mitä keinoja olette käyttäneet kuivien käsien hoitoon? kuivuus alkaa heti alueelta, joka kastuu käsiä pestessä vaikken pesekään mitenkään erityisen paljon käsiä. kämmenpuoli on ihan normaali mutta kämmenselkä ja etenkin rystyset on ihan karseen näköiset ja tuntuiset. aivan röpelöiset ja täynnä pieniä haavaumia. pesun jälkeen iho punoittaa ja on pitkään vaaleanpunainen aivan kuin elävän porsaan liha. kun puristaa kädet nyrkkiin, rystyset on aivan valkoisina.
jos on tuttu ongelma, mitkä konstit ovat tepsineet? meikäläiselle ei auta mitkään perusvoiteet eikä tummelit taikka öljyt. ainut josta on ollut havaittavissa apua on ollut sibicort-kortisonivoide, mutta noita kortisonirasvojahan ei saa liikaa sivellä käsiin.
kuivat kädet?
12
2131
Vastaukset
- kuivakäsi
apteekin lipolan tai bepanthen auttaa.
Kyllä löydät vielä sopivan. Sekoita vaikka vaseliinia johonkin tehottomaan rasvaan jota sinulla jo varmaankin on. Monen millin kerros mönjää ja nukkumaan puuvillakäsineet kädessä. Niitä saa markettien siivousosastoilta.
Äskettäin panin merkille, että jalkasuolavesi ei kuivattanutkaan ihoani, kun raspailin kantapäitä. Liotin pari ruokaluksikallista jalkasuolaa kahvikuppiin, kastelin puuvillakäsineet siinä, vedin käteeni ensin ne ja sitten päälle kertakäyttöisen muovikäsineet. Ensin vähän kirveli mutta lakkasi melko pian. Tunnin olin hanskat kädessä. Iho oli pehminnyt. Iän tuomia kädenselkäryppyjä ei kuitenkaan vienyt pois.
Ongelmana näissä rasvajutuissa on, että esim. sormien väliin saattaa nousta kutiavia vesikelloja mutta muu osa ihosta sietää hyvin.
Ai niin, pidä kätesi lämpimänä. Kylmyys kuivattaa ihoa pahasti.- mr. ruma käsi
kiitosta. bepanthenia olen kokeillut ja se on kyl ihan ok, ainakin parempaa kuin perusmössöt.
voisinkin kokeilla tuon vaseliinin ja perusrasvan sekoitusta. onneksi löytyy myös puuvillahanskoja.
vielä lisää niksejä joita vois kokeilla? - nahka2
mr. ruma käsi kirjoitti:
kiitosta. bepanthenia olen kokeillut ja se on kyl ihan ok, ainakin parempaa kuin perusmössöt.
voisinkin kokeilla tuon vaseliinin ja perusrasvan sekoitusta. onneksi löytyy myös puuvillahanskoja.
vielä lisää niksejä joita vois kokeilla?Vältä pesemistä viimeseen asti,eli jos teet jotain likaavaa hommaa niin jotkut hanskat käteen.
- toinen kysyjä
nahka2 kirjoitti:
Vältä pesemistä viimeseen asti,eli jos teet jotain likaavaa hommaa niin jotkut hanskat käteen.
Kyselen tuosta Bepanthen voiteesta. Kuinka kauan sitä täytyy käyttää että tulisi näkyviä tuloksia? Minulla on pienekkö punainen läiskä jalkapöydän päällä, mikä ei lähde pois. Ajattelin laittaa siihen Bepanthenia.
- Atoopikko
toinen kysyjä kirjoitti:
Kyselen tuosta Bepanthen voiteesta. Kuinka kauan sitä täytyy käyttää että tulisi näkyviä tuloksia? Minulla on pienekkö punainen läiskä jalkapöydän päällä, mikä ei lähde pois. Ajattelin laittaa siihen Bepanthenia.
Kannattaa kokeilla jalkapöytään Locobase LDL:ää. Minulla auttoi jalkoihin tuo rasva, löytyy apteekista.
- Atoopikko-Anu
toinen kysyjä kirjoitti:
Bebanthenia kannattaa käyttää vain kuuriluonteisesti, sille herkistyy helposti. Kyseessä on kuitenkin lääke, vaikka sitä ilman reseptiä saakin! Käsiä kyllä nimenomaan PITÄÄ pestä, muuten ihottuma tulehtuu! Tavallisia saippuoita vaan ei kannata käyttää, vaan pestä esim. perusvoiteilla tai hajustamattomilla kuivanihon käyttöön tarkoitetuilla saippuoilla. Apteekista voi kysellä apuja!
- Parantunut -75
Jätä kaikki saippuat pois pestessäsi käsiäsi tai ylipäätään yhtään mitään. Tiski aineet on pahimpia myrkkyjä. Vältä käsien turhaa kastelua. Suihkussa käyt siivous hansat kädessä joissa puuvilla hanskat sisällä. Ei saunomista.
Aloita hoito vahvalla kortisonilla esim Elocon 0,1% 1-2 viikon kuuri iltaisin ennen nukkumaan menoa reilu voitelu.
Pese kätesi tarvittaessa Aqualan L käsivoiteella jonka huuhtelet pois haalealla vedellä.
Kokeile edellä mainittua, itselläni auttoi. Kun käsioireet poistuvat voikin jo taas käydä suihkussa ilman hanskoja mutta muista ei saippuaa!! PS. Saunassakin voi käydä. - peppi.c
Käsien pesu kuivattaa eli kannattaa käyttää oikeasti kosteuttavaa nestesaippua. Hyväksi havaittu meidän perheessa Idea Toscanan oliiviöljypohjainen nestesaippua. Saa joistakin apteekeista ja luontaistuotekaupoista sekä nettikaupasta. www.ideatoscana.fi
Käsivoiteeksi saman esim. tuotesarjan käsivoide. - helpottaa kutinaa.
tee kosteat kääreereet 1tel ja 1 litra vettä keitä vesi meri suola on paras anna veden jäähtyä ja sitten kastelet haskat vedessä ja laita kuivat päälle laita jokin hyväki havaitsemasi rasvaa alle pidä niin
kauan kuin vain tuntuu hyvältä voit käyttää vettä aina pari päivää laita vesi vileään kun se on jäähtynyt itse olen käytänny tätä paljon lapsellani ja itselläni ja tämä helpottaa tosi hyvin kutinaa voit laitaa kääreet pari kertaa vuorokaudessa jos ihotumaa on muualla voi tehdä vanhoista lakoiosta revi ja tee sopiva kääreitä ja kuiva päälle ja sitten sideharsorulalla viimeinen kiinnitys helpottaa kutinaa :) - Ainakuivatkädet
Moni on kehunut Body Shopin hamppukäsivoidetta, on tosin aika rasvaista.
Aion ostaa sitä seuraavaksi, kun niin ylistäviä kommeneetja olen siitä lukenut/kuullut.
Apteekin voiteista on tullut kokeiltua lähes kaikki perusvoiteet ja ainoastaan Locobase repair on toiminut hyvin. - Kuiva käsi myös :)
Sibicortia olen käyttänyt käsiin ainakin 15 vuotta kuureina. Kunnon kerros molemmin puolin ja hanskat käteen yöksi. Lääkäri suositteli käyttään Sicortia käsiin ennen kuin esim 1% Hydrocortisonia, sillä käsissä on kuulema "pöpöjä" jotka hoituvat Sibicortilla. Kortisoonikuurin jälkeen Locobase Repairia joka yö ja taas hanskat käteen :) Minullakin Locobase Repair on ainut perusrasva, joka on auttanut käsiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713