Lukekaa tämä! Byrokratian rattaissa.

löysä hirttosolmu

Loukkaannuin vakavasti 1997 työtapaturmassa ja edelleen on silminnähtävä vamma jäljellä, lääkärit kirjoittaa sairasloma todistuksen ja kuinkas käy..

Vakuutusyhtiö Pohjola viivyttelee tapaturmaeläkkeen/kuntoutusrahan maksussa kuukausia ja tätä kestänyt vuosia ja vie viimeisetkin voimat, olen yrittänyt työelämää mutta tämä silminnähtävä vamma pakotti jäämään sairaslomalle jota on kestänyt jo nyt yli vuoden yhtäjaksoisesti.

Tätä ennen olin jo pisimmillään ollut yhtäjaksoisella tapaturmaeläkkeellä neljäkin vuotta, lääkärin lausunnot olivat sen suuntaisia että eläkkeelle ei ollut toivoa vaikka yhtäjaks sairausloma oli peräti nelisen vuotta tosi 2-3 kk jaksoissa itse en vaan älynnyt vaatia eläkettä olin kuulemma liian nuorikin eläkkeelle.

Nyt olen alkanut vaatia vakuutusyhtiöltä lopullista päätöstä ja sen sainkin, olen vak.yht mukaan 50 % työkykyinen vaikka minulla on koko ajan lääkärin lausunto jonka mukaan olen 100 % työkyvytön.

Ilmottauduin kuitenkin kaiken varalta työttömäski työnhakijaksi mutta minua ei sinne hyväksytty koska minulla on sairaslomatodistus ja käskettiin soittamaan ammattiliittoon, ei onnistu sanottiin, ota yhteys Kelaan..no sinne sit..et sinulle mitään täältä makseta sanottiin ja sellainen päätöskin tuli, ota yhteys työeläkelaitokseen, tiedustelin jo etukäteen mahdollisuuksiani, huonolta näyttää, kerrottiin että voi 50% tapaturmaeläke vakuutusyhtiöltä olla sen suuruinen että et saa edes sitäkään eläkettä joka sinulle on kertynyt työvuosista, pieni oljenkorsi jäi, katsotaanko työtapaturma työtapaturmaksi vai liikennevahingoksi sillä se oli vakuutusyhtiön kivusta ja särystä maksaman korvauksen perusteena liikennevahinko, epäilen että nyt se käännetäänkin byrokratian rattaissa pelkäski työtapaturmaksi ettei vaan tarvitsisi maksaa mitään. Ja omaa tyhmyyttäni on se että lähdin sairaana kokeilemaan työelämää josa en kuitenkaan onnistunut mutta tästä vak.yhtiö sai otteen kuin piru ja pitää kiinni.
Tapaturman jälkeinen KUNTOUTUS ei suinkaan tarkoita sitä että sinut kuntoutetaan täysin kuntoon vammoistasi yms. vaan se tarkoittaa sitä että sinut koulutetaan sim uuteen ammattiin ja tyrkätään näin työelämän rattaisiin ja sinun on sitten selvittäväkin jatkossa vammoistasi ja kivuista huolimatta yksin, vak,yhtiö pesee näin kätensä asiasta, korkeintaan maksaa sun tuhannet buranat joita joudut popsimaan.
Joten olkaa tarkkana ennenkuin tapaturman jälkeen suostutte edes tekemään kuntoutussuunnitelmaa, ei ennen ennenkuin tunnette olevanne täysin terve ja kivuton tapaturmassa aiheutuvista seikoista ja myös lääkärinne on sitä mieltä. Lääkärin vastaanotoilla pitäkää huoli että lääkärinlausuntoihin tulee sama diagnoosi kuin ennenkin jos menette saman vaivan vuoksi lääkäriin. Jopa yhdestä väärästä sanasta vakuutusyhtiö ottaa tiukasti kiinni ja päätös voi olla sen mukainen.
Huolehtikaa kaikista lausunnoista itsellenne kopiot ja säilyttäkää ne tarkoin.

8

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100prostyökyvytön

      kirjoitit "epäilen että nyt se käännetäänkin byrokratian rattaissa pelkäski työtapaturmaksi ettei vaan tarvitsisi maksaa mitään"

      Työtapaturmastahan vakuutusyhtiö maksaakin eläkkeen jos olet 100 % työkyvytön, vai mitä tarkoitat.

      Onko heillä millainen perustelu, että olet 50 % työkyvytön.

      • löysä hirttosolmu

        mutta yht´äkkiä olenkin 50% työkyvytön, ei perusteluja, pelkästään vaan se että olivat todenneet että olen 50% työkykyinen.

        Työn hakijaksi en kelpaa koska on sairaslomatodistus että ole 100% työkyvytön mutta juuri tämän todistuksen pohjola kumosi 50 prosenttiseksi näkemättä minua.

        Aivan silminnähtävästi maallikkokin näkee että vamma on sen laatuinen että ei voi mennä työhön!

        Tapaturman jälkeen korvaukset viipyilivät kuukausia joiden perään soittelin harvase päivä, pisin yhtäjaksoinen sairasloma kesti noin 4 vuotta, lääkärit antoivat hieman toivoa leikauksilla parantamiseen mutta kun tuli tilanne että lääkärit nostivat kätensä pystyyn aloin vaatimaan vakuutuyhtiöltä eläkettä ja tulos oli 50% vaikka oli jatkuva sairasloma 100 prosentin työkyvyttömyydestä, joten näin vakuutuyhtiö pohjola toimii.

        Valitus on mennyt sisälle ja odotan vastausta, epäilen kyllä vahvasti että muutosta ei tule asiaan ja olen valmistautunut valittamaan seuraavaan portaaseen, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa, valitan tarvittaessa EU:hun saakka ja tarkoitus myös kirjoittaa presidentille jos asia ei ratkea.

        Hieman katkeraksi vetää kun on loukkaantunut työtapaturmassa ilman omaa syytä sillä syyt todettiin työnantajan puolelta tulleeksi, työsuojelumääräyksiä rikottiin mutta määräyksiä rikkonut kuoli tässä tapaturmassa. Poliisitutkinta ei antanut syytä syyttää turmasta ketään ylempää henkilöä enkä sitä silloin edes vaatinut, liian löysästi olen antanut vakuutuyhtiön pompottaa itseäni mutta nyt on tullut minun kärsivällisyyteni loppu.


      • voi voi...
        löysä hirttosolmu kirjoitti:

        mutta yht´äkkiä olenkin 50% työkyvytön, ei perusteluja, pelkästään vaan se että olivat todenneet että olen 50% työkykyinen.

        Työn hakijaksi en kelpaa koska on sairaslomatodistus että ole 100% työkyvytön mutta juuri tämän todistuksen pohjola kumosi 50 prosenttiseksi näkemättä minua.

        Aivan silminnähtävästi maallikkokin näkee että vamma on sen laatuinen että ei voi mennä työhön!

        Tapaturman jälkeen korvaukset viipyilivät kuukausia joiden perään soittelin harvase päivä, pisin yhtäjaksoinen sairasloma kesti noin 4 vuotta, lääkärit antoivat hieman toivoa leikauksilla parantamiseen mutta kun tuli tilanne että lääkärit nostivat kätensä pystyyn aloin vaatimaan vakuutuyhtiöltä eläkettä ja tulos oli 50% vaikka oli jatkuva sairasloma 100 prosentin työkyvyttömyydestä, joten näin vakuutuyhtiö pohjola toimii.

        Valitus on mennyt sisälle ja odotan vastausta, epäilen kyllä vahvasti että muutosta ei tule asiaan ja olen valmistautunut valittamaan seuraavaan portaaseen, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa, valitan tarvittaessa EU:hun saakka ja tarkoitus myös kirjoittaa presidentille jos asia ei ratkea.

        Hieman katkeraksi vetää kun on loukkaantunut työtapaturmassa ilman omaa syytä sillä syyt todettiin työnantajan puolelta tulleeksi, työsuojelumääräyksiä rikottiin mutta määräyksiä rikkonut kuoli tässä tapaturmassa. Poliisitutkinta ei antanut syytä syyttää turmasta ketään ylempää henkilöä enkä sitä silloin edes vaatinut, liian löysästi olen antanut vakuutuyhtiön pompottaa itseäni mutta nyt on tullut minun kärsivällisyyteni loppu.

        noi on ikäviä asioita joita joutuu kansalainen kärsimään!tuntuu että jos käyt töissä on parempi pysyy terveenä sitte.se on niinkin että lääkärit kirjoittaa parhaansa mukaan lausuntoja todistuksiin,mutta kela ym. sellaisten omat lääkärit muuttelee niitä jottei tarvii maksaa korvauksia ainakaan niin paljon. esim poikamme saa vammaistukea kun on reumaa ja muita sairauksia mutta vain pienintä summaa.lääkärit on kirjoitelleet kyllä hyväksyttäviä lausuntoja jotta sais ainakin keskimmäistä vammais rahaa..mutta nyt lähtee taas uudet lausunnot mutta saas nähä mitä se kelan lääkäri taas päättää.


      • löysä hirttosolmu
        voi voi... kirjoitti:

        noi on ikäviä asioita joita joutuu kansalainen kärsimään!tuntuu että jos käyt töissä on parempi pysyy terveenä sitte.se on niinkin että lääkärit kirjoittaa parhaansa mukaan lausuntoja todistuksiin,mutta kela ym. sellaisten omat lääkärit muuttelee niitä jottei tarvii maksaa korvauksia ainakaan niin paljon. esim poikamme saa vammaistukea kun on reumaa ja muita sairauksia mutta vain pienintä summaa.lääkärit on kirjoitelleet kyllä hyväksyttäviä lausuntoja jotta sais ainakin keskimmäistä vammais rahaa..mutta nyt lähtee taas uudet lausunnot mutta saas nähä mitä se kelan lääkäri taas päättää.

        käydä töissä, niin paljon kirjoitellaan kuinka joku tuntee itsensä tulleen väärin kohdelluksi, se on tota että ennen käy työssä vaikka on raskastakin kuin joutua kelan tai vakuutuyhtiön vietäväksi ja jos vielä on sairas tai kipuja. Moni ei tällaista kestä vaan sortuu esim alkoholiin tai muuun sellaiseen, jopa itsemurhaan, tämähän tottakai vakuutuyhtiölle ja kelalle käy, varmaan tyytyväisiä kun saavat listoiltaan yhdenkin pois.


    • 4+4

      "Joten olkaa tarkkana ennenkuin tapaturman jälkeen suostutte edes tekemään kuntoutussuunnitelmaa, ei ennen ennenkuin tunnette olevanne täysin terve ja kivuton tapaturmassa aiheutuvista seikoista"

      Jos kieltätyy kuntoutussuunnitelmasta, niin ei ole juuri varmempaa keinoa saada hylkäys sairaslomiin ja kuntoutustukiin.
      Ja mikä on "täysin terve"? Kuka ylipäätään on "täysin terve"?
      Vaikka tapaturmassa jotain vaivaa jää, niin ei se todellakaan aina ja kokonaan työkyvyttömäksi tee, ei sitä välttämättä koskaan täysin terveeksi jokin sairauden tai tapaturman jälkeen tule, vaikka kokonaan työkyvytön ei olisikaan, edes aikaisempaan työhön, jostain muusta työstä puhumattakaan. Mahtaisiko montaa yli 50-vuotiasta työssä olla, jos työn teon edellytyksenä olisi "täysi terveys".

      • löysä hirttosolmu

        vetoamista siihen että ei voi lähteä kuntoutukseen koska on kipuja tai vamma mikä estää kuntoutumiseen lähdön, jos oikeasti tällainen on, itse tein sen virheen että lähdin kuntoutukseen vaikka olin vielä toipumatta. Jokainenhan voi tietysti itse päättää milloin siltä tuntuu että on valmis lähtemään kuntoutukseen, itse lähdin vaikka olin todela kipeä ja vamma oli sellainen että vaikka on jo kulunut tapaturmasta yli kymmenen vuotta niin siltikään ei ole toipumista tapahtunut, liiallisesta sinnittelystä koitui itselleni isot murheet, ehkä syynä oli voimakkaat ja huumaavat kipulääkkeet jotka saivat nuppini sen verran sekaisin jotta en tajunnut omaa tilannettani.


    • tavallisen tyhmä

      Itse vammauduin työssä lokakuussa 2007. Vakuutus korvasi huhtikuulle 2008 ja sen jälkeen heidän mukaansa olen ollut työkykyinen. Neurologia on täysin eri mieltä. Olen ollut tapaturmasta lähtien sairauslomalla.
      Tulin tänne sivulle, kun mulle sanottiin, et miksi et ole hakenut korvauksia. Mitä korvauksia? En edes tiedä mitä hakea ja mistä.
      Onko Suomessa mitään laitosta, josta voi kysyä, mitä minun pitää/saan tehdä?
      Vakuutusyhtiöltä on turha kysyä. Heidän vastauksensa on, ettet voi enä mitään saada, johan sait työnantajan vakuutuksen perusteella korvauksen.

      • sakari.d.lep.

        Samassa tilanteessa. Vammautunut 2008, täysin kykenemätön entisiin töihinsä.
        Vak.yhtiö ja Kela = täysintyökuntoinen. (Diag. vaikea-asteinen aivovamma ja paha kaularankavamma). Asiat vakuutusoikeudessa. Jos ei auta niin käräjä oikeuteen.
        Turha on kenenkään kirjoitela presidentille tms. siinä hukkaa vain voima varoja. EIT on yksi vaihtoehto.
        Sunnuntaina 180312 aamusydämmellä ohjelmassa 09.05, kertomus kahdesta vammautuneesta (samantyyppiset vammat kuin mulla), toisella kesti reilut 14 ennenkuin sai itselleen kuuluvan tapaturmaeläkkeen. Jos ei tiedä mihinkä on oikeutettu, niin kukaan ei tule kertomaan itselle kuuluvista eduista tai muista etuuksista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe