttua. Nyt kun tämä e10 tuli markkinoille niin lopetin silloin sen polttoaineen käyttämisen ja aloin tankkaamaan 98. Olen nyt muutaman tankillisen kerinny ajamaan autolla ja olen huomannu että polttoaineen kulutus on laskenut noin 0.2-0.5 litraan satasella kaupunkiajossa. ajomatkat on ollu samanlaisia kokoajan. Niin auto oli 1.8tsi DSG
Polttoaine
4
362
Vastaukset
- Matikkaa
0.2-0.5Litran/100km kulutus ero kaupunkinopeuksissa on oletettavasti ihan muista syistä johtuvaa kuin polttonesteen laadusta.
Kun olet ajanut noin 20-tankillista ja kulutuslukemat pysyy keskimäärin sen 0.2-0.5 litraa alhaisempina kuin ajaessasi 95E polttonesteellä tulee "vähän" vertailupohjaa,mutta vain vähän, kun kaupunkiajossa kulutus vaihtelee niin monesta tekijästä johtuen että ainakin kahden tankillisen perusteella en ole vielä vakuuttunut asiastasi.Mutta hyvä jos olet oikeassa,sitten vaan laskimet käteen ja huomioimaan saavutettu säästö litroina/kilometrit,ja vertailu polttoneste hinnat huomioiden saat tietää onko kannattavaa vai ei.Niin en minä mitään säästöä hae mutta en vaan tankkaa ainakaan vielä puoleen vuoteen tota E10 tankkiin. Seuraan tilannetta mihin se menee alkaako koneet paukkumaan vai tuleeko jotain muuta vikaa autoihin mihin on tankattu E10 polttoainetta.
- suunta huonoon päin
Periaatteessa oktaaniluvun nousu ei nosta bensiinin tehoa tai energiaa, mutta muistan nesteen sataoktaanisen green power- bensan, niin kyllä se työnsi autoa ilman kaasua kuin diesel-moottori. Kulutus laski, kun vääntöä oli niin paljon enemmän. Saisi tulla "ysiysit" ja sataoktaaniset takaisin tuon vihenrpiipertäjien etanolisotkun tilalle. Tankillisen ostin ja oli viimeinen.
- Samara-mies
Etenkin mökille mennessä kulkee paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle223018Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A112077Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.651946Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001803Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761543Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141272Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥361255- 1111055
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151036