Onko kukaan muu huomannut tämmöistä juttua. Nyt kun tämä e10 tuli markkinoille niin lopetin silloin sen polttoaineen käyttämisen ja aloin tankkaamaan 98. Olen nyt muutaman tankillisen kerinny ajamaan autolla ja olen huomannu että polttoaineen kulutus on laskenut noin 0.2-0.5 litraan satasella kaupunkiajossa. ajomatkat on ollu samanlaisia kokoajan. Niin auto oli 1.8tsi DSG
Polttoaine
4
314
Vastaukset
- Matikkaa
0.2-0.5Litran/100km kulutus ero kaupunkinopeuksissa on oletettavasti ihan muista syistä johtuvaa kuin polttonesteen laadusta.
Kun olet ajanut noin 20-tankillista ja kulutuslukemat pysyy keskimäärin sen 0.2-0.5 litraa alhaisempina kuin ajaessasi 95E polttonesteellä tulee "vähän" vertailupohjaa,mutta vain vähän, kun kaupunkiajossa kulutus vaihtelee niin monesta tekijästä johtuen että ainakin kahden tankillisen perusteella en ole vielä vakuuttunut asiastasi.Mutta hyvä jos olet oikeassa,sitten vaan laskimet käteen ja huomioimaan saavutettu säästö litroina/kilometrit,ja vertailu polttoneste hinnat huomioiden saat tietää onko kannattavaa vai ei.Niin en minä mitään säästöä hae mutta en vaan tankkaa ainakaan vielä puoleen vuoteen tota E10 tankkiin. Seuraan tilannetta mihin se menee alkaako koneet paukkumaan vai tuleeko jotain muuta vikaa autoihin mihin on tankattu E10 polttoainetta.
- suunta huonoon päin
Periaatteessa oktaaniluvun nousu ei nosta bensiinin tehoa tai energiaa, mutta muistan nesteen sataoktaanisen green power- bensan, niin kyllä se työnsi autoa ilman kaasua kuin diesel-moottori. Kulutus laski, kun vääntöä oli niin paljon enemmän. Saisi tulla "ysiysit" ja sataoktaaniset takaisin tuon vihenrpiipertäjien etanolisotkun tilalle. Tankillisen ostin ja oli viimeinen.
- Samara-mies
Etenkin mökille mennessä kulkee paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421564Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892