Tupakanhaju pois?

uuteen asuntoon

Hei!

Eli olen muuttamassa vuokra-asuntoon, jossa edelliset asukkaat ovat polttaneet sisällä neljä vuotta. Huoneistojen väri (seinät, katot) ja haju on sen mukaiset.

Mahdollisia niksejä miten tuon tunkkaisen hajun saisi pois? Maalaaja on onneksi sinne tulossa.

Kiitos vastauksista.

9

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röökaan itsekin

      Maalaaminen kyllä auttaa, mutta ehkä ei tarpeeksi. Ennen maalaamista pinnat on puhdistettava hyvin, minkä ammattitaitoinen maalari kyllä tietääkin. Eri asia sitten, tekeekö todella niin...

      Tyttäreni asui jonkin aikaa asunnossa, joka kylläkin oli maalattu tupakoijan jälkeen, mutta esimerkiksi kaappien sisäpuoli haisi edelleen niin paljon, että jopa vaatteisiin pinttyi tupakanhaju.

      Kauhean tarkka kaikkien (siis kaikkien!) pintojen pesu kyllin voimakkaalla pesuaineella ainakin on tarpeen.

      • mallia74siiskämppä

        ...vankka nikotiinikerros seinillä tule maalienkin läpi,eli ehdottomasti vaadi kunnon puhdistus seinille ennen maalausta.
        Osa tuosta töhnästä on mm tervaa ja sillä on varsin hyvä tunkeutumiskyky.
        Se töhnä on todellakin pestävä ensin pois.
        Jos muu ei auta niin entisen tapetin/maalin poisto kokonaan,sitten vasta maalaus.

        Kaikki kaapit ja sen sellaiset pitää pestä vaikkapa ensin kunnon pesuaineilla ja sitten vielä etikkavedellä.
        Leivinjauhe kuulema tahnana ottaa hajuja tehokkasti veks. ja kunnon piiiitkä tuuletus.
        Vanhat matotkin raikastetaan ripottelemalla niihin laivinjauhetta ja sitten imurointi.

        Loppuihin hajuihin on sitten vaan totuttava.
        Itselläni on ikkunat paljon auki,koska vanhan kerrostalon hajut eivät ole kovin miellyttäviä.....


      • ghjk221
        mallia74siiskämppä kirjoitti:

        ...vankka nikotiinikerros seinillä tule maalienkin läpi,eli ehdottomasti vaadi kunnon puhdistus seinille ennen maalausta.
        Osa tuosta töhnästä on mm tervaa ja sillä on varsin hyvä tunkeutumiskyky.
        Se töhnä on todellakin pestävä ensin pois.
        Jos muu ei auta niin entisen tapetin/maalin poisto kokonaan,sitten vasta maalaus.

        Kaikki kaapit ja sen sellaiset pitää pestä vaikkapa ensin kunnon pesuaineilla ja sitten vielä etikkavedellä.
        Leivinjauhe kuulema tahnana ottaa hajuja tehokkasti veks. ja kunnon piiiitkä tuuletus.
        Vanhat matotkin raikastetaan ripottelemalla niihin laivinjauhetta ja sitten imurointi.

        Loppuihin hajuihin on sitten vaan totuttava.
        Itselläni on ikkunat paljon auki,koska vanhan kerrostalon hajut eivät ole kovin miellyttäviä.....

        Matolle ripotellaan ruokasoodaa ja annetaan vähän aikaa olla ja imuroidaan pois, raikastaa mattoa.

        Joo, tosi on, että tupakan hajun saa pois vaan pesemällä pinnat huolellisesti ja sitten vasta maalaus tai tapetointi. Ja pitää muistaa pestä myös katto ja lattialistat. Tuo muuten on hyvä vinkki tuo etikkaveden käyttö.
        Ikävä on tuo tupakan haju, älllöä.

        Itse asun vanhassa kerrostalossa ja täällä pitää myös tuuletella asuntoa, että olisi raikkaampaa.


    • st

      tyhjään asuntoon on otsonointi..kysele hintoja alan liikkeistä tai vuokraa itse laitteet.

    • .,

      Uudelleentapetointi ja maalatut pinnat puhdistetaan mäntysuovalla, koettu on. Tuuletus aina kun on poissa ja kaappien ovet auki.

    • kokeiltu

      Moi, Olin itse samanlaisen haasteen edessä muutama vuosi sitten. Muutin kaksioon, jossa oli tupakoitu. Haju lähti lähes kokonaan, kun kaadoin etikkaa pienille lautasille ja sijoittelin etikkalautasia ympäri asuntoa, myös kaappeihin. Tupakanhaju lähti kolmessa, neljässä päivässä.

    • Haju pois

      Meillä pestiin ensin kaikki pinnat siivousliikkeestä ostetulla jämäkällä pesuaineella (5l n.35€). Pesuvesi piti vaihtaa todella usein, meni ihan mustaksi heti.
      Sitten maalattiin sadolinin eristävällä pohjamaalilla (vastaava kuin akrostop) kerran tai kaksi, esim. katot kahteen kertaan( 9l n.110€). Tulee läpi vielä joistain kohdista parin huoneen katoissa.
      Lopuksi otsonoitiin asuntoa n.4-6 tuntia vuokrattavalla vehkeellä tyhjään asuntoon, (n. 100€)

      Tupakanhaju on poissa, ja jos kolmannella kerroksella hajumaalia ei läpitulo lopu katon kohdista, luultavasti sävytetään kaikki katot luonnonvalkoisella..

    • martti.kotka

      Kiitos vinkeistä! Näistä oli minullekin iloa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe